Miksi monella uskovaisella on outo katse?
Silmät tuikkivat samaan tapaan kuin psyykelääkkeiden vaikutuksen alaisilla. Onko se sitä autuutta?
Kommentit (12)
Olisikohan tyytyväisyys ja harmonia? yleensä jokainen, joka elää tasapainossa omien elämänarvojensa kanssa säteilee.
niin kuin vähän hullunkiilto silmissä
Sellainen lampaan tyhjä katse....puistattavaa.
Kun "kaikki on korkeammassa kädessä" jne.
He ovat muissa maailmoissa. Ja siellä he ovat erinomaisia ihmisiä. Mikäs siinä tuijotellessa.
Tavallisissa uskovaisissa en ole tätä katsetta huomannut, mutta pari vähän "syvemmin" hurahtanutta tiedän ja olen katsonut myös tv:stä ohjelmia kulteista. Ilme on aina sama. SIlmät suurina, kulmat kohonneina ja pää nyökytellen kertoillaan, että kaikki täällä on niin ihanaa. Ja vaikka kuinka joku heittäisi lokaa se sama tyhjä katse säilyy ja sama saarna alkaa. Mikään ei ole koskaan itsestä lähtöisin, kaikki on samaa alkua kuin kultin/seuran/yms. kirjat.
mistä te tiedätte onko ne ihmiset oikeasti uskovia? mielikuvitus taitaa olla aika vilkas teillä kaikilla...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 18:07"]
mistä te tiedätte onko ne ihmiset oikeasti uskovia? mielikuvitus taitaa olla aika vilkas teillä kaikilla...
[/quote]
hei kyl me tiedetään
Usko yliluonnolliseen on psyykkinen tila ja se näkyy ihmisessä tietyllä tavalla.
Muttei se eroa kovinkaan paljon siitä kun ihminen höyryää muidenkin asioiden suhteen.
Ihminen vain kaipaa sitä että päässä pärisee.
Jokut käyttävät siihen energiajuomaa, jotkut alkoholia, jotkut huumeita, mutta prosessi on sama, vaikka sitä perustelisi sillä mitä johonkin on kirjoitettu.
höpön höpön...te tässä hulluja ootte...
Yhden ja saman kiihkoateistin vastailuja itselleen lähes koko ketju. Ei näihin kannata reagoida, mt-ongelmainen aloittaja vain innostuu.
Huomasin saman asian jo lapsena. Enää nyt viisikymppisenä en ole yhtä herkkä. Sanotaan, että silmät ovat sielun peili. Uskovan silmät loistavat hengen valoa. Olen seurakunnassa itsekin, mutta en näe peilikuvastani mitään erikoista.
Olen huomannut samaa. Pelottavaa.