Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit tästä (kyläily isovanhemmilla)

Vierailija
30.03.2013 |

Kävimme tänään kylässä lapsen isovanhemmilla, joita emme ole nähneet kuukauteen. Lapsi on nyt 4v ja isovanhemmille tosi rakas. Me kyläilemme heillä noin kerran kuussa (asuvat 150km päässä), he eivät kyläile oikeastaan missään. Ovat 70v kumpikin ja molemmat aktiivisia, käyvät mm. kaupassa joka päivä ja liikunta- ja kuoroharrastuksissa yms.

No, siihen asiaan, jota mietin hiukan, että onko ihan tavallista ja tavanomaista muissakin perheissä..

Kävimme siis kylässä pääsiäislauantaina. Minä ehdotin, että otetaan lapselle mukaan suklaamuna jälkiruoaksi. Mies totesi, että eiköhän mummolla ja ukilla ole niitä lapselle. No, ei ollut. Saahan lapsi niitä kotona, ei hän edes odottanut mitään, mutta itse muistan lapsena, että mummolassa sai aina pääsiäisenä suklaamunia, tipuja, pääsiäsitarroja sun muuta.

Lapsella oli viime viikolla syntymäpäivät, joihin isovanhemmat eivät päässeet tulemaan (kun eivät siis kyläile missään). Lapsi sai syntymäpäiväksi kortin postissa, mutta ei mitään lahjaa edes nyt tavatessa, ei onnitteluja ei mitään. Tosin isovanhemmat eivät ole aiemminkaan ostaneet joulu- tai synttärilahjoja.

Tulee vain vähän haikea fiilis, kun kuuntelen muiden perheiden tapoja, kun isovanhemmat muistavat lasta kaikenlaisella pienellä. Onko missään muussa perheessä tällainen tapa, että ollaan hyvissä väleissä, olisi varaa ostaa lapselle jotain, mutta koskaan ei hänelle mitään anneta?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoja vastauksia... Kyllä minäkin ap ihmettelen ettei isovanhemmat muista lasta mitenkään. ja ainakin meillä olen kantapään kautta huomannut että kaikenlainen "krääsä" jota isovanhemmat tuovat tuliaisena matkoiltaan tmv on todella tärkeää muksuille. muistetaan kuka toi ja mistä. 

Jaeikä kyseessä ole lastenlapsien rakkauden ostaminen vaan pienikin lapsi ymmärtää kun mummu/vaari on ostanut pääsiäiskoristeen/ matkatuliaisen/lahja niin silloin häntä on ajateltu ja se ajatus lämmittää mieltä pienelläkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla