Supernannya katsoessa ihmetyttää, miten joka toisella lapsella on nykyään adhd?
Kommentit (232)
Tacot ja sushit ja tortillat on terveellistä ruokaa. Terveellisempää kuin makkara ja vehnä eli se manna.
Vierailija kirjoitti:
Tacot ja sushit ja tortillat on terveellistä ruokaa. Terveellisempää kuin makkara ja vehnä eli se manna.
Voi olla, mutta ruokaa ne ei ole vaan naposteluja. Siksi ihmiset lihoo.
Tyttärelläni on ADD ja ei todellakaan riehu tai häiriköi ! Mutta päässä käy semmonen myrsky, ettei pysty keskittumään tunnilla opetukseen vaan vajoaa omaan maailmaansa vaikka istuukin nätisti paikallaan ja näyttääkin hämäävästi kuuntelevan keskittyneenä.
Muuten pärjäisi normaaliluokassa, mutta kun pitää olla aina se yksi aikuinen koputtelemassa olkaan että "Aino , huhuu , herätys". Tämä ei onnistu luokassa jossa 1 opettaja ja 26 oppilasta ! Samoin kotona läksyjä tehdessä minä tai mies valvomme vieressä että ei jää unelmoimaan vaan tekee tehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ne ovat ruokaa. Paljon terveellisempää ja parempaa ruokaa kuin makkarasoppa tai mannapuuro, jotka ovat epäterveellisiä. Eivätkä ravitse.
SPOILER (Katson jaksoja Cmoresta)
---------
--#--##------
------
Yhdessä jaksossa on adhd-äiti ja tämän sisko jotka asuvat äidin neljän 2-12-vuotiaan tyttären kanssa. Kahdella tytöistä ainakin on adhd.
Perheen 5-vuotiaalla oli se todettu ja riehui alussa ihan koko ajan.
Supernanny kehotti perhettä ulkoilemaan kun eivät sitä tehneet.
Ulkoilujen jälkeen 5-vuotias oli kuin eri tyttö eikä riehunut yhtään.
Lapset halusivat noudattaa Nannyn laatimia sääntöjä, mutta äidit (tai siis äiti ja hänen sisko) luistivat itse niistä koko ajan..
Oikein myhäilivät että ei jaksa mennä ulos, vaikka selkeesti sen näki miten lapset nauttivat ulkoilusta ja se rauhoitti heitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ne ovat ruokaa. Paljon terveellisempää ja parempaa ruokaa kuin makkarasoppa tai mannapuuro, jotka ovat epäterveellisiä. Eivätkä ravitse.
Terveellinen on häilyvä käsite. En edes muista, milloin olisin sairastanut ja elämää on takana jo 68 vuotta. Vihanneksia ~½ kiloa päivässä - joo. Jotain vihannekseen viittaavaa on ostoksissani silloin tällöin suolakurkut
Vierailija kirjoitti:
Tacot ja tortillat on terveellistä jos tekee niistä täytteistä terveellisiä. Ei ne täytteet niihin taivaasta tipahda vaan jokainen miettii itse, mitä sinne tulee. Niistä saa kyllä todellakin epäterveellistä sapuskaa jos ei yhtään välitä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tiedossa että vanhemalla on adhd tai add miksi he lisääntyvät :-D??
Eikö sinun mielestäsi poikkeavat ihmiset saa lisääntyä? Näen mielessäni sinun ihmiskunnan tulevaisuuden. Ihmiset marssii harmaissa vaatteissa tehtaaseen töihin. Kukaan ei saa puhua tai ajatella. Ihmiset ovat vain osa rattaita, ei yksilöitä.
Mutta huh, se olikin vain mielikuva.
Nyt vähän ylireagoit. Saa toki lisääntyä jos poikkeavuus ei ole perinnöllinen ja aiheuta lapselle mahdollista haittaa. Voihan terveetkin vanhemmat saada poikkeavan lapsen. Mutta se että tietoisesti otetaan riski tehdä lapsi jolla todennäköisyys saada sama poikkeavuus kuin vanhemmalla menee yli ymmärryksen... Jos lapsen elämän vaikeutumisen riski ennen kun se on edes syntynyt on vanhemmille täysin ok, ei mielestäni ole sopiva vanhemmaksi vaan mennään poikkeuksellisen paljon oma napa edellä.
Eli siis.. mielestäsi esim minä jolla on reuma, ei tulisi lisääntyä koska alttius saada reuma periytyy?
Kyllä.
Okei. No sitten kenenkään ei tulisi lisääntyä. Koska vaikkei sinulla ole reumaa, voi jollakin suvussasi olla ja näin ollen se voi kauttasi periytyä lapsillesi.
Ongelma korvien välissä on eri asia kuin vaikka reuma. Reuma ei estä ihmistä ajattelemasta ja olemasta fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Mietin omia kouluaikojani 80-luvulla. Luokassa (20 oppilasta) oli ainakin kolme oppilasta joilta olisi voinut adhd-diagnoosia lähteä testaamaan, jos silloin olisi asiasta tiedetty.
Itse olin kielikoulussa, jossa pyrittiin karsimaan testeillä ihan "mahdottomimmat" jo heti alkuunsa. Mutta joo, kyllä silti luokkakavereina oli sellaisia sähliä, jotka sitten vain passitettiin käytävään riehumaan tai pikemminkin haahuilemaan. Yksi tyttö heitettiin joka tunnin alussa käytävään, niin rauha palasi maahan.
Muutama poika säälittää, heillä oli huonot arvosanat jo ala-asteella, eikä tilanne tahtonut parantua. Sitten yläasteen jälkeen ei mitään opintoja, päihteet kutsuivat jne. Tuskin mikään KURI heitä olisi auttanut, toivottomuus koulussa pärjäämisestä alkoi jo ennen kun täytti 10v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen on häilyvä käsite. En edes muista, milloin olisin sairastanut ja elämää on takana jo 68 vuotta. Vihanneksia ~½ kiloa päivässä - joo. Jotain vihannekseen viittaavaa on ostoksissani silloin tällöin suolakurkut
Sama täällä. Tosin olen vasta 51v. Mutta edellisen kerran on flunssa ollut yli 10 vuotta sitten, en muista tarkalleen. Lääkärin juttusilla olen viimeksi ollut pienen työtapaturman takia neljä vuotta sitten. Sitä edellistä kertaa en muista. Suolakurkkujen lisäksi meille ostetaan kurkkua ja tomaattia, mutta tomaattiakin harvemmin.
Huoh. Joskus on käynyt mielessä, että sotkeeko joku ympäristömyrkyt, kemikaali, lisäaine tms raskauden aikana sikiöiden aivojen kehityksen?
Toki diagnooseja tehdään enemmän, mutta ei lapset ennen näin sekaisin olleet. Toki kasvatuksestakin puuttuu uskallusta olla vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tosin olen vasta 51v. Mutta edellisen kerran on flunssa ollut yli 10 vuotta sitten, en muista tarkalleen. Lääkärin juttusilla olen viimeksi ollut pienen työtapaturman takia neljä vuotta sitten. Sitä edellistä kertaa en muista. Suolakurkkujen lisäksi meille ostetaan kurkkua ja tomaattia, mutta tomaattiakin harvemmin.
No niinpä! Ituhippiys ja vihersmoothieden ryypiskelijät kuvittelevat niiden terveysvaikutusta. Bullshit sanon minä! Me todistamme sen vääräksi. Ei kai se kuitenkaan pahasta ole vaan turhaa niuhottamista.
Joko täällä sotketaan ruokakin tähän?! Läskisoossilla ja pullalla jossa voisiivu kasvaneet vanhukset ovat terveempiä kuin lapset, joille syötetään nyhtöksuratortilloja ja juotetaaan rasvatonta maitoa. Allergiat ovat räjähtäneet käsiin , samoin atopia adhd ja autismi.
Minun pojallani on muodikkaasti ADHD, Touretten oireyhtymä, Autismikirjon häiriön piirteet sekä Epilepsia. Kyllä tämä varmaan johtuu ihan kasvattamatta jättämisestä, hyi meitä huonoja vanhempia, epäonnistuttiin pahasti. Hassusti vain tämän yhden lapsen kohdalla, muut kaksi ovat epämuodikkaasti "terveitä".
Energiajuomat. Vaikka laki sanoisi mitä, niitä myydään ihan pikkukakaroille ja sitten pennut ovat sekaisin sokerista ja kofeiinista .
Ja jos on adhd, vaikutus on yhtä tuhoisa kun kahvin juottaminen känniselle.
Näin on. Nykyään on tosiaan paljon sairauksia, jotka ovat räjähtäneet käsiin, eikä ennen niitä ollut tai kukaan niitä sairastunut.
Yksi on juuri adhd/add, sen lisäksi verenpainetauti, korkeat kolestrolit, sydämen kammiovärinät, astmat, allergiat, diabetes, syövät jne
Ennen ei kellään ollut mitään allergioita ja ihmiset söivät kaikkea, korkeintaan oli maitorupea, mutta ei se ketään haitannut.
Se jo kertoo jotakin, kun ihmiset kuolevat, niin aina on jokin kuolinsyy, ennen oli vain luonnollinen kuolema, eikä kukaan kuollut mihinkään sairauteen.
Ihmeelliseksi maailma on mennyt, sitä en tiedä, onko se supernannyn ansiosta vai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Joskus on käynyt mielessä, että sotkeeko joku ympäristömyrkyt, kemikaali, lisäaine tms raskauden aikana sikiöiden aivojen kehityksen?
Toki diagnooseja tehdään enemmän, mutta ei lapset ennen näin sekaisin olleet. Toki kasvatuksestakin puuttuu uskallusta olla vanhempi.
Vaikea sanoa, millä aikajaksolla tuo parempi aika on, mutta minä kävin kansakoulua 50-luvulla ja luokassa oppilaita oli n. 40 ja kyllä ainakin 10 oppilasta olisi tarvinnut tukea tai jotakin rauhoittavaa, aika ajoittain oli villiä menoa. Ehkä se tunti meni, kun opettaja oli sitä karttakeppiä heilutellut vuoron peräään, mutta jo seuraavalla tunnilla meno oli samanlaista. Ketterimmät juoksi ikkunasta ulos opettajaa karkuun.
Ja lasten villimeno ja touhut näkyvät myös lasten tapaturma ja kuolemaan johtavissa tilastoissa, jotka ovat laskeneet vuosi vuodelta, osa syynä varmaan myös lääketiett.kehitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt kun näillä juuri on usein monta lasta. Liittyykö se just sitten siihen sairauteen kun ei pysty huolehtimaan asioista, ei myös ehkäisystä? Olen kuullut, että kun esim.kierukka laitteitaisiin niin siihen ei suostuta esim. myös nämä moniteiniäidit.
No ei liity. Liittyy siihen, että haluaa perheen. Mä oon ADHD-äiti, jolla on 5 lasta, joista yhdellä on ADD.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun mielestäsi poikkeavat ihmiset saa lisääntyä? Näen mielessäni sinun ihmiskunnan tulevaisuuden. Ihmiset marssii harmaissa vaatteissa tehtaaseen töihin. Kukaan ei saa puhua tai ajatella. Ihmiset ovat vain osa rattaita, ei yksilöitä.
Mutta huh, se olikin vain mielikuva.
Nyt vähän ylireagoit. Saa toki lisääntyä jos poikkeavuus ei ole perinnöllinen ja aiheuta lapselle mahdollista haittaa. Voihan terveetkin vanhemmat saada poikkeavan lapsen. Mutta se että tietoisesti otetaan riski tehdä lapsi jolla todennäköisyys saada sama poikkeavuus kuin vanhemmalla menee yli ymmärryksen... Jos lapsen elämän vaikeutumisen riski ennen kun se on edes syntynyt on vanhemmille täysin ok, ei mielestäni ole sopiva vanhemmaksi vaan mennään poikkeuksellisen paljon oma napa edellä.
Eli siis.. mielestäsi esim minä jolla on reuma, ei tulisi lisääntyä koska alttius saada reuma periytyy?
Kyllä.
Okei. No sitten kenenkään ei tulisi lisääntyä. Koska vaikkei sinulla ole reumaa, voi jollakin suvussasi olla ja näin ollen se voi kauttasi periytyä lapsillesi.
Ongelma korvien välissä on eri asia kuin vaikka reuma. Reuma ei estä ihmistä ajattelemasta ja olemasta fiksu.
Ei hyvää päivää, ei sitä tee kyllä adhd.kaan. Etkö ole koskaan kuullut ettei adhd.lla ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa? Adhd.n omaava voi olla vaikka kuinka fiksu tai tyhmä, aivan kuten valtaväestö/"nentitkin".
Nykyisin? Tiedätkö, mitä on korpikuusen kyyneleet? Pontikkaa on tiputeltu kautta aikain ja juotukin.