Supernannya katsoessa ihmetyttää, miten joka toisella lapsella on nykyään adhd?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä " vaahteramäen eemeleitä" on aina ollut, mutta lapset kasvatettiin paremmin. Nykyään lapset kasvaa laitteiden äärellä ja ihmiskontakti jää vähälle ja siinä sitten tulee näitä raivoja.
Eemelin kasvatusta en kehuisi.
Itsekseen huiteli.
Isä huusi ja hakkasi.
Kaikki vanhemmat vetivät omaa agendaa eli hyvin rajatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muotisairaus ja lapsen kasvatuksen laiminlyönnin toinen nimi.
Että tälläinen jaksaa suututtaa minua ! T. 42 addi joka sai lapsena aina kuulla ettei ole saanut tarpeeksi selkään. New flash : kyllä minä sain. Päivittäin ja siihen päälle parvekkeella seisottamista ym. Ne eivät vain auttaneet, eivät parantaneet neurologiasta häiriötä aivoissa.
Hei samis. Mullakin diagnosoitiin vasta aikuisena selvä ADD. Siihen saakka suurinpiirtein pelkästään sähläsin koko elämäni. Itsetunto on heikko kun lapsena en ollut kelvollinen. Ei se kasvattamalla lähde pois.
Enää mua vaan hymähdyttää ihmisten tietämättömyys (tyhmyys) ja tuollaiset muotisairaus-kommentit mitä tässäkin ketjussa näkee.
Isälläni on ADHD, diagnoosia on turha koettaa saada hakemaan mutta kyllähän tuon näkee. Samoin minulla, sain diagnoosin 31vuotiaana. Ja kolmella neljästä lapsestani, saivat diagnoosit 5-8vuotiaina.
Jos on tiedossa että vanhemalla on adhd tai add miksi he lisääntyvät :-D??
Enemmän ihmetyttää, kun vielä 2019 osalla on kummallisia asenteita ADHD ja masennusta yms.kohtaan.
Ja mitä tahansa voi olla. Esim.mikromuovit joita on joutunut elimistömme. Niitä ei ollut ennen, kun koko muovi on suht uusi keksintö. Kukaan ei viimekädessä tiedä,mitä ne aiheuttaa. Elimistön kemikaalitkin on raskaana olevilla valtava, vaikka he yrittäisivät sitä kaikin keinoin välttää. Joku ADHD tarvitsee vain pienen poikkeaman. Ja kaikkihan tietää, miten se on myös perinnöllinen.
Huono käytös voi tulla vaikka siitä, kun ympäristö eli ne tietämättömät ihmiset , kritisoi koko lapsuuden. Jos saat aina kuulla kuinka kauhea olet, niin sitä kaavaa alat toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä " vaahteramäen eemeleitä" on aina ollut, mutta lapset kasvatettiin paremmin. Nykyään lapset kasvaa laitteiden äärellä ja ihmiskontakti jää vähälle ja siinä sitten tulee näitä raivoja.
Tämähän se, lapset eivät osaa käyttäytyä, koska heillä ei ole ollut oikeaa ihmismallia. Ruudun läpi ei voi aistia oikeita tunteita ja vuorovaikutus jää vähälle (jopa niissä online-peleissä, koska parhaimmillaan kuulet vain äänen).
Kyllä ADHD:kin voi lisääntyä, mutta ei kannata hankkia neljää lasta. Ja jos ne ekat kaksi on poikia niin ei enää edes sitä kolmatta, kiitos.
Minun isälläni oli ihan varmasti ADHD, veljelläni on ja veljenpojallani on. Ihna työssäkäyvä ja hyväkäytöksinen ihminen on poikakin, mutta hän onkin ainoa lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Itse katselen ja elän mielummin noiden kanssa, kuin ahdasmielisten joiden ymmärrys ei riitä mihinkään. Miksi nipot lisääntyvät?
Vierailija kirjoitti:
No minä sain tietää vasta kun olin tehnyt 2 lasta, joille tämä sitten peritytyi.
Kuten monet sanoneet, kyllä aiemminkin oli mutta ei tunnistettu tai hoidettu kunnolla.
Mutta epäilen ihan vain omana mutuna, että nykypäivänä saattaa silti olla myös enemmän tapauksia. Älylaitteiden jatkuva näprääminen, sisällä nyhvääminen, vähäinen kirjojen lukeminen jne. lisäävät kaikki levottomuutta ja keskittymiskyvyttömyyttä. Lapset tottuvat päiväkodeissa ja kouluissa isoihin ryhmiin, joissa on jatkuva häly ja erityistapaukset vievät leijonanosan opettajan huomiosta, jolloin normaalisti muuten käyttäytyvät alkavat temppuilla tai oppivat puuhailemaan omiaan sulkien korvansa kaikelta muulta.
Tunnen ihan normaaleja parikymppisiä ihmisiä, joilla on suuria vaikeuksia istua rauhallisesti paikallaan kuuntelemassa edes yhtä luentoa. He kaivavat ennen pitkää puhelimen esiin ja monesti kertovat, etteivät pystyneet luennon lopulla enää keskittymään siihen lainkaan.
Oli muuten löydetty yhteys tupakoivien äitien ja adhd lasten välillä.
Osa syy voi olla oikeasti tupakka, koska ennen ei naiset polttaneet kuten nykyään.
Ei tietenkään kaikki selity tällä, mutta yksi syy voisi olla.
Pari viikkoa sitten luin jostain tästä tutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt kun näillä juuri on usein monta lasta. Liittyykö se just sitten siihen sairauteen kun ei pysty huolehtimaan asioista, ei myös ehkäisystä? Olen kuullut, että kun esim.kierukka laitteitaisiin niin siihen ei suostuta esim. myös nämä moniteiniäidit.
Nykyään esimerkiksi päivähoito on surkeaa. Jättiryhmät, vaihtuvat välinpitämättömät aikuiset ja kaikuvat meluisat tilat.
Koulussa sama meno. Tuhannen oppilaan säilöntälaitoksia, joissa tuki riisuttu ja ruoka on lisä- ja säilöntäaineellista einestä, kuten päivähoidossakin.
Ja perheissäkin valitettavasti vaihtuu ne aikuiset ja vanhemmat on uupuneita pätkätöistä ja arjen toimimattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten löydetty yhteys tupakoivien äitien ja adhd lasten välillä.
Osa syy voi olla oikeasti tupakka, koska ennen ei naiset polttaneet kuten nykyään.
Ei tietenkään kaikki selity tällä, mutta yksi syy voisi olla.
Pari viikkoa sitten luin jostain tästä tutkimuksesta.
Tuosta lisätietoa
https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4493584/Turun+yliopisto+selvitti+…
En ole ko sarjaa katsonut mutta olen myös ihmetellyt miten monella lapsella sanotaan olevan joku ADD/ADHD... Tuntuu vain että he oireilevat kun vanhempia ei kiinnosta tai ole aikaa
Tuntuu että lapsien kanssa ei olla oikeasti läsnä, ei kuria eikä aikas...uraohjus-vanhemmat painaa vaan töissä ja lapsen oireilu on aina jokin käytöshäiriö? Samoin nykyajan levoton meininki, isot ryhmäkoot ja kaikki tekeminen tuntuu vaativan vain lyhyttä keskittymiskykyä ja hektistä hösellystä. En esim itse antaisi pikkulapsille jotain tablet-tietokoneita jolla pelailla..ehkä oon vanhanaikainen mutta nykymaailmassa on jotain pahasti mätää...lapset ei saa olla lapsia rauhassa
Vierailija kirjoitti:
En ole ko sarjaa katsonut mutta olen myös ihmetellyt miten monella lapsella sanotaan olevan joku ADD/ADHD... Tuntuu vain että he oireilevat kun vanhempia ei kiinnosta tai ole aikaa
Tuntuu että lapsien kanssa ei olla oikeasti läsnä, ei kuria eikä aikas...uraohjus-vanhemmat painaa vaan töissä ja lapsen oireilu on aina jokin käytöshäiriö? Samoin nykyajan levoton meininki, isot ryhmäkoot ja kaikki tekeminen tuntuu vaativan vain lyhyttä keskittymiskykyä ja hektistä hösellystä. En esim itse antaisi pikkulapsille jotain tablet-tietokoneita jolla pelailla..ehkä oon vanhanaikainen mutta nykymaailmassa on jotain pahasti mätää...lapset ei saa olla lapsia rauhassa
Musta tuntuu että mutulla ei kannata heitellä kenestäkään analyysejä.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kuin "masennuksen" kanssa. Selitetään sen taakse omaa laiskuutta.
Harmi oikeasti masennusta sairastavien kannalta.
VMP. - lapsesta asti masennuksesta kärsinyt
Koulu menee huonosti - teiniäitiys-lapsi otetaan huostaan- päihdeongelmat- taas raskaana- naimisiin- ero- muutto toiseen kaupunkiin -naimisiin.
Tähän tyyliin on on elämä mennyt tietämälläni +30 adhd aikuisilla. Ja moni on kyllä diagnoosin saamisen ja lääkityksen aloittamisenkin jälkeen yhä se tuuliviiri joka ei tiedä mitä tahtoo. Saatetaan hetken mielijohteesta muuttaa Inariin ja perustaa koirahoitola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä sain tietää vasta kun olin tehnyt 2 lasta, joille tämä sitten peritytyi.
Kaikille vanhemmiksi haluaville tulisikin tehdä kattavat psykoanalyysit ja geenitestit ja sen perusteella päättää voiko lapsia hankkia!
Tämä on totta.
Itse olen tekemisissä "sossuperheiden" kanssa ja tätä ihmetellyt, että lääkitys viimesen päälle kovana saatava lapsille, mutta mitään ei puuhailla yhdessä lasten kanssa eikä lapset yleensä ulkoile vaan sisälllä istutaan telkkarilla ja pelataan.
Ei opeteta käytöstapoja tai no ne yleensä puuttuu itseltäänkin.