Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
3921/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tähän asti ollu tosi positiivinen ton mun varasijan suhteen, mutta pakko sanoo että nyt alkaa vähän toivo jo meneen 🤣 Alunperin varasijalla 17 sh-koulutukseen ja nyt viimeset kaks päivää oon ollu 12 (valintakoejono). Vaikka yritän olla tosi positiivinen ja et ”vie on mahdollisuuksia”, niin alkaa realistinen asenne vähitellen valtaan mielen 😔

sama täällä. kaks päivää varasijalla 7 su sairaanhoitajaksi ja alunperin 10. kaiken lisäksi enää kaks paikkaa vastaanottamatta et luulen et se oli siinä ellei ihmeitä tapahdu:/

Vierailija
3922/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamkiin haluava kirjoitti:

Jamk kuntoutusohjaajs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nuo ylipaikat olla polkuopiskelijoita, jotka on otettu varsinaisiksi opiskelijoiksi yli yhteishaussa valittavien?

Ainakin omalla koulutuslinjalla viime vuonna polkuopinnoissa olleita otettiin nyt kaksi varsinaisiksi opiskelijoiksi.

Jess, sain paikan avoimen väylän kautta!!👍 Varmaankin sieltä tuli nuo kaksi lisäpaikkaa.

Onnea! Olitko millä varasijalla alunperin?

Kiitos! Olin alunperin varasijalla 5.avoimessa väylässä, mutta kolme minua ennen olevaa sai paikan yhteishaun kautta joten lopulta olin siellä varasijalla 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3923/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojen hyväksiluku kyllä onnistuu oli niitä tehnyt missä vain. Mutta toki se on helpointa ja täyden hyödyn saa, kun on sama AMK, koska kurssitkin ovat silloin samat

Vierailija
3924/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk kuntsari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nuo ylipaikat olla polkuopiskelijoita, jotka on otettu varsinaisiksi opiskelijoiksi yli yhteishaussa valittavien?

Ainakin omalla koulutuslinjalla viime vuonna polkuopinnoissa olleita otettiin nyt kaksi varsinaisiksi opiskelijoiksi.

Jess, sain paikan avoimen väylän kautta!!👍 Varmaankin sieltä tuli nuo kaksi lisäpaikkaa.

Kiitos! Olin alunperin varasijalla 5.avoimessa väylässä, mutta kolme minua ennen olevaa sai paikan yhteishaun kautta joten lopulta olin siellä varasijalla 2.

Eli kumpaakin kautta kannattaa ensi vuonna hakea? Siis jos tekee polkuopintoja. Pyrkikö teitä avoimen kautta monta sisään? 8 niitä vain otettiin opiskelijoiksi?

Vierailija
3925/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa onko Vaasan sosionomi varasija jono liikkunut ja kuinka paljon. Olen itse reissussa ja pääsen vasta lauantaina itse katsomaan. Kiitos jo etukäteen jos joku kertoo.

Vierailija
3926/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa onko Vaasan sosionomi varasija jono liikkunut ja kuinka paljon. Olen itse reissussa ja pääsen vasta lauantaina itse katsomaan. Kiitos jo etukäteen jos joku kertoo.

Mulla ei ainakaan ole likkunut!!!

Vierailija
3927/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk kuntsari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpaakin kautta kannattaa ensi vuonna hakea? Siis jos tekee polkuopintoja. Pyrkikö teitä avoimen kautta monta sisään? 8 niitä vain otettiin opiskelijoiksi?[/

Kannattaa hakea kumpaakin kautta. Meitä oli tänä vuonna 16 hakijaa avoimessa väylässä ja aluksi oli vain 7 paikkaa. Lopulta meitä pääsi 9 avoimen väylän kautta kun tuli 2 lisäpaikkaa.

Vierailija
3928/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk kuntsari kirjoitti:

Jamk kuntsari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpaakin kautta kannattaa ensi vuonna hakea? Siis jos tekee polkuopintoja. Pyrkikö teitä avoimen kautta monta sisään? 8 niitä vain otettiin opiskelijoiksi?[/

Kannattaa hakea kumpaakin kautta. Meitä oli tänä vuonna 16 hakijaa avoimessa väylässä ja aluksi oli vain 7 paikkaa. Lopulta meitä pääsi 9 avoimen väylän kautta kun tuli 2 lisäpaikkaa.

Vipunen kertoo, että väylähaussa/polkuopintojen kautta olisi jaettu 8 paikkaa ja hakijoita se 16. Olisiko siis tasapistetilanne keskiarvoissa ja siksi tuo 8? Mielenkiintoista olisi myös tietää ka, jolla pääsi sisään. (Tätähän ei kai julkisteta toisin kuin yhteishaun pisterajat?)

Eikös tämä väylävalinta selvinnyt jo ainakin viikkoa, paria ennen yhteisvalinnan tuloksia? Eli miksiköhän porukka ottaa paikan vastaan vasta yhteishaun kautta, jos väylän kautta jo kuitenkin pääsivät? Ai, taisivat ollakin varasijoilla...

Vierailija
3929/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintojen hyväksiluku kyllä onnistuu oli niitä tehnyt missä vain. Mutta toki se on helpointa ja täyden hyödyn saa, kun on sama AMK, koska kurssitkin ovat silloin samat

Tänä vuonna ei ainakaan voinut hakea väylähaussa, jos oli toisessa amk:ssa suorittanut polkuopinnot.

Vierailija
3930/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamk kuntsari kirjoitti:

Jamk kuntsari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vipunen kertoo, että väylähaussa/polkuopintojen kautta olisi jaettu 8 paikkaa ja hakijoita se 16. Olisiko siis tasapistetilanne keskiarvoissa ja siksi tuo 8? Mielenkiintoista olisi myös tietää ka, jolla pääsi sisään. (Tätähän ei kai julkisteta toisin kuin yhteishaun pisterajat?)

Eikös tämä väylävalinta selvinnyt jo ainakin viikkoa, paria ennen yhteisvalinnan tuloksia? Eli miksiköhän porukka ottaa paikan vastaan vasta yhteishaun kautta, jos väylän kautta jo kuitenkin pääsivät? Ai, taisivat ollakin varasijoilla...

Itse ainakin halusin päästä ottaa mieluummin yhteishaun kautta paikan vastaan, että joku toinen polkuopiskelija pääsisi sijastani väylähaun kautta.

Vierailija
3931/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna ei ainakaan voinut hakea väylähaussa, jos oli toisessa amk:ssa suorittanut polkuopinnot.

En tarkoittanutkaan hakuprosessia vaan yksinomaan opintojen hyväksilukua siinä vaiheessa, kun on päässyt sisälle.

Vierailija
3932/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset oli savonian pääsykokeet? Et oliks siel matikkaa, enkkuu, äikkää, jotai luovuustestejä ja laajoja persoonallisuustestejä?

Vierailija
3933/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset oli savonian pääsykokeet? Et oliks siel matikkaa, enkkuu, äikkää, jotai luovuustestejä ja laajoja persoonallisuustestejä?

Oli

Vierailija
3934/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, onko Laureassa sääntöä, että ensikertalaisen peruessa paikkansa, otetaanko sisälle toinen ensikertalainen, vaikka jonossa olisi joku ei-ensikertalainen ennen häntä?

Mietin kannattaako jo vastaanottaa mieluinen paikka, vaikka olikin kaupunkina vasta toinen vaihtoehto vai odotanko varasijalta pääsyä Laureaan.

Vierailija
3935/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku, onko Laureassa sääntöä, että ensikertalaisen peruessa paikkansa, otetaanko sisälle toinen ensikertalainen, vaikka jonossa olisi joku ei-ensikertalainen ennen häntä?

Mietin kannattaako jo vastaanottaa mieluinen paikka, vaikka olikin kaupunkina vasta toinen vaihtoehto vai odotanko varasijalta pääsyä Laureaan.

Eihän tämä mikään koulun sääntö ole! Ensikertalaisia pitää olla se määrä mitä on ilmoitettu. Jos ensikertalaisia on enemmän, tilalle voi tulla kuka vaan. Jos kaikki ei-ensikertalaiskiintiöstä valitut ovat toiskertalaisia, pitää ensikertalaisen tilalle ottaa ensikertalainen.

Vierailija
3936/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko samalla varasijalla olla useampi eri ihminen?

Vierailija
3937/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Mun kanssa on samalla numerolla 3 muuta.

Vierailija
3938/4087 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Vierailija
3939/4087 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

soitin hakijapalveluun. oon varasijalla 7 ja mun edessä on vielä 16 ihmistä. oon ensikertalainen. ja siis samalla varasijalla on mun kanssa 3 lisäks.

Vierailija
3940/4087 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko päivitty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi