Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Toiveikas1977 kirjoitti:
Katoin opintopolkua ja siellä oli Pori sosionomi monimuoto tieto 9. varasija. Onkohan mahkuja että vois päästä vielä opiskelemaan? Aloituspaikkoja on 20... eikä kuulunut yhteistyöpaikkoihin ..
Katsotaanpas Vipusesta. Paikkoja on jo otettu vastaan 6. Nämä ovat kaikki ensisijaisia hakijoita, muita paikkoja ei vielä pysty ottamaankaan vastaan. Lisäksi on yksi ensisijainen hakija, joka ei ole ottanut paikkaa vastaan vielä. Hän tuskin luopuu paikastaan, kun muuten jää kokonaan ilman. Toissijaisia hakijoita on 8. Loput 5 paikkaa jäivät alemmille hakutoiveille.
Jaa-a, varmaan noista viidestä muutama peruuntuu, ja ehkä muutama toissijainenkin. Kokonaisuutena asettaisin panokseni sille vaihtoehdolle, että et tule pääsemään, valitettavasti.
Mistä näet nämä tiedot näin tarkkaan. Voitko laittaa linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiveikas1977 kirjoitti:
Katoin opintopolkua ja siellä oli Pori sosionomi monimuoto tieto 9. varasija. Onkohan mahkuja että vois päästä vielä opiskelemaan? Aloituspaikkoja on 20... eikä kuulunut yhteistyöpaikkoihin ..
Katsotaanpas Vipusesta. Paikkoja on jo otettu vastaan 6. Nämä ovat kaikki ensisijaisia hakijoita, muita paikkoja ei vielä pysty ottamaankaan vastaan. Lisäksi on yksi ensisijainen hakija, joka ei ole ottanut paikkaa vastaan vielä. Hän tuskin luopuu paikastaan, kun muuten jää kokonaan ilman. Toissijaisia hakijoita on 8. Loput 5 paikkaa jäivät alemmille hakutoiveille.
Jaa-a, varmaan noista viidestä muutama peruuntuu, ja ehkä muutama toissijainenkin. Kokonaisuutena asettaisin panokseni sille vaihtoehdolle, että et tule pääsemään, valitettavasti.
Mistä näet nämä tiedot näin tarkkaan. Voitko laittaa linkkiä?
Vipunen https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
Minulla Vipunen näyttää, että esimerkiksi Laureassa kaikki valittu ja paikat otettu vastaan.
Pitääkö paikkansa? kirjoitti:
Minulla Vipunen näyttää, että esimerkiksi Laureassa kaikki valittu ja paikat otettu vastaan.
Keväällä kyllä, mutta nyt on menossa syksyn haku.
Pitääkö paikkansa? kirjoitti:
Vipusessa näkyy paikat jotka ovat jo jilkaisseet tuloksensa. Esim, jos koulu on jakanut jo kaikki 20 tradenomipaikaa, ja kaikki nämä 20 valittua on paikkansa vastaanottanut. Tällöin Vipusen tilastossa näkyy, että kaikki jaetut paikat on vastaanotettu, vaikka esim. sosionomipaikkoja ei ole vielä edes jaettu.
Tämä odottelu on kyllä ihan hanurista. Yleensä viikot kuluu todella nopeasti, mutta ei nyt. 😖
Monesko kerta tämä on, kun haette kouluun?
Jonosijalla 7 Tampereelle, näkyy siis tuolla koodilla,
Vierailija kirjoitti:
Monesko kerta tämä on, kun haette kouluun?
Kolmas kerta
Olen miettinyt hakua sosionomi opintoihin ensi keväänä Luksiaan. Työkokemusta päiväkodista 15v mutta kielet tosi heikkoja. Olen siis lähihoitaja en ylioppilas ja kielet 2. Millaista kielipäätä hakiessa tarvittaan?
Jonkinlainen englannin luetunymmärtäminen, monivalintoja, lienee uudessakin valintakokeessa.
Haku muuttuu todistushauksi eli hyvin mahdollista että koko esivalintakoe poistuu. Korjatkaa joku jos olen väärässä??
Täällä lisää todistusvalinnasta joka tulee käyttöön 2020 keväällä
https://opintopolku.fi/wp/opo/korkeakoulujen-haku/mika-korkeakoulujen-o…
Mitenkäs ne hakijat jotka suorittanut ammattitutkinnon ennen 2015 eikä ole ylioppilas. Eikö enää voi hakea ollenkaan 2020?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ne hakijat jotka suorittanut ammattitutkinnon ennen 2015 eikä ole ylioppilas. Eikö enää voi hakea ollenkaan 2020?
Jep ihan samaa mäkin mietin 😅
Vierailija kirjoitti:
Ennen vuotta 2015 tutkinnon suorittaneille on olemassa valintakoeväylä ja muut osaamisperustaiset valintatavat.
Lainaus täältä: http://www.amk-opiskelijavalinnat.fi/wp-content/uploads/2018/06/Usein-k…
Juuri kasvatus-, opetus-, sosiaali- ja terveysalalla pitäisi olla soveltuvuutta testaavat kokeet... Huoh.
Soveltuvuuskokeilla ei löydetä alalle soveltuvia ihmisiä.
Saimaan amk, sosionomi, koodin mukaan jonosija 15 ja varasija 11. Jos olen varasijalla, niin mitä hittoa tuo jonosija tarkoittaa?
Kävitkö 3. vaihtoehdon valintakokeessa? Jos kävit, on mahdollista päästä 1. vaihtoehtoon. Onnea opiskelupaikasta!