Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
2701/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille alalle kaverisi oli hakenut?

Vierailija
2702/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistusvalintoja on tullut jo pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks jota raivostuttaa toi että ensihoidon kokeissa ollut samoja tehtäviä eri paikkakuntien kokeissa. Kyllä koen että siitä on ollut etua ihmiselle joka on edellisenä vk täysin samat tekstit lukenut. Ja aika monet tästä on myös hyötynyt..

Joku täällä kommentoi ”no ihan sama, jossei sillonkaan osannut niin tuskin nytkään”, niin ei se kyllä ihan noin mene. Juttelin kahden muun kanssa tästä ja ne kyllä koki etuna sen että tekstit olivat tuttuja, ei kuulemma tarvinnut käyttää yhtä paljoa aikaa siihen kuin aiemmalla kerralla.

Tällaista palautetta em. liittyen Metropolian opolta:
Olen välittänyt palautteesi meillä eteen päin. Mikäli olet valintojen tulosten julkistamisen jälkeen tyytymätön valintaan, voit tehdä hakusivuiltamme löytyvien ohjeiden mukaisesti oikaisupyynnön.

Onnea hakuprosessiin!

Eli palautetta ainakin kannattaa laittaa, jotta mahd. oikaisupyynnölläkin paremmat mahkut tulla huomioiduksi.

Vierailija
2704/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tuossa Laurean sosionomien valintakokeen 4 minuutin päättelyosuudessa kun yhteen kysymykseen olisi ollut kaksi oikeaa vastausta. Siis siinä ”mikä näistä ei kuulu joukkoon”, jossa oli vaihtoehtoina jotain tyyliin timantti, kivi, lasi, puu(?). Mihin voi lähettää palautetta?

Vierailija
2705/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tuossa Laurean sosionomien valintakokeen 4 minuutin päättelyosuudessa kun yhteen kysymykseen olisi ollut kaksi oikeaa vastausta. Siis siinä ”mikä näistä ei kuulu joukkoon”, jossa oli vaihtoehtoina jotain tyyliin timantti, kivi, lasi, puu(?). Mihin voi lähettää palautetta?

Ai mitkä kaksi?

Vierailija
2706/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on saanut paikan Jamkista, eilen tuli tieto

Niin siis todistusvalinnalla, eikö? Muuten on kyllä hyvin epäuskottavaa.

Vierailija
2707/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitkä kaksi?

Mun mielestä puu, koska nuo muut vaihtoehdot on kiveä. Tai sitten lasi, koska nuo kaikki muut esiintyvät luonnossa sellaisenaan, ja lasi pitää valmistaa. Vastasin tuon jälkimmäisen. 😬

Vierailija
2708/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitkä kaksi?

Mun mielestä puu, koska nuo muut vaihtoehdot on kiveä. Tai sitten lasi, koska nuo kaikki muut esiintyvät luonnossa sellaisenaan, ja lasi pitää valmistaa. Vastasin tuon jälkimmäisen. 😬

Lasin pitäisi olla oikein. Tuo "kaikki muut ovat kiveä" on ainakin ihan väärin. Lasi tai timantti ei ole kiveä.

Vierailija
2709/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että kaikki muut sisältävät alkuaine hiiltä paitsi lasi.

Vierailija
2710/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitkä kaksi?

Paitsi luonnossakin lasia esiintyy, esim. salaman iskiessä hiekkaan voi syntyä lasia.

Vierailija
2711/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitkä kaksi?

Lasin pitäisi olla oikein. Tuo "kaikki muut ovat kiveä" on ainakin ihan väärin. Lasi tai timantti ei ole kiveä.

Lasihan valmistetaan hiekasta, joka on kiveä. Oho, timantista taisin erehtyä.

Vierailija
2712/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu, koska ainut elävä joukossa.

Vierailija
2713/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi muutamat matikan kysymykset mietityttämään. Kyseessä siis Metropolian ensihoitajan koe (sairaanhoitajilla tais olla sama)

Mitä vastasitte siihen missä äidin pituus x4 kysyttiin, kuinka se ilmastais yhtälössä tms?

Entä se missä piti tulkita taulukkoa, jossa ihmiset oli vastannut tilastojen mukaan jotain ”samaa mieltä, ei samaa mieltä” ym.

Saitteko siitä palkka/prosenttitehtävästä vastaukseksi just sen yhen vaihtoehdon, mutta ylitty 50 sentillä? Pyöristittekö sit siihen vai vastasitte ”ei mikään näistä”?

Ja se yksikönmuunnos, jossa piti neliömetrejä(?) muunnella. Mikä oli oikea vastaus?

Mites se omena/päärynätehtävä? Taisin ite laittaa omenat 20% edullisempia..

Toisessa yhtälötehtävässä vastasin -3. Mitä te saitte siihen?

Muuten meni täällä se kirjallinen ihan hyvin, ainakin ok fiilis jäi! Enkku oli aika haastavaa.

Vierailija
2714/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puu välttämättä elä. Voi olla vaikkapa kaadettu puu ja edelleenkin se on puu.

Vierailija
2715/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin opintopolkua ja siellä oli Pori sosionomi monimuoto tieto 9. varasija. Onkohan mahkuja että vois päästä vielä opiskelemaan? Aloituspaikkoja on 20... eikä kuulunut yhteistyöpaikkoihin ..

Vierailija
2716/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveikas1977 kirjoitti:

Katoin opintopolkua ja siellä oli Pori sosionomi monimuoto tieto 9. varasija. Onkohan mahkuja että vois päästä vielä opiskelemaan? Aloituspaikkoja on 20... eikä kuulunut yhteistyöpaikkoihin ..

Katsotaanpas Vipusesta. Paikkoja on jo otettu vastaan 6. Nämä ovat kaikki ensisijaisia hakijoita, muita paikkoja ei vielä pysty ottamaankaan vastaan. Lisäksi on yksi ensisijainen hakija, joka ei ole ottanut paikkaa vastaan vielä. Hän tuskin luopuu paikastaan, kun muuten jää kokonaan ilman. Toissijaisia hakijoita on 8. Loput 5 paikkaa jäivät alemmille hakutoiveille.

Jaa-a, varmaan noista viidestä muutama peruuntuu, ja ehkä muutama toissijainenkin. Kokonaisuutena asettaisin panokseni sille vaihtoehdolle, että et tule pääsemään, valitettavasti.

Vierailija
2717/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös tossa samkin sosionomi kokeessa, haastattelu meni hyvin mut kirjallisesta niin ristiriitainen fiilis että en tiiä mitä odottaa... tuntuu että oon joko kirjottanu aiheen vierestä kun ei tiedä kuinka laajaa vastausta siihen haettiin. Kysymykseen itsessään olisi pystynyt vastaamaan yhdellä kappaleella mutta onko muut jaarittelut tekstistä pelkkää turhaa tietoa mikä ei liity varsinaisesti aiheesen..? en kestä tätä epätietoisuutta

Vierailija
2718/4087 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette, jos saatte opiskelupaikan? Pidättekö juhlan? Entä jos ette saa?

Jos saan paikan niin kyllä pidän juhlat! Niin iso juttu ja ois aivan täydellistä! 🙏🏼😍 Jos en saa paikkaa joudun pohtimaan seuraavaa liikettä, haenko polkuopiskelijaksi vai siirrynkö äitiyslomalta aikasemmin työelämään (ei ole mitään odottavaa työpaikkaa tällä hetkellä).. ja taas keväällä uusi yritys opiskelemaan..

Vierailija
2719/4087 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sivu olikaan josta pystyi seuraamaan suoraan hakujen ”tilanteen”, eli näki koska vaikka oltiin pisteiden laskenta suoritettu jne. Mun mielestä se ei ollut toi vipunen 🤔 Tai jos oli niin en millään muista mistä sieltä ton sivun löysi.

Vierailija
2720/4087 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ja opintopolussa tietojani katsomassa. Ja seuraavat tiedot siellä näkyi nyt koodin kautta: jonosija 54, varasija 27 ja pisteraja 21. Mitäköhän tuon perusteella pitäis odottaa.... ja siis Turun amk ja sh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi