Huutokauppakeisari ja Keski-Suomi
Ihan viihdyttävä ohjelma tuo huutokauppakeisari mutta olen miettinyt että onko Keski-Suomessa tuo huumori ja ihmisten kommunikaatio tavallisesti tuollaista? Jotenkin tylyä jaepäkohteliasta ja joka lauseessa joku alatyylinen "kompa" joka ei tosiaan naurata. Puhuuko ns. koulutetutkin ihmiset tuolla tavalla siellä? Etelä-Suomalais perspektiivistä tuntuu tosi oudolta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, miten ihmiset suostuvat noin räikeästi höynäytettäviksi? Siis myyvät jonkin esineensä sille reilusti alle puoleen hintaan. Möisivät vaikka huutonetissä tai jollain lehti-ilmoituksella.
Sillä saa reilun kaverin maineen, koska "pitäähän kauppiaankin elää". Lisäksi saa oman nassun telkkariin ja voi lisäksi mainostaa hieman omia tekemisiään (Aira Samulin, Eput, Arja Koriseva, Kiminkinen ja ketä kaikkia tuolla onkaan ollut).
Oletteko huomannut että huutokauppayleisössä on aina ne samat tietyt naamat, joilla on usein oman firman teepaidatkin päällä? Tottakai olette. Sääli vaan ettei niistä teeppareista logo oikein erotu. Rupesi oikein vaivaamaan, että keitä esim. ne kaksi vihreäpaitaista jullia olivat?
Minusta tuntuu, että Suomessa on vähän joka paikan vitsauksena alatyylinen ja tympeä töksäyttely"huumori". Erityisesti tuntuu vaivaavan maaseutua ja niissä samoissa pienissä piireissä ikänsä eläneitä ihmisiä. Kun kyseisenlainen läpänheitto on ehtinyt muodostua normiksi niissä omissa kuppikunnissa, oletetaan sen olevan tavallista muidenkin ihmisten kohdalla.
Keski-Suomeen erityisesti tämä ei siis mielestäni päde. Itse asiassa hiemankin enemmän kouluttautuneet keskisuomalaiset ovat usein erittäin korrekteja ja ovat vuorovaikutustyyliltään ennemmin neutraalin ystävällisiä kuin tuttavallisia röhöttäjiä. Paremmin tutustuessa moni toki päästää sen vallattomammankin puolensa esiin.
t. Keski-Suomessa suuren osan elämästään asunut