Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nythän mä sen tajusin!" Kertokaa oivalluksianne tavallisista asioista

Vierailija
29.03.2013 |

Minä tajusin noin 14 sekuntia sitten toisesta ketjusta, että sana lukihäiriö tulee siis LUku- ja KIrjoitushäiriöstä! Siis tajusin nyt vasta nuo alkukirjaimet, vaikka toki olen tiennyt, millaisia vaikeuksia lukihäiriöisellä on. Hah! Mulla on varmaan sitten joku hoksotinhäiriö :)

Muita?

Siskoni muuten tajusi vasta joskus yläasteella, että jääkaapissa on plusasteita eikä pakkasta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin pari päivää sitten, ettei uutta, lainattua tai vuokrattua autoa tankatessaan tarvitse mennä ulos katsomaan kummalla puolella bensatankin aukko on, koska sen näkee jo bensamittarista. Siinähän on kuva siitä tankkauspömpelistä, ja jos letku on kuvakkeen oikealla puolella niin oikealta puolelta löytyy auton tankkikin.

Vierailija
22/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:40"]

Mä hokasin vasta ohjelman pyörittyä jo melko pitkään Neljän tähden illallinen -ohjelman nimen kaksoismerkityksen. Vähän on pitkät piuhat.

[/quote]

vois olla kyllä viiden tähden illallinen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 09:40"]

Mä tajusin pari päivää sitten, ettei uutta, lainattua tai vuokrattua autoa tankatessaan tarvitse mennä ulos katsomaan kummalla puolella bensatankin aukko on, koska sen näkee jo bensamittarista. Siinähän on kuva siitä tankkauspömpelistä, ja jos letku on kuvakkeen oikealla puolella niin oikealta puolelta löytyy auton tankkikin.

[/quote]

Tää ei sit välttämättä pidä paikkaansa kaikissa automerkeissä. Esim. mulla Toyota ja Ford ovat tehneet poikkeuksen.

Vierailija
24/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 01:23"]

Että 'maailma' on yhdyssana. Siis ihan yhteen olen kirjoittanut tuon, mutta valkeni harvinaisen myöhään että tuo muodostuu sanoista 'maa' ja 'ilma'.

[/quote]

Ei muuten ole yhdyssana, vrt. karuselli. Oivalsin myös tuon joskus yläasteella ja äidinkielenopettajan kanssa asiasta väännettiin. Ja olettaen että hän oli oikeassa niin ei ole yhdyssana :)

Vierailija
25/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lukiossa vasta hokasin että aakkoslaululla ja Tuiki tuiki tähtösellä on sama sävel :D

Vierailija
26/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelin noita "oivalluksia" mutten ollut tajunnut, että tuikkari ja aakkoslaulu on sama biisi. Nolottaa.

Vierailija
27/27 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 01:23"]

Että 'maailma' on yhdyssana. Siis ihan yhteen olen kirjoittanut tuon, mutta valkeni harvinaisen myöhään että tuo muodostuu sanoista 'maa' ja 'ilma'.

[/quote]

Ei muuten ole yhdyssana, vrt. karuselli. Oivalsin myös tuon joskus yläasteella ja äidinkielenopettajan kanssa asiasta väännettiin. Ja olettaen että hän oli oikeassa niin ei ole yhdyssana :)

[/quote]

Opettajasi oli väärässä, kyllä maailma on yhdyssana.