7400€ tämän vuoden lomamatkat.
Tilanne siis tällä hetkellä. Laskin tuossa äsken. 2 x all inc lomaa. 2x aamiaisella. Noista matkoista kaksi on tarjouksista löydettyjä.
Kaikki matkat ovat 2 aikuisen matkoja. Tuo 7400€ pitää sisällään matkan + matkakassan. Tuohon summaan olen myös huomioinut lennon lisäpalvelut eli varatut istumapaikat.
Mahdollista on, että tulee 1 matka vielä lisää. Viime vuonna teimme 5 matkaa ja kaikkineen meni 8500e.
Kommentit (74)
Tosi paljon lomia teillä kaikilla on. Ei mulla ole kuin 28 päivää vuoden aikana.
WT:t laskee taas euroja :D Satasen tarkkuudella!!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 15:38"]
WT:t laskee taas euroja :D Satasen tarkkuudella!!
[/quote]
ei saa kiusata, mitään pahaa ei olla tehty
Minäkin olisin kiinnostunut matkakertomuksista. En siitä mitä maksaa. Onko joku av:n ominaispiirre?
Hei, laittakaapa tosiaan kiva matkakertomus jostain reissustanne! Ei ihan ruokalajin tarkkuudella, ellei ruoka todella ole poikkeuksellisen ihmeellistä. Lukisin tosi mielelläni matkakertomuksia.
Ja niitä voi toki kopsata ja postittaa muuallekin.
Halusin tällä avauksella osoittaa, että matkustaminen ei välttämättä tosiaan ole niin kallista. Me saamme usean matkan sillä mitä muut laittaa yhteen matkaan jos edes riittää. Tosin tässäkin pitää aina huomioida matkan kesto ja montako reissaa. Ja kyllä minä kirjaan tiedot ylös ja säästän kansioon matkaliput. Näin pysyy varmasti muistissa mitä mihinkin on maksanut ja näkee hintojen muutoksen vuosien kuluessa.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 15:03"]
Meillä tämän vuoden jo tehdyt/varatut matkat: Tammikuussa Teneriffalla, maaliskuussa New Yorkissa, kesäkuussa Italiassa, joulukuussa Thaimaassa. Kaikki paitsi kesäkuinen Italia 2 aikuista ja 2 lasta. Rahaa on palanut ja tulee palamaan n. 23 tuhatta €.
Mutta matkustaminen on kivaa!
[/quote]
Kertokaas vähän, mitä olette sillä rahalla saaneet!
Ei nuo ap:n reissut mitenkään halvoilta vaikuta! Kohteet olisi kiva kuulla tietenkin, koska jos tuolla rahalla on matkustettu Thaimaahan, Intiaan, Australiaan ja Italiaan, sitten on halpa. Mutta jos reissut on Kanariaa ja Keski-Eurooppaa, itse löydän varmasti halvemmalla ja paremmat :)
Oi vitsit, miten mä tykkäänkään matkustelusta! Meillä ei tänä vuonna ole kuin yksi kesälomareissu (ja vuodenvaihteessa oltiin reissussa), koska nyt on vähän heikompi rahatilanne. Aikaisempina vuosina ollaan oltu useammassa reissussa ja tuntuu ettei niitä ole koskaan liikaa.
No, parisen vuotta tästä niin sitten otetaankin irtiotto ja lähdetään useammaksi vuodeksi reissuun, niin ei tarvitse olla koko ajan kaihoamassa matkoja :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:50"]
Tilanne siis tällä hetkellä. Laskin tuossa äsken. 2 x all inc lomaa. 2x aamiaisella. Noista matkoista kaksi on tarjouksista löydettyjä.
Kaikki matkat ovat 2 aikuisen matkoja. Tuo 7400€ pitää sisällään matkan + matkakassan. Tuohon summaan olen myös huomioinut lennon lisäpalvelut eli varatut istumapaikat.
Mahdollista on, että tulee 1 matka vielä lisää. Viime vuonna teimme 5 matkaa ja kaikkineen meni 8500e.
[/quote]
joo ja kaikki raha menee ihan turhaan
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:19"]
Ei nuo ap:n reissut mitenkään halvoilta vaikuta! Kohteet olisi kiva kuulla tietenkin, koska jos tuolla rahalla on matkustettu Thaimaahan, Intiaan, Australiaan ja Italiaan, sitten on halpa. Mutta jos reissut on Kanariaa ja Keski-Eurooppaa, itse löydän varmasti halvemmalla ja paremmat :)
[/quote]
Eurooppaa ja Kanariaa siinä on. Nuo muut mainitsemasi eivät meitä kiinnosta. Katselin ja kokeilin itse räätälöimällä pakettia halutuille matkoille ja samoille ajankohdille. EIpä säästöä. Monissa 1-2 välilaskua. Toki sitä halvemmalla pääsisi jos jättäisi pois nuo all inc lomat ja ottaisi heikomman hotellin. Sitten se summa pitää huomioida siihen matkakassaan lisänä, kun ruokakulut muuttuisi. Näin luhyesti ilmaistuna. Niin ja lomamme ovat koulujen loma.aikojen ulkopuolella.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:17"]
Halusin tällä avauksella osoittaa, että matkustaminen ei välttämättä tosiaan ole niin kallista. Me saamme usean matkan sillä mitä muut laittaa yhteen matkaan jos edes riittää. Tosin tässäkin pitää aina huomioida matkan kesto ja montako reissaa. Ja kyllä minä kirjaan tiedot ylös ja säästän kansioon matkaliput. Näin pysyy varmasti muistissa mitä mihinkin on maksanut ja näkee hintojen muutoksen vuosien kuluessa.
ap
[/quote]
Avaa nyt vähän ap. Missä kävitte? Montako reissussa? Mikä taso hotelleissa? Ruokailut? Aktiviteetit? Jne. Aika ankeata sanoa vain rahan ja matkojen määrä. Hinnan kannalta, joka sinulle ilmeisen tärkeätä?, olisi oleellista tietää vähän enemmän.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:50"]
[/quote]
joo ja kaikki raha menee ihan turhaan
[/quote]
Miten niin turhaan? Panostamme matkailuun, koska se on iritotto arjesta, omaa ja puolison hyvinvointia, ihanaa aikaa ja lomaa kaksin,
ap
Meillä tämän vuoden jo tehdyt/varatut matkat: Tammikuussa Teneriffalla, maaliskuussa New Yorkissa, kesäkuussa Italiassa, joulukuussa Thaimaassa. Kaikki paitsi kesäkuinen Italia 2 aikuista ja 2 lasta. Rahaa on palanut ja tulee palamaan n. 23 tuhatta €.
Mutta matkustaminen on kivaa!