7400€ tämän vuoden lomamatkat.
Tilanne siis tällä hetkellä. Laskin tuossa äsken. 2 x all inc lomaa. 2x aamiaisella. Noista matkoista kaksi on tarjouksista löydettyjä.
Kaikki matkat ovat 2 aikuisen matkoja. Tuo 7400€ pitää sisällään matkan + matkakassan. Tuohon summaan olen myös huomioinut lennon lisäpalvelut eli varatut istumapaikat.
Mahdollista on, että tulee 1 matka vielä lisää. Viime vuonna teimme 5 matkaa ja kaikkineen meni 8500e.
Kommentit (74)
Ihan kiusallani on pakko nostattaa tätä juttua.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 19:18"]
Ihan kiusallani on pakko nostattaa tätä juttua.
ap
[/quote]
Et sitten saanut vielä tarpeeksi huomiota?
Onpa kahden aikuisen halpaa matkustaa. Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta ja meillä menee vähintään ton verran jo yhteen matkaan.
ja ilmasto kiittää, samaten kohdemaiden ympäristö...
Mun mielestä ei ollenkaan halpoja matkoja! Meitä oli 7 henkeä viikon Dubaissa ja matkat maksoi 5500€ yhteensä, jokaisella toki oli omat käyttörahansa mutta me maksoimme lounaat ja iltaruuat koko sakille. Kaikkineen meni alle 7500€.
Kesällä menee 3900€ + käyttörahaa 3600€ 3 hengen 3,5 vkon matkaan.
Lisäksi on jo maksettu 2 vkon lennot kaukomaille joulun jälkeen 3300€
Pitäisi vielä löytää joku kiva vl kohde kun pisteet vanhenee...
Meillä harrastetaan matkailua. Muuhun ei sitten juurikaan tuhlailla. Matkailu on meille todellakin irti arjesta ja päästä nollaamaan kaikesta.
Tiedän, että isomman perheen matkakulut ovat aivan toista luokkaa.
ap
Oi, olettepa te varakkaita. Olen tikahtua kateuteen. Meidän tämän vuoden matkat on 0 euroa. Ja tulee olemaankin.
Meillä harrastetaan myös matkailua, mutta hieman edullisemmin.
Menemme miehen kanssa 10 päiväksi kiertelemään intiaa ja bangladeshia.
Lentolippu 180 menopaluu.
Plus paikan päällä matkustaminen ja eläminen joka on aika edullista.Kalleimmat hotelliyöt bangladeshin turistiresortissa on noin 50 dollaria yö..
Sitten syksyllä lapsen kanssa johonkin kanarialle tai vastaavaan että lapsi saa kanssa kokea matkailua ja lämpöä, altaita, rantoja :) Siihen meneekin sitten jo enemmän rahaa kun en käytä firman lippuja...
Nyt keväällä viedään lapsi risteilylle, mutta varmaan syksyllä tehdään joku pieni matka prahaan,pariisiin tai lontooseen.. viikonloppu getaway ;)
- kaukolennot 2henkeä/business(vaaka sänkytuoli) n. 5000-7000€,
neljän aterian menu ja juomat koneessa sekä launge kentällä
- 5 tähden resort hotelli all inc. n 500€/yö/2 henkeä.
10 yötä 5000€ ja lennot 5000€,
- eli hieno luxus loma 10000€ ei niin paha
Onneksi on av, johon voi kirjata matkansa:) Jos vaikka muuten unohtaa.
Meidän perheellä on mennyt/ menee vuoden sisään matkailuun n. 18 000. Just laskin ylimalkaan. Tässä kyllä on kahden kesän kesälomareissutkin; laskin tämän viime vuoden heinäkuusta tämän vuoden kesäkuun loppuun (vielä tekemättömät mutta jo varatut matkat). Tuo kattaa siis suunnilleen matkanteon ja hotellit ym., mutta ei käyttörahoja.
Ja tässä mukana:
-Kaksi koko perheen (3 henkeä) yhteistä kesälomamatkaa, toinen kaksi viikkoa, toinen kaksi ja puoli viikkoa
- Perheen yhteinen Lapin laskettelureissu hiihtolomalla
- Miehen ja minun yhteinen viikon kaupunkiloma
- Kaksi miehen harrastusreissua (toinen viikon ja toinen kahden viikon pituinen)
- Minun pitkä viikonloppureissu naisporukassa
Ei haittaa. Matkailu on kivaa ja avartaa! Meilläkin rahat laitetaan mieluummin matkantekoon kuin vaikkapa isoon omakotitaloon ja omaan tonttiin...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:28"]
[/quote]
matkailu on kiva asia ja henkireikä ja siitä puhuminen tuottaa hyvää mieltä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:31"]
[/quote]
[/quote]
Sitä minä toivoisinkin tänne:) mutta aina vaan ihmiset luettelevat matkakohteitaan ja hintoja, niistä ei kukaan mitään kostu. Kerro toki teidän matkasta, minä luen tosi mielelläni.
Jaaha. Pitäiskö tuohon nyt sanoa jotain? No...
Meillä meni viime kuussa melkein tuon verran yhteen viiden hengen matkaan. Ei ollut mikään aurinkomatka edes.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:18"]
Mun mielestä ei ollenkaan halpoja matkoja! Meitä oli 7 henkeä viikon Dubaissa ja matkat maksoi 5500€ yhteensä, jokaisella toki oli omat käyttörahansa mutta me maksoimme lounaat ja iltaruuat koko sakille. Kaikkineen meni alle 7500€.
[/quote]
Eihän nuo lennot ole sama kuin matkaan menneet kulut. Me lennetään myös kesällä kuukaudeksi lomalle toiselle mantereelle. Lennot maksoi viideltä hengeltä hotain 3600€ mutta majoitukset, retket, auton vuokra yms kun lasketaan mukaan ja vielä käyttörahat niin matkan hinnaksi tulee kyllä jotain väliltä 10 000- 15 000 euroa. Vai meinaatko että teidän kahden viikon kaukomatka matkaa vaan noiden lentojen verran?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:18"]
[/quote]
Eihän nuo lennot ole sama kuin matkaan menneet kulut. Me lennetään myös kesällä kuukaudeksi lomalle toiselle mantereelle. Lennot maksoi viideltä hengeltä hotain 3600€ mutta majoitukset, retket, auton vuokra yms kun lasketaan mukaan ja vielä käyttörahat niin matkan hinnaksi tulee kyllä jotain väliltä 10 000- 15 000 euroa. Vai meinaatko että teidän kahden viikon kaukomatka matkaa vaan noiden lentojen verran?
[/quote]
2 ekassa matkassa oli myös majoitukset tietty mukana, tuosta kaukomatkasta tulee 1500€ majoituskuluja ja 1500€ käyttörahaa lisäksi. Eli ensi talven matkaan menee 6200€ yhteensä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
Sitä minä toivoisinkin tänne:) mutta aina vaan ihmiset luettelevat matkakohteitaan ja hintoja, niistä ei kukaan mitään kostu. Kerro toki teidän matkasta, minä luen tosi mielelläni.
[/quote]
mielestäni se on hyödyllistä informaatiota kun suunnittelee uutta kohdetta, voi sitten katsoa mitä muuta voisi tehdä omalla matkabudjetilla
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
mielestäni se on hyödyllistä informaatiota kun suunnittelee uutta kohdetta, voi sitten katsoa mitä muuta voisi tehdä omalla matkabudjetilla
[/quote]
No tulkintahan se on tuokin:)
Minä olen ollut pari kertaa sellaisissa AI-hotelleissa, etten todellakaan olisi halunnut syödä missään muualla! Aivan upeat tarjoilut! Eikä todellakaan ollut samaa ruokaa kahtena päivänä.