Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7400€ tämän vuoden lomamatkat.

Vierailija
29.03.2013 |

Tilanne siis tällä hetkellä. Laskin tuossa äsken. 2 x all inc lomaa. 2x aamiaisella. Noista matkoista kaksi on tarjouksista löydettyjä.

Kaikki matkat ovat 2 aikuisen matkoja. Tuo 7400€ pitää sisällään matkan + matkakassan. Tuohon summaan olen myös huomioinut lennon lisäpalvelut eli varatut istumapaikat.

Mahdollista on, että tulee 1 matka vielä lisää. Viime vuonna teimme 5 matkaa ja kaikkineen meni 8500e.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on tod.näk. opettajia pitkine lomineen tai sit jotain koroillaeläjiä ökyrikkaita.

Vierailija
22/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:48"]

Me matkaillaan vaan Suomessa. Saa sitten muut ihmetellä kun meidän lapsilla on kalliit tietokoneet, älypuhelimet ja konsolit. Voidaan ne kaikki ostaa, kun ei laiteta useita tonneja matkailuun. Matkailuun kyllä av-mamma laittaa useita tuhansia, mutta sitten riehutaan jos jonkun lapsi saa 500 euron kännykän tai 1000 euron tietokoneen.

[/quote]

Mutta kallistahan kotimaan matkailu on. Esim. viikon hiihtolomareissun hinnalla vaikkapa Ylläkselle, saattaa hyvinkin saada ulkomaan matkan, jos yhtään tasokkaampaa majoitusta esim. haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Me kotiuduimme 1kk sitten 2,5vkon all inc-matkalta joka maksoi tuon 7400e+pari retkeä. 2aik+2 kouluikäistä lasta. Oli tämän vuoden ensimm matka, toinen todnäk elokuussa ja budjetti n.5000e. Viimevuonna ei yhtään matkaa, v.2011 teimme 2 matkaa jotka maksoivat yht.n.10 000e.

Mielenkiintoista eikös.

Vierailija
24/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:48"]

Me matkaillaan vaan Suomessa. Saa sitten muut ihmetellä kun meidän lapsilla on kalliit tietokoneet, älypuhelimet ja konsolit. Voidaan ne kaikki ostaa, kun ei laiteta useita tonneja matkailuun. Matkailuun kyllä av-mamma laittaa useita tuhansia, mutta sitten riehutaan jos jonkun lapsi saa 500 euron kännykän tai 1000 euron tietokoneen.

[/quote]

Mutta kallistahan kotimaan matkailu on. Esim. viikon hiihtolomareissun hinnalla vaikkapa Ylläkselle, saattaa hyvinkin saada ulkomaan matkan, jos yhtään tasokkaampaa majoitusta esim. haluaa.

[/quote]

Näinpä. Meillä ei ole koskaan ollut "varaa" matkustaa kotimaassa - samalla rahalla saa niin paljon enemmän ulkomailla! Viikko Levillä maksaa lennot ja majoitus enemmän kuin viikko Alpeilla ja vielä pitäisi itse tehdä ruuatkin!!?? Ei se ole mitään lomaa. Lomalla pitää saada syödä ulkona, siihen ei ole Suomessa varaa...

Esim tuo meidän Dubain matka maksoi lentoineen, hotelleineen ja syömisineen aika tarkalleen 1000€ per nuppi - jos ajan Jyväskylään omalla autolla ja firman bensoilla, majoitun Sokoksessa viikon ja syön ulkona 2x pvässä ei tonni taatusti riitä. Puhumattakaan siitä mitä Jyväskylässä on Dubaihin verrattuna...

4

Vierailija
25/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jollekin se ruuan itse laittaminen jatkuvan ulkona syömisen vuoksi saattaa olla lomapuuhaa. Ihan näin sivuhuomautus vain.

Vierailija
26/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 20:25"]

No jollekin se ruuan itse laittaminen jatkuvan ulkona syömisen vuoksi saattaa olla lomapuuhaa. Ihan näin sivuhuomautus vain.

[/quote]

Aika marginaaliryhmä syö 335 pvää vuodessa ravintolassa... Mutta ymmärrettävää toki siinä tapauksessa. Meillä taviksilla kun tuota ruokaa tulee tehtyä itse 7x viikossa.

Vierailija
27/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 20:29"]

[/quote]

Aika marginaaliryhmä syö 335 pvää vuodessa ravintolassa... Mutta ymmärrettävää toki siinä tapauksessa. Meillä taviksilla kun tuota ruokaa tulee tehtyä itse 7x viikossa.

[/quote]

matkatyötä tekevälle ei mikään harvinaisuus. Siksi lomapäivinä mielellään tekee ruokaa, varsinkin, kun se on vielä mieleinen harrastus.

Vierailija
28/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]

matkatyötä tekevälle ei mikään harvinaisuus. Siksi lomapäivinä mielellään tekee ruokaa, varsinkin, kun se on vielä mieleinen harrastus.

[/quote]

Lentoemo tai laivalla? Onneksi meillä jää työmatkapäivät alle 50 vuodessa. Meillä kyllä tehdään muuten ruokaa joka päivä pitkänkin kaavan mukaan (harrastamme  myös ruuanlaittoa) mutta lomalla istun mielellään valmiiseen pöytään. Se on mulle aina juhlaa ja luksusta erityisesti ulkomailla. Kotimaassa pettyy usein kun itse olisi tehnyt ravintolassa tarjotun ruuan paremmin ja sitten siitä vielä maksaa itsensä kipeäksi.

Vierailija
29/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille mielenkiintoisesta keskustelusta.

ap

Vierailija
30/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lentoemo tai laivalla? Onneksi meillä jää työmatkapäivät alle 50 vuodessa. Meillä kyllä tehdään muuten ruokaa joka päivä pitkänkin kaavan mukaan (harrastamme  myös ruuanlaittoa) mutta lomalla istun mielellään valmiiseen pöytään. Se on mulle aina juhlaa ja luksusta erityisesti ulkomailla. Kotimaassa pettyy usein kun itse olisi tehnyt ravintolassa tarjotun ruuan paremmin ja sitten siitä vielä maksaa itsensä kipeäksi.

[/quote]

Ei kumpikaan.

Vierailija
31/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin harrastetaan matkailua :) Mutta en kyllä koskaan ota mitään all iclusive-paketteja, ei kiinnosta ruokailla aina hotellissa. Kiinnostaa vähän kierrellä ja oikeasti harrastaa matkailua, eikä ruokailua hotellissa....Lapsiperheet vielä ymmärrän, että ottavat all inclusiven, koska se helpottaa varsinkin pienten lasten kanssa matkailua. Mutta kaksi aikuista matkalla... jää aika paljon kokematta tuolla tavalla.

Vierailija
32/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 21:18"]

Meilläkin harrastetaan matkailua :) Mutta en kyllä koskaan ota mitään all iclusive-paketteja, ei kiinnosta ruokailla aina hotellissa. Kiinnostaa vähän kierrellä ja oikeasti harrastaa matkailua, eikä ruokailua hotellissa....Lapsiperheet vielä ymmärrän, että ottavat all inclusiven, koska se helpottaa varsinkin pienten lasten kanssa matkailua. Mutta kaksi aikuista matkalla... jää aika paljon kokematta tuolla tavalla.

[/quote]

Minustakin on ihana käydä paikallisssa pienissä perheravintoiloissa syömässä. Mutta on ihanaa myös ostaa paikallisilta kauppiailta ruoka-aineita ja tehdä itse, varsinkin niissä paikoissa, joissa olemme asuneet paikallisten luona ja heidän kanssaan valmistaneet ruokaa.

t. se paljon työnsä puolesta ulkona syövä

Vierailija
33/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ehditte tehdä töitä, kun lomaa on molemmilla vähintään 8 viikkoa vuodessa, mikä on reilusti enemmän kuin laki palkkatöissä määrittelee?

Vierailija
34/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:50"]

Milloin ehditte tehdä töitä, kun lomaa on molemmilla vähintään 8 viikkoa vuodessa, mikä on reilusti enemmän kuin laki palkkatöissä määrittelee?

[/quote]Eikös tuohon nyt jää vielä 10 kuukautta kuitenkin? Eikä tuollainen loman määrä mikään erityisen ihmeellinen ole, kyllä esim. valtion hommissakin on tolkuttomat määrät lomapäiviä.

Vierailija
35/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmniiih.... Mitä ketäkin arvostaa. Jos ois 'taakkoja' eli lapsia, ni joo, pakkohan niitä ois sivistää ja viedä ulkomaille. Onneks oon aatellu asiaa etukäteen ja todennut, et mielummin menen Louvreen itekseni tai miehen kanssa. Ei kakaroita meidän reissuilla! Jes!

Vierailija
36/74 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:30"]

Meidän perheellä on mennyt/ menee vuoden sisään matkailuun n. 18 000. Just laskin ylimalkaan. Tässä kyllä on  kahden kesän kesälomareissutkin; laskin tämän viime vuoden heinäkuusta tämän vuoden kesäkuun loppuun (vielä tekemättömät mutta jo varatut matkat). Tuo kattaa siis suunnilleen matkanteon ja hotellit ym., mutta ei käyttörahoja.

Ja tässä mukana:

-Kaksi koko perheen (3 henkeä) yhteistä kesälomamatkaa, toinen kaksi viikkoa, toinen kaksi ja puoli viikkoa

- Perheen yhteinen Lapin laskettelureissu hiihtolomalla

- Miehen ja minun yhteinen viikon kaupunkiloma

- Kaksi miehen harrastusreissua (toinen viikon ja toinen kahden viikon pituinen)

- Minun pitkä viikonloppureissu naisporukassa

Ei haittaa. Matkailu on kivaa ja avartaa! Meilläkin rahat laitetaan mieluummin matkantekoon kuin vaikkapa isoon omakotitaloon ja omaan tonttiin...

[/quote] Ei tuolla menolla kylla rikastu. Onhan sitten kuitenkin elakkeella ollessa kiva niita matkoja muistella kun lusikoi koiranruokaa purkista.

Vierailija
37/74 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 22:50"]

[/quote]

Se muu aika tehdään töitä. Itse sanelemme lomamme ja muut. Itse pidän lomaa töistä vuodessa noin 14 viikkoa.

ap

PS. Ehdin tässä  varata ja maksaa yhden reissun lisää. Kaverin kanssa lähden tyttöjen matkalle :) Jeps et voidaan sanoa, että summa kasvoin 1200€.

Vierailija
38/74 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halvalla pääsette. Meillä jo yksi matka 2aik, 1lapsi maksaa 7600€. Se on varttu ja tehty on jo 3000€ :n matka. Lisää tehdään. Kesän matkaa ei ole vielä varattu.

Vierailija
39/74 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 21:18"]

[/quote]

Minä en tajua tätä all inclusive -matkailun mollaamista. Ensinnäkään se ei estä kiertelyä ollenkaan ja toiseksi loman pääasiallisena tarkoituksena voi olla rannalla oleilu, uinti, snorklaus/sukeltaminen, katamaraanipurjehdukset. Näihin AI sopii erinomaisesti. Ei kaikkia huvita ravata pitkin viidakkoa nähtävyyksiä katsomassa tai ravintoloita etsimässä. Lisäksi tasokkaissa AI-paikoissa on erinomainen ravintolatarjonta.

Me ollaan Karibialla otettu aina AI eikä olla petytty kertaakaan. Helppoja unelmalomia myös kahdelle aikuiselle ja ihan riittävästi kokemuksia ollaan saatu.

Jokainen varmaan osaa valita itselleen sopivan majoitustavan.

Vierailija
40/74 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inc ei millään tavalla sido. Viime reissullakin meillä oli all inc ja tuli kierrettyä. Ei se sido jäämään hotelliin millään tavoin. Kummastuttaa, että all inc olisi hyvä ok lapsiperheille, mutta ei aikuisten matkalle. All inc ei sulje pois sitä, että ruokailee muuallakin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi