Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä sovinisti-anoppi taas yllätti...

Vierailija
29.03.2013 |

Ollaan menossa miehen sukulaisiin pääsiäiseksi, mukaan lähtee minä, mieheni ja miehen veli. Käymme kahvilla myös mummollaan. Anoppi laittoi viestin,  että mummo on huonossa kunnossa eikä jaksa laittaa kahveja. Täten MINUN pitää laittaa kahvit,  katsaukset jne., ihan rohkeasti vaan menen vaan kaapeille ja etsin tarvittavat jutut. Siis mitä hittoa?!?! Mites tämän mummon lapsenlapset,  vetävät lonkkaa sohvalla? Mieheni kyllä on oikea mies ja sanoi laittavansa tarjoilut, ei ole minun tehtäväni. Itseäni ei siis haittaa auttaa, mutta tuo anopin asenne ja käskytys on jotain niin kuvottavaa... 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää yhdessä, hyvänen aika. Pitääkö tästäkin torailla?

Vierailija
42/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:09"]

Ai juma. Että ihan kermakkoon pitää laittaa kerma tai maito? Eikö se siinä omassa putelissaan mene ihan yhtä hyvin. Tuo on ihan järjetötä höpsöttelyä, mihin törmääkin juuri näden vanhempien naisten taholta. Ja joku kahvikattauskin on turha ellei ole kyse isommasta juhlasta tai tyyliin yli 10 vierasta.

[/quote]

Ehei, miehen isoäidillä (ikää 83v) laitetaan kermakkoon maito ihan jokaisella kahvitteluhetkellä, ei vain vieraiden tullessa. Minusta lapsenlapsen puoliso - mies tai nainen - voi opetella sen verran kunnioittamaan vanhempaa väkeä, että kattaa kauniisti. Sille isoäidille kun ne lapsenlapset saattavat olla viikon ainoat kävijät, siis tärkeät vieraat.

Ja jos menee ikäihmiselle kylään, niin hyviin tapoihin kuuluu noudattaa kyläpaikan tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:01"]

Te jotka jalouttanne  itsestäänselvästi laitatte tarjoilut jotta mies saa seurustella rakkaan mummonsa kanssa. Entä jos menette sinun mummollesi joka tarttee apua? Mies ilmeisesti keittää kahvit ja häärää keittiössä ja sinä vietät aika mummun ja mahdollisten muiden sukulaisten kanssa?

[/quote]

Kyllä. Kun mennään minun mummolleni, istun minä lasten kanssa olohuoneessa rupattamassa ja mies keittää kahvit ja laittaa tuomisemme tarjolle. En ole koskaan osannut muuta olettaakaan ensikäynnin jälkeen (silloin mies oli mummilleni vieraampi, jolloin mummi ei mitenkään voinut sallia, että erityinen vieras häärii hänen keittiössään). Sen jälkeen ei ole asiasta edes keskusteltu.

Vierailija
44/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olkaa ylipäätään iloisia,että on mummot vielä elossa.Sama se kuka ne iäkkäälle kahvit laittaa.Omat mummoni ja pappani on kuopattu,ennenkuin itse olen syntynyt.Nyt on kivaa käydä miehen mummeilla kylässä,jaksavat vielä itse laittaa kahvit,vaikka ikää on yli 80 kummallakin.

Mieheni pappa kuopattiin seurustelumme aikana ja sukulaiset närkästyivät kun halusimme hautajais iltana lähteä baariin.Olisi pitänyt jäädä kotiin kunnioittamaan muistoa.Mieheni vastasikin hyvin:hän kunnioitti pappansa läsnäoloa kun oli vielä elossa.Kävi kylässä aina kun mahdollista ja pappa jutteli paljon nuoruus ajoistaan.Hän olikin papan "kultapoika" joka melkein ainoana lapsenlapsena kävi kylässä.

Vierailija
45/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:18"]

MInusta tuo on OK, koska tuskin sinulla on mummon kanssa yhteisiä asioita, joista jutella. Olet mummolle nobody, miehesi ja veljensä lapsenlapsia. Siksi sinä voit keitellä kahvit ja olla sivussa, mummo saa nauttia lastenlasten seurasta.

[/quote]

jos ap olis mies, niin ja nää lapsenlapset naisia, niin kuka pyytäis häneltä tuollaista, ei kukaan. olit nobody tai et.

Vierailija
46/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 15:06"]

No olkaa ylipäätään iloisia,että on mummot vielä elossa.Sama se kuka ne iäkkäälle kahvit laittaa.Omat mummoni ja pappani on kuopattu,ennenkuin itse olen syntynyt.Nyt on kivaa käydä miehen mummeilla kylässä,jaksavat vielä itse laittaa kahvit,vaikka ikää on yli 80 kummallakin.

Mieheni pappa kuopattiin seurustelumme aikana ja sukulaiset närkästyivät kun halusimme hautajais iltana lähteä baariin.Olisi pitänyt jäädä kotiin kunnioittamaan muistoa.Mieheni vastasikin hyvin:hän kunnioitti pappansa läsnäoloa kun oli vielä elossa.Kävi kylässä aina kun mahdollista ja pappa jutteli paljon nuoruus ajoistaan.Hän olikin papan "kultapoika" joka melkein ainoana lapsenlapsena kävi kylässä.

[/quote]

Minusta tuo EI ollut kaksinen vastaus, koska miehesi ei kaikesta päätellen kunnioittanut pappansa muistoa lainkaan. On ihan normaalia käydä isovanhemmilla 1-2 krt/kk ilman, että se on läsnäolon kunnioittamista.

Suruun kuuluu pysähtyminen ja havahtuminen omaan kuolevaisuuteen. Toki voi mennä baariin vaikka samana päivänä, kun oma lapsi on kuollut, ei sitä kukaan kiellä. Se vain kertoo surijasta sen, että oikeastaan ei halua jäädä miettimään sitä, mitä on tapahtunut ja mitä se kuollut eläessään merkitsi. Ei oikeastaan mitään.

Vierailija
47/47 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:48"]

Kahvinkeittohan ja pullan tarjoaminen vie noin minuutin

jos ei taittele servettejä joutseniksi :D

[/quote]

Oikeastiko? Kyllä minulla menee yli minuutti laittaa asetit, kupit ja leipälautaset paikalleen, etsiä ns. paremmat lusikat, taitella servetit, etsiä tarjoiluastia ja kakkupaperit, leikata pulla, laittaa keksit/piparit ja kuivakakku kauniisti tarjolle, täyttää sokerikko ja kermakko ja keittää se kahvi. Jo veden lämmittäminen kahvipannussa vie yli minuutin.

[/quote]Kakkupaperit?!? :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme