Paljastiko Kättäri vahingossa vauvan sukupuolen?
Onko muille käynyt Kättärillä vastaavaa? Emme halunneet tietää lapsemme sukupuolta etukäteen ja kaikissa ultrissa mainitsimme tästä heti aluksi. Synnytyssaliin tuotiin kuitenkin ennen lapsemme syntymää vauvan sänky, jossa oli vaaleanpunaiset vuodevaatteet. Oliko tämä mielestänne sattumaa vai katsoivatko kätilöt ultrapapereista, että tyttö tulee ja väri sen mukaan. Olin käynyt ultrassa myös ihan loppuraskaudessa. Tästä siis olisi voinut jo ennen lapsemme syntymää arvata, että tyttö tulee. Vaikea kuvitella, että poika olisi puettu vaaleanpunaiseen kääröön. Vai tehdäänkö niin? Mielestäni tälläisiin tapauksiin pitäisi olla esim. keltaiset lakanat odottamassa. Jännää kuulla, onko jollain muulla vastaava kokemus.
Kommentit (29)
Meillä oli se ranneke yöpöydällä valmiina, vaaleansininen. Ja poika tuli. (Vai ovatko ne rannekkeet aina vaaleansinisiä? Seuraavakin oli poika, tytöistä ei ole kokemusta...)
Meillä oli tyttö ja vaaleansinistä. Ei kannata mittiä elämää suurempia salaliittoja. Naisten puvut on vaalenapunaisia tai vihreitä. Tumman sinisiäkin takkeja on. Vihreä ei tarkoita ituhippiä.
meillä aina tytöillä ollut valeanpunaiset ja pojalla vaaleansiniset.
Oletteko te nähneet siellä synnytyssaleissa ap:n tavoin valmiina jotain vauvansänkyjä???
Koska ap synnytti tipun hän olisi tietysti voinut toivoa keltaista väriä lakanoihin. Tai violettia, jos lapsen sukupuoli on neutraali. Vuosittain sairaalat voisi tälläisiä potilaita varten hankkia myös sateenkaarenvärisiä lakanoita.
Itse sairaalassa töissä ollessa en mieti hirveästi lakanoiden värejä kun haen kaapista potilaalle uutta ja puhdasta. Sitä ottaa mitä on. Miehille toki yritän pinkkien housujen sijaan vihreät valita, sopii ne naisillekin.
Emme! Muistaakseni vauva oli vieressäni, kun sänkyni kuskattiin lapsivuodeosastolle vai miksi niitä ei-synnytyssaleja sanotaankaan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:13"]
Oletteko te nähneet siellä synnytyssaleissa ap:n tavoin valmiina jotain vauvansänkyjä???
[/quote]
Millä sinä vauvasi kuljetit osastolle? Jos kiikutit sylissä, niin tuliko joku perässä vauvansänkyä työntäen? Koeta muistella...
Ne vauvansängyt pedataan valmiiksi sinne käytävälle odottamaan uutta nukkujaa kun ehtii. Niihin pedataan ensimmäiset lakanat mitä kaapissa on. Joskus, esim. kun menimme sektioon ja käytävällä oli noin viitisen kappaletta vauvansänkyjä, sain valita minkä niistä työntäisin leikkuriin. Silloin tällöin on mahdollista valita itse siis sänky ja peittojen värit.
Kiva tietää, ettei tarvitse pelätä, että yllätys paljastuisi, jos menee vielä uudestaan synnyttämään. Ei mulle tosiaan millään värikoodeilla ole merkitystä ja ymmärrän, että kätilöillä on muuta mietittävää. Olin vaan jäänyt miettimään asiaa ja hauskaa on, että peitto ei sitten kerro mitään.
Ap