Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TV:n laihdutusohjelmien "jälkiseuranta"?

Vierailija
29.03.2013 |

Onko sellaista koskaan?

Katsoin eilen ensimmäisen jakson tuosta Rakas, sinusta on tullut pullukka -ohjelmasta, ja se oli aivan uskomatonta roskaa.

Ensinnäkin, mistä on tullut käsitys että laihduttaminen vaatii järjettömän rääkkitreenin? Eikö laihduttajan kannattaisi etsiä itselleen liikuntalaji, josta nauttii, ja jota pystyy jatkamaan myös kuvausten jälkeen? Kuinka moni pystyy ohjelman loppumisen jälkeen treenaamaan neljästi päivässä, vai onko tarkoitus treenata vain ohjelman ajan ja jäädä sitten taas sohvalle makaamaan?

Toiseksi, yli 15 kilon laihdutustavoite seitsemässä viikossa on järjetön, sillä se vaatii kitukuurin eikä pysyvää elämäntapamuutosta. Ja mikä idea on laihduttaa sulkeutumalla kahdeksi viikoksi hotelliin ilman kontakteja perheeseen?

Onko yhdessäkään laihdutusohjelmassa palattu asiaan vaikkapa vuosi ohjelman jälkeen, ja katsottu kuinka moni on ne pudotetut kilot onnistunut pitämään poissa? Syön hattuni jos tuo nainen ei ole palannut karkkipussin äärelle tuon turhan ja typerän seitsemän viikon rääkkikuurin jälkeen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:11"]

Onko sellaista koskaan?

Katsoin eilen ensimmäisen jakson tuosta Rakas, sinusta on tullut pullukka -ohjelmasta, ja se oli aivan uskomatonta roskaa.

Ensinnäkin, mistä on tullut käsitys että laihduttaminen vaatii järjettömän rääkkitreenin? Eikö laihduttajan kannattaisi etsiä itselleen liikuntalaji, josta nauttii, ja jota pystyy jatkamaan myös kuvausten jälkeen? Kuinka moni pystyy ohjelman loppumisen jälkeen treenaamaan neljästi päivässä, vai onko tarkoitus treenata vain ohjelman ajan ja jäädä sitten taas sohvalle makaamaan?

Toiseksi, yli 15 kilon laihdutustavoite seitsemässä viikossa on järjetön, sillä se vaatii kitukuurin eikä pysyvää elämäntapamuutosta. Ja mikä idea on laihduttaa sulkeutumalla kahdeksi viikoksi hotelliin ilman kontakteja perheeseen?

Onko yhdessäkään laihdutusohjelmassa palattu asiaan vaikkapa vuosi ohjelman jälkeen, ja katsottu kuinka moni on ne pudotetut kilot onnistunut pitämään poissa? Syön hattuni jos tuo nainen ei ole palannut karkkipussin äärelle tuon turhan ja typerän seitsemän viikon rääkkikuurin jälkeen.

[/quote]Älyttömiä nuo ohjelmat ovat, luulen että lihovat takaisin. Olen itsekkin heiluttanut painooni vaikka HITAASTI olen laihduttanut. Onneksi minulla ei ole kuitenkaan todellista ongelmaa asian kanssa.

Vierailija
2/5 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki reality on roskaa. Koska todellisuudessa ovat todellisuudesta kaukana.

Juhani, 32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just avauduin tohon toiseen ketjuun samasta aiheesta! Helvetti että ärsyttää tälläset ohjelmat. Nyt se pimu oli jotenkin vastentahtonen, ainakin mun mielestä, yritti lintasta minkä kerkes. Voin sanoo, että jos se muutos ei lähe susta itestäs, sun omasta päästä, niin mikään laihis ei onnistu. Ja aivan naurettava toi 7 vk, miks ei ollu pidempi aika? Ja miks ei treenattu valvotusti ammattilaisen ohjauksessa. Perhana, tollaset ohjelmat antaa just kuvan että laihduttaminen on tuskaa ja kaikki herkut on kielletty ja pitää vaan rehkiä. Ei se mene niin jos sen tekee oikein. 

Vierailija
4/5 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohjelmat antavat kuvan että laihduttaminen on yksi suuri tuskan ja kieltäymyksen täytteinen rutistus, jonka jälkeen taivaan portit aukeavat ja voi palata entiseen elämäntyyliin.

Vierailija
5/5 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik Borg on kirjoittanut tuosta aiheesta paljon kritiikkiä, muutaman kuukauden kuurilla ei saa pysyvämpää elämänmuutosta, mikä olisi painonhallinnan vuoksi tärkeää.

Myös tämä Kukka Laakson teksti kritisoi aihetta:

http://kukkalaakso.com/2013/02/10/sankaritreenilla-kesakuntoon/

Musta toi ilmiö on laajemmin tosi-tv:n ilmiö, ongelmiin tarjotaan hyvältä kuulostavia poppakonsteja, jotka toimivat jonkun aikaa mutta kun ohjelma on ohi, ne eivät tulleetkaan pysyvään käyttöön. Itseäni mietityttäää nuo lastenhoito-ohjelmat.

Ja koska itse liikun säännöllisesti, en pidä siitä, että liikkuminen esitetään vain painonhallinnan tukena olevana rääkkinä, josta ei pidä nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan