Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lapsenne saa pääsiäismunat ja miten?

Vierailija
29.03.2013 |

Lapsuudenkodissani pääsiäiskukko muni raihruohoon (tai siihen viereen, jos oli liian isot munat) vasta maanantaina eli toisena pääsiäispäivänä.

Omien lasteni suhteen olen ottanut nyt sen käytännön, että varsinainen munapäivä on sunnuntai mutta perjantai- ja lauantaiaamuna saavat jotain pientä. Tänään siis yksi pieni ruohomuna oli ilmestynyt kummankin rairuohoon. Huomenna saavat yhden ison pääsiäismunan ja sunnuntaina sitten loput. 

Olen suunnitellut, että voisin tuon pääsiäispupuperinteenkin ottaa meillä käyttöön niin, että lauantaina saisivat etsiä kartan kanssa, sunnuntaina on ilmestynyt rairuohoon. Mutta lapset ovat vielä sen verran pieniä, etteivät karttaa ymmärrä.

Mites teillä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa tänään eli perjantaina iltapäivästä. Ei piiloteta eikä ilmesty yön aikana. Lapset kaikki koululaisia.

Vierailija
2/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä munii la-su-yönä pesään, joka tehdään pipoista, koreista ym. Jokaiselle oma. Lapset 6, 8 ja 11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on voimassa perinne minun lapsuudenkodista. Eli pääsiäiskukko munii neljänä yönä jokaisen lapsen pipoon. Eli pe, la, su ja ma aamuina löytyy piposta muna. Tänä aamuna oli Kinderit, huomenna on isot munat, sunnuntaina taas Kinderi ja maanantaina vaan ihan joku pieni.

Ja viisastelijoille huomio, kana munii kananmunia, pääsiäiskukko munii suklaamunia.

Vierailija
4/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukko munii munat jokaiselle pe, la, su ja ma. Lisäksi su piilotetaan munia pihalle ja lapset etsivät niitä. Odotettuja iloja kummatkin, vaikka vanhinkin on jo 17v.

Vierailija
5/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään keitettyjä, sunnuntaina paistettuja. Ihan lautaselta yleensä.

Vierailija
6/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäiskukko munii pääsiäisyönä hattuun. Eli meillä menään perinteiseen tapaan.

Vierailija
7/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä edellisinä vuosina lauantaiaamuna lapset ovat etsineet munakätkön.

Tänä vuonna munia tuli enemmän, joten ovat saanet jo torstaina.

Tänään perjantaina etsivät eri piiloista ja samoin taidetaan tehdä la, su ja ma.

Etsimisen ilo ainakin 6-vuotiaalla on huima :)

Vierailija
8/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä munii kukko sängyn viereen laitettuun hattuun. Ei munia eikä muutakaan ennen sitä. "Lapsi" 18 v. mutta vielä vain haluaa suklaamunansa :D Herätys siis lauantaiyönä kolmelta :D

Vierailija
9/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piilotan joka päivä eri huoneeseen (tänään ruokasali, huomenna kirjasto, sunnuntaina sali, maanantaina  TV-huone) jokaiselle lapselle 3 pääsiäismunaa eli 2 Kinderiä ja 1 isomman. Pääsiäismunasta pitää näkyä pilkahdus edes jostain suunnasta katsottuna. Näin on tehty jo 18 vuotta.

Vierailija
10/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyy joka aamu, eli siis pe-ma lasten koulussa/päiväkodissa askartelemista kukoista yöllä munitut pääsiäismunat. Sama perinne oli minulla lapsuudenkodissa.

Vierailija
11/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin piilotella ne tänään ympäri kämppää ja lapset saa viettää viikonlopun munia etsien. onko ok? vihjasin lapsille ja ne oli iloisia.

Vierailija
12/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kaikkien luona kukko munimassa? Eikö kenenkään kotona käy pääsiäispupu kätkemässä munia niinkuin meillä?

Vierailija
13/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 09:58"]

Käykö kaikkien luona kukko munimassa? Eikö kenenkään kotona käy pääsiäispupu kätkemässä munia niinkuin meillä?

[/quote]

Meillä käy pääsiäispupu (se on oman lapsuudenkotini perinne, puoliksi amerikkalaisesta kodista olen). Muuten munapäivä olisi sunnuntai, mutta me vanhemmat olemme töissä pääsiäispyhät vuorotellen, niin lapset saivat etsiä pupun piilottamat munat jo tänään. Saanevat jotain pientä myös muina päivinä.

Meillä suurimmat yllätykset ovat pahviset munat, joiden sisään olen ostanut lelu- tms. yllätyksen (tänä vuonna pikku-Lego-paketit), lisäksi sitten jotain pikkusuklaamunia.

Vierailija
14/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä lapsia, mutta kun olin itse pieni meillä oli niin että pääsiäispupu muni heti pitkäperjantain vastaisena yönä eli silloin aamulla saatiin ekat munat. Sunnuntaina oli varsinainen munapäivä, silloin vanhemmat piilottivat suklaamunia ympäri taloa ja me saimme niitä etsiä, tosin näitä oli siis vain yksi jokaiselle, ei sen enempää. Sunnuntaina tai maanantaina saatiin vielä Mignonit. Tämän lisäksi oli vaihdellen tarjolla sellaisia pienenpieniä munanmallisia suklaita ja lisääkin suklaamunia esim. jälkiruuaksi, riippui aina vähän vuodesta paljonko niitä munia oli ostettu tai saatu.

Vierailija
15/21 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkin viikkoa on pääsiäismunia saanut... Ottakoon ilon koko sesongista!

Vierailija
16/21 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä piilotan ne joihinkin piilohin jos penskat ei niitä löydä annan vinkin

Vierailija
17/21 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pupu piilottaa la-su välisenä yönä munia pisin kämppää. Sama perinne oli minulla kotona

Vierailija
18/21 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut saatteko munaa juhannuksena?

Vierailija
19/21 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt

Vierailija
20/21 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pääsiäismunien etsintä eli kätken huusholliin pääsiäismunia ja ne etsitään pääsiäissunnuntain aamuna.

Toki niitä kyllä tulee jo ennen pääsiäistä ja aiemmin pääsiäisenä ,jos käy vieraita tai itse käydään kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme