Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi useat heterot yrittävät puolustella heterouttaan ja selittää?

Vierailija
01.03.2013 |

Mika Niikon sanoin: "avioliitossa olevat heteroperheet saisivat edelleen kokea sen kun he sanovat että ovat avioliitossa niin kukaan ei tule väärinymmärretyksi kenen kanssa mä oon avioliitossa – jos me muutetaan tän avioliittoinstituution merkitys mun pitäis aina jatkossa selittää kenen kanssa."

Miksi Mika Niikko kokee pakottavaa tarvetta jatkuvasti selittää olevansa hetero? Mistä tämä epävarmuus omasta identiteetistä kumpuaa? Onko tämä se perimmäinen syy miksi tasa-arvoinen avioliittolaki pelottaa? Jos on, niin onpa säälittävää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nomutta, sehän on ihan perinne, että seksuaali-identiteetistään epävarmat ihmiset tekevät tuollaista "ettei vaan kukaan luulisi homoksi".

Itse olen sen oloinen nainen, että minua saattaisi helposti luulla lesboksi. En esim. juurikaan ajele säärikarvojani. Ei paljoa rassaa jos joku luulee. Riittää että mies seksihommissa tietää että olen hetero, muuten on ihan yks lysti =)

Vierailija
2/3 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottava tarve oman heteroudensa puolustamiseen viittaa yleensä kaappihomouteen. En nyt väitä, että Niikko olisi, mutta ihan tutkimuksissakin on todettu, että monet homofoobikot ovat oikeasti homoseksuaaleja itse.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8772014

Aika pienet otokset, mutta antaa ehkä jotain osviittaa aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman heterouden pakonomainen puolustaminen osoittaa epävarmuutta omasta itsestään. Kerran on eräs henkilö sanonut minulle että jos oisit lesbo niin mulla ei olisi sen asian kanssa mitään ongelmia. En tiedä sitten oliko kyseinen henkilö pohtinut mun seksuaalista suuntautumistani mutta hymyilin vaan ja sanoin että "kiitos, mukava kuulla", vaikka naiset eivät kiinnostakaan. Mietin vaan että mitäpä järkeä tuollaista on lähteä selittelemään enkä kokenut siihen tarvetta.

On muuten huvittavaa että moni suomalainen mies haukkuu ruotsalaisia homoiksi (niinkuin homo olisi haukkumasana). Siitä huolimatta ruotsalaiset miehet osaavat suhtautua homoseksuaalisuuteen huomattavasti rennommin kuin suomalaiset miehet (noin keskimäärin) eli vaikuttavat paljon varmemmilta oman identiteettinsä suhteen. Niitä homoja ei kuitenkaan ole siellä sen enempää kuin Suomessakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme