Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on pahempi sairaus syöpä vai masennus?

Vierailija
28.03.2013 |

Molemmathan aiheuttavat kärsimystä ja voivat johtaa kuolemaan. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ei usko paranevansa, molemmissa on ainekset ihan mihin vaan.

Vierailija
2/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä tietenkin. Masennus johtaa kuolemaan vain välillisesti, syöpä on itsenäinen tappaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin itsestäänselvää.

Minä selviin syövästä, mutta taipumus masennukseen ei lähde. Syöpäkin voi uusiutua tietenkin tai voi tulla joku muu syöpä. Syövän sairastaminen ei auta masennukseen tai toisinpäin.

Voin silti aika hyvin. En huolehdi pikkuasioista. En isoistakaan. Tutullani on masennus, joka pitää sängyssä suurimman osan ajasta, elämästä. Häneen verrattuna olen huippukunnossa. Vuodepotilaan elämä on kamalaa. Mulla on nyt helppoa.

Vierailija
4/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on suorastaan ilkeää kysyä tuollaista.

t. masentunut, jonka läheinen kuoli syöpään

Vierailija
5/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:23"]

Molemmathan aiheuttavat kärsimystä ja voivat johtaa kuolemaan. 

[/quote]

Oletko tosissasi? Syöpä on oikea sairaus joka aiheuttaa järjettömät kivut ja tuskat. Monesti johtaa kuolemaan.

Masennus on heikon ihmisen syy olla tekemättä mitään. Ihminen kontroloi ajatuksiaan ja tunteitaan täysin. Ihminen ei kontroloi kehoaan täysin.

Jos ihminen tekee jotakin omasta tahdosta niin hänellä ei ole oikeus valittaa eikä saada apua. Koska hän on itse niin päättänyt tehdä tai olla tekemättä.

Jos taas ihmiselle tapahtuu jotain vaikka hän on itse yrittänyt sen kaikin tavoin välttää niin tilanne on eri. Syöpä on todellinen ja oikeasti aiheuttaa tuhoa.

Vierailija
6/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpä on pahempi, mulle ainakin yksi riitti, joten masennus kiitos

Vierailija
7/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hyvä tietenkin syöpä on pahempaa..

et ilmeisesti ole sitä kokenut.

toki jos syöpä on joku esiaste tms niin sitten on ns helppoa..

mut syöpä, joka leikataan ja päälle vielä myrkytetään ja mahdollisesti sädetetään, on ihan kauheaa..ja ne kontrollit, lopun ikää saat pelätä onko uudistunut jne

eli masennus on pilleriä suuhun ja sillä selvä.

niin ja syöpäpotilas joutuu kaiken muun ohella syöämään niitä pillereitäkin, niin ja useimmat vielä masentuukin kaupan päälle :(

Vierailija
8/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne monesti menevät käsi kädessä. Harva syöpäpotilas selviää ilman mitään masennuksia. Tuskin se mieltä ylentää, kun sairastaa niin vakavaa tautia.

Vierailija
9/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti masentunut siskoni sanoi, että miksi ei syöpä voi tulla hänelle kun hän haluaisi vain kuolla pois. Oikeastaan en tiedä kumpi on pahempi.

Vierailija
10/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:06"]

Vakavasti masentunut siskoni sanoi, että miksi ei syöpä voi tulla hänelle kun hän haluaisi vain kuolla pois. Oikeastaan en tiedä kumpi on pahempi.

[/quote]

sanoisin että melko epärelevantti kysymyksen asettelu

Vierailija
11/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa se sisko on sitten tosi masentunut. Jos hän saisi syövän niin varmaan sen jälkeen ajattelisi että ihan vaan se masennus olisi riittänyt. Veikkaus vaan.

Vierailija
12/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä on sairaus, jolle ei itse voi mitään. Masentunut pitää sairautensa kurissa lääkityksellä, jossa on se ongelma, että moni masentunut ei halua lääkkeitä syödä, koska nyt eivät vaan tahdo. Eli se paha olo on usein itse aiheutettu.

Vierailija
13/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:29"]

No jopa se sisko on sitten tosi masentunut. Jos hän saisi syövän niin varmaan sen jälkeen ajattelisi että ihan vaan se masennus olisi riittänyt. Veikkaus vaan.

[/quote]

hyvin sanottu ja varmasti totta

Vierailija
14/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas tuli täyslaidallinen sitä itseään masennuksesta.

Vierailija
15/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:30"]

Syöpä on sairaus, jolle ei itse voi mitään. Masentunut pitää sairautensa kurissa lääkityksellä, jossa on se ongelma, että moni masentunut ei halua lääkkeitä syödä, koska nyt eivät vaan tahdo. Eli se paha olo on usein itse aiheutettu.

[/quote]

Taas av-asiantuntija, joka ei edes tiedä mikä sairaus masennus on. Masennus johtaa kuolemaan yhtä usein kuin syöpä.

Vierailija
16/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:36"]

[/quote]

he he joopa joo, vai vallan yhtäusein masennus johtaa kuolemaan kuin syöpä :) ei ole sulla mitään tietoa asioista, ei ainakaan syövästä !

Taas av-asiantuntija, joka ei edes tiedä mikä sairaus masennus on. Masennus johtaa kuolemaan yhtä usein kuin syöpä.

[/quote]

Vierailija
17/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa olla asiantuntija -  sekä syövän että masennuksen :)

Vierailija
18/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. Siitä ei pääse eroon. Ja kyllä masennuskin tappaa kun se tuhoaa sisäelimiä hitaasti

Vierailija
19/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:36"]

[/quote]

Eikö? Vaikka olen sh syöpäosastolla? Syöpä ei ole suinkaan onneksi nykyisin aina kuolemaan johtava sairaus.

Mutta sinun kaltaisesi ajattelevat että masennus on sitä, kun harmittaa kynnen katkeaminen.

Turha sinun on minun kanssa väitellä sairauksista. Yhtäkaikki, ikäviä sairauksia molemmat.

he he joopa joo, vai vallan yhtäusein masennus johtaa kuolemaan kuin syöpä :) ei ole sulla mitään tietoa asioista, ei ainakaan syövästä !

[/quote]

[/quote]

Vierailija
20/42 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siinäpä taas valopää! Kerro ihmeessä se keino, miten voit olla sairastumatta masennukseen? Sullahan on tämä salainen tieto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi