Uskovaisia paikalla? Mikä minussa on vikana
Olen yrittänyt tulla uskoon jo monta kymmentä vuotta.Tuloksetta.En löydä uskoa enkä Jeesusta.Olen rukoillut,käynyt hengellisissä tilaisuuksissa,minun puolesta on rukoiltu,olen lukenut Raamattua ja hengellisiä kirjoja.
En vaan löydä.Olen kateellinen ihmisille,jotka kertovat,että kun antoivat elämänsä Jeesukselle,tulivat uskoon,tai että kun rukoilivat kotonaan,saivat kohdata Jeesuksen.Minä en vaan mitään.
Olen jo sairastunut masennukseen eikä lääkkeet tietenkään tähän auta.Mietin jatkuvasti uskonasioita ja sitä,miksi minä en voi tulla uskoon.Olen jo katkeroitunut Jumalalle tämän takia,ja nyt on sit tietysti vielä vaikeempaa tulla uskoon.
Kommentit (3)
Hei. Tulin itse uskoon kahdeksan vuotta sitten enkä kokenut tuolloin mitään ihmeellistä. Päätin vain, että haluan alkaa uskoa Jumalaan ja siihen, että Jeesus kuoli syntieni puolesta. En kokenut, että olisin tuolloin kohdannut Jeesuksen, myöhemmin olen saanut myös kohdata Hänet. Haluan vain kertoa, että uskoontulon ei tarvitse tarkoittaa minkään kokemista. Raamatussa sanotaan "Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.", Hebr.11:1. Eli, jos haluat tulla uskoon voit pyytää Jumalalta syntejäsi anteeksi, ja pyytää Häntä johdattamaan elämääsi tästä hetkestä eteenpäin sekä pyytää Jeesusta tulemaan asumaan sydämeesi. Jumala haluaa tämän tehdä, hän haluaisi, että jokainen pelastuu. Kun olet tämän tehnyt, olet saanut syntisi anteeksi. Jumala näkee sydämeesi. Hän näkee, että sinulla on halu tulla Hänen tykönsä. Hän antaa sinulle uskoa. Se, että haluat tulla uskoon on jo Jumalan Pyhän Hengen työtä sinussa, eli Jumalan Pyhä Henki toimii jo sinussa. Ihminen ei itsessään halua tehdä parannusta synneistään ja antaa Jeesuksen hallita elämäänsä. Jos siis haluat tätä, se tarkoittaa, että Jumala jo vaikuttaa sinussa. Tämä vain pieneksi rohkaisuksi.
Jos haluat tehdä uskon ratkaisun jonkun ihmisen kanssa ja haluat, että joku myös rukoilee puolestasi, monilla paikkakunnilla on Healing Room nimistä rukouspalvelua, tai voit hakeutua jonkin seurakunnan tilaisuuteen. Jos sinulla on myös uskovia tuttavia tai ystäviä, voit myös pyytää heitä vielä rukoilemaan puolestasi. Toisen ihmisen läsnäolo voi vielä vahvistaa päätöstäsi ja samalla saat myös tunnustaa jonkun kuullen uskovasi Jeesukseen. Sekin vahvistaa päätöstäsi. Ratkaisusi jälkeen kannattaa ehdottomasti hakeutua johonkin seurakuntaan mukaan, Tämä pitää sinut kiinni uskovien yhteydessä ja pääset kasvamaan ja vahvistumaan uskossa.
Voit rukoilla vaikka näin: Kiitos Jeesus, että kuolit puolestani ristillä. Kiitos, että sovitit syntini. Haluan ottaa tarjoamasi pelastuksen vastaan ja saada syntini anteeksi. Anna Herra voimaa elää tahtosi mukaan, tahdon kuulua nyt Sinulle. Kiitos, että Sinä vaikutat nyt minussa. Kiitos, että saan uskoa Sinuun. Kiitos Taivaallinen Isä armostasi ja rakkaudestasi, olen nyt Sinun. Aamen.
Usko ei ole tunne. Rukoile, että Jeesus antaa sinun syntisi anteeksi ja tulee sydämesi Herraksi ja Vapahtaksi. Sen jälkeen sinä saat luottaa, että Jeesus asuu sydämessäsi ja sinä todella olet uskossa.
Hakeudu kristillisen seurakunnan yhteyteen, jatka Raamatun lukemista ja rukousta. Saat kasvaa uskossasi. Jumalan siunausta elämääsi!
Millaisena jattelet uskoon tulemisen olevan? Jos olet katkera Jumalalle ja erityisesti kristitylle Jumalalle, niin etkö silloin usko? Miten voisit olla katkera jollekin, johon et usko?