Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino 85kg. Ei MITÄÄN muutosta tammikuun alusta. Mistä apua? Miten laihdun?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen syönyt lautasmallin mukaan, kävellyt vähintään 10 000 askelta päivässä, kaloreita olen syönyt noin 1500kcal päivässä. Teen toimistotyötä, eli kaikki liikunta tulee vasta silloin, kun erikseen lähden jonnekin kävelemään tai muuta.

Paino ei putoa, ei millään. Välillä saattaa mennä kilo, mutta sitten se tulee takaisin. Olen kuullut selityksiä, että urheilun takia kroppa kerää nestettä, stressaan liikaa, napostelen huomaamattani jne.

Mitä ihmettä minun pitää nyt tehdä? Menenkö lääkäriin? Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt 1.1.2019 lähtien joka ikistä murusta myöten. Liikunnat ja askeleet näkyy älykellostani, samoin arvioitu kalorinkulutus, uni ja muut.

Olen nainen, 168cm, 37v. Rasvaprosentti on 45% ja painoa tuo 85kg.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin jo tuolla aiemmin jääneeni herkkulakolle ja paino tippunut muutamassa viikossa 7 kg. Itselläni on voimakkaina motivaattoreina taulukot päivistä kun en ole syönyt herkkuja sekä painotaulukko johon piirrän itselleni viivadiagrammilla painon liikehdintää. Tietty motivaatio laskee jos ei paino mihinkään liiku.

Itselläni ehdottomasti muutoksen teki herkkujen poisjättäminen kokonaan, koska totesin että aina kun söin herkkuja, teki mieli lisää. Tavallisesta ruoasta ei jää samanlaista fiilistä ja energiaa on ihan eritavalla. Itse yritän miettiä ettei keho voi tyhjästä energiaa nyhjästä, eli kun vaan jatkaa sinnikkäästi vaikka sillä 1200 kalorin päiväsaannilla nii väkisin sen painon on joskus tiputtava. Voi olla että kroppa hannaa pitkäänkin vastaan mutta sitten lähteekin tippumaan vauhdilla.

Vierailija
82/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5 kk on todella lyhyt aika pitkässä juoksussa. Ja tuo 1500cal on vähän siinä ja siinä, eli muutos tuolla määrällä tapahtuu hitaasti. 1500cal on vain vähäinen kalorivaje, jotta vaikutus oikeasti kestää useamman kuukauden että alat näkemään konkreettisia tuloksia.

Kun itse vähän aikaa punnitsin ruokia, oli järkytys huomata että ruokalusikallinen mansikkahilloakin sisältää noin 25cal. Lautasmallista jätin pois perunat, riisin ja pastan syöden niitä vuorollaan vain kerran tai kaksi viikossa (viikonloput) ja arkena pidin todella tiukkaa linjaa. Ja leivät pois. Tilalle rahkoja ja hedelmiä.

Itse olen huomannut (ja jostain ihan lukenutkin) että liian pieni/vähäinen kalorivajaus (esim 200 kaloria/pv) ei riitä vaan elimistö sitten vain säätää peruskulutusta hieman pienemmälle ja vaikutus on plusmiinusnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tytyy olla minimissään 500 kaloria miinuksella peruskulutukseen per päivä että paino tippuu.

Vierailija
84/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 20 raskauskiloa ja nyt olen tammikuusta alkaen pudottanut 11 kiloa. Helposti kilot eivät todellakaan ole lähteneet ja paljon on vielä pudotettavaa. En ole laskenut kaloreita, mutta pitää syödä tosi vähän, että mitään muutosta tapahtuu. Viiden aikaan illalla syön viimeisen ruoan, jonka jälkeen vasta aamulla. Nälkää on ainakin minun pitänyt nähdä. Terveellisellä ruoalla ja pienillä annoksilla ei ollut mitään merkitystä painoon. Keho tottuu niin hyvin pieniin annoksiin, että kohta pitäisi varmaan taas syömistä vähentää, huoh.

Vierailija
85/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve. Paino ei putoa, ei sitten millään. Nyt on heinäkuu ja paino on pudonnut maaliskuusta vaivaiset 3 kiloa, eli noin neljässä kuukaudessa!

Syön alle 1000 kcal päivässä ja käyn 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä joko lihaskuntoliikkeitä tai juoksemassa/soutamassa. Tämän lisäksi kävelen 10 000-20 000 askelta päivässä, lähempänä jälkimmäistä lukua näin kesälomalla. 

Joku mättää oikeasti ja pahasti, mutta en löydä mistään mitään vikaa tai apua. Kokeilin sitäkin, että syön 2000kcal päivässä, josko keho sittenkin olisi jollain säästöliekillä. No paino ei pudonnut grammaakan kolmeen viikkoon.

Esimerkkipäivä syömisistä eilen: aamulla 1dl kaurahiutaleita ja 50g mansikoita puuroksi.

Lounas: 80g kanaa, 100g salaattisekoitusta (kaupan valmis, ei mitään kastikkeita), 125g kirsikkatomaatteja, 80g kurkkua, 100g paprikaa, 1 rkl oliiviöljyä

Iltapala: 1 skyr

En siis syö juuri mitään! Samalla kaavalla olen mennyt koko viikon. Maanantaina paino oli 81,1kg ja tänään 81,4kg. 

ap

Teet perinteisen virheen eli syöt liian vähän ja liikut paljon. Syö 2000 kcal päivittäin (proteiinia vähintään 100g päivässä) ja lihaskuntoharjoittelua (=penkkiä, maastavetoa, kyykkyä, pystypunnerrusta ja muita raskaita liikkeitä) 3-4 kertaa viikossa. Jätä aerobiset pois ja tee vain se mitä on pakko tehdä esim. töissä. Tuota nyt ainakin kolme viikkoa ja sitten lähdet maltillisesti vähentämään kaloreita (ei proteiinista)

Tein tasan tuota sen tasan kolme viikkoa, eikä tapahtunut yhtään mitään. Aloitin tämän viestiketjun maaliskuussa ja sen jälkeen olin kolme viikkoa 2000kcal ruokavaliolla, sen jälkeen pudotin alle 1000 kilokaloriin.

ap

Siis pudotit kahdesta tonnista alle tonniin? Miksi ihmeessä? Veikkaan myös, että salituloksissa ei ole tammikuulta juurikaan nousua

Vierailija
86/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2,5 kk on todella lyhyt aika pitkässä juoksussa. Ja tuo 1500cal on vähän siinä ja siinä, eli muutos tuolla määrällä tapahtuu hitaasti. 1500cal on vain vähäinen kalorivaje, jotta vaikutus oikeasti kestää useamman kuukauden että alat näkemään konkreettisia tuloksia.

Kun itse vähän aikaa punnitsin ruokia, oli järkytys huomata että ruokalusikallinen mansikkahilloakin sisältää noin 25cal. Lautasmallista jätin pois perunat, riisin ja pastan syöden niitä vuorollaan vain kerran tai kaksi viikossa (viikonloput) ja arkena pidin todella tiukkaa linjaa. Ja leivät pois. Tilalle rahkoja ja hedelmiä.

Itse olen huomannut (ja jostain ihan lukenutkin) että liian pieni/vähäinen kalorivajaus (esim 200 kaloria/pv) ei riitä vaan elimistö sitten vain säätää peruskulutusta hieman pienemmälle ja vaikutus on plusmiinusnolla.

Siksi onkin hyvä palata ylläpitokaloreille aina pariksi viikoksi. Googleta "matador study"

65

Vierailija
87/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt samaa ruokaa kuin ennenkin mutta annokset puoleen. Vaikka välillä olis nälkä niin ei siihen kuole 👍

Vierailija
88/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teet myös lihastreeniä?

Vierailija
89/91 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitäisi tässä minunkin tehdä, bmi 29,9.

Vierailija
90/91 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi alas. Ota D vitamiinia (se on onnehormooni ja polttaa rasvaa) ja riittävä uni! Tsemppiä sinulle!

Vierailija
91/91 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ratkaiseva juttu oli proteiinin lisääminen reippaalla kädellä. Syön siis ihan perusheraproteiinia, jauheena, jota sekoitan smoothieen, puuroon, maustamattomaan jogurttiin. On mm. tehokas makeanhimon tappaja. Tämän lisäksi jätin lähes kokonaan perunan/riisin/makaronit. Olen nyt normaalipainoinen, vuoden alussa oli 15 kg ylipainoa.