Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino 85kg. Ei MITÄÄN muutosta tammikuun alusta. Mistä apua? Miten laihdun?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen syönyt lautasmallin mukaan, kävellyt vähintään 10 000 askelta päivässä, kaloreita olen syönyt noin 1500kcal päivässä. Teen toimistotyötä, eli kaikki liikunta tulee vasta silloin, kun erikseen lähden jonnekin kävelemään tai muuta.

Paino ei putoa, ei millään. Välillä saattaa mennä kilo, mutta sitten se tulee takaisin. Olen kuullut selityksiä, että urheilun takia kroppa kerää nestettä, stressaan liikaa, napostelen huomaamattani jne.

Mitä ihmettä minun pitää nyt tehdä? Menenkö lääkäriin? Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt 1.1.2019 lähtien joka ikistä murusta myöten. Liikunnat ja askeleet näkyy älykellostani, samoin arvioitu kalorinkulutus, uni ja muut.

Olen nainen, 168cm, 37v. Rasvaprosentti on 45% ja painoa tuo 85kg.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan sama ongelma. Paino on vaan noussut vaikka koitan laihduttaa. Vuoden alusta +4kg eli painan nyt 76.0kg. Pituutta 166cm. Harmittaa ihan älyttömästi. Liikun vaihtelevasti, mutta ruokavalio on koko ajan samalainen. Arvaan kyllä mikä on osasyynä, stressi ja liiaalliset hiilihydraatit. Mutta kun en vaan pysty hallitsemaan syömistä. :(

Miksi kitiset sitten, kun et laihdu? Ei se paino putoa jos et liiku ja hillitse syömisiäsi

No siksi kun ei ole oikein varaa enää tiputtaa syömisiä. Jos syön 1500-1700kcal päivässä ja teen työkseni raskasta työtä jossa ollaan jalkojen päällä koko ajan, tarkoitin tuolla hallitsemisella sitä että pitäisi vielä vähemmän syödä että paino putoaisi. Mutta sitten alkaa jaksaminen kärsiä.

Vierailija
42/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yhtä tapaa laihduttaa, se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Se mikä kannattaa muistaa on se, että jättämällä kokonaan pois tietyt ruoka-aineet tarkoittaa monen kohdalla sitä että niistä joutuu luopumaan kokonaan jotta saadut tulokset ovat pysyviä.

Jos laihdutat lopulta niin ettet syö hiilareita kuin ihan vaan sen minimimäärän mikä on ns. pakko, voit olla varma ettet jatkossakaan koske enää pahemmin leipään, perunaan, pastaan, pullaan jne. Laihduta sellaisella ruoalla, että pystyy noudattamaan sitä lopun ikäsi. Pyri siis olemaan jättämättä kokonaan pois. Vähentää toki pitää tiettyjä ruokia ja ruoka-aineita eli sitä leipää ja pastaa yms. ei joka aterialla tarvitse syödä ja joskus on ok pitää herkuttelupäivä, esim 1-4xkk.

Itse pidän ns. cheat dayn joka viikonloppu, yleensä se on perjantai tai lauantai. Joskus jaan sen niin että pe iltana voi syödä rennommin ja ja lauantaina jonkun aterian. Muuten pysyn sitten rytmissä. Tällä tavalla laihduin ja kiinteydyin, mistään en luopunut kokonaan. Hyvä mieli ja olen tyytyväinen kehooni ja itseeni. En lähtenyt ajatuksella että olen laihdutuskuurilla vaan tein elämäntaparemontin.

Ajattele asia pitkällä tähtäimellä: onko tavoitteesi vain pudottaa painoa vai onko sen lisäksi myös elämänlaadun, mielen, hyvän olon, kunnon, terveyden yms. parantaminen osa sinun tavoitteitasi?

En voi antaa sinulle mitään tiettyä ruokavaliota, koska en ole ammattilainen enkä tiedä miten kehosi toimii tai mikä sille sopisi. Suosittelen että menet lääkärille tai ravintoterapeutille tai vaikka asiansa osaavalle PT:lle. He osaavat auttaa sinua parhaiten ja luoda sinulle yksilöllisen suunnitelman tavoitteidesi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän. Kumma juttu kun natsien keskitysleireillä ei ollut yhtään lihavaa vaan laihatkin laihtui entisestään 🤔

Vierailija
44/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskokoja pienemmäksi.

Vierailija
45/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jättää maitotuotteet ja pehmeä leipä pois. Purkkiananas poistaa nestettä.

Vierailija
46/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän. Kumma juttu kun natsien keskitysleireillä ei ollut yhtään lihavaa vaan laihatkin laihtui entisestään 🤔

Ne jotka eivät selviytyneet, kuolivat. Siksi oli vain heitä, joiden elimistö sieti nääntymistä.

Vierailija
47/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan sama ongelma. Paino on vaan noussut vaikka koitan laihduttaa. Vuoden alusta +4kg eli painan nyt 76.0kg. Pituutta 166cm. Harmittaa ihan älyttömästi. Liikun vaihtelevasti, mutta ruokavalio on koko ajan samalainen. Arvaan kyllä mikä on osasyynä, stressi ja liiaalliset hiilihydraatit. Mutta kun en vaan pysty hallitsemaan syömistä. :(

Miksi kitiset sitten, kun et laihdu? Ei se paino putoa jos et liiku ja hillitse syömisiäsi

No siksi kun ei ole oikein varaa enää tiputtaa syömisiä. Jos syön 1500-1700kcal päivässä ja teen työkseni raskasta työtä jossa ollaan jalkojen päällä koko ajan, tarkoitin tuolla hallitsemisella sitä että pitäisi vielä vähemmän syödä että paino putoaisi. Mutta sitten alkaa jaksaminen kärsiä.

Jos haluat tiputtaa painoa, niin sinun on syötävä vähemmän tai liikuttava huomattavasti enemmän. En ymmärrä mikä tässä nyt on niin vaikeaa.. olin juuri reilu viikon vaelluksella, jonka aikana laihduin 6 kg ja samaan pystyn helposti myös syömällä vähemmän. Välillä tietysti on nälkä, mutta mitä sitten?

Vierailija
48/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt vähemmän ja laihdut,tai sitten et syö vähempää ja et laihdu.

kyllä vähilläkin kaloreilla jaksaa pitkään kun tottuu laihtumiseen.  varsinkin jos on sitä rasvaa monen kuukauden tarpeiksi.

Vierailija
49/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä terve. Paino ei putoa, ei sitten millään. Nyt on heinäkuu ja paino on pudonnut maaliskuusta vaivaiset 3 kiloa, eli noin neljässä kuukaudessa!

Syön alle 1000 kcal päivässä ja käyn 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä joko lihaskuntoliikkeitä tai juoksemassa/soutamassa. Tämän lisäksi kävelen 10 000-20 000 askelta päivässä, lähempänä jälkimmäistä lukua näin kesälomalla. 

Joku mättää oikeasti ja pahasti, mutta en löydä mistään mitään vikaa tai apua. Kokeilin sitäkin, että syön 2000kcal päivässä, josko keho sittenkin olisi jollain säästöliekillä. No paino ei pudonnut grammaakan kolmeen viikkoon.

Esimerkkipäivä syömisistä eilen: aamulla 1dl kaurahiutaleita ja 50g mansikoita puuroksi.

Lounas: 80g kanaa, 100g salaattisekoitusta (kaupan valmis, ei mitään kastikkeita), 125g kirsikkatomaatteja, 80g kurkkua, 100g paprikaa, 1 rkl oliiviöljyä

Iltapala: 1 skyr

En siis syö juuri mitään! Samalla kaavalla olen mennyt koko viikon. Maanantaina paino oli 81,1kg ja tänään 81,4kg. 

ap

Vierailija
50/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon sen mistä et pidä.

Tuon kävelyn lisäksi sun pitää alkaa vielä harrastamaan sellasta liikuntaa missä hiki virtaa solkenaan ja syke nousee.

Lompsimisesta sinä et laihdu vaikka täällä mitä sanottas.

Vierailija
51/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teet toimistotyötä ja liikut vähän, dinun pitää syödä 1200 kaloria päivässä, jotta paino lähtee laskuun.

Ruokajuomaksi vesi.

Alkoholin juonti pois. Alkoholissa on paljon kaloreita.

Älä laita leivän päälle margariinia. Juustoviipale riittää.

Opettele juomaan kahvi ilman maitoa ja sokeria. Älä laita teehen sokeria tai hunajaa.

Kokeile viikon vissydieettiä. Viikossa lähtee 5 kg painoa pois. Nesteet lähtee liikkeelle. Se on hyvä startti ja motivaattori jatkaa painonpudotusta.

Karkkien sijaan syö mansikoita näin kesällä.

Tsemppiä!

Vierailija
52/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään herkkuja, vähän terveellistä ruokaa, vaikka salaattia ja ruisleipää.

Välillä syön vain omenan päivässä, jos haluan laihtua vaikka 3kg viikossa. Juon mustaa kahvia ja teetä maidolla ilman sokeria. Kiva mennä aamulla vaa'alle, kun on taas puoli kiloa kevyempi. Eikä ole edes nälkä. Hoikimmillaan painan 49, lihavimmillaan noin 55. Eniten tykkään painosta 50, olen 161 pitkä.

Vierailija
53/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve. Paino ei putoa, ei sitten millään. Nyt on heinäkuu ja paino on pudonnut maaliskuusta vaivaiset 3 kiloa, eli noin neljässä kuukaudessa!

Syön alle 1000 kcal päivässä ja käyn 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä joko lihaskuntoliikkeitä tai juoksemassa/soutamassa. Tämän lisäksi kävelen 10 000-20 000 askelta päivässä, lähempänä jälkimmäistä lukua näin kesälomalla. 

Joku mättää oikeasti ja pahasti, mutta en löydä mistään mitään vikaa tai apua. Kokeilin sitäkin, että syön 2000kcal päivässä, josko keho sittenkin olisi jollain säästöliekillä. No paino ei pudonnut grammaakan kolmeen viikkoon.

Esimerkkipäivä syömisistä eilen: aamulla 1dl kaurahiutaleita ja 50g mansikoita puuroksi.

Lounas: 80g kanaa, 100g salaattisekoitusta (kaupan valmis, ei mitään kastikkeita), 125g kirsikkatomaatteja, 80g kurkkua, 100g paprikaa, 1 rkl oliiviöljyä

Iltapala: 1 skyr

En siis syö juuri mitään! Samalla kaavalla olen mennyt koko viikon. Maanantaina paino oli 81,1kg ja tänään 81,4kg. 

ap

Jospa alkaisit syömään. Ihan ruokaa, eikä mitään skyriä.

Vierailija
54/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 92 kilosta noin 4 vkoa sitten. Nyt painan ~85 kg. Jätin aivan kaikki herkut pois (light limsat ok) ja aloin laskea kaloreita. Päivässä kaloreita tulee 800-1400 mutta yleensä pyörii 1000-1200 kieppeillä. Yhtään enemmän kaloreita niin paino nousee. Liikuntaa tulee melko niukasti istumatyössä kun olen, mutta pyrin liikkumaan joka päivä vähän.

Vierailija
55/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla löysin vichydieetin ohjeen:

http://www.koplas.fi/arkka/vichy.htm

Vichydieetti on proteiinipitoinen ja vähäkalorinen. Perunaa, pastaa ja riisiä ei syödä.

Kasvissyöjä korvaa pihvit esim. mustapapupihveillä.

Vierailija
56/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on skyr?

En ole ikinä kuullutkaan :)

Ei ainakaan kuulu meidän perheen ruokavalioon.

Vierailija
57/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon sen mistä et pidä.

Tuon kävelyn lisäksi sun pitää alkaa vielä harrastamaan sellasta liikuntaa missä hiki virtaa solkenaan ja syke nousee.

Lompsimisesta sinä et laihdu vaikka täällä mitä sanottas.

Liikunta on toki terveydelle hyväksi ja kävely on tyhjää parempi. Mutta ei se ole mikään edellytys painonpudotukselle. Itse pudotin vuodessa 25kg ihan vaan pitkäaikaistyöttömänä kotona istumalla ja makaamalla, kun muutin ruokavaliota. 

Vierailija
58/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on skyr?

En ole ikinä kuullutkaan :)

Ei ainakaan kuulu meidän perheen ruokavalioon.

Onko sinusta jotenkin hauskaa ylpeillä typeryydellä? Skyr on islantilainen maitotuote, samanlaista kuin rahka. Täysin normaalia syötävää.

Vierailija
59/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt hieman vajaa 2vkoa laskenut kaloreita ja tänä aikana on tullut 2 plussapäivää (toisena +394kcal ja toisena +9kcal), viikon keskimääräinen kalorivaje oli -421kcal ja energiaa ka oli 1484kcal, punnitsen kaikki ruoat, koska sitä huijaa oikeasti tosi helposti itseään.

Lähtöpaino oli 77,7kg (olen 168cm) tänä aamuna paino oli 75,8kg.

Mulla oikeasti toimii vain ja ainoastaan kalorien laskeminen. Jos en liiku, syön max. 1200kcal/pva jos haluan syödä enemmän, liikun niin paljon enemmän, että se tulee korvattua.

Kävely ei oikeasti kuluta juuri sohvalla makaamista enempää, eli suosittelen rankempaa liikuntaa, jossa oikeasti kulutus kasvaa.

Vierailija
60/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki on suhteellista. Minä painan 100 kiloa ja olisin todella mielelläni 85 kilonen :D Itse ongelmaan en osaa auttaa, jotain sulla on pielessä ruokavalinnoissa, annoskoossa yms.