Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino 85kg. Ei MITÄÄN muutosta tammikuun alusta. Mistä apua? Miten laihdun?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen syönyt lautasmallin mukaan, kävellyt vähintään 10 000 askelta päivässä, kaloreita olen syönyt noin 1500kcal päivässä. Teen toimistotyötä, eli kaikki liikunta tulee vasta silloin, kun erikseen lähden jonnekin kävelemään tai muuta.

Paino ei putoa, ei millään. Välillä saattaa mennä kilo, mutta sitten se tulee takaisin. Olen kuullut selityksiä, että urheilun takia kroppa kerää nestettä, stressaan liikaa, napostelen huomaamattani jne.

Mitä ihmettä minun pitää nyt tehdä? Menenkö lääkäriin? Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt 1.1.2019 lähtien joka ikistä murusta myöten. Liikunnat ja askeleet näkyy älykellostani, samoin arvioitu kalorinkulutus, uni ja muut.

Olen nainen, 168cm, 37v. Rasvaprosentti on 45% ja painoa tuo 85kg.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve. Paino ei putoa, ei sitten millään. Nyt on heinäkuu ja paino on pudonnut maaliskuusta vaivaiset 3 kiloa, eli noin neljässä kuukaudessa!

Syön alle 1000 kcal päivässä ja käyn 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä joko lihaskuntoliikkeitä tai juoksemassa/soutamassa. Tämän lisäksi kävelen 10 000-20 000 askelta päivässä, lähempänä jälkimmäistä lukua näin kesälomalla. 

Joku mättää oikeasti ja pahasti, mutta en löydä mistään mitään vikaa tai apua. Kokeilin sitäkin, että syön 2000kcal päivässä, josko keho sittenkin olisi jollain säästöliekillä. No paino ei pudonnut grammaakan kolmeen viikkoon.

Esimerkkipäivä syömisistä eilen: aamulla 1dl kaurahiutaleita ja 50g mansikoita puuroksi.

Lounas: 80g kanaa, 100g salaattisekoitusta (kaupan valmis, ei mitään kastikkeita), 125g kirsikkatomaatteja, 80g kurkkua, 100g paprikaa, 1 rkl oliiviöljyä

Iltapala: 1 skyr

En siis syö juuri mitään! Samalla kaavalla olen mennyt koko viikon. Maanantaina paino oli 81,1kg ja tänään 81,4kg. 

ap

Eli olet syönyt alle 1000 kcal tämän viikon vai neljän kuukauden ajan?

Varaa aika ravitsemusterapeutille. Onko kilppari katsottu?

Vierailija
62/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on skyr?

En ole ikinä kuullutkaan :)

Ei ainakaan kuulu meidän perheen ruokavalioon.

Onko sinusta jotenkin hauskaa ylpeillä typeryydellä? Skyr on islantilainen maitotuote, samanlaista kuin rahka. Täysin normaalia syötävää.

Katsopa ainesosaluetteloa, onko ihan oikeaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tippunut 20 kg tammikuusta! Synnytin tosin helmikuussa :D

Vierailija
64/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GI-dietti ja saat syödä just niin paljon kuin ikinä haluat kun noudatat diettiä! Eli siis dietissä tai enemmänkin elämäntapamuutoksessa verensokeri pidetään jatkuvasti tasaisena ja vältetään kaikkea joka nostaa sokerin nopeasti korkeaksi.

https://fi.oriflame.com/beautyedit/health-beauty/the-gi-diet

Vierailija
65/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä terve. Paino ei putoa, ei sitten millään. Nyt on heinäkuu ja paino on pudonnut maaliskuusta vaivaiset 3 kiloa, eli noin neljässä kuukaudessa!

Syön alle 1000 kcal päivässä ja käyn 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä joko lihaskuntoliikkeitä tai juoksemassa/soutamassa. Tämän lisäksi kävelen 10 000-20 000 askelta päivässä, lähempänä jälkimmäistä lukua näin kesälomalla. 

Joku mättää oikeasti ja pahasti, mutta en löydä mistään mitään vikaa tai apua. Kokeilin sitäkin, että syön 2000kcal päivässä, josko keho sittenkin olisi jollain säästöliekillä. No paino ei pudonnut grammaakan kolmeen viikkoon.

Esimerkkipäivä syömisistä eilen: aamulla 1dl kaurahiutaleita ja 50g mansikoita puuroksi.

Lounas: 80g kanaa, 100g salaattisekoitusta (kaupan valmis, ei mitään kastikkeita), 125g kirsikkatomaatteja, 80g kurkkua, 100g paprikaa, 1 rkl oliiviöljyä

En siis syö juuri mitään! Samalla kaavalla olen mennyt koko viikon. Maanantaina paino oli 81,1kg ja tänään 81,4kg. 

ap

Teet perinteisen virheen eli syöt liian vähän ja liikut paljon. Syö 2000 kcal päivittäin (proteiinia vähintään 100g päivässä) ja lihaskuntoharjoittelua (=penkkiä, maastavetoa, kyykkyä, pystypunnerrusta ja muita raskaita liikkeitä) 3-4 kertaa viikossa. Jätä aerobiset pois ja tee vain se mitä on pakko tehdä esim. töissä. Tuota nyt ainakin kolme viikkoa ja sitten lähdet maltillisesti vähentämään kaloreita (ei proteiinista)

Vierailija
66/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan myös vhh-ruokavalion kokeilemista!

Ei tarvitse aloittaa karppaamista, mutta vähennä hiilareita.

Alkuun ainakin pois: sokerit, leivät, riisi, pasta, peruna (pari ekaa viikkoa voi jättää myös hedelmät pois, myöhemmin banaani tai omena silloin tällöin ei haittaa)

Vihanneksia ja kasviksia rajaton määrä, niistä saa sen verran hiilareita, että jaksaa arjessa. Proteiiniksi kalaa, kalkkunaa jne.

Mä en laske hiilareita, mutta arvelen määrän olevan päivittäin noi 80g ja kaloreita en myöskään laske, veikkaus ~1700kcl päivä.

Esimerkkiruokavalio:

Aamupala

-kahvia, paistettua kananmunaa (joskus munakas fetalla ja tomaateilla), tai maustamatonta jogurttia mustikoilla

Lounas & päivällinen tällä kaavalla:

-kalaa tai siipikarjaa n 200g

-satokauden kasviksia ja vihanneksia noin 300-500g (kasvikset valmistettu pannulla, uunissa, grillissä, juuston kanssa yms yms, välillä tuoretta salaattia)

-kasvisten kanssa öljyä tai voita, sekä mausteita tietty.

Mahdollinen välipala

-pala leipäjuustoa tai joku kaupan protskupatukka (näissä yleensä reilusti myös hiilareita).

Ja ap! Jos yhtään mahdollista, niin aloita kuntosaliharjoittelu ja tee lyhyitä sarjoja isoilla painoilla.

Vierailija
67/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mikä on pielessä, olisiko se kuuluisa säästöliekki?

Itse laihduin alkuvuodesta 12 kg kirjoittamalla ylös kaiken mitä söin ja join, vähentämällä hiilareita, uimalla 10-20 km kuussa ja aina kun en syönyt klo 18 jälkeen, liimasin kultatähden ruokapäiväkirjaan. Pienemmän kultatähden, jos en syönyt klo 20 jälkeen. Toimi minulla, koska iltaisin en oikein osaa syödä vain jotain pientä, vaan mässäilen sitten kunnolla jos kerran aloitan.

En laske kaloreita, syön kaikkea, yritän muistaa syödä paljon vihanneksia ja hedelmiä. Herkuttelen kohtuudella. Lähtöpaino oli 96 kg.

Vierailija
68/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkista ruokavalio ja ala harrastamaan liikuntaa.  se pikku töpöttely töissä ja kotona ei ole liikuntaa.

ei vaikak tulis 100 00 askelta, se tulee kun istuu linja-autossa tunnin matkan.

Vierailija
69/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alle 1000kcal aivan varmasti käsi sydämellä kertaakaan huijaamatta kolme kuukautta. Kun edellisen kerran tätä viestiketjua päivitin maaliskuussa, olin kolmisen viikkoa 2000kcal ruokavaliolla. Painolle ei käynyt mitään, tosin ei noussutkaan. Sen jälkeen olen syönyt alle 1000kcal päivässä, joskus pari päivää jopa noin 500-600kcal jollain VLCD-pusseilla.

Kilpirauhaskokeet on tehty, ei mitään ongelmia. Ei löytynyt verikokeista mitään muutakaan ongelmaa. Kaikki arvot täysin viitearvojen sisällä, ei mitään viitteitä mistään muusta.

En ymmärrä. Alan olla tosi epätoivoinen kohta. Mikään ei auta. Kerään varmaan auringostakin sitten energiaa itseeni, kun ei paino putoa millään :(

En syö mitään piilokaloreita, juon vettä. Alkoholiin en koske, enkä juo mehuja tai muita. Hammastahnastako ne kalorit sitten imeytyy?

ap

Vierailija
70/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Teet perinteisen virheen eli syöt liian vähän ja liikut paljon. Syö 2000 kcal päivittäin (proteiinia vähintään 100g päivässä) ja lihaskuntoharjoittelua (=penkkiä, maastavetoa, kyykkyä, pystypunnerrusta ja muita raskaita liikkeitä) 3-4 kertaa viikossa. Jätä aerobiset pois ja tee vain se mitä on pakko tehdä esim. töissä. Tuota nyt ainakin kolme viikkoa ja sitten lähdet maltillisesti vähentämään kaloreita (ei proteiinista)

Tein tasan tuota sen tasan kolme viikkoa, eikä tapahtunut yhtään mitään. Aloitin tämän viestiketjun maaliskuussa ja sen jälkeen olin kolme viikkoa 2000kcal ruokavaliolla, sen jälkeen pudotin alle 1000 kilokaloriin.

ap

Vierailija
71/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alle 1000kcal aivan varmasti käsi sydämellä kertaakaan huijaamatta kolme kuukautta. Kun edellisen kerran tätä viestiketjua päivitin maaliskuussa, olin kolmisen viikkoa 2000kcal ruokavaliolla. Painolle ei käynyt mitään, tosin ei noussutkaan. Sen jälkeen olen syönyt alle 1000kcal päivässä, joskus pari päivää jopa noin 500-600kcal jollain VLCD-pusseilla.

Kilpirauhaskokeet on tehty, ei mitään ongelmia. Ei löytynyt verikokeista mitään muutakaan ongelmaa. Kaikki arvot täysin viitearvojen sisällä, ei mitään viitteitä mistään muusta.

En ymmärrä. Alan olla tosi epätoivoinen kohta. Mikään ei auta. Kerään varmaan auringostakin sitten energiaa itseeni, kun ei paino putoa millään :(

En syö mitään piilokaloreita, juon vettä. Alkoholiin en koske, enkä juo mehuja tai muita. Hammastahnastako ne kalorit sitten imeytyy?

ap

Muuta syömisiesi koostumusta ja unohda kaloriajatus.

Vierailija
72/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon sen mistä et pidä.

Tuon kävelyn lisäksi sun pitää alkaa vielä harrastamaan sellasta liikuntaa missä hiki virtaa solkenaan ja syke nousee.

Lompsimisesta sinä et laihdu vaikka täällä mitä sanottas.

Eikö 30 kilometrin juokseminen viikon aikana riitä hikiliikunnaksi?

ap

Vierailija
73/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon sen mistä et pidä.

Tuon kävelyn lisäksi sun pitää alkaa vielä harrastamaan sellasta liikuntaa missä hiki virtaa solkenaan ja syke nousee.

Lompsimisesta sinä et laihdu vaikka täällä mitä sanottas.

Eikö 30 kilometrin juokseminen viikon aikana riitä hikiliikunnaksi?

ap

Varmasti riittää, nutta liikunnalla et painoa pudota, vaan syömällä.  Syömisen valinta on sinun omissa käsissäsi.

Vierailija
74/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pienempi lautanen. Ihmiset käyttää nykyään aivan järjettömän suuria lautasia.

Vierailija
75/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain painoa alemmaksi syömällä paljon erilaisia kasviksia ja vihanneksia ja kasvisperäisiä proteiineja.

Isoin muutos oli kuitenkin lisätyn sokerin poistaminen melkeinpä kokonaan arkiruokavaliosta. Käytännössä tämä tarkoittaa PROSESSOIDUN ruoan poistaminen arkiruokavaliosta, koska ne sisältävät sokeria ja aiheuttavat minulla ainakin melkein jatkuvaa "syöpöttelyn" halua. Sokeria sisältää ketsupit, kastikkeet, skyrit jne jugurtit, valmisruoat, ja tietenkin kaikki herkut ja limsat. Viikonloppuisin höllään tietenkin, jotta motivaatio pysyy yllä.

Syön riisiä, leipää ja perunaa, mutta en joka päivä. 

Vierailija
76/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

voisiko näitä kilppareita hyödyntää energian tuotannossa? Ratkeaisi ilmastonmuutos ja enwrgiapula.

Vierailija
77/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ne kilpirauhasarvot oli? Olen kuullut että usein lääkärit pitävät hyvinä arvoja, jotka ovat juuri ja juuri normaalin puolella ja jotka voivat kuitenkin jo aiheuttaa ongelmia.

Oletko kokeillut karppaamista?

Nukutko tarpeeksi?

Miten muu hormonitoiminta, esim kuukautiskierto yms? Käytätkö hormoniehkäisyä?

Vierailija
78/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta vähintään tunti päivässä liikuntaa, jossa olet JATKUVASTI VOIMAKKAASTI HENGÄSTYNYT! Silloin palaa niitä kaloreita.

Jätä myös ne salakalorit pois (tunnusta vain pois...).

Tai sitten olet keksinyt tavan tuottaa energiaa tyhjästä (Nobelin palkinto odottaa).

Vierailija
79/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit stressaamatta kaloreista ja söisit terveellisesti ja järkeviä annoksia? Ei orjallinen kaloreiden laskeminen ja ruokien punnitseminen ole aina hyvä juttu. Itse laihduin kymmenisen kiloa noin puolessa vuodessa tälläisellä ruokavaliolla:

Aamulla kaurapuuroa ja mustikoita, lisäksi kananmuna.

Lounaaksi joku salaatti, yleensä oli ihan vihersalaatti ja sen lisänä kalaa/kanaa/tonnikalaa.

Välipalaksi hedelmä ja kourallinen cashewpähkinöitä.

Päivälliseksi vihanneksia,salaattia ja siihen jotain proteiinia (siis kanaa/kalaa/tofua/muuta lihaa).

Illalla sitten nälästä riippuen joko maitorahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa, joskus sekaan vielä muutama pähkinä tai sitten jos kova nälkä niin ruisleipää viipale ja päälle margariinia, kinkkua, avokadoa ja kananmunaa.

Varmaan hyvä ja toimiva ruokavalio. Noin yleensä ihmettelen, miksi tarvitaan erillinen iltapala? Välipala, jos sitä tarvitsee, klo 16 ja päivällinen klo 20-21. Jos luonas on hiukan isompi (sisältäen vaikka alkupalakeiton ja jälkkäriksi hedelmän tai palan tummaa suklaata) ei tarvitse välipalaa lainkaan.

Sitten vaan paljon vettä ja liikuntaa niin kyllä minulla tehosi tämä. Kannattaa tosiaan kokeilla nyt erilaisia ruokavalioita, koska sun nykyinen ei nähtävästi auta sua painonpudotuksessa. Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee kun löydät oikean ruokavalion!

Vierailija
80/91 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n elimistö menee säästöliekeillä, syöt yksinkertaisesti liian vähän joten elimistö pitää tiukasti kiinni niistä vähäisistäkin kaloreista. Stressi ei tietenkään auta.

Heitä vaaka parvekkeelta ja jos ei ole, viskaa lähimpään jorpakkoon. Ja herran tähden unohda noi vhh hömpötykset, sillä tavalla et saa kuin vahinkoa aikaiseksi.

Ala syömään terveellistä itse tehtyä ruokaa ja tarpeeksi. Tarkoittaa kasvis painoitteista, koko jyvää, vähä rasvaista. Eläinperäisissä tuotteissa on paljon piilorasvaa, samoin valmis tuotteissa. Päivän aikana täytyy syödä myös tarpeeksi usein.

Jos olet epävarma googleta Low fat, plant based whole food tai laita youtubeen.