Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paino 85kg. Ei MITÄÄN muutosta tammikuun alusta. Mistä apua? Miten laihdun?

Vierailija
19.03.2019 |

Olen syönyt lautasmallin mukaan, kävellyt vähintään 10 000 askelta päivässä, kaloreita olen syönyt noin 1500kcal päivässä. Teen toimistotyötä, eli kaikki liikunta tulee vasta silloin, kun erikseen lähden jonnekin kävelemään tai muuta.

Paino ei putoa, ei millään. Välillä saattaa mennä kilo, mutta sitten se tulee takaisin. Olen kuullut selityksiä, että urheilun takia kroppa kerää nestettä, stressaan liikaa, napostelen huomaamattani jne.

Mitä ihmettä minun pitää nyt tehdä? Menenkö lääkäriin? Ruokapäiväkirjaa olen pitänyt 1.1.2019 lähtien joka ikistä murusta myöten. Liikunnat ja askeleet näkyy älykellostani, samoin arvioitu kalorinkulutus, uni ja muut.

Olen nainen, 168cm, 37v. Rasvaprosentti on 45% ja painoa tuo 85kg.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule saamaan tyydyttävää vastausta tältä palstalta. Vastaus kysymykseesi voi olla mitä tahansa. Sinä saatat tosiaan syödä liikaa tai sitten et laske kilokaloreitasi oikein. Punnitsethan ruokasi? Toimiihan talousvaakasi oikein, patterit eivät vetele viimeisiään?

Parhaimman vastauksen saat lääkäriltä. Varaa aika sinne ja ota mukaan ruokapäiväkirjasi. Käykää sitä yhdessä läpi. Lääkäri varmasti osaa neuvoa, miten sinun tulisi jatkaa. Mahdollisesti hän tekee jotain kokeita sinulle.

Terveisin nainen, joka on...

163 cm, 62 kg, tavoitteena laihtua vielä 5 kg. Syön 1800 kcal (!) päivässä, kävelen ka. 12000 askelta päivässä ja harrastan lihaskuntoharjoittelua 1-2 x viikossa.

Vierailija
22/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut itseäsi mittanauhalla entä mikä on olo? Jos olet laihtunut 2-3 kiloa niin se ei välttämättä vielä näy vaa'alla. Juo vettä ja nuku riittävästi. Stressi voi myös pitää kiinni läskistä. Mä laihdun tuolla 1500 kcal suunnilleen 2 kiloa kuukaudessa. En kuitenkaan laske kaloreita, vaan syön paljon vihanneksia ja vältän valmisruokia sekä kohtuudella syön "ulkona". Kovaa rasvaa ja lisättyä sokeria on kummallisissa paikoissa ja niillä saa äkkiä kalorit täyteen huomaamatta. Lähtöpaino oli jotain 85-90 kg Nyt alle 75.

Kovassa rasvassa ei ole yhtään sen enempää kaloreita kuin pehmeässä.

Ei niin, mutta pehmeää rasvaa ei yleensä käytetä elintarviketeollisuudessa tai ravintoloissa. Kovan rasvan karsiminen ruokavaliosta auttaa pysymään tavoitesyömisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap nyt syöt? Kannattaa googlettaa terminen kalorikulutus, sillä kalori ei ole kalori sen palamismielessä.

Vierailija
24/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut itseäsi mittanauhalla entä mikä on olo? Jos olet laihtunut 2-3 kiloa niin se ei välttämättä vielä näy vaa'alla. Juo vettä ja nuku riittävästi. Stressi voi myös pitää kiinni läskistä. Mä laihdun tuolla 1500 kcal suunnilleen 2 kiloa kuukaudessa. En kuitenkaan laske kaloreita, vaan syön paljon vihanneksia ja vältän valmisruokia sekä kohtuudella syön "ulkona". Kovaa rasvaa ja lisättyä sokeria on kummallisissa paikoissa ja niillä saa äkkiä kalorit täyteen huomaamatta. Lähtöpaino oli jotain 85-90 kg Nyt alle 75.

Ei niin, mutta pehmeää rasvaa ei yleensä käytetä elintarviketeollisuudessa tai ravintoloissa. Kovan rasvan karsiminen ruokavaliosta auttaa pysymään tavoitesyömisissä.

Elintarviketeollisuus ja ravintolat käyttävät nimenomaan kasvirasvaa eli sitä pehmeää. Muuten, jos kova rasva pelottaa, ei kannattaisi laihduttaa ollenkaan. Sillä laihduttaessaan ihminen syö vähemmän kaloreita ja ottaa loput tarvittavat energiat omasta rasvakudoksestaan, mikä meillä eläinkuntaan kuuluvilla ihmisillä sattuu olemaan kovaa rasvaa.

Vierailija
25/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui paino 85 kg > 75 kg ruokavaliolla ja runsaalla liikunnalla. Ruokavalio oli aluksi hyvin niukka (n. 1000 kaloria / vrk) muutaman viikon ajan, jolloin paino lähti laskuun. Sitten lisäsin kaloireita ja nyt n. 1800 - 2000 ja edelleen paino tippuu. Raskasta liikuntaa 5 krt viikossa.

Vierailija
26/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuus ja ravintolat käyttävät nimenomaan kasvirasvaa eli sitä pehmeää. Muuten, jos kova rasva pelottaa, ei kannattaisi laihduttaa ollenkaan. Sillä laihduttaessaan ihminen syö vähemmän kaloreita ja ottaa loput tarvittavat energiat omasta rasvakudoksestaan, mikä meillä eläinkuntaan kuuluvilla ihmisillä sattuu olemaan kovaa rasvaa.

Elintarviketeollisuusko se siellä markkinoi omia pöperöjään? Laihduttaessa auttaa omien ruokien valmistaminen, jolloin tiedät mitä syöt. Ei se palmuöljy ole terveellistä vaikka sitä kuinka vääntää kasviöljyksi.

Vierailija
28/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5 kk on todella lyhyt aika pitkässä juoksussa. Ja tuo 1500cal on vähän siinä ja siinä, eli muutos tuolla määrällä tapahtuu hitaasti. 1500cal on vain vähäinen kalorivaje, jotta vaikutus oikeasti kestää useamman kuukauden että alat näkemään konkreettisia tuloksia.

Kun itse vähän aikaa punnitsin ruokia, oli järkytys huomata että ruokalusikallinen mansikkahilloakin sisältää noin 25cal. Lautasmallista jätin pois perunat, riisin ja pastan syöden niitä vuorollaan vain kerran tai kaksi viikossa (viikonloput) ja arkena pidin todella tiukkaa linjaa. Ja leivät pois. Tilalle rahkoja ja hedelmiä.

Et siis syö tänä päivänäkään kuin max. 2xvko riisiä/pastaa/perunaa..?

Pakko sanoa tuohon 1500 kcal että ei se ole mikään juuri ja juuri että laihtuu. Itsellä ei toimi aineenvaihdunta enää tuota pienemmällä ja laihduin 1640kcal voimalla.

Söin aamu TAI iltapalaksi kaurapuuroa tai ruisleipää, ja yhdellä lämpimällä aterialla riisiä/pastaa/perunaa/leipää. Ei se ole mikään kiveen hakattu juttu että hiilihydraatit pitää olla minimissä. Varsinkin jos harrastaa paljon liikuntaa niin hiilihydraatit ovat apuna palautumisessa (itse en palautunut jos en saanut hiilihydraatteja päivän aikana tarpeeksi).

Vierailija
29/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten laihdut? No syömällä vähemmän kuin kulutat. Se että mikä tapa syödä vähemmän on kullekin helpointa, on yksilöllistä. Itse pääsin siihen pätkäpaastolla ja lautasmallin avulla, mutta onhan näitä ruokavalioita vaikka ja mitä.

Kalorikulutuskin on muuten yksilöllistä. Itse lihoisin, jos söisin sen 1800kcal joka kalorilaskurin mukaan menee ihan peruskulutukseen minulla.

Vierailija
30/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitänpä tänne omat normiruokailut. Noudata, vaikka pari viikkoa ja katso inahtaako minnekään. Itse en tosin laihduta, mutta olen 171/53-57 ollut jo parikymmentä vuotta. Nyt 54,5 kg.

Aamiainen arkisin aina sama (viikonloppuinakin yleensä).

klo 7.30  1/2 avokado, 1,5 dl tomaattimehua, 100 g täysrasvaista jugea (+ pähkinöitä ja siemeniä+ marjoja), kahvia, vitamiinit

klo 11-13  n. 400 g raakoja kasviksia (selleriä, tomaattia, kesäkurppaa, paprikaa, porkkanaa) dipattuna punajuurihummukseen (itse tehty), 1 oma tehty sämpylä (mantelijauhoista ja juustosta) tai leipä (ei sisällä vehnää) juustolla ja metulla, eilen pekonimunakasta, tänään uunissa paahdettuja punajuuria + 1 peruna + 3 itsetehtyä lihapullaa, mandariini, 1 keksi. Kahvia

klo 18 - 20 yleensä 1 mantelileipä juustolla. Jotain lisäksi. Tänään varmaan 1-2 lihapullaa ja 1/2 banaani

Tuo lounas vaihtelee, mutta jotain itse tehtyä. Hummusta teen viikonloppuisin satsin. Riittää viikoksi.

F

Vierailija
31/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh + pätkäpaasto on aika toimiva tapa vähentää rasvaa kehosta, sillä se luo hormonaalisesti hyvät olosuhteet rasvan käyttämiselle. Kun insuliini on koholla, elimistö varastoi rasvaa sen sijaan, että käyttäisi varastorasvojaan. Siksi on hyvä syödä hiilareita maltillisemmin ja pitää ateriavälit pidempinä tai vähintäänkin kaikki välipalat sun muut napostelut pois.

Vierailija
32/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuusko se siellä markkinoi omia pöperöjään? Laihduttaessa auttaa omien ruokien valmistaminen, jolloin tiedät mitä syöt. Ei se palmuöljy ole terveellistä vaikka sitä kuinka vääntää kasviöljyksi.

Lukisit joskus niitä tuoteselosteita. Rypsi- ja rapsiöljyä, auringonkukkaöljyä jne, margariinitkin ovat pelkkää kasviöljyä. On se jännää kun hoetaan, että kasvirasvat ovat terveellisiä ja nyt yhtäkkiä ne eivät olekaan :D 

Vierailija
33/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja syö liian vähän, siksi laihtuminen on pysähdyksissä. Kokeile nostaa 1500 kaloriin päivittäinen saanti niin paino lähtee taas tippumaan. Lisää hyvälaatuista proteiinia, ei rasvaa.

Niin ap syö jo 1500kcl päivässä. Ja nimenomaan hyviä rasvoja pitääkin olla

Nimenomaan hyviä rasvoja, ei margariinia eikä siemenöljyjä.

Vierailija
34/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit stressaamatta kaloreista ja söisit terveellisesti ja järkeviä annoksia? Ei orjallinen kaloreiden laskeminen ja ruokien punnitseminen ole aina hyvä juttu. Itse laihduin kymmenisen kiloa noin puolessa vuodessa tälläisellä ruokavaliolla:

Aamulla kaurapuuroa ja mustikoita, lisäksi kananmuna.

Lounaaksi joku salaatti, yleensä oli ihan vihersalaatti ja sen lisänä kalaa/kanaa/tonnikalaa.

Välipalaksi hedelmä ja kourallinen cashewpähkinöitä.

Päivälliseksi vihanneksia,salaattia ja siihen jotain proteiinia (siis kanaa/kalaa/tofua/muuta lihaa).

Illalla sitten nälästä riippuen joko maitorahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa, joskus sekaan vielä muutama pähkinä tai sitten jos kova nälkä niin ruisleipää viipale ja päälle margariinia, kinkkua, avokadoa ja kananmunaa.

Sitten vaan paljon vettä ja liikuntaa niin kyllä minulla tehosi tämä. Kannattaa tosiaan kokeilla nyt erilaisia ruokavalioita, koska sun nykyinen ei nähtävästi auta sua painonpudotuksessa. Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee kun löydät oikean ruokavalion!

Suurkiitos tästä, otan heti käyttöön! Konkreettinen ja helppo noudattaa. Minulla on ollut ongelmaa, että ateriat om järkeviä, mutta sen lisäksi haluaa jotain muitakin ja silloin tulee usein liikaa. Tässähän on hyviä vaihtoehto, jotka maistuu hyvältä.

Vierailija
35/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukisit joskus niitä tuoteselosteita. Rypsi- ja rapsiöljyä, auringonkukkaöljyä jne, margariinitkin ovat pelkkää kasviöljyä. On se jännää kun hoetaan, että kasvirasvat ovat terveellisiä ja nyt yhtäkkiä ne eivät olekaan :D 

Kovetettu kasvirasva on epäterveellistä ja haitallista. 

Vierailija
36/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokeria, leipää, maitotuotteita tai rasvaista lihaa. Varmasti laihtuu tällä dietillä.

Vierailija
37/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit stressaamatta kaloreista ja söisit terveellisesti ja järkeviä annoksia? Ei orjallinen kaloreiden laskeminen ja ruokien punnitseminen ole aina hyvä juttu. Itse laihduin kymmenisen kiloa noin puolessa vuodessa tälläisellä ruokavaliolla:

Lounaaksi joku salaatti, yleensä oli ihan vihersalaatti ja sen lisänä kalaa/kanaa/tonnikalaa.

Päivälliseksi vihanneksia,salaattia ja siihen jotain proteiinia (siis kanaa/kalaa/tofua/muuta lihaa).

Illalla sitten nälästä riippuen joko maitorahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa, joskus sekaan vielä muutama pähkinä tai sitten jos kova nälkä niin ruisleipää viipale ja päälle margariinia, kinkkua, avokadoa ja kananmunaa.

Sitten vaan paljon vettä ja liikuntaa niin kyllä minulla tehosi tämä. Kannattaa tosiaan kokeilla nyt erilaisia ruokavalioita, koska sun nykyinen ei nähtävästi auta sua painonpudotuksessa. Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee kun löydät oikean ruokavalion!

Suurkiitos tästä, otan heti käyttöön! Konkreettinen ja helppo noudattaa. Minulla on ollut ongelmaa, että ateriat om järkeviä, mutta sen lisäksi haluaa jotain muitakin ja silloin tulee usein liikaa. Tässähän on hyviä vaihtoehto, jotka maistuu hyvältä.

Kannattaa kokeilla vaikka se viikko pari edes, kiva et oli apua:) en tarkoita, että tämä toimii kaikilla, mutta minulla oli tosi hyvä. Ihanaa, jos tämä auttaa! Ja söin joskus karkkiakin tai muita herkkuja eikä haitannut painonpudostusta. Niitäkään ei kannata täysin itseltään kieltää, on ihan ok herkutella vaikka edes kerran kuussa :)

Vierailija
38/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi hidastaa laihtumista. Siitä pääsee eroon ketoruokavaliolla.

Vierailija
39/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla vaikka se viikko pari edes, kiva et oli apua:) en tarkoita, että tämä toimii kaikilla, mutta minulla oli tosi hyvä. Ihanaa, jos tämä auttaa! Ja söin joskus karkkiakin tai muita herkkuja eikä haitannut painonpudostusta. Niitäkään ei kannata täysin itseltään kieltää, on ihan ok herkutella vaikka edes kerran kuussa :)

En ole siis ap joka hehkutti tätä. Kiitos, tarvitsin jonkun konkreettisen ohjenuoran jota on helppo noudattaa.

Vierailija
40/91 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sokeria, leipää, maitotuotteita tai rasvaista lihaa. Varmasti laihtuu tällä dietillä.

Ja siinä kituillessa saa kyytipojaksi vajaalla käyvän kilpirauhasen.