mahavauvan vilkkaus pelottaa! Vauva on kuin pyörremyrsky.
ja tällaisista olen kuullut vaan negatiivisia kokemuksia, että vauva on erittäin vilkas syntymänsä jälkeen ja ns vaikea lapsi läpi elämänsä. Lisäksi huolestuttaa jos se saa itsensä sotkuun esim napanuoraan tällä menolla.
Kommentit (15)
Mulla tuo pätee, vilkas on vilkas myös kohdun ulkopuolella ja vaativa kasvatettava. Ja huono nukkuja. Rauhallinen sitten jatkoi leppoisasti myös kohdun ulkopuolella ja nukkuu hyvin, sikeästi ja runsaasti.
Heräilen yölläkin useaan kertaan kun vauva potkii niin lujaa. AIka pieniä hetkiä on hiljaista. Menossa rv 28 mutta tätä on jatkunut jo pitkään.ap
Meillä oli samanlainen pyörremyrsky :) Ehkä hieman malttamaton 7kuinen nyt on, mutta pidän sitä myös positiivisena asiana, sillä kehittyy reipasta tahtia, kun omaa tahtoa löytyy niin reippaasti. Mutta muuten ihana hyväntuulinen lapsi on :) En koe vaikeaksi. Toinen on vain energiaa, elämää ja intoa täynnä, kiinnostuu asioista ja kovasti haluaa olla aktiivinen kaikessa. Meillä tosin synnytyksessä pientä jännitystä toi juuri tuo napanuoran sekamelska, oli heiman puristuksissa, jonka takia vauvan sykkeet aina hieman laski, mutta kaikki meni loppuen lopuksi hyvin eikä siitä tullut ongelmia sen enempää, lisä seurantaa vain teetti.
Nauti olostasi vaikka se on vaikeaa ehkä :D Itsellä on jopa hieman ikävä sitä hassua möyrimistä ja potkunyrkkeilyä mahassa
Meillä esikoinen oli aivan mahdoton möyrimään vatsassa, mutta synnyttyään hyväntuulinen ja levollinen vauva, oikeinkin helppo ja näin äidin kannalta unelmavauva. Minusta tuntui raskausaikana usein, että mulla on joku ankerias vatsassa, kun lapsi muljahteli puolelta toiselle.
Toinen lapsi oli kohdussa paljon rauhallisempi, ja liikkeet olivat terävämpiä, mut niitä ei ollut koko aikaa. Hän on luonteeltaan tosi vilkas ja nopeatempoinen, ja oli vähän työläämpi hoidettava.
Meillä vilkas lapsonen mahassa, on nyt myös energiapaketti, mutta nukkuu yöt kyllä hyvin ja on nukkunut melko pienestä asti ihan rauhallisesti :) Vaikka onkin energinen ja vilkas niin osaa myös ihanasti uppoutua leikkimään itsekseen rauhassa omiin maailmoihinsa eli ei nyt kuitenkaan pitkin seiniä hypi ja ole hankala.
Mullakin oli nuorempi lapsista mahassa ihan mahdoton. Neuvolassa kyselin, kun oli ohje laskea liikkeitä, että pitäiskö huolestua, kun on mehdotonta edes laskea, kun se koko ajan on liikkeessä.
Nyt tuo on 4-vuotias ja kovin eläväinen ja liikkuvainen on. Ruokapöydässäkin on mahdotonta istua paikoillaan. Pyörii, nousee pois, tekee temppuja. SIlti voi esimerkiksi palapelejä tehdä pitkiä aikoja rauhassa.
Ihana lapsi, joka ei ole muuten haastava. Minä olen kuulemma ollut lapsena samanlainen. Minne lie kadonnut tuo piirre...
Ei välttämättä. Sain hiljan kolmannen lapseni ja huolin samasta, eli lapsi oli tosi vilkas vatsassa. Liikkeet jopa sattuivat minua. Kävin pariin otteeseen päivystyksessä kun pelkäsin lapsivettö olevan liian vähän voimakkaiden liikkeiden takia. Kun lapsi syntyi, selvisi syy, hän olikin 0.5-1kg isompi kuin edelliseni. Siksi varmaan tuntui niin villiltä. On kuitenkin nyt ihan tyytyväinen ja helppohoitoinen vauva. Kiihtyy kyllä toki hetkessä nollasta sataan, mutta tyyntyy myös helposti kun tarpeisiin vastataan.
Niin jaa juu, sillä vilkkaalla oli napanuora kolmesti kaulan ympärillä syntyessä.
3
Mulla ollu todella rauhalliset vauvat mahassa, siis niin, että liikelaskut on tuottanu vaikeuksia ja todella vaativia vauvoja ovat olleet ja vilkkaita menijöitä.
miten usein se vauva saa sotkettua itsensä niin että siitä on vaaraa? ap
Liikunnallisuus on lahja, jota pitää ohjata oikeaan suuntaan. Pysytpähän itsein liikkeessä. ;) Kokemusta on.
Meillä taas vilkkaasta sikiöstä tuli rauhallinen tapaus, nyt jo 9-vuotias. 2 kk iästä on nukkunut yönsäkin heräämättä.
Mulle tuli tuollaisesta sikiöstä rauhallinen ja fiksu poika.