Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina haaveillut mallin urasta mutta...

Vierailija
18.03.2019 |

jännitän esiintymistä enkä pysty olemaan rennosti kuvattavana. Nyt otin yhteyttä kuvausstudioon, ottivat sieltä yhteyttä ja varasivat ilmaisen koekuvauksen. Aloin nyt miettiä teinkö virheen, kun en kuitenkaan ole luonteeltani reipas ja enkä voi sanoa viihtyväni kameran edessä? En toki ole sellainen ihminen, joka ei halua kuvattavaksi, mutta ujo ja jännittäjä olen. Olisiko parempi perua koko kuvaus? Ei ole edes mallitoimisto eli eivät ota töihin vaan ottavat vain kuvia.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sovi malliksi.

Vierailija
2/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sovi malliksi.

Niin varmaan on. En tajua miksi sitten olen haaveillut mallin urasta vai onko normaalia kaikilla nuorilla siitä tulevan loisteliaan mielikuvan takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teetä se mallikansio. Se on kalliihko, mutta jää kuvat muistoksi haaveilusta. Ja joo, tuskin päädyt malliksi.

Vierailija
4/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla paljon kokemusta kuvattavana olemisesta, kun sanoit että jännität sitä? Jos kokemusta ei vielä ole paljon, niin jännittämisessä ei ole mitään ihmeellistä ja jossain vaiheessa jännitys saattaa alkaa lieventyä.

Ei varmaan kaikki mallit ole olleet heti aluksi mitään "luonnonlahjoja".

Mä sanoisin, että kyllä sinne kannattaa mennä. Älä jää jännittämisen takia pois.

Vierailija
5/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sovi malliksi.

Niin varmaan on. En tajua miksi sitten olen haaveillut mallin urasta vai onko normaalia kaikilla nuorilla siitä tulevan loisteliaan mielikuvan takia?

Siitä todellakin saa nimenomaan loisteliaan mielikuvan. Todellisuudessa mallimaailma on paljolti myös melko raju ja karu paikka.

Vierailija
6/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki catwalk- ja melkein kaikki mainosmallit ovat nykyään juuri sen näköisiä kuin haluaisivat olla ihan missä tahansa muualla kuin kameran edessä. Otat kunnon etukumaran ja mulkoilet kulmiesi alta vastakkaista seinää, ja ura urkenee. Jos voit olla syömättä pari viikkoa ennen kuvausta ja nälkä jo oksettaa vähäsen, ilmapiiri vain paranee.

Vierailija
7/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus hiusmallina ja minut valittiin muutaman muun mallin ja ammattimallin kanssa lavalle, jossa parin ranskalaisen miespuolisen kampaajan tuli leikata meidän hiukset. Juuri kun olin menossa lavalle, hyvin niukassa vaatetuksessa, yksi kyseisistä miehistä tunki lähelle ja läiskäisi minua takamukselle.

Minusta tuntui likaiselta, vaikka tilanteen ja sen ilmapiirin huomioonottaen ilmeisesti sain jonkinlaisen positiivisen ja spesiaalin huomionosoituksen. Yh.

Päätin että tilaisuus tulisi jäämään lajissaan viimeiseksi.

Vierailija
8/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan rohkeesti! Aina kannattaa yrittää edes. 

Vierailija
9/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paljon kokemusta kuvattavana olemisesta, kun sanoit että jännität sitä? Jos kokemusta ei vielä ole paljon, niin jännittämisessä ei ole mitään ihmeellistä ja jossain vaiheessa jännitys saattaa alkaa lieventyä.

Mä sanoisin, että kyllä sinne kannattaa mennä. Älä jää jännittämisen takia pois.

Kuitenkin firmsn nettisivuilla sanotaan, että "pidät kuvattavana olosta ja olet reipas", mikä ei pidä paikkaansa minun kohdalla. En oo muutenkaan koskaan semmonen, joka poseeraa kuvissa eri asennoissa.

Toisaalta voisihan tuo olla kokemus kuvattavana olemisesta. Saisi jotain osviittaaa mallina työskentelystä kun en sitä koskaan ole tehnyt.

Vierailija
10/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Olin joskus hiusmallina ja minut valittiin muutaman muun mallin ja ammattimallin kanssa lavalle, jossa parin ranskalaisen miespuolisen kampaajan tuli leikata meidän hiukset. Juuri kun olin menossa lavalle, hyvin niukassa vaatetuksessa, yksi kyseisistä miehistä tunki lähelle ja läiskäisi minua takamukselle.

Minusta tuntui likaiselta, vaikka tilanteen ja sen ilmapiirin huomioonottaen ilmeisesti sain jonkinlaisen positiivisen ja spesiaalin huomionosoituksen. Yh.

Ikävä tuollainen kokemus. Miten hait hiusmalliksi?

Vierailija
11/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki catwalk- ja melkein kaikki mainosmallit ovat nykyään juuri sen näköisiä kuin haluaisivat olla ihan missä tahansa muualla kuin kameran edessä. Otat kunnon etukumaran ja mulkoilet kulmiesi alta vastakkaista seinää, ja ura urkenee. Jos voit olla syömättä pari viikkoa ennen kuvausta ja nälkä jo oksettaa vähäsen, ilmapiiri vain paranee.

Esimerkki kuvaa?

Vierailija
12/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ikäänkö?

https://fi.pinterest.com/pin/543035667550205918/

Vierailija
13/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin firmsn nettisivuilla sanotaan, että "pidät kuvattavana olosta ja olet reipas", mikä ei pidä paikkaansa minun kohdalla. En oo muutenkaan koskaan semmonen, joka poseeraa kuvissa eri asennoissa.

Toisaalta voisihan tuo olla kokemus kuvattavana olemisesta. Saisi jotain osviittaaa mallina työskentelystä kun en sitä koskaan ole tehnyt.

Tuo "reipas" on vähän sellainen yleissana, johonkin voidaan hakea reippaita ihmisiä, mutta oikeasti riittää että saa homman tehtyä.

Olisi ikävää jos jäisit haaveilemaan mallin hommista tutustumatta yhtään siihen millaista se olisi. Vuodet vain vierisivät ja ehkä jäisit harmittelemaan, kun et koskaan kokeillut etkä saanut tietää olisiko susta tullut mitään - tai että olisitko oikeasti edes pitänyt siitä.

Vaikka tuolla käyminen menisikin jotenkin "pieleen" ja toteaisit, ettei ole sun juttu, niin voitat silti varmasti enemmän menemällä kuin jättämällä menemättä!

Vierailija
14/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Ai ranskalainen mieskampaaja? Ei hätää, ei ollut sinusta kiinnostunut seksuaalisessa mielessä, vaan on enemmänkin Fab Five -osastoa.

Vierailija
16/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Ikävä tuollainen kokemus. Miten hait hiusmalliksi?

Kuten siihen aikaan tapana oli, lehti-ilmoituksella.

Sain kirkkaan punaiset hiukset ja jotenkin jouduin hiusmessujen castingiin.

Vierailija
18/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt luovuta! Jos tosissaan haluat sitä niin kokeile ihmeessä! Eivät huippu-urheilijatkaan ole mestareita ennenkuin ovat harjoitelleet tuhansia kertoja.

Vierailija
19/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "reipas" on vähän sellainen yleissana, johonkin voidaan hakea reippaita ihmisiä, mutta oikeasti riittää että saa homman tehtyä.

Olisi ikävää jos jäisit haaveilemaan mallin hommista tutustumatta yhtään siihen millaista se olisi. Vuodet vain vierisivät ja ehkä jäisit harmittelemaan, kun et koskaan kokeillut etkä saanut tietää olisiko susta tullut mitään - tai että olisitko oikeasti edes pitänyt siitä.

Vaikka tuolla käyminen menisikin jotenkin "pieleen" ja toteaisit, ettei ole sun juttu, niin voitat silti varmasti enemmän menemällä kuin jättämällä menemättä!

Oon haaveillut mallin urasta tosi pitkään, jo teinistä asti. Aina kuitenkin ongelmana oli, että oon liian lyhyt catwalk-malliksi enkä tarpeeksi laiha ja suunnitelmissa oli pudottaa painoa sitä varten. En ole siis lihava, mutta en täyttäisi mallin mittoja. Ikäni puolesta en enää sovi catwalk-malliksi muutenkaan, mutta hakevat ilman ikäylärajaa mainosmalleiksi ja siihen olisi tarkoitus tähdätä. Se vain, kun mainosmallina pitää varmaan osata näytelläkin ja ujous voi siinä olla suurempi este :(

Vierailija
20/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen koekuvaus studiossa? Haiskahtaa jonkin sortin rahastukselta kuitenkin. Sanovat että joojoo, sinussa on malliainesta. Myyvät jonkun kuvauspaketin.

Mene suoraan mallitoimistoon, sieltä saat rehellisen mielipiteen onko edellytyksiä. Neuvovat sitten mitä pitää tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi