Olen aina haaveillut mallin urasta mutta...
jännitän esiintymistä enkä pysty olemaan rennosti kuvattavana. Nyt otin yhteyttä kuvausstudioon, ottivat sieltä yhteyttä ja varasivat ilmaisen koekuvauksen. Aloin nyt miettiä teinkö virheen, kun en kuitenkaan ole luonteeltani reipas ja enkä voi sanoa viihtyväni kameran edessä? En toki ole sellainen ihminen, joka ei halua kuvattavaksi, mutta ujo ja jännittäjä olen. Olisiko parempi perua koko kuvaus? Ei ole edes mallitoimisto eli eivät ota töihin vaan ottavat vain kuvia.
Kommentit (34)
Eniten kiinnostaisi kuvastomallin työ, mutta onko Suomessa enää muuta olemassa kuin Hobby Hall ja miten tonne voi hakea? Anttilahan jo lopettanut.
Myös hiusmalliksi joku minua ehdottanut, mutta en siitäkään tiedä miten hakea?
Vierailija kirjoitti:
Eniten kiinnostaisi kuvastomallin työ, mutta onko Suomessa enää muuta olemassa kuin Hobby Hall ja miten tonne voi hakea? Anttilahan jo lopettanut.
Nämä vähäiset ”kuvastot” mitä Suomessa enää tuotetaan... niiden mallit buukataan mallitoimistoista.
Mä aloitin mallinhommat vasta yli kolmekymppisenä.
Ihan ns. katalogimallina olen ollut, en tietenkään catwalkilla. Olen liian lyhyt ja tavis siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vähäiset ”kuvastot” mitä Suomessa enää tuotetaan... niiden mallit buukataan mallitoimistoista.
Itse asiassa (olen vastaaja 15) mut on buukattu kuvaajan kautta, he eivät ole mallitoimistoja, vaan omaa studiota pitäviä kuvaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa (olen vastaaja 15) mut on buukattu kuvaajan kautta, he eivät ole mallitoimistoja, vaan omaa studiota pitäviä kuvaajia.
Siis olen tuo vastaaja, joka aloitti mallin työt vasta yli kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Et sovi malliksi.
Pallonmuotoiset mollaajat heräsivät! :D
Totta kai menet sinne kuvaukseen! Harvoista tulee ammattimallia, mutta jotain töitä voi ahkera yrittäminen poikia! On mahdollista saada työtä vaikka katalogimallina yms.
Uskaltautuminen kuvauksiin nostaa kummasti sitä itsetuntoakin, kun huomaat, ettei siinä ollut mitään pelättävää. Älä anna koskaan kenekään tulla unelmiesi tielle! Näitä myrkynkeittäjiä riittää ja niitä tulet kohtaamaan, mutta pidä leuka pystyssä ja katse horisontissa.
On kauheaa miten katkeroituneet elämässään pettyneet ihmiset työkseen yrittävät lannistaa eteenpäin pyrkiviä nuoria.
Sulje korvasi, pidä pääsi, hyvä siitä tulee! Tsemppiä!
Kysyit hiusmalliksi pääsemisestä. Kampaajat hakevat välillä erilaisiin näytöksiin ja kuvauksiin hiusmalleja.
Kyselepä isommista hiusstudioista!
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen koekuvaus studiossa? Haiskahtaa jonkin sortin rahastukselta kuitenkin. Sanovat että joojoo, sinussa on malliainesta. Myyvät jonkun kuvauspaketin.
Mene suoraan mallitoimistoon, sieltä saat rehellisen mielipiteen onko edellytyksiä. Neuvovat sitten mitä pitää tehdä.
Kannattaa sopia kuvien oikeuksista ennen kuin yhtään kuvaa otetaan. Ettei naamaasi myydä eteenpäin johonkin ummetuslääkemainokseen.
Ilman muuta kannattaa mennä vaikka mallistudioon yms. ja hakea alan töitä jos ne kiinnostaa. Ei tarvi sitten katua myöhemmin kun ei kokeillut.
Kiitos teille, jotka tsemppasitte. Oon menossa huomenna koekuvaukseen. Rennosti ja seikkailumielellä, onpa tullut sitten kokeiltua :)
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin mallinhommat vasta yli kolmekymppisenä.
Ihan ns. katalogimallina olen ollut, en tietenkään catwalkilla. Olen liian lyhyt ja tavis siihen.
Onko tullut paljon keikkoja?
Mallin ammatista r sinänsä on hyvin tavallista. Itsekin haaveilin, vaikka olin lyhyt ja ruma eli ei mitään tsäänssejä alalle. Pakko se oli sitten vaan panostaa koulutukseen, kun glamöröösiä mallinuraa ei saanut. Ja jälkeenpäin ajatellen hyvä niin...
Kävin koekuvauksessa. Kuvaaja huomasi minussa ujoutta, mutta tuli ilmeitäkin. Yllätyin positiivisesti siitä, että osasin olla rennompi kuin etukäteen ajattelin. Oli myös uutta mallin kuvausasennot, joita en ollut aiemmin koskaan tehnyt. Ehdotettiin mallikansion tekoa, mutta en ryhtynyt siihen, koska maksaisi satoja euroja eikä takaa kuitenkaan työllistymistä. Mieluummin otan yhteyttä suoraan mallitoimistoihin. Kuvaajan sanoi voivani päästä mainosmalliksi ja kertoikin esimerkkinä meneillään olevan mielenosoituskampanjan. Olo tuntui pettyneeltä, koska ei tuntuisi samalta olla vain jonkun joukon mukana avustajana.
Harmi, ettei pituutta ole enempää eikä mitään mahdollisuuksia koskaan ollut catwalk-malliksi.
Oli tämä kuitenkin kokemus eikä tarvitse harmitella, etten edes kokeillut :)
Ap
ei ainakaan tolla asenteella :D jos sua kuitenki kiinnostaa, nii suosittelisin kokeilemaan, ainahan voit tehdä vaikka mallikansion tms. :DD
ja tosta reippaudesta.. millanen ihminen EI ole reipas? no varmaan sellanen, joka ei ole motivoitunut?! :D
esim mua on sanonu eri ihmiset sekä reippaaks, että ei-reippaaks. riippuen ihan tilanteesta. :D
ja näyttelijäthän on usein ujoja... :D tosin enemmän tos vaaditaan sitä että sua kiinnostaa esitellä sun ulkonäköä.. :DDD
esim itteeni ei ikimaailmassa kiinnostais olla malli tai missi. :D