Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän muutaman vuoden ajan on ollut villitys hävittää cd- yms levyt?

Vierailija
18.03.2019 |

Konmaritusta??

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on olleet viimeiset viisi vuotta vaatehuoneen ylähyllyllä. Olen ajatellut hävittää. Kukaan ei maksa niistä mitään, että ehkä vien roskiin. Hyväntekeväisyyskirpparillakin taitavat olla vain riesaksi? Ei kai noita tarpeettomia tavaroita viitsi loppuu ikää säilytellä.

Mitä levyjä sulla on? Voin tulla hakemaan.

En mä ilmaiseksi anna koska saatat tulevaisuudessa saada voittoa. Mieluummin heitän roskiin.

Jaha, minulla on sivupersoona jolla on näköjään oma tahto. Minulla on lähinnä suomalaista ja ruotsalaista rockia. Ei mitään erikoisuuksia, joten en oleta että kauhean monia kiinnostaa.

Vierailija
62/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en heitä pois mun CD -levyjä, vaikka paljon kuuntelenkin Spotifystä. Mulla on sellainen aavistus, etteivät nämä suoratoistopalvelut ole ikuisesti olemassa tai ne ainakin muuttavat business -malliaan. Esim. Spotify on tehnyt positiivisen tuloksen vain yhdellä kvartaalilla koko 13-vuotisen historiansa ajan. Tällekin vuodelle yhtiö on taas ennustanut tappiota. Nyt kun Spotify on vielä pörssissäkin niin osakkeenomistajat tuskin haluavat maksaa kuluja loppumattomiin vaan esim. muuttavat sen maksulliseksi kaikille.

Voi olla, että joku päivä CD on taas se paras tapa kuunnella musiikkia.

Vaikea ajatella että pystyisi suoratoistopalvelusta palaamaan cd-levyjen kuuntelijaksi. Se oma kokoelma oli kuitenkin aina niin suppea ja uusia levyjä ei viitsinyt ostaa kun usein levyllä oli vain yksi hyvä biisi. Spotifyn kanssa on tottunut siihen että uutta hyvää musiikkia löytyy koko ajan. Todennäköisesti sitä vaan sitten maksaa sen mitä ne palvelut maksaa. Onhan niissä kilpailua jos hinnat yrittää nousta.

Ei ne muutkaan yhtiöt halua pyörittää niitä palveluja ikuisesti tappiolla, eivätkä pystykään. Hintojen nostopaineita on kaikilla. Mitenhän esim. Deezer pärjäilee tulevaisuudessa, kun ei taida olla edes pörssissäkään?

Mä en muuten koskaan ole suostunut ostamaan levyä, jossa on vain yksi hyvä biisi. Albuminhan on tarkoitus olla kokonaisuus.

Palvelut on pakko pitää koska muuten ihmiset lataa musiikkia laittomasti. Minäkään en ostanut niitä yhden biisin levyjä, mutta spotifysta voin kuunnella sen yhden biisin. Miten tämä tekee siis cd-levystä paremman formaatin?

Tuo ensimmäinen lauseesi on kyllä täysin epälooginen. Siis onko suorapalveluyhtiöiden muka pakko ylläpitää palvelua joka tuottaa heille tappiota, koska artistien (jotka eivät ole näissa yhtiöissä osakkaina) musiikkia ladattaisiin muuten laittomasti? Kun yhtiö lopettaa tappiollisen palvelun niin ei heitä mitenkään kiinnostaa mistä kuluttajat lataavat.

Suoratoistopalvelu taitaa olla pelkkä väliväihe jolla tukittiin pahin vuoto ensimmäisen piraattiaallon aikana. Jos tämä malli ei toimi niin kovemmat keinot varmaan otetaan käyttöön. Esim. laittomasti ladattuun tiedostoon voi lisätä viruksen joka tuhoaa lataajan koneen ja laittomat nettisivut viedään kansainvälisellä yhteistyöllä oikeuteen. Mitä enemmän aikaa kuluu niin sitä enemmän ehditään kehittää uusia keinoja. Veronkierrossahan tuo kansainvälinen yhteistyö saatiin jo käyntiin pari vuotta sitten, siitä on helppo jatkaa esim. tekijänoikeuspuolelle.

En tiedä tulevaisuudesta mutta tekniikassa ei kuitenkaan koskaan mennä takaisin päin. LP levyilläkin on hyvin rajoittunut harrastajakunta. Cd:ssä ei ole edes sitä nostalgista rahinaa. Mikä juttu niissä olisi miksi palaisivat?

No jos suoratoistopalveluja ei saada toimimaan ja ne lopetetaan.

CD:n äänenlaatu on muuten parempi kuin Spotifyn ilmaispalvelun, johon on (kenties tarkoituksella) jätetty paljon tasoeroja.

Ihmiset hankkisi silti musiikkia diginä jostain. Cd-levyissä on ne suojauksetkin että niitä ei saa muunnettua mihinkään mukaan otettavaan laitteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify premium maksaa n. 10€ kuukaudessa ja meillä sitä käyttää kolme henkilöä.

Vierailija
64/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä aloin noin 13-vuotiaana kuunnella musiikkia niin se oli sitä että radiosta äänitin kasetille biisejä tai joku kaveri kopioi kasettinsa. "Oikean" kasetin saatoin saada kerran vuodessa esim joululahjaksi.. Kun menin töihin ja pystyin itse ostamaan niin cd-levyt olivat aika uusi hieno juttu. Niitä on sitten kerätty melkein 30 vuotta ja on monta sataa. En nyt kovin helposti heittäisi niitä pois. Siinä menisi eräänlainen elämäntyö hukkaan.

Vierailija
65/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nuo levytkään ole ikuisia. Eikös cd levyn kestoikä ole joku 20v?

Höpönassu, meidän eka cd-soitin ostettiin 80-luvun alussa ja ekat levyt silloin. Ei ole yhdestäkään ääni hävinnyt.

Huoh, uskokaa nyt kaikkea hölmöä.

Itse kuuntelen vinyylejä ja cd-levyjä huippulaitteilla, muuten musiikin kuuntelu on tuskaa.

Vierailija
66/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on olleet viimeiset viisi vuotta vaatehuoneen ylähyllyllä. Olen ajatellut hävittää. Kukaan ei maksa niistä mitään, että ehkä vien roskiin. Hyväntekeväisyyskirpparillakin taitavat olla vain riesaksi? Ei kai noita tarpeettomia tavaroita viitsi loppuu ikää säilytellä.

Mitä levyjä sulla on? Voin tulla hakemaan.

En minäkään kauppaa mihinkään, kun en tykännyt ei kai muutkaan, joskus ostin halvalla.  Vienyt joihinkin kierrätyslaatikoihin jos joku tekee vaikka seinätapettia kuultu juttuja.

Vierailija
67/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hävittänyt enkä havainnut. Mä kannan ne autoon, jossa ei ole mp3-soitinta eikä bluetoothia vaan ihan hemmetin hyvä cd-soitin. Lienetkö jossain oudoissa porukoissa sitten, ap.

Vierailija
68/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ollut tilaa säilyttää niitä eikä oikein masiinaakaan millä kuunnella niitä.

Vierailija
69/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisi enää hyviä musiikkilaitteita?

Siksi vinyylit ja cd.t pölyttyvät vain... :(

Vierailija
70/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritus..

Ihmiset haluaa, että kotona on mahd vähän roinaa. Joskus kerättiin kirjaa, levyä, videota.... Nykyään halutaan kodin olevan seeesteinen.

Vierailija
71/89 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko te maksatte suoratoistopalveluista? 

En itse käytä tällä hetkellä mitään. Kuuntelen cd-levyjä ja radiota.

Spotify premium 9,90/kk. On hintansa väärti, kuuntelen paljon. Lisäksi kuuntelen cd-levyjä. Kuuntelisin myös kasetteja, jos olisi toimiva soitin. Ei nämä mitenkään sulje toisiaan pois, Spotifyssa on musiikkia mitä minulla ei ole levyillä, levyillä taas on musiikkia mitä ei löydy Spotifysta.

Vierailija
72/89 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken lensi roskikseen lähemmäs sata cd levyä eikä tule ikävä. Jos olisi ollut älppäreitä niin olisin laittanut johonkin hyvään talteen mutta en noita laserläpysköjä sääli. Toki niissä oli muutama erikoiskappale ja ne meni laatikossa komeroon säilytykseen, ehkä joskus saan ne kaupaksi.

Vierailija
73/89 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisi enää hyviä musiikkilaitteita?

Siksi vinyylit ja cd.t pölyttyvät vain... :(

Hifiin erikoistuneista liikkeistä. Tosin hintaa tulee nelinumeroinen summa hyville laitteille.

Vierailija
74/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nuo levytkään ole ikuisia. Eikös cd levyn kestoikä ole joku 20v?

Mulla vanhimmat levyt 80-luvun alusta ja äänessä ei mitään vikaa.

En ikinä luovu, kuuntelen musiikkia huippulaitteilla.

Vinyyleitäkin löytyy ja kunnon soitin niillekin.

Vierailija
75/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla koko konmarituksessa on n w o ja sa la juo ni. Ihmiset luopuu vapaaehtoisesti omistamistaan asioista. Vuokraa kodin, ottaa leasing auton ja hankkii kirjojen ja cd- ja dvd- levyjen sijaan streamauspalveluita. Eli lopulta maksavat siitä, että eivät omista mitään. Mitään et saa, rahat meni.

Vierailija
76/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin jo vuosia heittää meidän cd- ja dvd-levyt pois, kun ei niitä kukaan enää kuunnellut/katsonut. Mies ei suostunut ja niitä sitten raahattiin muutoissa mukana. Nyt meille tuli ero ja mies sai viedä soittimen ja levyt mukanaan. Ihanaa kun vihdoinkin pääsin niistä eroon.

Vierailija
77/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niillä cd levyillä enää mitään tee.

Eikö niitä voi kuunnella?

Vierailija
78/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä VHS-elokuvia ja niissä pari, joita en ole saanut DVD:nä. Ei vaan ole enää toiminaa VHS-laitetta :D

Vierailija
79/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän niillä cd levyillä enää mitään tee.

Eikö niitä voi kuunnella?

Nykyisissä läppäreissä ei ole enää CD-asemaa mukana. Sen saa kyllä irralliena hankittua erikseen. Harvemmalla taitaa olla ihan oikeaa CD-soitinta enää?

-eri

Vierailija
80/89 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vielä VHS-elokuvia ja niissä pari, joita en ole saanut DVD:nä. Ei vaan ole enää toiminaa VHS-laitetta :D

Torissa aina välillä annetaan ilmaiseksi vhs-soittimia tai myydään jollain vitosella