Ajatteleeko kukaan muu samoin? Pääsiäinen ja miehen reissu.
Mies on lähdössä sinkkukavereidensa kanssa laskettelemaan koko pääsiäiseksi. Olenko nipo, kun en halua että mies on pääsiäisen pois kotoa perheen (lapsia on) luota? Miehen mielestä pääsiäinen on viikonloppu siinä missä muutkin, eikä ymmärrä miksi ei voisi lähteä.
minä taas haluaisin antaa lapsille mukavia pääsiäisperinteitä ja viettää aikaa yhdessä perheen ja suvun kanssa, kunon pitkät pyhätkin.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:05"]
En ymmärrä miksi mies haluaa olla noin pitkään pois luotanne. Minun mieheni tekee työaikatauluihinkin tilaa, että voi viettää aikaa kanssani. Lapsia meillä ei kylläkän ole.
[/quote]
Siksi kun ihmiset on erilaisia (ja tämä mies erilainen kun sinun) ja ne keillä on erilainen suhde ei tunnu koskaan ymmmärtävän muiden ihmisten välisiä ongelmia tai pulma tilanteita kun heillä nyt ei vaan ole sellaista.
[/quote]
Joo, ymmärrän että ihmiset ovat erilaisia ja perheet myös. Enkä ollut näsäviisaana sanelemassa, mutta en oikeasti ymmärrä miksi valita kaverien seura jos voi olla rakkaimman kanssa. Itsekin siirsin työvuoroja, että voidaan miehen kanssa olla kahdestaan ja jutella ja saunoa ja lenkkeillä ja syödä ja juoda hyvin. Anteeksi jos loukkasin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:28"]
No mutta härreguud! Täällä taas munat ovat neuvomassa kanoja...Perhe on perhe, eikä sellaista ole kenenkään pakko perustaa jos vapaa-aika pitää viettää sinkkukavereiden kanssa. Mun mies viettï sinkkuaikaa, matkusteli, rälläsi ja sekstasi ihan tarpeeksi ennen perheen perustamista. Kärsii mielellään ne muutamat päivät vuodessa mun sukua ja minä hänen. Lomat on nykyään vain perheen kesken vietettäviä. Arkena on päivät töissä, iltaisin väsynyt, missä helvetin välissä teidän miehet viettävät laatuaikaa lasten kanssa saati sitten vaimojensa?
[/quote]Meillä ei olla "läheisriippuvaisia" ja ymmärrämme myös toistemme omat menot ja ystävät. Laatuaikaa riittä silti molemmilta niin lapsille kuin toisillemmekin, ilman, että olemme kaiken vapaa-aikamme ja lomamme toistemme ja lastemme kanssa 24/7. En voisi kuvitellakaan olevani suhteessa, jossa hengitetään toisen niskaan joka käänteessä... ai niin mies oli ystäviensä kanssa ensin alkuvuodesta kaksi viikkoa ulkomailla ja palasi juuri viikon reissusta pohjoisesta. Minä lähden taas vuorostani viikon ulkomaanmatkalle ystävättäreni kanssa heti pääsiäisen jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:30"]
Miestä ei muuten pidetä antamalla lisää liekaa, miehet ovat itse vastanneet tutkimusten kysymykseen tästä että mitä enemmän vapautta saa sitä enemmän sitä vaatii ja sitä jopa pitää kumppania vähän yksinkertaisena ja kusetettavana myös.
[/quote]
Nämä tutkimukset haluaisin oikein todella nähdä :D Laitatko linkit? Kuka tutki?
Miestä ei muuten pidetä antamalla lisää liekaa, miehet ovat itse vastanneet tutkimusten kysymykseen tästä että mitä enemmän vapautta saa sitä enemmän sitä vaatii ja sitä jopa pitää kumppania vähän yksinkertaisena ja kusetettavana myös.
[/quote]
En usko tähän tai sitten se on joku Ratto-lehden tutkimus.
Olen tasan varma, että jos rupeaa pitämään liekaa tiukalla,se on varmin tapa saada toinen lähtemään. Luottamuksen pitää toimia ja antaa mennä, jokaisella on vastuu itsestään ja oma päätös tekemisistään. Kyllä minunkin mieheni on käynyt talvilomalla Alpeilla laskettelemassa ja kesällä katsomassa motogp-kisoja Euroopassa ja me muut ollaan oltu kotona, tai sitten jotkut lapsista ovat olleet mukana. Samoin minä käyn matkoilla siskoni ja ystävieni kanssa. Ja välillä mennään yhdessä. Milloin mitenkin.
Mä en edes tarvii tohon mitään linkkiä tutkimukseen, tiedän nimittäin että ainakin mun miehen kohdalla homma on näin: usein naureskelee kaverilleen, jonka vaimo päästää sokeasti minne tahansa reissuun, mm. Viroon kavereiden kanssa ryyppäämään. Joka kerta noilla reissuillaan on pettänyt (vaimolle ei ole kerrottu) ja mieheni (suora lainaus) sanoi: "En ymmärrä miksi [vaimon nimi] päästää [miehen nimi] reissuun. Ei se sitä pettäis jos pysyis kotona mutta matkalla se ei vaan osaa vastustaa kiusausta. Ei sitä taida edes kiinnostaa kun aina päästää" Joten kyllä, olen alkanut karsia myös mieheni reissuja vaatimalla lisää laatuaikaa :D
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:51"]
[/quote]
En usko tähän tai sitten se on joku Ratto-lehden tutkimus.
Olen tasan varma, että jos rupeaa pitämään liekaa tiukalla,se on varmin tapa saada toinen lähtemään. Luottamuksen pitää toimia ja antaa mennä, jokaisella on vastuu itsestään ja oma päätös tekemisistään. Kyllä minunkin mieheni on käynyt talvilomalla Alpeilla laskettelemassa ja kesällä katsomassa motogp-kisoja Euroopassa ja me muut ollaan oltu kotona, tai sitten jotkut lapsista ovat olleet mukana. Samoin minä käyn matkoilla siskoni ja ystävieni kanssa. Ja välillä mennään yhdessä. Milloin mitenkin.
[/quote]
AP, en ajattele samoin kuin sinä, mutta ymmärrän että noinkin voi ajatella. Minä lähtisin mielummin viikonlopuksi laskettelemaan kuin sukulaisia tapaamaan. Viikot kuluu työssä ja illat perheen kanssa. Olisi kiva päästä liikkumaan ja viettämään aikaa ystävien kanssa.
Vuodessa on suurinpiirtein 52 viikonloppua, käytännössä ehkä 3-4 vietän kavereiden kanssa ilman perhettä, eikä se mielestäni ole iso %. Jonkun sukulaisia, omia tai miehen, käydään katsomassa kerran kuukaudessa. Pidän sukulaisista mutta kyllä ne käynnit ovat enemmän velvollisuudesta.
Kaikkihan sen tietää mitä nuo a-luokan matkat pääsiäisenä Lappiin tarkoittaa. Sinne mennään vaan irtoseksin perässä, niin paljon kaatoja kuin mahdollista targetissa.
Myöhäistä rypistää kun on jo housussa, tästä olisi ehkä pitänyt keskustella jo siinä vaiheessa kun matkaa ei ollut vielä varattu...
Munkin mielestäni juhlapyhät vietetään yhdessä etenkin kun on lapsia. Perheellinen ei myöskään vain ilmoita lähtevänsä reissuun vaan sopii asiasta yhdessä puolison kanssa. Toisen reissu kun tarkoittaa sitä että toinen on kiinni lastenhoidossa koko sen ajan kun toinen on poissa.
On myös tosi ikävä olla yhtäkkiä juhlapyhät yksin lasten kanssa ilman mitään suunnitelmia. Kaikki on kiinni ja muilla perheillä on yleensä omat suunnitelmansa.
28 on pistänyt hynttyyt yhteen paskan pettäjämiehen kanssa ja olettaa kaikkien muidenkin olevan automaattisesti samanlaisia. Ikävä tilanne, varsinkin jos rakkauden huumassa on tullut lapsiakin laitettua.
Tänä pääsiäisenä meillä on asetelma vähän toisin: hilpaisen itse tyttöjen kanssa rilluttelureissulle, mutta olen vain yhden yön kylläkin matkassa. Mies on lapsen kanssa ja sukuloi.
Mutta siis mä suuttuisin aivan hulluna, jos mies kertoisi lähtevänsä tuollaiselle laskettelureissulle moneksi päiväksi. Lyhyempi kyllä käy. Kyllä meilläkin vietetään yleensä lomat yhdessä kun arki on niin kiireistä.
Tutkimuksia ei sitten tullut.
No, en kyllä odottanutkaan.
Eipä niillä tutkimuksilla väliä ole jos oman miehensä tuntee. Mua ei kiinnosta mitä enemmistö tekee, mut jos mun mies on sellainen että se hölmöilee jos sille antaa liekaa, niin toimin sen mukaan, enkä sen mukaan, mitä enemmistö miehistä tekee. Vai antaisitko sinä keliaakikolle vehnää siksi että enemmistö sitä pystyy syömään oireitta?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:30"]
[/quote]
No ei meillä kyllä päivän varoitusajalla ilmoiteta että lähdenpäs kavereiden kanssa reissuun, viettäkää te kiva pääsiäinen keskenänne! Kyllä tuommoiset asiat sovitaan hyvissä ajoin. Ei perheellinen mies voi enää mennä ja tulla miten tykkää. Koska sillä on perhe joka täytyy ottaa huomioon.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:28"]
No mutta härreguud! Täällä taas munat ovat neuvomassa kanoja...Perhe on perhe, eikä sellaista ole kenenkään pakko perustaa jos vapaa-aika pitää viettää sinkkukavereiden kanssa. Mun mies viettï sinkkuaikaa, matkusteli, rälläsi ja sekstasi ihan tarpeeksi ennen perheen perustamista. Kärsii mielellään ne muutamat päivät vuodessa mun sukua ja minä hänen. Lomat on nykyään vain perheen kesken vietettäviä. Arkena on päivät töissä, iltaisin väsynyt, missä helvetin välissä teidän miehet viettävät laatuaikaa lasten kanssa saati sitten vaimojensa?
[/quote]Meillä ei olla "läheisriippuvaisia" ja ymmärrämme myös toistemme omat menot ja ystävät. Laatuaikaa riittä silti molemmilta niin lapsille kuin toisillemmekin, ilman, että olemme kaiken vapaa-aikamme ja lomamme toistemme ja lastemme kanssa 24/7. En voisi kuvitellakaan olevani suhteessa, jossa hengitetään toisen niskaan joka käänteessä... ai niin mies oli ystäviensä kanssa ensin alkuvuodesta kaksi viikkoa ulkomailla ja palasi juuri viikon reissusta pohjoisesta. Minä lähden taas vuorostani viikon ulkomaanmatkalle ystävättäreni kanssa heti pääsiäisen jälkeen...
[/quote]
Ulkopuolisena puutun tähän, kun alkoi hämmästyttää. Siis jos haluaa viettää aikaansa perheen kanssa, onkin läheisriippuvainen?
Ymmärrän, että on ihmisiä, jotka kaipaavat ympärilleen jatkuvaa menoa ja meininkiä. Sinun taas pitää ymmärtää, että on ihmisiä, jotka eivät halua olla menossa koko ajan vaan keskittyä enemmän siihen perheeseen. Esim. minä ja mieheni olemme molemmat olleet aina aika kotikeskeisiä. Nuorina toki matkustimme yhdessä ja erikseen mutta kun lapsia syntyi, oli ihan itsestään selvää, että perhe menee ykköseksi. Mieheni on tehnyt yhden laskettelu-reissun lasten syntymän jälkeen, minä olen tehnyt muutaman työmatkan ja reissun siskoni kanssa. Jos mieheni haluaisi olla poissa perheen luota jatkuvasti pidempiä aikoja ja käyttäisi esim. lomiaan siihen, olisin äärimmäisen huolissani.
Ei perhe ole sitä, että käydään illalla kääntymässä, ja viikonloppuisin vietetään sitten sitä hauskaa elämää muualla. Ei se myöskään ole sitä, että siitä pitäisi ottaa lomaa. Kyllä on prioriteetit hukassa, jos tarvitsee lomailla omasta perheestä! Ymmärrän vielä sen, että pitää ladata akkuja valvottavan lapsen takia, mutta en sitä, että on vietettävä lomat muualla. Milloin ne lapset saavat lomaa päiväkodista ja koulusta, jos isä ja äiti käyttävät lomansa omiin matkoihin?
Ei noin itsekkäiden pitä edes hankkia lapsia!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:03"]
Eipä niillä tutkimuksilla väliä ole jos oman miehensä tuntee. Mua ei kiinnosta mitä enemmistö tekee, mut jos mun mies on sellainen että se hölmöilee jos sille antaa liekaa, niin toimin sen mukaan, enkä sen mukaan, mitä enemmistö miehistä tekee. Vai antaisitko sinä keliaakikolle vehnää siksi että enemmistö sitä pystyy syömään oireitta?
[/quote]
[/quote]
No sinä et varmaan olekaan se, joka vetosi niihin lukuisiin tutkimuksiin, jotka osoittavat, että mitä pidemmälle liekaa antaa, sitä kauemmaksi miespässi karkaa. Sivukysymys: näetkö, että vanhenette ja harmaannutte onnellisesti syrjähyppeleväisen miehesi kanssa yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:03"]
[/quote]
[/quote]
No sinä et varmaan olekaan se, joka vetosi niihin lukuisiin tutkimuksiin, jotka osoittavat, että mitä pidemmälle liekaa antaa, sitä kauemmaksi miespässi karkaa. Sivukysymys: näetkö, että vanhenette ja harmaannutte onnellisesti syrjähyppeleväisen miehesi kanssa yhdessä?
Luovutan, en osaa lainata. * huoh *
No eikös laatuaikaa ole jo pelkästään se että ihmienn on läsnä tilanteessa. makaisi sitten lasten ja naisen kanssa sohvalla tai vähän edes auttaisi iltaruokien laitossa keskustelisi vaike selittää mutta OLISI LÄSNÄ. Se riittä ainakin minulle rankkojen työpäivien jälkeen, en tarvitse sen laadukkaampaa laatuaikaa.