Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko kukaan muu samoin? Pääsiäinen ja miehen reissu.

Vierailija
28.03.2013 |

Mies on lähdössä sinkkukavereidensa kanssa laskettelemaan koko pääsiäiseksi. Olenko nipo, kun en halua että mies on pääsiäisen pois kotoa perheen (lapsia on) luota? Miehen mielestä pääsiäinen on viikonloppu siinä missä muutkin, eikä ymmärrä miksi ei voisi lähteä.

minä taas haluaisin antaa lapsille mukavia pääsiäisperinteitä ja viettää aikaa yhdessä perheen ja suvun kanssa, kunon pitkät pyhätkin.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on siitä kiva viikonloppu, että se on pitkä. On siis hyvinkin ymmärrettävää, että juuri pääsiäisenä haluaa lähteä reissuun.

Oletko varma ettei sua kuitenkin rassaa enemmän se, että on menossa sinkkukavereidensa kanssa laskettelemaan? Nuo reissut kun on aika usein myös jokseenkin kosteita.

Vierailija
2/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä et ole nipo. Miksi miehet eivät halua viettää perheensä kanssa aikaa? Niin usein täällä siitä valitetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samalla kannalla miehesi kanssa... Eikö tuostakin asiasta olisi voinut sopia jo hyvissä ajoin?

Vierailija
4/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsyttäisi, ettei meis ymmärrä sen vertaa, ettei perheellisenä enää tehdä samoja juttuja tuosta vaan kuin sinkkuna ollessa. Pääsiäinen ei ole ihan tavallinen viikonloppu, onhan se tavallista pidempi.

Sano sille että se viikonloppu se on seuraavakin, menköön silloin, mutta siinä taustalla lienee juuri se että on pidemmät vapaat, eli kyse ei ole tavallisesta viikonlopusta kuitenkaan.

Vierailija
5/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...

Laskettelua kavereiden kanssa vai käkkimistä sukulaisissa?

Mikä ihme siinä onkin, että siellä sukulaisissa tarvitsee aina ravata, kun on vähänkin pidemmät vapaat? Ehkä mieskin olisi jäänyt kotiin, jos saisi olla kotona eikä joutuisi pönöttämään vaikka missä serkunkaimanveljen luona.

Jännä juttu, että veri vetää mäkeen xD

Vierailija
6/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se voisi sitten olla poissa vain normaalin viikonlopun verran? Olisi muun ajan teidän kanssa?

Vierailija
7/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut ennenkin viikonloppureissuilla, 2-4 päivää. Ärsyttää toki, että toinen ryyppää monta päivää ja tulee väsyneenä kotiin, mutta toisaalta ymmärrän, kun tykkään itsekin kavereiden kanssa reissata ja istua iltaa. silti mieluummin päästäisin mehen viikon päästä, kuin pääsiäisviikonloppuna. Ja todellakin, mun mielestä tästäkin olisi todellakin voinut sopia hyvissä ajoin. lähtö reilu vuorokauden varoitusajalla ei ole kivaa, vaikka käytännössä sillä ei kai ole väliä, ilmoittaako lähdöstään viikon vai päivän ennen lähtöä.

ap

Vierailija
8/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain siperia opettaa miehiä. Ensi vuonna pääsiäiseksi varaat neljän päivän matkan jonnekin itseäsi kiinnostavaan paikkaan. Ja tämä ilmoitusluonteisena asiana hänelle viikkoa ennen matkaasi. Ja sitten olet kylmän viileästi ne päivät poissa. Lapsesi kyllä pärjäävät sen ajan ilman sinua.

Tällä "pääsiäiskoululla" (vrt. unikoulu) saat yhteisiksi loppuvuosiksi itsellesi neuvotteluhaluisemman miehen.

Onnea ja pysy ensi vuonna sitten tiukkana!

Vierailija
9/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nipo

Vierailija
10/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin nr. 5. Kyse ei ole tavallisesta viikonlopusta. Jos miehesi mielestä on, hän voi olla pois kaksi päivää, joko pe-la tai su-ma.

En tosin tarkoita, etteikö miehesi saisi lähteä koko pitkäksi viikonlopuksi, jos asia on yhdessä sovittu, mutta teillähän ei nyt näin ole.

Vierailija
11/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 14:23"]

Hmmm...

Laskettelua kavereiden kanssa vai käkkimistä sukulaisissa?

Mikä ihme siinä onkin, että siellä sukulaisissa tarvitsee aina ravata, kun on vähänkin pidemmät vapaat? Ehkä mieskin olisi jäänyt kotiin, jos saisi olla kotona eikä joutuisi pönöttämään vaikka missä serkunkaimanveljen luona.

Jännä juttu, että veri vetää mäkeen xD

[/quote]

no, mulle suku on aina ollut tärkeä ja rakas. Sitä sukurakkautta tietysti on monen vaikea ymmärtää. Ja ihan samalla tavalla pidän vilpittömästi miehen suvusta, heitäkin olisi tarkoitus tavata.  Ja kysymykseesi, miksi sukulaisissa tarvitsee aina ravata, kun on vähänkin pidemmät vapaat: Ei kai muuten, mutta meillä sukua asuu myöskin kauempana, ja nähdään aika harvoin. meillä miehen kanssa on harvoin viikonloppuja, että ollaan molemmat vapaalla (vuorotyö), ja aina ei jaksa käyttää lyhyestä viikonlopusta koko päivää siihen, että ajaa 200 km päähän tapaamaan miehen vanhaa mummoa ja takausin kotiin. pitkinä viikonloppuina ehtii sekä levätä että tavata sukulaisia.

ap

Vierailija
12/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 14:26"]

Vain siperia opettaa miehiä. Ensi vuonna pääsiäiseksi varaat neljän päivän matkan jonnekin itseäsi kiinnostavaan paikkaan. Ja tämä ilmoitusluonteisena asiana hänelle viikkoa ennen matkaasi. Ja sitten olet kylmän viileästi ne päivät poissa. Lapsesi kyllä pärjäävät sen ajan ilman sinua.

Tällä "pääsiäiskoululla" (vrt. unikoulu) saat yhteisiksi loppuvuosiksi itsellesi neuvotteluhaluisemman miehen.

Onnea ja pysy ensi vuonna sitten tiukkana!

[/quote]

Kyllähän sen arvaa, miten tässä tapauksessa kävisi: Mies vie lapset äidilleen ja lähtee itse kavereiden kanssa vapaalle : )

Onkohan ap avo- vai avioliitossa? Jos olette avopari, niin varmaan riittää kun miehen takaisin tultua seuraavana aamuna taas valitsette toisenne uudelleen.

* Tsih *

Vierailija
13/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä kysynyt mieheltä kuinka paljon se viihtyy sukulaisissaan ja sun sukulaisten luona?

Mä olen itse nainen ja vaikka suku on mulle hyvinkin rakas, en tapaa heitä läheskään joka lomalla/vapaalla. Molempien vanhemmat ja isovanhemmat asuvat n. 150km:n päässä, käydään heillä n. neljä kertaa vuoteen, molempien vanhemmilla, saman päivän aikana ja takaisin kotiin. Myös isovanhemmat asuvat samalla suunnalla ja n. 2 kertaa vuoteen käydään näiden luona, jomman kumman isovanhempien, ei molempien, jos nähdään myös vanhempia. 

Erittäin rakas siskoni asuu n. 500km:n päässä, hänen luonaan käydään kerran vuodessa olemassa viikonloppu. Ja myös loppuja sukulaisia tavataan n. kerta vuoteen. 

Tämä ei liity siihen ettemmekö rakastaisi sukulaisiamme ja viihtyisi poikkeuksellisesti molemmat myös toistemme sukulaisten kanssa. Meillä vaan myös on vuorotyöt ja vapaat viikonloput kortilla, haluamme viettää aikaa myös ihan sen oman perheen kesken. 

totesit ap, että ehkä on vaikea ymmärtää sukurakkautta. Ei, ei ole, sen ymmärrän hyvin, mutta sitä en ymmärrä, että miksi suku ajaa oman perheen ohi?

Anna miehen mennä mäkeen ja mene itse sukuloimaan, 200km kyllä onnistuu lastenkin kanssa suhteellisen helposti. Se, että sinusta on ihanaa ja auvoisaa viettää pitkät vapaat sukulaisten kanssa ei tarkoita, että miehen pitäisi nauttia samasta ;-)

Vierailija
14/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aiheuttaisi ongelmaa. Vuorotöidemme vuoksi vietämme usein juhlapyhät erillämme, kuten nytkin mies yövuorossa töissä pe&la ja minä taas aamuvuorossa pe-ma. Järjestämme sitä yhteistä aikaa kerran kk:ssa ja kesälomat olemme osin yhdessä, osin taas omien ystäviemme kanssa matkustellen.

Vierailija
15/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi ajatuksesta.

Ensinnäkin olen suunnittelija luonteeltani, ja jos joku ilmoittaa minulle suunnitelmiaan alle vuorokauden varoitusajalla, menen ihan sekaisin. Oikeasti. Olen myös vähän ilkeä ja toteaisin samantien, jos mies yrittäisi jotain tuollaista, että olisi ilmoittanut aiemmin aikeistaan, kun olen lähdössä siskon kanssa risteilylle pääsiäiseksi ja lapset ovat miehen vastuulla ja että kyllä, olen kertonut aikeistani reilusti etukäteen, et vain muista...

Ei lapsiperheissä toimita kuin sinkkuperheissä. Oli kyse tavallisesta viikonlopusta tai juhlapyhästä, niin asioista sovitaan reilusti etukäteen, koska on tärkeää tietää, kuka vastaa lapsista. Mies ei ikinä lähtisi reissuun sopimatta reilusti etukäteen, jotta voin varautua ja suunnitella lasten kanssa kivaa ohjelmaa. Samoin toimin minä. Mies tosin on niin huonomuistinen, ettei ikinä muista menojani, vaikka kuinka muistuttaisin, joten hänelle nuo omat reissuni tulevat aina vähän nurkan takaa.

Vierailija
16/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 17:40"]

Oletko sä kysynyt mieheltä kuinka paljon se viihtyy sukulaisissaan ja sun sukulaisten luona?

Mä olen itse nainen ja vaikka suku on mulle hyvinkin rakas, en tapaa heitä läheskään joka lomalla/vapaalla. Molempien vanhemmat ja isovanhemmat asuvat n. 150km:n päässä, käydään heillä n. neljä kertaa vuoteen, molempien vanhemmilla, saman päivän aikana ja takaisin kotiin. Myös isovanhemmat asuvat samalla suunnalla ja n. 2 kertaa vuoteen käydään näiden luona, jomman kumman isovanhempien, ei molempien, jos nähdään myös vanhempia. 

Erittäin rakas siskoni asuu n. 500km:n päässä, hänen luonaan käydään kerran vuodessa olemassa viikonloppu. Ja myös loppuja sukulaisia tavataan n. kerta vuoteen. 

Tämä ei liity siihen ettemmekö rakastaisi sukulaisiamme ja viihtyisi poikkeuksellisesti molemmat myös toistemme sukulaisten kanssa. Meillä vaan myös on vuorotyöt ja vapaat viikonloput kortilla, haluamme viettää aikaa myös ihan sen oman perheen kesken. 

totesit ap, että ehkä on vaikea ymmärtää sukurakkautta. Ei, ei ole, sen ymmärrän hyvin, mutta sitä en ymmärrä, että miksi suku ajaa oman perheen ohi?

Anna miehen mennä mäkeen ja mene itse sukuloimaan, 200km kyllä onnistuu lastenkin kanssa suhteellisen helposti. Se, että sinusta on ihanaa ja auvoisaa viettää pitkät vapaat sukulaisten kanssa ei tarkoita, että miehen pitäisi nauttia samasta ;-)

[/quote]

Ei mikään ihme kun nykyään kuulee monien vanhempien ja isovanhempien valittavan siitä kun ei lapset tai lapsenlapset käy. Meillä ei sukulaisissa tarvis käydä ollenkaan jos 365 päivästä 4 päivää käyttää kylässä käymiseen.

Kyllä aika inhimillistä olisi käydä vähintään kerran kuukauteen puolin toisin.

(toki järkeä saa käyttää jos on monia satoja km välimatkaa)

Harva sitäkään tajuaa ennenku ei enään ole äitiä isää mummoa tai pappaa kenen luona käydä kun heitä ei ole.

Vierailija
17/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi mies haluaa olla noin pitkään pois luotanne. Minun mieheni tekee työaikatauluihinkin tilaa, että voi viettää aikaa kanssani. Lapsia meillä ei kylläkän ole. 

Vierailija
18/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 18:05"]

En ymmärrä miksi mies haluaa olla noin pitkään pois luotanne. Minun mieheni tekee työaikatauluihinkin tilaa, että voi viettää aikaa kanssani. Lapsia meillä ei kylläkän ole. 

[/quote]

Siksi kun ihmiset on erilaisia (ja tämä mies erilainen kun sinun)  ja ne keillä on erilainen suhde ei tunnu koskaan ymmmärtävän muiden ihmisten välisiä ongelmia tai pulma tilanteita kun heillä nyt ei vaan ole sellaista.

Vierailija
19/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta härreguud! Täällä taas munat ovat neuvomassa kanoja...Perhe on perhe, eikä sellaista ole kenenkään pakko perustaa jos vapaa-aika pitää viettää sinkkukavereiden kanssa. Mun mies viettï sinkkuaikaa, matkusteli, rälläsi ja sekstasi ihan tarpeeksi ennen perheen perustamista. Kärsii mielellään ne muutamat päivät vuodessa mun sukua ja minä hänen. Lomat on nykyään vain perheen kesken vietettäviä. Arkena on päivät töissä, iltaisin väsynyt, missä helvetin välissä teidän miehet viettävät laatuaikaa lasten kanssa saati sitten vaimojensa? 

Vierailija
20/45 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei muuten pidetä antamalla lisää liekaa, miehet ovat itse vastanneet tutkimusten kysymykseen tästä että mitä enemmän vapautta saa sitä enemmän sitä vaatii ja sitä jopa pitää kumppania vähän yksinkertaisena ja kusetettavana myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi