Uusmäen/Lintuvaaran alue, millaista asua?
Onko ulkoilumaastoja va onko totta että "koko ajan on olo kun jonkun tontilla kävelisi".
Onkohan julkinen liikenne, palvelut, kävelytiet tms. paranemassa kun asutusta tulee lisää?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 11:49"]
Sanoisin, että uskaltaa. Lintuvaarahan oli äskettäin todettu turvallisimmaksi kaupunginosaksi koko Suomessa. Vähiten rikoksia ym siis. Tietty normi terve järki mukana ;-) Ihan sanomalehtitietoa!
[/quote]
Oho, aijaa..No kiva, :0) Tulee itse niin myöhään töistä että mietityttää kaikki asiat kun alue melko tuntematon ja sinne muuttamassa.
Juu täällä Lintuvaarassa tulee myöhään illalla tai yöllä ehkä jokunen koiran ulkoilutta vastaan tai sitten alueen nuorisoa voi olla liikkeellä. Aluehan on lähinnä omakotitaloaluetta ja jonkin verran pieniä kerrostaloja lähempänä Vallikalliota. Alue on rauhallista, hyvät ulkoilumaastot, lähellä on metsää ja peltoa.
Palveluita vähän, Alepa, kukkakauppa ja parturi-kampaamo, mutta Leppävaarasta parin kilometrin päästä löytyy lähes kaikki mitä tarvitsee. Jos asuu pohjoisessa Lintuvaarassa ja liikkuu omalla autolla niin myös Myyrmäen ja muun Länsi-Vantaan palvelut on helposti saavutettavissa.
Liikenneyhteydet on ihan ok. Busseja kulkee, mutta aikataulut eivät ole välttämättä kovin hyvät ainakaan ruuhka-aikojen ulkopuolella. Riippuu tietenkin siitä missä päin Lintuvaaraa asuu ja minkä linjan lähellä. Helsingin keskustaan matka saattaa kestää jopa 40-45 minuuttia, koska Leppävaarassa voi joutua odottamaan vaihtoa junaan 10-15 min. Ruuhka-aikoina busseja ja junia menee useammin, jolloin pääsee nopeammin.
Vanhempani asuvat Uusmäessä. Sinne rakennetaan koko ajan lisää. On aivan ihania puisto- ja metsäalueita, hyvät leikkikentät lapsille ja ulkoilureittejä, mutta pahoin pelkään, että niiden ulkoilureittienkin varrelle rakennetaan kohta lisää. Koko ajan nousee niityille ja metsiköiden laidoille uusia taloja.
Lintuvaarasta en niin tiedä, mielestäni se on aika täyteen rakennettu.
Minun näkökulmastani katsottuna palvelut ovat hyvät, kun asun itse "maalla". Julkinen liikenne kulkee, lähellä on kohtuuhyvä Alepa ja ostoskeskus Ristikko Helsingin puolella eikä sinne Selloonkaan mene pitkä matka pyöräillen tai bussilla.
Mutta jos vertaa Helsingin keskustaan, niin sitten niitä palveluja on vähemmän.
Lähinnä tuo ulkoilureittien määrä kiinnostaa. Sinne olisin muuttamassa. Varmaan rakennetaan täyteen, toivottavasti kuitenkin jotain puistomaisuutta/metsän reunaa jäisi.
Kyllä sinne ulkoilureittejäkin jää, esim. Painiitylle mitä nyt rakennetaan jää upeat ulkoilumaisemat, vaikka talojakin tulee paljon. Itsekin olen muuttamassa alueelle muutaman kuukauden kuluttua. Mielestäni fantastinen paikka ;-)
muutimme lintuvaaraan 3 v sitten ja tykätään.on ulkoilumahdollisuuksia, leppävaaran urheilupuistokin lähellä, riippuu vähän missä päin lintuvaaraa asuu.meillä on asukaspuisto lähellä, alakouluun lapsi pääsee ilman tienylitystä, on alepa,kampaaja.tosin oma postikioski juuri sulkenut ovensa,kuten oma pieni neuvolakin lakkautettiin,ja päiväkodit pullistelee lapsia, naapuri vie lapsensa leppävaaraan hoitoon.hgin keskustaan pääsee ihan ok,leppävaara kävellen n. 15 min,autolla 4 min.
Mun mielestä Uusmäestä on aika surkeat liikenneyhteydet Helsingin keskustaan julkisilla. Käytännössä pitää mennä bussilla Leppävaaraan ja jatkaa sieltä junalla tai kävellä Helsingin puolelle Vihdintielle.
Alueelle on muuttanut tosi paljon lapsiperheitä, joten päiväkodit ovat täynnä lapsia. Tilanne on vielä pahempi rajan toisella puolella Helsingissä, joten päivähoidon yhteiskäyttöalueesta ei siinä mielessä ole paljon hyötyä. Koulujen tilannetta Espoon puolella en tiedä.
Painiityllä on kyllä kävelyteitä, mutta esimerkiksi kunnon ladut ovat urheilupuistossa Leppävaaran länsipuolella.
Mun vanhemmat asuu sen verran lähellä Helsingin rajaa, että pääsee helposti 39:llä Konalantieltä (?) Helsinkiin ja vieläpä Helsingin sisäisellä. Itse pidän hyvänä ympäristönä lapsiperheille ja tosiaan kun maalta olen, niin bussiyhteyksiä ja palvelujakin hyvinä. Meillä menee bussi pari kertaa päivässä 3 km:n päässä...
6 jatkaa: No mun mielestä hyvät yhteydet tarkoittaa raideliikennettä tai sitten oikeasti nopeita bussilinjoja. En laske tuota Helsingin sisäistä 39-bussia niihin, kun reilun kymmenen kilometrin matka Kamppiin Konalasta kestää ainakin 40 minuuttia, kun linja kiertelee nykyään Munkkiniemessä ja Töölössä.. Fillarilla olisi jo perillä.
Up, oisko vielä kokemuksia? Uskaltaako liikkua iltamyöhäänkin ihan turvallisin mielin?
Sanoisin, että uskaltaa. Lintuvaarahan oli äskettäin todettu turvallisimmaksi kaupunginosaksi koko Suomessa. Vähiten rikoksia ym siis. Tietty normi terve järki mukana ;-) Ihan sanomalehtitietoa!