Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yh-isänä halua esitellä ketään naista lapsilleni…

Vierailija
28.03.2013 |

…puhumattakaan mistään yhteen muutosta. Mitä HYÖTYÄ minulle ylipäänsä olisi jostain naisesta saman katon alla? Olen vuosia jo elellyt lapsieni kanssa yhdessä ja kasvattanut heidät yksin. Ensimmäisten elinvuosiensa aikana olin vielä täysin totaali-yh, Nyt minulla on joka toinen viikonloppu lastenhoito järjestynyt, esim. tänään on lapsivapaa ja vasta huomenna lapset saapuvat puolenpäivän aikoihin (samalla saapuvat sen naisen lapset, joiden luona  yökyläilivät=maksan takaisin hoidon ja sieltä tulee sylivauvakin mulle yökyläileen pe-la).

No, naisystäväni sitten saapuu tänään, kun ei ole lapsia. Mutta on alkanut painamaan mua, että haluaisi tutustua lapsiini=nähdä heidät. Viittailee yhteenmuuttoon tämän tästä.

No, mulla on omat kuviot ja tosi kova arki. Tämä tarkoittaa sitä, että harrastamme lapsieni kanssa tosi aktiivisesti, pääasiassa urheilua. Itse asiassa olemme niin vähän kotona lasten kanssa, että sen ajan, mikä kotosalla pyöritään, niin käytännössä teen kotihommia ihan koko ajan. Siis kirjaimellisesti. En esim. koskaan katso TV:tä, en notku netissä. Ei ole moiseen aikaan kuin joskus lasten nukahdettua ja silloinkin vain joskus, useimmiten teen kotihommia nukkumaanmenoon asti.

Minä ja lapsemme olemme sopeuttaneet arkemme yhteen todella toimivalla tavalla. Mutta tähän arkikuvioon ei siis mitenkään mahtuisi ketään naista. Mulla ei olisi edes viittä minuuttia aikaa tavallisina arkipäivänä kenellekään naiselle.

Olen kertonut naisystävälleni, että tämä on tilanne. Mutta silti saattaa vaikka heti aamulla tulla viesti, että ihana päivä, kunpa olisin tekemässä aamiaista sulle, pussaisin poskelle ja lähettäisin töihin (jotenkin tätä tyyliä). Siis HÄH? Miksi jonkun ihmisen muka pitäisi tehdä mulle aamiaista? Ite olen aamiaseni aina väsännyt ja pikemminkin niin, että minä teen toisille aamiaista=lapsille. Tuntuu OUDOLTA moiset puheet…

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.

YH-äidit käy töissä, hoitaa lapset  ja tekee kotityöt suitsait ja silti jää aikaa höllöilyyn mut miehellä menee koko aika kotihommiin. Mihin osoitteeseen voin lähettää diplomin?

Vierailija
22/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis en halua muuttaa naisen kanssa saman katon alle, niin haluan vain seksiä? Seksi on kyllä olennainen asia, samoin läheisyys, mutta ehkä vielä enemmän kaipaan ihan aikuista juttuseuraa. Ja vaikka kaveria teatteriin tai konserttiin.  Ja mieluiten pysyvämpää suhdetta, ei kiinnosta vaihtuvat kumppanit. Nämä on mun intressit…  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anteeksi jo se ero!

Vierailija
24/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yh-äidit taitaa istua kotisohvalla lihomassa ja kattomassa TV:tä. Meillä päin harrastetaan joka päivä, pääasiassa liikuntaa. Vietämme oikeasti niin vähän aikaa kotona, että ei tahdo kotihommia ehtiä tehdä.

Vierailija
25/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ei missään tapauksessa kannata muuttaa yhteen kenenkään kanssa (ja se olisi todennäköisesti lapsillesi tosi vaikeaa, jos teillä on kuviot vakiintuneet heidän kanssaan toimiviksi, eli senkään puolesta ei kannata). Ja toi on ihan normaalia, monella yh:lla on käsittääkseni vastaava kokemus. Ja tuo on mielestäni usein lasten kannalta tosi hyvä vaihtoehto.

Mutta naisystäväsi on tietty myös ihan normaali, monet nyt haluavat elää saman katon alla. Ja nuo viestithän ovat rakastavia ja ihania. Toivottavasti vastasit jotain mukavaa.

Mutta selvitä naisystävällesi, ettet halua etkä aio ainakaan tässä vaiheessa lasten elämää muuttaa yhteen kenenkään kanssa. Varaudu siihen, että hän saattaa lopettaa suhteen. Monille yhdessä asuminen on kynnyskysymys (mikä on jälleen ihan normaalia, ei läheisriippuvaista tms.). Missään nimessä sinun ei kannata suostua yhteenmuuttoon vain toisen mieliksi!

Vierailija
26/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä parisuhteessa ollakaan vain sen takia että jotain hyötyisi vaan että haluaa olla toisen kanssa! Parempi onkin ap että et sotkeudu naisiin jos vain hyötymistä ajattelet.

En ole kyllä ihan samaa mieltä että sitä pitää suhteet sulkea pois elämästä vain sen takia että on yksinhuoltaja. Minkälaisen mallin sitä antaa lapsillekin? 

Kyllä minä olen ihan uskaltanut esitellä naisystäväni lapsilleni. He on myös nähneet että ei ne suhteet aina onnistu aikuisillakaan ja sit voi hyvässä yhteisymmärräyksessä lähteä eri suuntiin. Se on sitä elämää. 

Minun elämä on kokonaisuus lapsineen kaikkineen, siinä voi ja pystyy myös suhde elämään jos haluaa :)

T: yh-iskä

Vierailija
27/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 13:09"]

Kerro mihin osoitteeseen voin lähettää sinulle hamekankaan. Kuulostat ihan naiselta, jonka täytyy vakuutella itselleen ja muille, kuinka eivät tarvitse ketään!

[/quote]

Oletko muuten itse mies vain nainen? Naisissa jotenkin ihmetyttää se, että dismissaa miestä kutsumalla tätä naismaiseksi. Onkon naisena oleminen siis miehenä olemista huonompaa?

[/quote]

Nainen olen. Ja epäilen kirjoittajan sukupuolta! Eli onko hänellä munia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan