Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yh-isänä halua esitellä ketään naista lapsilleni…

Vierailija
28.03.2013 |

…puhumattakaan mistään yhteen muutosta. Mitä HYÖTYÄ minulle ylipäänsä olisi jostain naisesta saman katon alla? Olen vuosia jo elellyt lapsieni kanssa yhdessä ja kasvattanut heidät yksin. Ensimmäisten elinvuosiensa aikana olin vielä täysin totaali-yh, Nyt minulla on joka toinen viikonloppu lastenhoito järjestynyt, esim. tänään on lapsivapaa ja vasta huomenna lapset saapuvat puolenpäivän aikoihin (samalla saapuvat sen naisen lapset, joiden luona  yökyläilivät=maksan takaisin hoidon ja sieltä tulee sylivauvakin mulle yökyläileen pe-la).

No, naisystäväni sitten saapuu tänään, kun ei ole lapsia. Mutta on alkanut painamaan mua, että haluaisi tutustua lapsiini=nähdä heidät. Viittailee yhteenmuuttoon tämän tästä.

No, mulla on omat kuviot ja tosi kova arki. Tämä tarkoittaa sitä, että harrastamme lapsieni kanssa tosi aktiivisesti, pääasiassa urheilua. Itse asiassa olemme niin vähän kotona lasten kanssa, että sen ajan, mikä kotosalla pyöritään, niin käytännössä teen kotihommia ihan koko ajan. Siis kirjaimellisesti. En esim. koskaan katso TV:tä, en notku netissä. Ei ole moiseen aikaan kuin joskus lasten nukahdettua ja silloinkin vain joskus, useimmiten teen kotihommia nukkumaanmenoon asti.

Minä ja lapsemme olemme sopeuttaneet arkemme yhteen todella toimivalla tavalla. Mutta tähän arkikuvioon ei siis mitenkään mahtuisi ketään naista. Mulla ei olisi edes viittä minuuttia aikaa tavallisina arkipäivänä kenellekään naiselle.

Olen kertonut naisystävälleni, että tämä on tilanne. Mutta silti saattaa vaikka heti aamulla tulla viesti, että ihana päivä, kunpa olisin tekemässä aamiaista sulle, pussaisin poskelle ja lähettäisin töihin (jotenkin tätä tyyliä). Siis HÄH? Miksi jonkun ihmisen muka pitäisi tehdä mulle aamiaista? Ite olen aamiaseni aina väsännyt ja pikemminkin niin, että minä teen toisille aamiaista=lapsille. Tuntuu OUDOLTA moiset puheet…

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh?! Mitä sinä haluat sanoa?! Missä vika?! Tunnepuoleköyhyydessä?!

Vierailija
2/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyä?! Ei itsenäiset aikuiset tarvitse toisiaan tullakseen toimeen vaan täydentämään toisiaan. Sinulla on paljon vielä oppimista elämästä, jos et osaa sitä välillä katsoa vaaleanpunaisten sydänmenmuotoisten lasien läpi elämääsi.

Samaa mieltä sinulle ensinmäisenä vastanneen kanssa, onko sinulle tunnepuolella vähän jotain vikaa. Ei koko aikaa tarvitse olla kovaa jätkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mihin osoitteeseen voin lähettää sinulle hamekankaan. Kuulostat ihan naiselta, jonka täytyy vakuutella itselleen ja muille, kuinka eivät tarvitse ketään!

Vierailija
4/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali tulee postissa, neiti!

Vierailija
5/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on tarkeaa valmistaa itse aamiainen, niin nainen voi varmasti keksia jotain muutakin. Sen ei siis tarvitse olla juuri se aamiainen. Ehka voisit ottaa asian varovasti puheeksi.

Vierailija
6/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä sitten hengaat tuon naisen kanssa? Jos ei arki kiinnosta? Oletan että sen yhden jutun takia, mutta eikö sitten olisi helpompaa (ja virkistävämpää) hoitaa ko. homma yhden illan jutuilla? Eikä jäisi kissat mouruamaan nurkkiin?

Selvästikään et riittävän selkeästi ole tälle naiselle ilmaissut kantaasi, oisko niin että lähtisi tyttis kävelemän jos tarpeeksi suoraan sanoisit? Ja sit jäisit ilman?

Vierailija
7/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, ap! En mäkään ketään esitellyt, pidin omat heilat visusti erossa lapsesta. Ja ahdisti jo ajatuskin, että joku toinen aikuinen kotona hiippailisi ja tuppaisi omaa arkeaan meidän elämän sekaan. Mulla oli ihan oma viikonloppuelämä enkä edes keskustellut siitä, että esittelisin lapselle yhtään ketään.

Sitten tuli päivä, kun tapasin miehen, joka vaan kantoi yksi päivä telkkarinsa meille ja jäi siihen. Ei siinä kummempia äyskäröity tai suunniteltu etukäteen, kun joka askel oli niin kertakaikkisen luonteva eikä mua haitannut yhtään mikään. Täällä se on vieläkin.

Vierailija
8/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin ja hohhoijaa. Miksi tosiaan kenenkään tarvitsisi tehdä jotakin toiselle, eihän kukaan aikuinen ole kädetön.

Vapauta naisystäväsi. Hän ansaitsee parempaa!

Vierailija
9/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin ajattelen. Olen tosin nainen ja asun edelleen kahdestaan  lapseni kanssa. Ei mitään tarvetta asuan yhdessä jonkun kanssa saati esitellä miehiä lapselle. Toki olen pitkäaikaisen miesystäväni esitellyt.

Vierailija
10/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta siltä, että haluatte suhteeltanne eri asioita. Nainen ehkä elättelee toiveita siitä, että voisitte joskus elää yhdessä uusperheenä, kun sinua ilmeisesti kiinnostaa enemmän satunnainen hengailuseura. Suosittelen, että puhutte odotuksistanne rehellisesti. Jos olet siis tehnyt tilanteen ja odotuksesi selväksi (ja siis ihan selvästi kertonut naiselle mitä haluat ja myös mitä et halua), on se sitten naisen asia jos ei haluaa vielä sen jälkeen jatkaa hengailua.

Vierailija
11/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin. Minä olen ollut 3 lapsen yksinhuoltajana nyt 7 vuotta ja arki sujuu hienosti. Lapset ovat 11-,13- ja 16-vuotiaat. Minulla oli vuosi sitten miesystävä, jonka kanssa kaikki meni alkuun hyvin , mutta sitten mies alkoi ehdotella yhteen muuttoa ja lapsiin tutustumista. Lapsilla on isä, jonka luona he ovat vaihtelevasti, yleensä joka toinen viikonloppu + loma-aikoina enemmänkin. Yhteistyö ex-miehen kanssa sujuu hyvin.

En kaipaa murrosikäisteni elämään yhtään lisämuuttujaa . voisin ajatella ehkä asuvani jonkun miehen kanssa sitten kun lapset ovat aikuistuneet, mutta en nyt. Vapaa-aikamme menee ruokaa laitellen ja harrastaen , leffoja katsotaan yhdessä kotisohvalla.

Minun ajatukseni oli, että miesystävä oli minun ystäväni ja vietimme yhdessä aikaa kun lapset olivat muualla. Mies taas koki, että olemme yhteistä kotia suunnittelemassa ja hän olisi halunnut osallistua lastenikin elämään. En ole riippuvaista tyyppiä, olen aina nauttinut myös yksinolosta. Viimeinen niitti oli, kun mies alkoi vihjailla, että haluaa kanssani lapsen. Olen 36-vuotias ja juuri saanut lapset vähän isommiski. Olen äärimmäisen innostunut kun voin käydä poikieni kanssa lenkillä ja uimassa, talvella hiihdeltiin Vierumäellä.En missäännimessä halua enää vauvaa. Olo oli ihan petetty, kun mies tuntuikin enemmän haluavan perhettä kuin minun seuraani. Minulle olisi riittänyt se lämmin yhdessäolo ja keskusteluseura. Olisin ymmärtänyt , jos miehellä ei olisi ollut omia lapsia, mutta kun hänkin oli eronnut ja 2 kouluikäisen lapsen isä.

Päädyimme eroon , meillä oli täysin erilaiset haaveet. Olen paljon onnellisempi yksin , kuin ihmisen kanssa joka haluaa määrittää miten vietän aikaani. Enkä halua että poikani joutuvat tutustumaan ihmiseen , jonka minäkin olen tuntenut vasta alle vuoden ajan.

Se , mitä kaipaisin , olisi itsenäinen aikuinen mies, joka elää omaa antoisaa elämää , mutta haluaa 1-4 krt kuukaudessa leffaseuraa, taidenäyttelyitä , kävelylenkkejä, hyvää ruokaa ja seksiä. En saa nyt elämääni mahtumaan mitään tiivistä parisuhdetta ja koen , että aikuiset ihmiset kyllä voivat pitää suhdetta yllä vaikka eivät kokoajan ole yhdessä. Ex-mieheni oli hallitseva ja todella tiivistä yhteiseloa haluava ihminen. Hänellä on nyt uusi vaimo ja 2 pientä lasta ja selvästi minä olin hänelle väärä ihminen. Me kaikki emme vaan ole samanlaisia. 

Vierailija
12/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, minä yh, nainen komppaan kyllä aloittajaa ja alkoi jo vatsassa vääntää kun luin noita "kunpa olisin tekemässä sulle aamiaista". Mä törmään aina tuollaisiin MIEHIIN joista tulee ihme vinkujia. Itsekin viihdyn yksin (ja siitäkös miehet vasta innostuvat). Myös omat päiväni ovat täynnä enkä vois kuvitellakaan että joku äijä tulis saman katon alle asumaan (kuten sanottua, halukkaita on ollut ja lapset eivät todellakaan ole koskaan olleet este). Hyvin olen pärjännyt näin. Minäkään en katso televisiota, nytkin piipahdin täällä netissä vain siksi että satun olemaan kotona ja teen kevätsiivousta (kahvibreikki siis). On se kumma miten heti luokitellaan tunnevajaaksi jos ei epätoivoisesti halua alkaa kotileikkiin. Eiköhän lapsille riitä ne vanhemmat jotka heillä jo on. Melkoinen muutos se lapsillekin olisi jos uusi ihminen tulee HEIDÄN kotiinsa. Se on kuitenkin lasten ainoa lapsuudenkoti, miksi se pitää rikkoa raahaamalla sinne vieras ihminen. Miksi ylipäätänsä pilata hyvää yksinhuoltajuutta mahdollisesti huonolla yhdessä asumisella. Peukku sulle, ap!

Ja tuolle joka kommentoi että ei aikuiset ihmiset tarvi toisiaan tullakseen toimeen - no kyllä hyvin usein kuulee sitä kuinka rankkaa on olla yh ja on yksinäistä ja jos parisuhteessa elävä joutuu vaikka viikonlopun olemaan yksin niin auta armias sitä ruikutusta: heti ollaan niin yksinhuoltajaa ja kädettömiä kun joutuu yksin pärjäämään. Kyllä valtaosa ihmisistä haluaa parisuhteen juuri siksi ettei yksin osaa olla, ei jaksa, ei koe elämää mielekkääksi jne. Ja sitten kyhätään pystyyn jo ties kuinka monetta suhdetta ja niitä uusperhekuvioita on tältäkin palstalta saanut lukea. Ei kiitos! 

Ihan selvyyden vuoksi vielä: mulla ei ole mitään parisuhdetta tai vaikka uutta liittoa vastaan mutta en tosiaankaan ala kenen tahansa deitin kanssa sellaista rakentamaan. Jos se oikea joskus kohdalle tulee ja kolahtaa niin se on oma lukunsa. Until then, elämä on kyllin hyvää näin!

Vierailija
13/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi siirtä maksullisiin, olisi reilumpaa esim. tätä nykyistä tyydyttäjäsi kohtaan. Hän ehkä haaveilee perheestä.

Vierailija
14/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖ... Lasten äiti pyöräytti vauvan ja kun sattui olemaan vielä koliikki, niin ei ollutkaan "kivaa", otti ja häipyi ja ei halua olla tekemisessä jälkikasvunsa kaa. TOSI mies olisi tietty antanut lapset lastensuojelulle... Siis just sellaiset, joita löytyy teidän kotoanne.

Minä nyt satun tulemaan lasten kanssa toimeen valla loistavasti, olen hyvä kokki, osaan jopa leipoakin. Mutta tästä huolimatta en taida tarvita sitä hamekangasta... Sen sijaan voisitte ostaa vaikka Pampersit niille avuttomille mies-otuksille, joita hyysäätte kotonanne.

Tarkoitus ei kuitenkaan ole uhota, vaan ihan ARKISESTI sanoa, että olen tyytyväinen omaan arkeeni lasten kanssa. Mietin siis sitä, että mitä LISÄARVOA naisesta olisi? Itse asiassa takana on pelko siitä, että nainen huushollissa lähinnä laskee tasoa=tyytyväisyyttäni arkeen.

Miksi jonkun naisen pitäisi sekaantua likapyykkeihini tai lapsiini? Eikö riitä, että viettää "laatukaikaa" naisen kaa silloin kun se on mahdollista, ilman minkään arjen rasitteita?

Ja toiseksi: on tässä riippumattomuus-puolikin, en halua tulla kenestäkään riippuvaiseksi. Pärjään loistavasti omillani, joten miksi ottaa RISKIÄ ja tulla jostain toisesta ihmisestä riippuvaiseksi?

Vierailija
15/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 13:09"]

Kerro mihin osoitteeseen voin lähettää sinulle hamekankaan. Kuulostat ihan naiselta, jonka täytyy vakuutella itselleen ja muille, kuinka eivät tarvitse ketään!

[/quote]

Oletko muuten itse mies vain nainen? Naisissa jotenkin ihmetyttää se, että dismissaa miestä kutsumalla tätä naismaiseksi. Onkon naisena oleminen siis miehenä olemista huonompaa?

Vierailija
16/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos katos, mies on saavuttanut uhmäiän! Yleensä miehet jäävät imeväisen tasolle.

Vierailija
17/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän tossa mitään pahaa ole, mutta kannattaa tehdä omat ajatukset selväksi myös sille toiselle osapuolelle. Nainen voi ihan oikeasti luulla, että haluat hänen kanssaan perheen yms. Tollanen suhde, jossa ei kajota toisen perhe-elämään vaan vietetään yhdessä vaan sitä lapsetonta laatuaikaa, toimii kyllä mutta vaan jos molemmat haluavat samaa.

Vierailija
18/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja hoitovietti. Ei mulla muuta.

Vierailija
19/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kiillottaa mieluummin kruunuaan kuin....=D =D =D 

Vierailija
20/27 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin täysin samaa! Ap on selvästi erosta haaveileva kotiäiti, joka vakuutelee, ettei tarvitse miestä mihinkään :)))

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 13:09"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi