Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitajana teholla töissä, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.03.2013 |

??

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olekto usein uhkaavissa tai väkivaltaisissa tilanteissa?

Itse olen nurse-school-drop-out koska en tykännyt epävarmuudesta.

Vierailija
2/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:11"]

Olekto usein uhkaavissa tai väkivaltaisissa tilanteissa?

Itse olen nurse-school-drop-out koska en tykännyt epävarmuudesta.

[/quote]

Kyllä niitä uhkaavia tilanteita tulee säännöllisesti. On potkaistu/yritetty purra/uhkailtu ja lyöty. Onneksi teholla miehitys on parempi kuin vuodeosastoilla ja vartijat saa nopeasti apuun mutta toisaalta taas potilaat on sekavampia kuin vuodeosastoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit juuri teholle töihin?

Vierailija
4/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitko nähdä toisten kärsivän, tuntuuko oma elämä vähän paremmalta kun näkee

Vierailija
5/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kollegoiden kanssa puratte tilanteita? Kehtaatko kertoa, mille asioille nauratte?

Vierailija
6/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no haluan vaikka mitä!!!

1. mitä teet jos huomaat, että joku potilas kuoli? itketkö? oletko kauhuissasi tai paniikissa?

2. oletko huomannut että joku kuoli?

3. oletko nähnyt jotain todella kauheita onnettomuuden uhreja? esim. nenästä tulee varpaat ulos tms vääntyneitä raukkoja?

4. oletko nähnyt julkkiksia teholla?

5. onko kaikilla potilailla virtsaputket ja pussit? mihin ne kakkaa?

6. huutaako kuolevat jotain tai pitääkö pelottavaa älämölöä?

Vierailija
7/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. onko totta, että teholla on ihme telineitä mihin ihmiset ripustetaan jos ne on aika hajalla ja ne voi olla niissä sivuttain, poikittain, pääalaspäin ja ihan missä ihmeen asennossa vaan toipumassa?

Vierailija
8/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:33"]

Miksi menit juuri teholle töihin?

[/quote]

Hiljalleen koulun edetessä ohjaajani suositteivat minulle akuuttipuolta ja kiinnostuin sisätaudeista ja tehohoidosta. Halusin haastavan ja mielenkiintoisen työpaikan jossa pääsee jatkuvasti opiskelemaan uutta.

Vierailija
9/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako potilas Suomessa riittävästi kivunlievitystä työkokemuksesi mukaan?

Vierailija
10/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:35"]

Nautitko nähdä toisten kärsivän, tuntuuko oma elämä vähän paremmalta kun näkee

[/quote]

Kamala asenne sinulla. En todellakaan halua nähdä toisen ihmisen kärsivän vaan yritän parhaani mukaan lievittää potilaani kärsimystä ja tukea häntä ja hänen omaistaan niin hyvin kuin osaan. Vain hyvin sairas ihminen nauttii toisen ihmisen kärsimyksestä ja epäilen vahvasti, ettei hän löydy alaltamme.

Vierailija
11/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko jotain lisiä raskaasta työstäsi? Eli tienaatko enemmän, kuin perus vuodeosastolla työskentelevä sh?

Vierailija
12/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan antanut vahingossa väärää lääkettä tai annostellut väärin, tai muuten mokannut? Jos, niin mitä tapahtui?

Vierailija
13/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teho-osastolla otetaan käytännössä huomioon potilaan uskonnollinen vakaumus?

Vierailija
14/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:35"]

Miten kollegoiden kanssa puratte tilanteita? Kehtaatko kertoa, mille asioille nauratte?

[/quote]

Meillä on tiivis työporukka ja hyvä ilmapiiri työssämme, tuemme toisiamme ja pystymme keskustelemaan potilastilanteista toistemme kanssa hyvin. Joskus kun osastollamme on erityisen koskettava tapahtuma jolloin nuori potilas menehtyy, keskutelemme asiasta osastotunnilla jolloin kaikki saavat tuoda omia tuntemuksiaan esille. Myös elvytystilanteiden jälkeen käymme porukalla lyhyesti läpi mikä meni hyvin ja mikä olisi voinut mennä paremmin. Myös hoitajat uskaltavat sanoa vastaaville hoitajille helposti mikäli haluavat seuraavaan vuoroon toisen potilaan (ovat hoitaneet liian kauan samaa potilasta, potilaan tai omaisen kanssa kemiat ei kohtaa tai potilaan kohtalo koskettaa liikaa omaa elämää).

Myös mustaahuumoria viljellään osastollamme mutta se ei ole potilasta loukkaavaa. Se on vain keino jaksaa henkisesti aika raskaassa työssä.

Vierailija
15/65 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehon hoitajat toteuttavat perushoitoa ja hoitavat koneita, lääkäri on aina lähellä jos tapahtuu.

Kyllä minä antaisin isomman palkan vaikkapa psyko-geriatrisen osaston hoitajalle...

Vierailija
16/65 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä tiedät, ettei loukkaa potilasta tai ptilan omaisia? Minä olen kyllä loukkaantunt sairaanhoitajan tyylistä puhua potilaalle ja minullekin kuin vähä-älyiselle ylhäältäpäin. Tämä on varmaan sairaanhoitajien itsensä mielestä ihan ammatillista ja lohduttavaa tai vastaavaa, meidän mielestämme ei.

Vierailija
17/65 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistaa infektioriskipotilaan? (Kysyin sitä juuri myös toisaalla.) Onko esim. MRSA- tai HIV-potilaiden vuoteen yhteydessä enemmän hygieniavälineitä, kuten kertahanskoja ja käsidesiä?

Vierailija
18/65 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:40"]

no haluan vaikka mitä!!!

1. mitä teet jos huomaat, että joku potilas kuoli? itketkö? oletko kauhuissasi tai paniikissa?

- Kuolemantapaukset ei satu teholla yllätyksenä vaan ne osataan kyllä ennakoida. Kuolemaa näkee teholla niin paljon että se on osa arkea, kaikkeen turtuu ja hyvä niin. Toki kuolema aina jollain tavalla koskettaa, etenkin nuoren ihmisen kuolema. Omaisten tuska koskettaa eniten. Mutta harvemmin enää mietin asiaa töiden ulkopuolella. En itke tai ole paniikissa asiasta... :)

2. oletko huomannut että joku kuoli?

- Kyllä olen...

3. oletko nähnyt jotain todella kauheita onnettomuuden uhreja? esim. nenästä tulee varpaat ulos tms vääntyneitä raukkoja?

- Olen sisätauti teholla töissä ja onnettomuuden uhrit menevät yleensä traumateholle.

4. oletko nähnyt julkkiksia teholla?

- Olen nähnyt julkkiksia teholla.

5. onko kaikilla potilailla virtsaputket ja pussit? mihin ne kakkaa?

- Suurimmalla osalla potilaista on kestokatetrit jolloin pystymme seuraamaan munuaisten toimintaa ja nesteenpoistoa paremmin. Ulosteet tulevat joko vaippoihin tai rektaaliputkea pitkin pussiin.

6. huutaako kuolevat jotain tai pitääkö pelottavaa älämölöä?

- Kuolema on yleensä rauhallinen tapahtuma jolloin ihminen tavallaan vaan "hiipuu pois". 

[/quote]

Vierailija
19/65 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:43"]

7. onko totta, että teholla on ihme telineitä mihin ihmiset ripustetaan jos ne on aika hajalla ja ne voi olla niissä sivuttain, poikittain, pääalaspäin ja ihan missä ihmeen asennossa vaan toipumassa?

[/quote]

- En ole kyllä tuollaisesta kuullut :)

Vierailija
20/65 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:49"]

Saatko jotain lisiä raskaasta työstäsi? Eli tienaatko enemmän, kuin perus vuodeosastolla työskentelevä sh?

[/quote]

- Meillä on "vaativantyön lisä" joka on suunnilleen 100e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi