Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sf mitta 16cm rv 23, eikö se oo liian vähän??

Vierailija
27.03.2013 |

Kertokaa paljon teillä muilla ollut? Oli tänään neuvola ja otettiin eka sf mitta ja oli joku opiskelija tuuraamassa joka ei osannu muodostaa edes kunnollisia lauseita. Enkä edes liioittele. Otti sf mitan ja totesi vain 16cm. Jäin vain ihmettelemään kun kaverilla samoilla viikoilla oli jo 22cm, vaikka hän myös hoikka, niinkuin minäkin.

Onko tuo liian vähän?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , ei se opiskelija osannu varmaan kunnolla mitata. Ja ei tolla viikolla aina vielä edes mitata. Tärejintä on , että enskerralla on tullu sekttejä lisää.

Tunnetko liikkeet ? Se on tärkeämpi merkki vauvan hyvinvoinnista.

Vierailija
2/12 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella, mutta mulla oli viikolla 23 sf-mitta 25 cm. Itte oon lyhyt, ja raskauden alussa oli omaa vattaa, joka kyllä "suli" sitten raskauden edetessä. Mutta mä soittaisin neuvolaan ja pyytäisin *vaatisin ;)* uuden mittauksen. Tod.näk. mitta on vain väärin otettu, MUTTA on sen verran tärkeää tietää että vauvaa kasvaa ja kaikki ok. Ei sitä turhaan mitata! Ja ihan sun mielenterveydenkin kannalta suosittelen menemään uudestaan, kuukausi on pitkä aika miettiä onko kaikki varmasti hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa tollasta mittaa ole koskaan otettu ennenkuin h.26 jälkeen. Silloin on normaalia jos se on + tai - 4cm raskausviikoista. Mutta mulla oli esim. 34 vkolla sf-mitta kolmannen kanssa 27cm ja sitä sit ihmeteltiin. Syyksi osottautui se , että vauva oli poikkitilassa. H. 36 sf mitta oli 34cm, kun vauva oli kääntynyt pitkittäistilaan.

Eli en kyllä murehtisi tollasta.

Vierailija
4/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 23:15"]

Ei multa tollasta mittaa ole koskaan otettu ennenkuin h.26 jälkeen. Silloin on normaalia jos se on + tai - 4cm raskausviikoista. Mutta mulla oli esim. 34 vkolla sf-mitta kolmannen kanssa 27cm ja sitä sit ihmeteltiin. Syyksi osottautui se , että vauva oli poikkitilassa. H. 36 sf mitta oli 34cm, kun vauva oli kääntynyt pitkittäistilaan.

Eli en kyllä murehtisi tollasta.

[/quote] 

Ap:n vauvalla varmasti kaikki hyvin. Mutta ei voi sanoa sun kokemusten perusteella ap:n vauvasta mitään! :P

Vierailija
5/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans nyt rv 23 viikon lopussa sf mitta 16cm. Ei ainakaan neuvolassa sanottu muutakun että hyvin kasvaa vaikka kasvu onkin hentoista , mutta hymyili vaan :) Eli ei ollu yhtään mitenkään ihmeissään tuosta lukemasta...

Vierailija
6/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh se riippuu nin monesta.Älä vaan huolestu mokomasta.

Mut lähetettiin NKL:lle ekstrakontrolleihin monta kertaa  kun en ollut tarpeeksi paksu.

Hentoinen pikkuvauvani tosiaankin painoi sitten syntyessään vaivaiset 4 450 grammaa.

Niin että pienestä masusta pieni vauva.

Olen melko pitkä 178  ja ennen raskautta 68 kg. joten sinne se sujahti mun  lantioon se pikkuvauva.

Vierailija
7/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikolla 22+5 ollut 17cm, tarkistin juuri. Ihan th mittasi silloin, mulla oli tosi pieni vatsa ja raskaus alkoi kunnolla näkyä vasta 30+ viikoilla. Normaalikokoinen vauva syntyi. Olen itse lyhyt ja hoikka.

Vierailija
8/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta kannata huolestua. Mittaajasta riippuen saa sentin pari ja enemmänkin eroa mittoihin. Se opiskelija on todennäköisesti hyvin kokematon mittaaja ja siitä johtuu nuo cm. Jos nyt hirveästi sua asia vaivaa, niin soita ja pyydä käydä uudella mitalla. Liikkeet kuitenkin tunnet ja olet juuri käynyt rakenneultrassakin vai mitä? Siellä kaikki ollut ok?

Vierailija
9/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitta on parhaimmillaankin ohjeellinen, eikä siitä voi päätellä yhtään mitään. Mittaan vaikuttavat aina lapsiveden määrä, sikiön asento sekä kohdun rakenne/asento: eteen/taaksepäin kallistunut kohtu antavat ihan eri mittoja samoilla viikoilla, jos noita keskenään verrataan.

Tärkeintä on se, että sf-mitta kasvaa raskauden edetessä, joten ole huoleti. 

Vierailija
10/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rv23 sf 18cm, vaikka eteenpäin kallistuva kohtu. Vauva on silti kasvanut normaalisti ja liikkuu paljon.

Vierailija
11/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lotkauttaisi korvaanikaan. Mun sf-mitan mukaan valtava poika oli 2-kiloinen pieni tyttö. Synnärillä näki isoja masuja, joilla oli vielä aikaa laskettuun aikaan ja pieniä mahoja, joiden laskettu aika oli jo mennyt.

Vierailija
12/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rv. 23:lla sf-mitta noin 21 cm. Tuo mitta on vaihdellut joka mittauskerralla niin, että välillä mennään haarukan alapuolella ja välillä jossain yläilmoissa sen mukaan, kuka mittaa. Viimeksi mittasi harjoittelija, joka ei löytänyt multa edes verenpainetta... Mutta eiköhän tuo 16 cm ole ihan siinä haarukan alalaidassa, joten ihan normaali koko vielä.