Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 asiaa, jotka mies haluaa naiseltaan

Vierailija
27.03.2013 |

Olen itse ollut avioeron partaalla. Olemme käyneet pariterapiassa ja avioliittoleirillä. Lisäksi suhdesoppamme tuloksena aloin itse opiskella psykologiaa ja parisuhdevalmennusta. Olen käynyt kursseja myös ulkomailla, kuten USAssa. Jatkuvasti itseopiskelen, luen ja tutustun erilaisiin materiaaleihin ja toimintatapoihin parisuhdeterapoinnissa.

Avioliittomme pelastui, mutta se oli todella, todella lähellä päättyä. Nalkutin jatkuvasti, koska mies ei osallistunut mihinkään, teki paljon omia juttujaan, ei viihtynyt kotona, koti ja lapset olivat minun vastuullani täysin. Olin onneton, minulla ei ollut omaa elämää juurikaan jne.

Kun ero kolkutteli ovella, olisi ollut tavallaan helppo kävellä ovesta ulos. Tai varmasti helpompaa henkisesti, kun parisuhteen pelastamisprojekti. Mutta joku pisti hanttiin, ehkä se oli suhteellisen pienet lapset, yli 10 v historia mieheni kanssa, velkainen talo, you name it.

Ensin olin sitä mieltä, että ei miehenikään panosta suhteeseen tai sen pelastamiseen, miksi MINUN pitäisi. Elimme noidankehässä. Mies teki jotain ärsyttävää tai jätti tekemättä jotain, sen seurauksena minä nalkutin, huusin ja vittuilin, näiden seurauksesta mies ei viihtynyt kotona vaan entistä enemmän sulkeutui ja keksi harrastuksia.

Mutta minä otin askeleen, jonka seurauksena menimme pariterapiaan ja seuraavana kesänä avioliittoleirille. Avioero estyi näillä, mutta kun olin vauhtiin päässyt, halusin koko ajan enemmän. Lopulta halusin takaisin intohimon ja sen täydellisen rakkaussuhteen, tai niin täydellisen, kun vain mahdollista. Asia alkoi kiehtoa ja kiinnostaa niin paljon, että löysin itseni opiskelemasta psykologiaa, seuraavaksi osallistuin mitä erinäisimmille kursseille, luennoille ja jopa ulkomailla pidettyihin seminaareihin. Luin ahmimalla alan kirjallisuutta ja nettijulkaisuja, e-kirjoja ym ym.

No, pitkä pitkä prosessi. Mutta siis nyt minulla on kaiken kaikkiaan todella tyydyttävä parisuhde oman aviomieheni kanssa. Enkä todellakaan näytä missiltä, lievää ylipainoa on, ikääkin on, ryppyjä jne. Mutta tiedän, että mieheni silmissä olen ihastuttavin ja viehättävin nainen maan päällä :).

Feministit varmaan hätkähtävän nyt tätä asiaa, mutta jos nyt summataan kaikki oppimani ja lukemani erittäin tiivistettyyn nippuun, sanoisin, että nainen, jos noudatat näitä miesten haluamia asioita, voit saavuttaa aika paljon parisuhteessasi! Niin, feministit varmaan ajattelevat, että pitäisikö naisen tehdä kaikki työ. No ei tietenkään. Miehet eivät ajattele asioita niin monimutkaisesti, kun naiset. He eivät analysoi parisuhteidensa nyansseja ja pohdi sanomisiasi yön pikkutunneilla. Miehet pääasiassa haluavat vain hyvän, onnellisen parisuhteen ja kodin. Ilman draamaa, ilman analysointia jne. Nämä 6 asiaa eivät ole minun keksimiäni vaan ne ovat tulleet esiin englanninkielisellä nettisivulla. Siksi nämä ovat englannin kielellä tässä (otsikot suomensin). Kun nainen toteuttaa näitä kohtia, mies seuraa kyllä perässä, mies alkaa arvostaa naistaan enemmän ja enemmän, viihtyä kotona enemmän, alkaa huomioida naista paremmin. Uskokaa pois. Tämä asennoituminen omaan parisuhteeseeni oli se avaintekijä sen pelastumisessa. Kohdat on laitettu siten, että kuudenneksi tärkein on ensin ja ensimmäiseksi tärkein viimeisenä.

6. To have quiet time (mies haluaa omaa aikaa)

Sometimes men need to have time to get away from everything and just have some quiet time.

You may wish to plan some fun days or nights out with your friends from time to time to give him some space, or at least be understanding if he seems to need some time to himself.

Sometimes quiet time, might be replace by his need to just be away doing something with his friends, or working on a hobbie. Don’t be jealous of his time, be supportive and he’ll love you more for it.

5. To be with a feminine woman (mies haluaa olla naisellisen naisen kanssa, ei tarkoita kuitenkaan isoja tissejä!!)

Just like how you are attracted to his masculine traits, he is attracted to your femininity. Don’t lose that during your relationship, that is your secret power!

Keep showing your joyful, loving spirit. Wear feminine clothes, and smell your best. Spend time with your female friends, and keep doing those girlie fun things

4. More attention in the bedroom / to be desired (mies haluaa, että hänet huomioidaan makuuhuoneessa / haluaa olla haluttu)

Men experience love differently to women, and physicality is usually a very big part of that. Men feel more masculine and loved when they are getting great attention in the bedroom.

DON’T use sex as a bargaining tool. Don’t hold back when you are fighting. That would be like him holding back on the hugs and snuggling. It’s that important to men, and he’ll love you more for it if you keep up the intimacy and affection.

3. To be flirted with (mies haluaa, että hänen kanssaan flirttaillaan, myös pidemmässä, vakituisessa parisuhteessa)

Again, this helps him to feel desired and masculine. Men love
the attention and the lighthearted back and forth that can
develop through fun texts, banter and inside jokes.

Keep flashing that great smile of yours, flirt with him and
have fun.

2. That you will take active steps to make sure you are happy (mies haluaa, että otat vastuun omasta onnellisuudestasi, että teet asioita, joista sinä tykkäät ja jotka tekevät sinut onnelliseksi)

Your man wants you to be happy, but can feel helpless and less masculine if no matter what he does, you aren’t openly happy.

Sometimes it’s not him, sometimes it’s you. You know it.

You can’t let him be responsible for your happiness. If you are not happy then take some active steps to make sure that you are living a more fun filled, active, healthy and happy life.

You can’t treat him like he’s your therapist. Yes you can share your problems with him, but there should also be a lot of fun, and positive things to share together also.

If you don’t have joy to share, then find it. Do something that you always wanted to do, that you can share with him so that he can feel good that you are happy, without feeling like he is entirely responsible for your happiness.

If you are happy, he’ll love you even more, and he’ll make you even happier. It’s a cycle.

1. To be respected (mies haluaa olla arvostettu)

This is a big one, and it’s the thing that men want more than anything else.

There is nothing worse to a man than being judged, or having his abilities questioned.

Be appreciative and supportive of what he does, both career and hobby-wise and let him know how much you respect, appreciate and admire him.

He’ll feel more masculine, loved and will feel like you are ‘the one’ person who truly gets him.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut onnellisesssa parisuhteessa kohta 20v lukematta ainuttakaan parisuhdeopasta. Eroa ei ole koskaan ajateltukaan. Olen sitä mieltä että hyvä suhde pysyy hyvänä ihan itsestäänkin. Toisaalta en ole koskaan ollut mikään nalkuttajatyyppi eikä mies mikään despootti.

Mun silmiin pisti pahiten kohta 5, tunnen miehiä jotka oikeasti tykkää ei niin naisellisista naisista.

Vierailija
2/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että minunkin miehelläni olisi listallaan tuo kakkoskohta, mutta ei. Jos menen johonkin "omaa onneani vaalimaan", niin heti ollaan naama norsunveellä, että miksei voida mennä yhdessä. Toki meillä on paljon yhteisiäkin menoja. Ja lisäksi mooonta pientä lasta + hoito erittäin vaikeasti järjestettävissä. Ei mene jakeluun, että minun onnellisuuteni heijastuisi myös parisuhteeseen :/ Ja ei ole kyse mustasukkaisuudesta.

Nytkin ahdistus on katossaan, kun en pääse kotoa mihinkään (ei ole omaa autoakaan ja asutaan syrjässä). Tahtoisin tuulettaa päätäni, ennen kuin se hajoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hassumpaa!Se on kyllä totta etteivät ihmiset yritä tarpeeksi tai myöskin yritä väkisin liikaa. Yks asia mistä harvemmin puhutaan on hormoonitasapaino. Jos hormoonitaso on epäreilassa niin elämä menee mullinmalliin. Jos ihmiset malttaisi odottaa hetken eivätkä hätiköisi niin mitään turhia eroja ei syntisikään. Koskee niin naisia kuin miehiäkin.

Vierailija
4/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä

Miehen arvostaminen ihan vaikka vaan parilla sanalla saa aikaan ihmeitä! Kokeilkaapa lähettää vaikka miehellenne tekstari, jossa kerrotte lyhyesti, että kulta, halusin vaan kertoa sulle, että saat mut tuntemaan oloni tosi turvalliseksi. Mies tuntee itsensä vahvaksi ja arvostetuksi, häntähän on juuri kehuttu! Hänestä tuntuu maskuliiniselta, kun hänen oma naisensa tuntee olonsa turvalliseksi hänen kanssaan.

Katsokaapa muuten tämä videoklippi Rachael Rayn showsta, jossa vieraili parisuhde-expertti Michael Fiore. Kokeilkaapa!

Tai kokeilkaa lähettää nämä 3 tekstaria, tai muokatkaa vähän omaan tilanteeseenne sopivaksi:

"En voi olla ajattelematta..." (siis lopussa on kolme pistettä)

- Luultavasti mies vastaa "Mitä??"

"Miten mulla on aina niin turvallinen olo sun kanssa" / Miten hyvältä musta aina tuntuu sun kanssa" / Miten ihanalta tuntuu, kun katsot mua" tms

- Mies vastaa tänä jotain, ehkä "Ihanaa, oikeeastikko?"

"Istun täällä kotona ja kuvittelen miltä musta tuntuu, kun näen sut, kun tuut töistä"

Koittakaapa vaikka piruuttanne ;)

Vierailija
5/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "naisellinen nainen"...

Eiköhän nämä mene ihan kumpaankin suuntaan, arvostusta ja huomiointia molemmin puolin. Myös naisella on sitä oikeus odottaa, ei voi olla suhteessa niin että nainen miellyttää ja miellyttää, mutta mies ei edes yritä. Tai toisin päin.

Vierailija
6/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 16:29"]

"Istun täällä kotona ja kuvittelen miltä musta tuntuu, kun näen sut, kun tuut töistä"

[/quote]

Voi tziisus...Ihquu ois, jos naiset ois kotiäitejä ja odottaisivat martinilasin kanssa miestä töistä. Vähän tällainen fiilis näistä vinkeistä tuli. 

Totta kai toista pitää arvostaa, niin miestä kuin naistakin. 

Vierailija
7/35 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole yksipuolisesti kumppanin miellyttämisestä. Kyse on siitä, että kun kiinnittää vaihteeksi huomiota omaan toimintaansa, se alkaa vähitellen heijastua myös kumppanin toimintaan, ja molemmat voittavat. Tämä sama asia pätee myös miehiin, mutta tässä keskustelussa vain sattui olemaan naisen lista. Ehkä joskus joku kirjoittaa tänne vastaavan listan miehille.

Monet valittavat, että listassa on vain itsestäänselvyyksiä. Monet kertovat, että kun heillä itsellään ovat asiat hyvin, mitään neuvoja ei tarvita. Todellisuudessa näitä ongelmia esiintyy paljon, ja ns. paperilla itsestäänselvältä näyttävät asiat eivät toteudu tosielämässä. Kyllä neuvoja tarvitaan siitä huolimatta, että muutamat kommentoijat täällä elävät täydellisessä parisuhteessa.

Lista ei muutu huonoksi sen takia, että jokainen kohta ei sovellu jokaiseen parisuhteeseen. Nämä ovat asioita, joita kannattaa pysähtyä miettimään ja soveltaa oman parisuhteen lähtökohdista, jos on tarpeen. Sama pätee myös miehen listaan, mitä se sitten sisältääkään.

Kiitos ap:lle hyvästä keskustelunavauksesta.

Terveisin Ville Laiho

Vierailija
8/35 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aloittajan listaamat kuusi kohtaa ovat hyviä ja itsestäänselvyyksiä ainakin minun parisuhteessani. Mutta odotan suhteessani myös miehen noudattavan tätä kuutta kohtaa joka pitää paikkansa myös naisten suhteen:

1) Nainen haluaa omaa aikaa.

2) Nainen haluaa olla miehekkään miehen kanssa.

3) Nainen haluaa kokea olevansa haluttu ja että hänet huomioidaan makuuhuoneessa.

4) Nainen haluaa että hänen kanssaan flirttaillaan, myös pidemmässä suhteessa

5) Nainen haluaa, että otat vastuun omasta onnellisuudestasi ja teet asioita jotka saavat sinut onnelliseksi

6) Nainen haluaa olla arvostettu.

Minä käyttäydyn juuri näin parisuhteessa ja odotan mieheltä samaa. Olen erittäin onnellisessa parisuhteessa jossa rakkautta riittää ja mikä tärkeintä, se näytetään jokainen päivä. Pienillä teoilla, toisen arvostamisella puolin ja toisin. Nautin myös naisellisuudestani enkä ole naisellinen vain miestä miellyttääkseni vaan koska nautin olla Nainen.

Vierailija
9/35 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap kirjoittaa asiaa ja kuten 21 ja 32 mainitsivat, molemmat osapuolet hyötyvät näiden ohjeiden sovelluksesta! Monen asian kauneus on siinä, että ratkaisut ovat näennäisesti yksinkertaisia - silti ei tee pahaa kirjoittaa ko. asioita ylös ja aktiivisesti miettiä silloin tällöin.

Juuri tällä viikolla tajusin käyttäneeni viimeistä eli tärkeintä ohjetta. Toimii!

t. 11v avioliitossa ollut

Vierailija
10/35 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä voin kommentoida, että kyllä nuo kohdat paikkansa pitävät, vaikka te naiset kuinka meuhkaatte. Voin myös kertoa, että minun nykyisessä parisuhteessani saan naiseltani nämä asiat ja sen vuoksi myös naiseni saa arvostusta, hemmottelua ja liehittelyä. Vaikka olemme olleet yhdessä jo 7 vuotta. Olen ollut myös suhteissa, jossa naisen nalkutus/mustasukkaisuus/kahlitseminen/jatkuva draama jne jne ovat aiheuttaneet sen, että en ole ns saanut sitä bensaa liekkeihini, jota mies tarvitsee ollakseen naiselle unelmien mies. Mies haluaa seesteisen, iloisen ja lempeän kodin ja sinne iloisen, hymyilevän naisen, joka arvostaa miestään. Jos nämä toteutuvat, mies tekee kyllä kaikkensa, ettei näitä menetä. Uskokaa jo naiset! Te voitatte tässä, koska noilla konsteilla saatte miehen käyttäytymään teitä kohtaan paremmin ja rakastavammin.

Vierailija
11/35 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:37"]

Miehenä voin kommentoida, että kyllä nuo kohdat paikkansa pitävät, vaikka te naiset kuinka meuhkaatte. Voin myös kertoa, että minun nykyisessä parisuhteessani saan naiseltani nämä asiat ja sen vuoksi myös naiseni saa arvostusta, hemmottelua ja liehittelyä. Vaikka olemme olleet yhdessä jo 7 vuotta. Olen ollut myös suhteissa, jossa naisen nalkutus/mustasukkaisuus/kahlitseminen/jatkuva draama jne jne ovat aiheuttaneet sen, että en ole ns saanut sitä bensaa liekkeihini, jota mies tarvitsee ollakseen naiselle unelmien mies. Mies haluaa seesteisen, iloisen ja lempeän kodin ja sinne iloisen, hymyilevän naisen, joka arvostaa miestään. Jos nämä toteutuvat, mies tekee kyllä kaikkensa, ettei näitä menetä. Uskokaa jo naiset! Te voitatte tässä, koska noilla konsteilla saatte miehen käyttäytymään teitä kohtaan paremmin ja rakastavammin.

[/quote]

Veli todistaa nyt erinomaisen väkevästi! Kaikesta samaa mieltä.

M 28v.

Vierailija
12/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä naisena odotan noita tismalleen samoja asioita myös mieheltäni. Meillä homma onneksi toimii.

Vierailija
13/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsiäisenä toteuttamaan oppeja

Vierailija
14/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä vinkitkö saa ne nalkutuksen aiheet vähenemään? Tekiskö mies talon loppuun jos lähettäisin pervoviestejä? "uu! ajattelen sua tapetoimassa". Pitää koittaa. Siinähän sitä tulis omaa aikaakin kätevästi.

Vierailija
15/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät vinkit. Erityisesti haluaisin, että myös nykynaiset kiinnittäisivät huomiota kohtaan 5 ja lukisivat sen huolella.

Vaikka tasa-arvo on hyvä asia ja myös naisten pitää saada vapaati toteuttaa itseään, on kuitenkin biologinen fakta että feminiinisyys viehättää 99 prosenttia meistä miehistä paljon, paljon enemmän kuin androgyynisyys tai maskuliinisuus. Onnellisessa parisuhteessa yleensä nainen on reilusti naisellinen ja mies reilusti miehekäs.

Itse olen ihan järjettömän tyytyväinen, että oma parisuhteeni on juuri tällainen.

M28

Vierailija
16/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään muuta epäilytä että tämä on aikainen aprillipila ja että ap on google translaten avulla kääntänyt vähän mukaillen jonkun jenkkiläisen "How to keep your man" oppaan 1950-luvulta???? HALOOO?!?!

Vierailija
17/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään muuta epäilytä että tämä on aikainen aprillipila ja että ap on google translaten avulla kääntänyt vähän mukaillen jonkun jenkkiläisen "How to keep your man" oppaan 1950-luvulta???? HALOOO?!?!

Vierailija
18/35 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä alan pakenemaan kotoa omiin menoihini ja välttelemään kumppaniani, niin saanko mäkin miehen noudattamaan noita oppeja (paitsi tuon naisellisuuskohdan sijaan voisi käyttäytyä miehekkäästi, treenata itsensä vähän miehekkäämmän näköiseksi ja myös pukeutua miehekkäämmin elikkä siistimmin ja epämukavammin kotonakin)? Kelpais nimittäin mullekin, voisin mä sen verran vastaan tulla, että antaisin sitten jotain positiivista huomiota joskus ja oisin joskus kotonakin :)

Vai pitäiskö käydä sukupuolenkorjausprosessi läpi, että se olis mahdollista?

Vierailija
19/35 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas

Osa on halunnut tahallaan ymmärtää pointtini väärin. Näitä ei edes yritetä toteuttaa, koska "en minäkään panosta, kun ei miehenikään panosta". Niinpä niin. Ja eikä tuon tekstiviestittelyn ideana ollut mikään pervoilu, sekin haluttiin ymmärtää väärin.

Eikä sillä, että mies haluaa naisen olevan onnellinen, tekevän itseään kiinnostavia asioita, tarkoiteta sitä, että aletaan vältellä kumppania ja pakoilla kotoa. Häh? Miksi te tahallaan vääristelette näitä. Ja mikäs intressi mulla olisi valehdella täällä ja keksiä päästäni 50-luvun oppeja naisille.

Se nyt vaan on fakta, että jos mies saa nämä asiat naiseltaan, hän on tyytyväinen parisuhteessaan ja tekee mitä vaan naisensa eteen. Olen tämän itse kokenut ja todistanut näiden oppieni tehoavan lukuisiin muihinkin pariskuntiin.

Nuo 6 kohtaa ovat tosiaan ihan aitojen miesten kesken suoritetun kyselyn tulos. Ottakaa tai jättäkää. Oma on todella häviönne, jos ajattelette niin, että enpäs toteuta näitä, koska mieskään ei tee niin ja näin. Miehet ovat parisuhdeasioissa aika paljon yksinkertaisempia, kuin naiset, miehet eivät ajattele, kuten naiset ja miesten aivoja stimuloi täysin eri asiat, kun naisten aivoja. Kun mies saa parisuhteeltaan nämä seikat, hän on parisuhteessaan onnellinen ja se heijastaa suoraan naisen hyvinvointiin.

Mitä häviätte, jos kokeilette tätä vaikkapa kuukauden? Ja edelleenkään, naisellisuudella tai miehekkyydellä ei tarkoiteta fyysistä kauneutta. Että naisella pitäisi olla isot tissit, pitkät hiukset ja pusuhuulet. Tai että miehen pitäisi olla pitkä, tumma, komea ja lihaksikas. Mies haluaa naisen olevan NAINEN. Tyttömäinen eikä poikamainen jne. Ettekö ymmärrä? Miehen miehekkyys kumpuaa siitä, millaisena hän kokee itsensä parisuhteessaan. Jos nainen ei arvosta häntä, hän ei tunne oloaan maskuliiniseksi. Olen sivusta seurannut useitakin tapauksia, joissa nainen on nalkutuksellaan ja vähättelyllään saanut miehen tuntemaan itsensä vain miehen varjoksi. Tällainenko mies sitten on kykenevä vastaamaan naisensa tarpeisiin? Ehei.

Kun mies tuntee itsensä arvostetuksi, tarvituksi ja halutuksi kotonaan. Kun hän tuntee, että nainen on hänestä ylpeä, sellaiseen kotiin hän haluaa mielellään tulla, sellaisesta kodista hän ei halua lähteä jatkuvasti baarireissuille, ei halua vain maata sohvalla, koska tuntee ylpeyttä siitä, että hänen panostaan arvostetaan, ei luultavimmin petä naistaan, osallistuu perheen toimiin jne. Ymmärrättekö? Vai luuletteko todella, että kunhan tarpeeksi kauan vaikkapa nalkutatte, haukutte ja vähättelette miestänne, hän maagisesti alkaakin eräänä päivänä käyttäytyä kuin unelmienne mies? Tämä vain esimerkkinä. Tai jos suhteestanne on kadonnut kipinä ja olette kuin kämppikset, mies alkaakin yhtäkkiä jonakin aamuna taas himoita teitä, käyttäytyä romanttisesti ja rakastuneesti ja keksii teille ihania yllätyksiä?

Tosiaan, ottakaa tai jättäkää. Mitä otin ja elän nyt todella onnellisessa parisuhteessa. Ja aion jatkossakin jakaa näitä oppeja eteen päin.

Vierailija
20/35 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvin, hyvin viisas nainen näillä neuvoillaan.

T. Palstalle eksynyt mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi