Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa kaikilla on nykyään vain merkkivaatteita??

Vierailija
27.03.2013 |

Uggit on aidot Uggit eikä mitkään halpiskopiot marketista. Aurinkolasit on Guccia tai vähintään RayBanit. Laukku LV, huivitkin jotain LV:tä tai Burberryä tai muuta KALLISTA. En tajua! Luoko nuo blogit vain illuusion, että "kaikilla" on merkkejä (etenkin pk-seudulla) vai mitä ihmettä??

Itse kun kulkee halpiskopio uggeissa ja huivi on joku 10v vanha musta kaulaliina ja laukkukin ihan merkitön, niin tulee välillä olo, että olenko mä joku hirveä juntti ja tyylitön.

Tulipahan vain taas mieleen, kun blogeja selailin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää olla harvinaisen tyhmä, jos kuvittelee, että merkkivaatteet tulevat pitkän päälle halvemmiksi. Laadukkaissa vaatteissa se toimii, mutta jos maksaa lisäarvoa parisataa merkistä, se on kuin heittäisi satasia parvekkeelta. On muitakin laadukkaita vaatteita kuin ne, joissa lukee kissankokoisilla tai pienemmilläkään kirjaimilla se kenen mainoshenkariksi olet ryhtynyt.

Vierailija
2/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Vuittonin laukku joka makso uutena 2500 e. Ostin sen pitkän työputken päätteeksi kun rahaa oli ja asuntolainakin maksettu pois. Käytän laukkua päivittäin. ja varmasti siinä maksaa merkistä mutta kyllä se on myös laadukkaampi jokaista yksityiskohtaa myöten kuin yksikään halpislaukku. Toinen on se, että hyvin pidettynä sen arvo ei laske. Itse tosin aion pitää sen lopun elämäni käytössä, koska se on ajattoman mallinen. Mulle on ihan sama mitä ihmiset pitävät päällään. Itse kuitenkin panostan laatuun ja kestävyyteen kaikessa. Tästä syystä ei tarvitse koskaan ostaa kilokaupalla rytkyjä kun samat vaatteet menee vuodesta toiseen ja ovat kuin uusia koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Luis Vuitton on wannabe rikkaille. Se on se merkki mitä wannabet pitää, jotta mahdollisimman moni tunnistaa. Oikeasti tyylitajuisilla ja varakkailla on omat juttunsa.

Hyvin pidettynä sen arvo on mennyttä kymmenessä vuodessa, muoti muuttuu ja merkit sen mukana. Kuka muistaa mitkä merkit olivat muotia 90-luvulla. Ne eivät ole enää muodikkaita.

Kymmenen vuoden kuluttua sun laukkusi on aivan passée kuten Vittonin merkkikin. Muodissa on yksi asia varmaa. Merkit ja mallit tulevat ja menevät.

Kuka muistaa tai pitää hienona vielä 80-luvun hienoja merkkejä Tacchinia, Filaa, Lacostea, Avirex Usaa, Chipietä??

Vierailija
4/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 18:14"]

Katsokaa Landelooks-blogia, sieltä löytyy suomalaisten aitoa tyyliä maaseudun raitilta. Hyvä vastine Hellooksille!

[/quote]

Ohis: Eipä tuolla ollut kuin muutama maalaistyyliä edustava ja nekään eivät erityisemmin olleet maalaisjuntin näköisiä..

Meidän kylältä tulisi kyllä hervoton Landelooks. :D

t.maalainen

Vierailija
5/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 18:43"]

Ensinnäkin Luis Vuitton on wannabe rikkaille. Se on se merkki mitä wannabet pitää, jotta mahdollisimman moni tunnistaa. Oikeasti tyylitajuisilla ja varakkailla on omat juttunsa.

Hyvin pidettynä sen arvo on mennyttä kymmenessä vuodessa, muoti muuttuu ja merkit sen mukana. Kuka muistaa mitkä merkit olivat muotia 90-luvulla. Ne eivät ole enää muodikkaita.

Kymmenen vuoden kuluttua sun laukkusi on aivan passée kuten Vittonin merkkikin. Muodissa on yksi asia varmaa. Merkit ja mallit tulevat ja menevät.

Kuka muistaa tai pitää hienona vielä 80-luvun hienoja merkkejä Tacchinia, Filaa, Lacostea, Avirex Usaa, Chipietä??

[/quote]

No hah hah, kannattaa todella verrata Vuittonia ja Guccia Avirexiin ja Chipiehen. Mango ja Zara voisivat olla lähempänä totuutta. Vuitton esimerkiksi on ollut olemassa 160 vuotta ja aina laatumerkki.

Laatuvaatteet, kengät ja laukut ovat kestävämpiä ja ajattomampia.Tyttäret ovat pitäneet mm. lakkiaisissaan minun 25 vuotta vanhoja kenkiäni, jotka ovat lähes uudenveroiset, vaikka niitä on käytetty säännöllisesti. Hyvä käsilaukku kestää kymmeniä vuosia.

Meillä ovat lapsetkin jo täysi-ikäisiä ja he arvostavat merkkituotteita. He ovat opetelleet huoltamaan laukkujaan, kenkiään ja vaatteitaan hyvin. Eikä tarvitse siis ostaa uutta paitaa ja housua joka viikko.

Se on mielenkiintoista, miten jotkut merkit maksavat Suomessa ihan järjettömästi. Me olemme asuneet ulkomailla ja ostaneet merkkikamamme sieltä, ja matkoilla hankimme täydennystä.

Vierailija
6/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 000 euron arvoinen Hermeksen laukku on mun mielestäni luksusta. Nämä parin tonnin vitukkeet on nimenomaan tehty rahvaan käyttöön.

Vierailija
7/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 15:15"]

Mä en laita koskaan mitään päälleni, missä on merkki. Luin kirjan No logo ja pyyhin merkkien tuomalla lisäarvolla pyllyni. Vaatteeni ostan enimmäkseen UFF:sta. Saa monta kiloa yhden merkkirytkyn hinnalla.

- nimim. projektipäällikkö markkinointialalla.

[/quote] Minä en ehdi käydä kirppiksillä paljonkaan mutta etsin tarkoituksella itselleni ja lapsille vaatteita, joissa ei ole pienintäkään merkkiä. Niskalaput leikkaan pois välittömästi, niissä on joskus jotain merkkejä.

Vierailija
8/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermes on luksusta, Vuitton ei.

Helsinki on lande, Pariisi, Tokio ja NYC ei.

Purjevene ei ole mitään ellei se ole Swan.

Eikä Swanikaan ole mitään satametriseen moottorijahtiin verrattuna.

Satametrinen jahtikin on pebbles ellei siinä ole helikopterikenttiä sekä keulassa että perässä.

T. Nimim. "Mä tiedän"

Vierailija
9/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ne ovat muotihullutuksia nuo vuittonin laukut logoineen ja nämä muutkin merkit, joissa erityisesti näkyy tämä merkki KAUAS. Itse välttelen niitä kuin ruttoa.

Mutta tuotteita joissa merkki ei näy, esim. paidan, takin, kenkien sisäpuolella käytän ja jotka ovat lisäksi laadukkaita, hyvin omeltuja, istuvia, erittäin mukavia päällä.

Mutta puolet vaatteistani ovat kuitenkin edullisia, koska en voi laittaa enempää rahaa vaatteisiin. Joskus vanhana sitten ja hyvä näin. Ei ne tuotteet autuaaksi ketään tee =)

Vierailija
10/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin Tampereella merkkivaatteiden käyttäjiä näkyi melko paljon. Muutin pienemmälle paikkakunnalle ja todella vähän näkyy merkkivaatetta. Eiköhän ilmiö keskity isompiin kaupunkeihin ja etenkin muoti- tai sisutusblogien pitäjiin. Kokeilepa nettipimentoa, niin ehkä huomaat ettei niitä merkkejä nyt niiin paljon näy.

Vierailija
11/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole!!

Itse en arvosta merkkejä lainkaan enkä missään tapauksessa halua että merkki näkyy. Mulla on 2 Hilfigerin paitaa, 1 Bossin mekko, Kookain hame (-50% Ranskasta)  ja Burberryn hame (yksivärinen, ostettu Espanjasta -70% alesta). Eli olisko noi vaatteet 3-4% mun vaatekaapin sisällöstä.

Meillä ostetaan Promodia, Dressmania, H&M jne ja paljon ulkomailta enemmän hinta/laatusuhteen mukaan kuin merkkien. Sama kengissä ja laukuissa. LV ei oo eikä tuu.

Vierailija
12/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan ns. "arkimerkkivaatteista", eli niistä mihin kenellä tahansa on varaa (esim. parin tonnin laukun voi ostaa jo yhden kuun palkalla vert. 24´000€ laukku vaatisi koko vuoden palkana, eli ensimmäinen on kenen tahansa saavtettavissa helposti, jälkimmäinen alkaa olla sitten jo vaikeampi saada jos ihan omilla palkkatuloillaan elää) niin aika helppo niitä on itselle hankkia.

Kannattaa miettiä mihin satsaa, esim. takit ja laadukkaat kengät kestävät pitkään. Kannattaa ostaa (tarjouksesta jos mahdollista, saa usein jopa -50%) esim. kunnon nahkasaapikkaat ja villakangastakki. Nuo ovat aina muodissa, ja niihin on helppo yhdistää muita vaatteita. Laatu maksaa itsensä takaisin (esim. nahkakenka vs. tekonahka, polyesteri vs. aito villa) koska kestää paremmin käyttöä, ulkonäkö on tyylikkäämpi, ja myös päällä miellyttävämmän tuntuista. Muodin virrassa pysyy sitten mukana kun hankkii esim. huiveja ns. kauden mukaan, eli vaihtaa sen limenvihreän mintunvihreään jne. mikä milloinkin muodissa on.

Muissa vaateostoissa kannattaa hyödyttää nämä:

-Osta tarjouksista, varsinkin merkkivaatteissa ale% ovat isoja, usein puoleen hintaan saa =hinta alkaa olla melkein sama mitä ns. tavallisissa kaupoissa.

-Osta netistä, useimmat vaatteet saa paljon edullisemmin muista maista, jos EU:n sisältä tilaa on suht turvallistakin. Jos epäilee koko tm. niin saman vaatteen voi käydä kokeilemassa liikkeessä mikä myy merkkiä (tosin Suomessa merkkien valikoimat ovat suht suppeat, aina tämä ei onnistu)

-Osta käytettynä, säästää paljon jos vaan löytää.

-Osta matkoilta,esim. amerikkalaiset merkit maksavat paljon vähemmän yhdysvalloissa, lisäksi löytyy paljon isoja ouletteja joissa hinnat ovat todella minimaaliset. Tommy Hilfiger ym. ovat liki pitäen "markettihinnoissa".

Vierailija
13/28 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeillä brassailevat ovat minusta enimmäkseen pellejä.

Vierailija
14/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne ketään, joka pukeutuisi merkkivaatteisiin. Toki joku yksittäinen merkkivaate voi löytyä mutta siihen se sitten jää.

Kait tuttavapiiri on vain sitten niin tyylitön.

Vierailija
15/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tunne. Muotiblogien pitäjät on niitä joilla pappa betalar, nuoria naisia yleensä. Jos minulla olisi monensadan euron käsilaukku, en edes uskaltaisi käyttää sitä, stressaisin siitä että pudotan sen vahingossa vesilätäkköön ja jätän autonoven väliin jne. Suosin käyttöesineitä, en sellaisia jotka vaan laitetaan hyllyyn ja joihin ei saa sitten koskea.

Mutta ei kai se oo niin justiinsa jos tuhoaa muutaman sadan euron laukun, jos raha kasvaa puussa.

Vierailija
16/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ainakaan ole yhtään ainuttakaan "merkkivaatetta" saatikaan laukkua. Tietty riippuu siitä mitkä luokittelet merkkivaatteiksi. Urheiluvaatteista ja talvivetimistä löytyy 8848 vaatteita, mutta ne onki sitten ainoat. Enkä mä noitakaan nyt niin kovin merkkivaatteina pidä.

Vierailija
17/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laita koskaan mitään päälleni, missä on merkki. Luin kirjan No logo ja pyyhin merkkien tuomalla lisäarvolla pyllyni. Vaatteeni ostan enimmäkseen UFF:sta. Saa monta kiloa yhden merkkirytkyn hinnalla.

- nimim. projektipäällikkö markkinointialalla.

Vierailija
18/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ostaa 500 euron aurinkolaseja, vaikka täysin samanlaisia saa 20-50 eurolla. Pitää ostaa chanelin ja vuittonin rumia laukkuja vain siksi, koska niissä on SE merkki. En ymmrrä. Itsellä ei ole oikeastaa mitään merkkivaatteita, kuin joku Pradan laukku kirppikseltä, liekö ees aito, mutta ostinkin sen siksi, koska se oli oikeasti hieno, en merkin takia.

Ei pukeudu mihinkään markkettien vaatteisiin, mutta en silti maksais kengistä 500 euroa :) sillähän tekee kunnon loman lämpimään!

Vierailija
19/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeillä ei vielä luoda tyyliä. Ei ainakaan sitä omaa.

Merkkivaatteita saa joko ulkomailta tilattua, ulkomailta ostettua halvemmalla kuin Suomesta. Suomessa taas hyvin moni käyttää luottoa isoihin ostoksiin, vaikka onhan täällä paljon niitä joilla on ihan sitä käteistäkin Burberryihinsä. Sinä puolestaan näet kaikki ne vastaan tulevat merkit, koska haluat niitä itsekin. Sinulta jää näkemättä ne (me) kaikki muut, joilla ei näitä merkkejä ole. Meitä merkittömiä on edelleen varmaan enemmän kuitenkin :)

Minä olen ostanut muuten lapsilleni merkkivaatteita ihan nettikirppiksiltä, hyvään hintaan ja hyvässä kunnossa. Eihän sitä kukaan pelkästään näkemällä tiedä, mistä vaatteet on ostettu ja joku hölmö voi sitten päätelmiä tehdä suuntaan tai toiseen. 

Jos todella haluat jotain merkkivaatetta, niin neuvoni on: ole kärsivällinen, säästä ja etsi käytettynä. 

Vierailija
20/28 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on sponsoroituja eli kyllä, synnytetään kuva että kaikilla on pakko olla em. tuotteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme