Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeaway - oletko vuokrannut talon tämän kautta?

Vierailija
27.03.2013 |

oliko luotettava firma?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme. Se ei ole  firma vaan sivusto missä yksityiset talon/asunnon omistajat ilmoittavat vuokrattavia kämppiään. Eli siis vuokraus aina suoraan omistajalta. Vastaavia homelidays.com, ownersdirect.co.uk, abrite.fr jne.

Monta kertaa ollaan vuokrattu ja aina on ollut ok. Varausehdot vaihtelee maittain - Ranskassa jotkut vuokraisännät haluavat takuut ja vakuudet, toiset ottaa 100-200 etumaksua ilman sen kummempia sopimuksia.

Yleensä ensin olemme ottaneet yhteyttä sivuston kautta, sen jälkeen siirrytty sähköpostiin. Selvitetty lisää tietoja paikasta, talosta, ympäristöstä jne. Taloja on vuokrattu Espanjasta, Ranskasta ja Italiasta pääosin.

Vierailija
2/21 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vuokranneet kerran huvilan Italiasta tuota kautta. Oikein hyvin toimi, ja tosiaan tuossahan se firma ei omista tai vuokraa niitä huviloita vaan Homeaway on vain ilmoittelukanava yksityisille vuokralle antajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänniinku oikotie

Vierailija
4/21 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeawaysta firmana ei ole kokemusta, mutta varauskanavana on aina toiminut hyvin. Toukokuussa taas mennään!

Vierailija
5/21 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Varokaa kaikki käyttämästä Homeaway - nettipalvelua!!! Meillä on sen käytöstä karvaita kokemuksia! Täytimme näet juuri rikosilmoituksen poliisille koskien Home Awayn välittämää asuntoa Lontoossa. Maksoimme majoituksen ja varauksen etukäteen Home Awayn sivustolta, mutta itse asuntoa emme koskaan saaneet käyttöömme. Vuokranantaja oli englantilainen yritys Sandersson London, jonka nettisivut ovat varsin vakuuttavat. Itse yritys taas on pahimmasta päästä "majoituspalvelujen tuottaja". Se ei vastannut sähköposteihimme, joissa yritimme kysyä, mistä voimme noutaa varaamamme huoneiston avaimen. Puhelinsoittoihinkin vastasi aluksi vain tosi huonoa englantia sokeltelevia "virkailijoita". Lopulta saimme käsiimme puhelimitse jonkin sortin "esimiehen", joka puhui kyllä sujuvasti englantia, mutta totesi kylmästi vain, että asunto on jo vuokrattu jollekin toiselle henkilölle. Ei puhettakaan korvaavasta majoituksesta saati rahojen palauttamisesta. HomeAway, joka saattoi meidät yhteyteen tämän Petkunperän puljaasin kanssa, laittoi reklaamaatioomme vastaukseksi vain, että se ei ole vastuussa asiakkaan ja vuokralaisen välisestä rahaliikenteestä. Joten nyt saa poliisi selvittää asiaa. Älkää siis ihmiset hyvät pilatko lomaanne olemalla missään tekemisissä tämän "palvelun" kanssa! Terv. Sirpa & Sakari, HKI

P.S Laitoimme tämän viestin tiedoksi myös sivuston ylläpitäjälle. Kun nyt olemme yrittäneet laittaa varoituksia eri nettisaiteille Homeawayn "palveluista", olemme ikäviksemme huomanneet, että samanlaista on tapahtunut monelle muullekin. Palvelu on rankattu myös pahimmalla mahdollisella luokituksella "stay away" esim. sivustolla "Revie an Online Business", josta löytyy kuluttajien kauhukertomuksia kokemuksistaan. Harmiksemme emme lukeneet näitä sivustoja aiemmin, olisi kyllä jäänyt varaus tekemättä!

Vierailija
6/21 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paöjonko piti maksaa vakuutta?

Vierailija
7/21 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olimme sen kautta Lontoossa. Useampana vuonna olemme käyttäneet sitä ja vastaavia sivustoja, ja pelkkiä hyviä kokemuksia on kertynyt. Tai Homelidays se oli aiemmin, nyt se on yhdistynyt HomeAwayn kanssa. Huijauksiavarnasti on tapahtunut, mutta ne ovat erittäin harvinaisia. Turvallisemmalta vaikuttaa Airbnb, jossa rahaliikenne tapahtuu sen kautta ja omistaja saa rahat vasta vuokrasuhteen alkamisesta seuraavana päivänä. Mutta se perii välitysmaksua satasen. Sen kautta kuitenkin peruutusten tekeminenkin onnistuu helposti ja rahat saa takaisin, kokeiltu on.

Vierailija
8/21 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä Mallorcalla Homeawayn kautta vuokratussa lomatalossa kolmen lapsen kanssa. Kaikki on sujunut hyvin, kohde kuvatun kaltainen. Tutkin Tarkkaan ennen vuokrausta että talo on oikeasti olemassa googlemapsilla ja luin suosituksia ja kokemuksia kohteesta.

Täällä on kivaa, lämpöä 39 astetta. Terkkuja sinne kylmään Suomeen

Vierailija
9/21 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut HomeAwayn kautta taloja 2 x Floridasta, kerran Portugalista, Aurinkorannikolta ja nyt menossa Mallorcalle. Kertaakaan ei ole tullut huijatuksi, vaan homma toiminut hyvin. Taloja vuokraa yksityiset omistajat, ja jossain on omistaja ollut vastassa ja näyttänyt paikat. Sähköpostivaihdossa vuokraajan kanssa kyllä pian huomaa jos on jotain feelua. Pikemminkin omistajat ovat olleet tarkkoja ketä ottavat vuokralaiseksi. Maksut olen maksanut Paypalilla, pankkisiirrolla ( voit Googlata myös tilinomistajaa.. ) luottokortilla tai käteisellä paikanpäällä . Talon etsiminen on aina kivaa ja jännää ajanvietettä . Esimerkki 2017hinnoista : Suorat lennot Finskillä Mallorcalle 2 henk 650 e ( mainostettu Norwegia olis ollut 60 halvempi, yhdellä pompulla takaisin ja aikataulultaan huompi ) auto viikoksi 160e ja talo 200m2 uima-altaalla ja merinäköalalla 1000 eur.  Viikkohinnat riippuu tietty torpan komeudesta ja sijainnista. 

Nyt maksoin 250 e pankkisiirrolla ja sitten loput käteisellä paikanpäällä. Eipä tuossa paljon voi hävitä. Kannattaa Google earthista tms. katsella ja hiukan Googlailla taustaa, monenlaista infoa löytyy. 

Vierailija
10/21 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin kerran. Hyvin on toiminut aina

Vierailija
11/21 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt monia kertoja, aiemmin ilman ongelmia. Nyt vetää niin huonoksi että tämä on viimeinen kerta.

On varattu espanjasta asunto eikä Homeaway anna minun ja vuokraajan vaihtaa yhteystietoja vaan pakottaa viestimään heidän sivustonsa kautta. Sensuroivat viesteistä numerot ja sp.t. selityksenä on identiteettisuoja jne, heihin ei sitten näköjään saa yhteyttä kuin johonkin saksalaiseen psotiosoitteeseen kirjoittamalla.

Sovi siinä sitten avainten luovuttamista tai muutakaan...

Vierailija
12/21 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös mietityttää tehdä varausta, koska tosiaan muita yhteystietoja kuin tuo saksalainen postiosoite ei ole?!

Ja mistään ei käy ilmi paljonko sivusto ottaa välitysmaksua?

Kokemuksia tästä?

Kiitos.

Vierailija
13/21 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme varanneet monta kertaa homeawayn kautta ja aina ollut ok. Ensimmäinen kontakti sivun kautta, sitten sähköpostissa jatketaan. Olen pyytänyt mm lisää kuvia, ehdotuksia päiväretkiksi, ravintolasuosituksia yms. Avainten luovutus yleensä omistajan kanssa suoraan. Joissain saattaa kyllä olla joku kiinteistövälitystoimisto josta avain haetaan kuten viimekesänä Espanjassa. Hoitavat "talonmiehen" hommat ja siivouksen.

Yleensä maksetaan joku varausmaksu (10-30% hinnasta) heti ja loput paikan päällä käteisellä tai juuri ennen matkaa tilille kuten itse teen mieluiten.

Tottakai sivusto ottaa vuokranantajalta välitysmaksun mutta se ei ole mun ongelma. Kerran on käynyt niin että vuokraaja on pyytänyt suoraa kontaktia jotta em maksulta vältytään.

Muita vastaavia homelidays.com, abritel.fr, ownersdirect.co.uk

Vierailija
14/21 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme varanneet monta kertaa homeawayn kautta ja aina ollut ok. Ensimmäinen kontakti sivun kautta, sitten sähköpostissa jatketaan. Olen pyytänyt mm lisää kuvia, ehdotuksia päiväretkiksi, ravintolasuosituksia yms. Avainten luovutus yleensä omistajan kanssa suoraan. Joissain saattaa kyllä olla joku kiinteistövälitystoimisto josta avain haetaan kuten viimekesänä Espanjassa. Hoitavat "talonmiehen" hommat ja siivouksen.

Yleensä maksetaan joku varausmaksu (10-30% hinnasta) heti ja loput paikan päällä käteisellä tai juuri ennen matkaa tilille kuten itse teen mieluiten.

Tottakai sivusto ottaa vuokranantajalta välitysmaksun mutta se ei ole mun ongelma. Kerran on käynyt niin että vuokraaja on pyytänyt suoraa kontaktia jotta em maksulta vältytään.

Muita vastaavia homelidays.com, abritel.fr, ownersdirect.co.uk

Hups. Olinkin vastannut jo aikaa sitten:)

Vierailija
15/21 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kertoisitko, missä kohteessa tarkalleen majoituitte?

Vierailija
16/21 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson, että vuokranantaja on ollut jo useamman vuoden sivujen asiakas. En vuokraa juuri liittyneeltä jolla ei ole palautteita.

Vierailija
17/21 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Hyvin on toiminut. Tärkeintä on lukea edellisten kävijöiden kommentit vuokra-asunnosta!!

Vierailija
18/21 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kertoisitko, missä kohteessa tarkalleen majoituitte?

Kuka?

Vierailija
19/21 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt http://booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.

Vierailija
20/21 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pettynyt! Useasti vuokrattu Homeawayn kautta.Viimeinen vuokraus jää viimeiseksi,Homeaway

ilmoitti,että he perivät 89 euroa siitä syystä,että he hoitavat asian jos tulee ongelmia sekä vastaavat

sivuston turvallisuudesta. He vaativat luottokortin tiedot ja ilmoittivat,että he eivät peri mitään 

ennenkuin olemme tehneet sopimuksen vuokranantajan kanssa. Kuitenkin olivat perineet maksun 

lähes heti,vaikka emme olleet tehnyt sopimusta.Sopimuksen teimme vasta nähtyämme asunnon ja

sekin tapahtui "pitkin hampain",vuokranantajan agentin piti ilmoituksen mukaan hallita viittä eri

kieltä,mutta ei osannut kuin muutaman sanan englantia ja hänen kaverinsa lupasi seuraavana päivänä

vuokrasopimuksen englanniksi.Jäimme yöksi ja seuraavana päivänä agentti toi sopimuksen,mutta 

Espanjaksi.Aikamme huudettua kilpaa agentin kanssa hän näytti ovea tai allekirjoitusta,sanoin vaimolle

ettei allekirjoiteta ilman omaa kommenttia sopimukseen joka myös tehtiin,ymmärsi tai ei.

Yleisesti ottaen voi sanoa,että ani harvoin valokuvat ovat totuuden mukaisia verkkosivuilla,usein 

yli kymmenen vuotta vanhoja.Samoin asuntojen todellinen kunto. Viiden talven kokemus opettanut.

Tästä lähtien vuokraamme ainoastaan suoraan asunnon omistajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme