Kulkeeko auto kovemmin kun se on pesty?
Mieheni sanoi että kulkee, koska siinä on silloin pienempi ilmanvastus.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:31"]
Mieheni sanoi että kulkee, koska siinä on silloin pienempi ilmanvastus.
[/quote]
Eiköhän lian aiheuttama pinnan epätasaisuus vähennä sitä tuulen iskun aiheuttamaa pyörteilyä. Jonkin verran tullut mm. lentokoneiden aerodynamiikka vastaan opinnoissa ja myöhemmin. Ei sitä pysty toteamaan oikeastaan millään helpolla keinolla, etenkään muutos huippunopeudessa ei näy. Paremmin vaikuttaa, kun vaikka teippaa jokaisen ylimääräisen pellin raon ja jäähdytys säleikön. Helpoin keino todeta ero on promilleluokkaa oleva ero polttoaineen kulutuksessa.
Jos katto on täynnä lunta ja pyöränkotelot täynnä jäätä, sen poistaminen vähentää painoa ja pienentää otsapinta-alaa, joten lumen poistolla voi olla näkyväkin vaikutus.
Jos se on punainen auto niin kulkee kovempaa pestynä kuin pesemättömänä.
voi perse mulla on vihreä auto,auttaako yhtään että se on baijerilainenmoottorivärkki???
Kyllähän tuo myytinmurtajissa testatiin ja oikein rapainen kulutti vähemmän kuin pesty ja vahattu. Auton pintaan tehdyt golfpallon kolot aiheuttivat sen, että bensankulutus todella laski.
Miehesi on nainen!! Kayttaa naisen logiikkaa. Juuri noin mina olisin sanonut. Ei ole pikku hippusia paalla ni tietenkin kulkee kovaa...ja olen blondi>>>
joo,mutta et sitä muutosta mittarista huomaa,mun auto rupeaa oikein korskumaan kun sen ajaa pesuhallista ulos,siinä on kytille selittämistä että en minä olisi ajanut ylinopeutta mutta kun auto vaan halus mennä.