Mistä kaupasta edullisimmin heraproteiinia?
Haluaisin kokeilla painonhallintaan mutta mistä halvimmalla?
Kommentit (24)
Kiitos 2. Olen katsonut nettihintoja, esim. 1 kg maksaa 16,90 mutta siihen tulee vielä postikulut päälle. Ja tuntuu, että noita hintoja on vaikea vertailla.
Miten tuollaista heraproteiinia käytetään, mihin?
-ohis
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:15"]
-ohis
[/quote]
Proteiinilisänä, esim juomana: sekoitetaan veteen tai (rasvattomaan) maitoon. Laitan lisäksi vähän banaania makeutukseksi, joskus myös kaakaota. Maustettuja en osta, koska en halua käyttää makeutusaineita ja muutenkin ne ovat ihan järkyttävän äklömakeita, kun olen joskus kokeillut.
Voi sitä jauhetta myös lisätä vaikkapa jogurttiin, varmaan muunkin ruuan sekaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:15"]
-ohis
[/quote]
No se on pulveria, josta tehdään proteinijuomaa. Puntti-ihmiset käyttää sitä lihasmassan kasvun edistämiseksi mutta itse olisin kiinnostunut siitä, että se voisi olla hyvä nälän vievä välipala, joka auttaisi painonhallinnassa. Proteinia voi saada toki monella muullakin tavalla.
Ohis jatkaa, voiko tuota käyttää, jos tekee smoothieta? Sori, en vaan ole ennen tuosta kuullut :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:13"]
Kiitos 2. Olen katsonut nettihintoja, esim. 1 kg maksaa 16,90 mutta siihen tulee vielä postikulut päälle. Ja tuntuu, että noita hintoja on vaikea vertailla.
[/quote]
Netistä saisi halvalla varsinkin, jos tilaisi isoja 2-5 kg pakkauksia. Tätä suunnittelin ja tilasin samaa ainetta kilon paketin, jonka piti olla maustamatonta, mutta osoittautuikin sitten makeutusaineilla makeutetuksi. Sen jälkeen päätin, että tilaan vain sellaisia tuotteita, jotka tiedän tai joissa on kunnon tuoteselosteet. Suurin osa on maustettuja ja niitä en halua, joten olen sitten jämähtänyt ensin Leaderiin ja nyt Fastiin.
Fitness Tukun nettisaitin kautta jos tilaat/ostat 16 kg säästöpakkaussatsin Whey-80 (=80 prossasta) heraprotskua (=maustettua; makuvaihtoehtoja on joka lähtöön), niin saat (eivät muuten veloita postituskuluja noin isosta tilauksesta) tuon satsin hintaan 195,90 egeä (=12,24 eur/kilo).
Ostin itse sieltä ko. satsin (16 kg = 4 x 4 kg säkkiä) n. kuukausi sitten. Tuskinpa maustettua, laadukasta heraprotskua tuon halvemmalla kilohinnalla mistään saa Suomessa, ainakaan itse en ole löytänyt mistään tuon edullisempaa. Ja on hyvää kamaa; laatu eli koostumus, nesteeseen - esim. veteen tai maitoon - sekoitettavuus, maku/makuvaihtoehdot jne. mielestäni OK. Ja toimitus oli nopea (toimittivat lähimpään postiin, ei mennyt montaa päivää).
Älä maksa heraproteiinista liikaa, monet maksavat siitä vähintään(!) kymmeniä prosentteja enemmän kuin olisi tarpeen/älykästä. Normaalien ruokakauppojen heraprotskut ovat havaintojeni mukaan aivan älyttömän hintaisia.
t. keho
Kiitos 9. Ajattelin, että haluan ensin kokeilla, onko edes tuo minulle hyvä (maku jne.), 16 kiloa taitaa olla meikäläiselle vähän liian iso aloituspakkaus.:)
ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:25"]
Fitness Tukun nettisaitin kautta jos tilaat/ostat 16 kg säästöpakkaussatsin Whey-80 (=80 prossasta) heraprotskua (=maustettua; makuvaihtoehtoja on joka lähtöön), niin saat (eivät muuten veloita postituskuluja noin isosta tilauksesta) tuon satsin hintaan 195,90 egeä (=12,24 eur/kilo).
Ostin itse sieltä ko. satsin (16 kg = 4 x 4 kg säkkiä) n. kuukausi sitten. Tuskinpa maustettua, laadukasta heraprotskua tuon halvemmalla kilohinnalla mistään saa Suomessa, ainakaan itse en ole löytänyt mistään tuon edullisempaa. Ja on hyvää kamaa; laatu eli koostumus, nesteeseen - esim. veteen tai maitoon - sekoitettavuus, maku/makuvaihtoehdot jne. mielestäni OK. Ja toimitus oli nopea (toimittivat lähimpään postiin, ei mennyt montaa päivää).
Älä maksa heraproteiinista liikaa, monet maksavat siitä vähintään(!) kymmeniä prosentteja enemmän kuin olisi tarpeen/älykästä. Normaalien ruokakauppojen heraprotskut ovat havaintojeni mukaan aivan älyttömän hintaisia.
t. keho
[/quote]
Komppaan edellistä, ja FitnessTukun heraprotskuhinnat on toki alhaisia myös pienemmissä kuin 16 kg hankintasatseissa. Jos netin kautta tilaa niin kannattaa katsoa että mikä on minimitilaus (eur), mistä ei veloiteta postituskuluja, siis jos haluaa minimoida kokonaiskustannukset (kuten minä haluan, ja ehkä myös sinä).
Itse muuten suosin 80 prossasta heraprotskua koska siitä saa proteiinit halvemmalla kuin 100 prossasesta heraprotskusta, eli olen huomannut että usein 100 prossasen heraprotskun kilohinta on (jopa huomattavasti) kalliimpaa kuin sen 25% kalliimpaa, jonka tuo 100% vs. 80% proteiinipitoisuus "oikeuttaisi". Eli: 100% heraprotskun ostaja maksaa ikään kuin ylihintaa siitä että jauhe on 100% kamaa, mutta itse katson vain sitä millä hinnalla saan ne (laadukkaat) proteiinigrammani, eli 80% jauhetta käytän sitten sen 25% enemmän kuin käyttäisin 100% jauhetta, ja näin pääsen kuitenkin halvemmalla, koska 100% jauheen kilohinta on siis yleensä (jopa selvästi) yli 25% suurempi kuin 80% jauheen kilohinta.
t. heraprotskutieteilijä
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:21"]
Ohis jatkaa, voiko tuota käyttää, jos tekee smoothieta? Sori, en vaan ole ennen tuosta kuullut :D
[/quote]
Voi käyttää. Ja fitness-blogeissa ne käyttää sitä vaikka mihin.
No, jos haluaa ostaa kokeeksi yhden pussin jauhetta, tulee kyllä halvemmaksi noutaa se sieltä ruokakaupasta...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:39"]
Kiitos 9. Ajattelin, että haluan ensin kokeilla, onko edes tuo minulle hyvä (maku jne.), 16 kiloa taitaa olla meikäläiselle vähän liian iso aloituspakkaus.:)
ap
[/quote]
Ehdotus: tsekkaa lähin FitnessTukku fyysinen myymälä ja käy ostamassa sieltä kokeeksi vaikkapa 1 kg ko. protskua, tai 2 kiloa (=testaa vaikka paria makuvaihtoehtoa), ja jos jauhe toimii, niin isompaa tilausta kehiin nettisaitin kautta. Ainakin täällä Hgin keskustassa Lönkän FitnessTukusta saa aika hyvin eri makuja (ei tosin niin laajasti kuin FT:n nettisaitin kautta), ja liikkeessä on hyvä palvelu.
Itse ostin aluksi Lönkän Fitness Tukusta, siis fyysisestä liikkeestä, pienempiä satseja ja kokeilin eri makuja ja koska homma toimi niin ostin sit FitnessTukun nettisaitin kautta isomman erän ja halvemmalla kilohinnalla (vaikka eipä fyysisen myymälänkään hinnat pahoja ole, itse asiassa nekin ovat hyvin sopuisia). Ja jos ei lähettyvilläsi ole fyysistä FitnessTukku myymälää, voit tietenkin tehdä tuon "koeoston" FitnessTukun nettisaitin kautta ja maksaa postikulut (ikään kuin kokeiluun liittyvänä extrakustannuksena).
Jos haluat välttää makeutusaineita, vältä myös maustettuja proteiinijauheita.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:52"]
No, jos haluaa ostaa kokeeksi yhden pussin jauhetta, tulee kyllä halvemmaksi noutaa se sieltä ruokakaupasta...
[/quote]
Ongelma on se että jos ostaa ruokakaupasta yhden pussin kokeeksi ja jos vaikka toteaa että se on hyvää kamaa (=maku jne. kohdillaan), niin mitäs sen jälkeen: sittenhän ostat helposti juuri sitä Isolla Kädellä ylihinnoiteltua "hyvää protskua" siitä kaupasta hamaan tulevaisuuteen.
Parempi siis ostaa "alan liikkeestä" hinnaltaan kilpailukykyistä protskua, ja aluksi siis se 1 pussi kokeeksi, ja jos se toimii, niin ostaa sitten ko. alan liikkeestä sitä huokeata protskua jatkossa (ja vaikkapa niissä kilohinnaltaan halvimmissa säästöpakkaussatseissa).
Ruokakauppojen protskuhinnoittelu on minusta pöyristyttävää, ja tätä ei suuri osa tajua koska ei ole tehnyt hintavertailuja (muuta kuin - niiden kalliiden - ruokakauppojen välillä...).
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 14:04"]
[/quote]
Ongelma on se että jos ostaa ruokakaupasta yhden pussin kokeeksi ja jos vaikka toteaa että se on hyvää kamaa (=maku jne. kohdillaan), niin mitäs sen jälkeen: sittenhän ostat helposti juuri sitä Isolla Kädellä ylihinnoiteltua "hyvää protskua" siitä kaupasta hamaan tulevaisuuteen.
Parempi siis ostaa "alan liikkeestä" hinnaltaan kilpailukykyistä protskua, ja aluksi siis se 1 pussi kokeeksi, ja jos se toimii, niin ostaa sitten ko. alan liikkeestä sitä huokeata protskua jatkossa (ja vaikkapa niissä kilohinnaltaan halvimmissa säästöpakkaussatseissa).
Ruokakauppojen protskuhinnoittelu on minusta pöyristyttävää, ja tätä ei suuri osa tajua koska ei ole tehnyt hintavertailuja (muuta kuin - niiden kalliiden - ruokakauppojen välillä...).
[/quote]
Ainakin Leaderin heraproteiini näyttäisi maksavan fitnesstukussa saman verran kuin Prismassa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:51"]
Mitä kananmunat maksaa kilolta?
[/quote]
Kananmunista jos irrottaa kilon proteiinia, niin protskun kilohinta selvästi korkeampi kuin jos kilon proteiinia irrottaa markkinoiden halvimmista (mutta laadukkaista) heraprotskujauheista. Sama kommentti pätee myös juustoon/raejuustoon, rahkaan, punaiseen lihaan, broileriin, maitoon jne., eli halpa heraproteiini on kustannuksiltaan todella halpaa proteiinia, eli jos sitä kautta nauttii osan päivän proteiineista, niin ei suinkaan "polta rahaa lisäravinteisiin" vaan käyttää rahaansa älykkäästi, siis jos urheilee (kovaa) ja haluaa extraproteiineja normaalin ravinnon päälle. Bonuksena heraprotskun syötävyys/juotavuus vr. jos yrität ottaa vaikkapa vastaavan 60-80 grammaa/pvä extraprotskua kananmunista (tai raejuustosta): saat sitten syödä niitä oksennusrefleksiin asti, tai ainakin puuduksiin asti.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 14:04"]
[/quote]
[/quote]
Ainakin Leaderin heraproteiini näyttäisi maksavan fitnesstukussa saman verran kuin Prismassa.
[/quote]
Niin, Leaderin heraprotsku. Mutta onko se alkuunkaan markkinoiden halvinta.
No, meille ostetaan Prismasta Fastin maustamatonta heraproteiinia, se on ainakin minun löytämistäni kilohinnaltaan halvinta. Ennen oli Leaderin, mutta tekivät aika huiman hinnankorotuksen samalla, kun uusittiin pakkaus.
Ihan tarkkaan en muista hintaa, mutta vähän alle 20 euroa maksaa 800 g pussi.