Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen kuuntelemaan klassista?

Vierailija
26.03.2013 |

Minkä ikäisten lasten kanssa olette käyneet klassisen musiikin konseretissa? 

Katsotaanko lapsia (rauhallisia,  musiikista nauttivia) pahasti konserteissa?

Itse en ole harrastanut konserteissakäymistä, mutta lapsemme ovat tuollaisesta musiikista innostuneita (soittoharrastuksen myötä).  Näköjään kohtuulliseen hintaan pääsisi kuuntelemaan jopa minulle tuttua musiikkia. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaan kanssa ollaan käyty parissa lapsille suunnatussa klassisen musiikin konsertissa. Ei saatu kumpikaan siitä irti yhtään mitään. Tosin me ollaankin musiikillisesti oikein junttiperhe, ja kun menen lapsille suunnattuun konserttiin, odotan että siellä on selkäesti ymmärrettävää lastenmusiikkia, ei vaan lyhennetty ohjelmisto aikuisille suunnattua musiikkia. Noissa konserteissa yleisö oli lopussa jo tosi levotonta, koska ei lapset saaneet niistä mitään irti. Kappaleet olivat heille liian vaikeita.

Vierailija
2/4 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa oikeesti olla hiljaa niin miksi ei. Ja kokoajan.Eniten ärsyttää mellakoivat lapset konserteissa ja oopperassa häiritsemässä omaa nautintoa. Ei mitään ihan pikkuisia kuitenkaan mukaan, ei varmasti istu 3h oopperassa hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset soittavat musiikkiopistossa, niin voitte halutessanne käydä ensin pidemmissä musiikkiopiston konserteissa. Katsotte miten sujuu. Toki, jos lippujen hinta ei hirvitä, niin voihan mistä tahansa konsertista lähteä kesken pois. Lapsille sopii ehkä paremmin konsertti, jossa teokset lyhyitä. Ja musiikkia voi kuunnella kotona etukäteen, jotta on konsertissa tuttua.  

Vierailija
4/4 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli ensimmäisen kerran 2-vuotiaana kuuntelemassa ihan täyspitkän konsertin (reilu tunti), jossa soitin itse. Hyvin jaksoi, tosin välillä jouduttiin kuulemma lahjomaan hiljaiseksi rusinoilla. Lavalle ei kuulunut lapsesta mitään ylimääräistä, vaikka istui aika edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan