Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä tällainen hyvä isä?

Vierailija
26.03.2013 |

Laittaa ruokaa, ei samalla kykene esim. juttelemaan vaan mietteissänsä kuorii pottuja. Vaikka pienet lapset (1½v ja 4v) alkaisvat kinastelella ja 1½v kiljahtelisi että jotain sattumassa, mies jatkaa tekemistään. Sitten kun sattuu, mies ärähtää että hei mikä teillä nyt on? Olkaa nyt kunnolla. Jatkaa ruuanlaittoa, jos pieni tulee siihen niin voi ottaa hänet syliin. Sitten laittaa ruuat lautasille. Keskittyy omaan annokseensa ja lapset säätävät pöydässä. Jos esim maito kaatuu niin mies havahtuu, mutta tuolilla keikkumisia ei noteeraa. Jos pieni tahtoo isän syliin syömään, mies ottaa. Jos lapset sanovat minuutin päästä kiitos ja häippäsevät pöydästä, mies jatkaa omaa syömistään rauhassa eikä vaadi lapsia takaisin syömään. Sitten ruuan jälkeen kaikessa rauhassa taas seuraavaa juttua.. Isompi huolehtii paljon pienemmän juttuja, isä ei hitaudessaan kaikkeen ehdi. Vaikka pyyhkimään kun pieni käy potalla. Mutta isä sanoo, että ei se ole niin tarkkaa. Mies halailee ja vie ulos. Kaiken tekee hitaalla tempolla, välillä jotain puhuen, paljon omissa mietteissään. Hoitaa, mutta on tuollainen hitaan jähmeä ja moni asia jää huomaamatta. Isompi muistuttelee vaikka että isi rasvaus pitää tehdä pienelle, kun pienellä siis atooppinen iho. Mies itse varsin hajamielinen.

Miltä teistä tällainen mies kuulostaa isänä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajamieliseltä isältä. on kuitenkin läsnä, tekee ruokaa, antaa syliä.. en näe miksi olisi huono isä. tosin, tuo vanhemman lapsen huolehtiminen pitäisi saada pois. ei ole sen tehtävä muistaa pikkusisaren juttuja..

Vierailija
2/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInällään kuulostaa hyvältä isältä, onko ajatuksissaan siksi, että vaimo on häipynyt, vai miksi isommalla on äidin rooli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suututtaa, kun ei opeta tapoja eikä jämäkkyyttä. Miehen kanssa tuntuu, että lapset elävät vähän kuin pellossa.

Ja olen puhunut miehelle, ettei isomman kuulu ottaa vastuuta pienestä. Mies ärähtää että eihän sen tarviikaan, ei hän ole käskenyt.. sanon, että hänen tehtävänsä on osoittaa se isommalle, teoilla ja sanallisestikin sanoa. Mutta mies menee mistä aita matalin, hänestä on oikein ok että lapset säätävät keskenään ja hän tulee hitaasti perässä. Jos lähtevät ulos, lapset kiikuttavat vaatteita miehelle! Ja mies pukee jossain sohvan kulmalla istua, lapset jo eteisessä että tuu isi, mennään, tulee kuuma!

Vierailija
4/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen kun yksi päivä istuin kahvilassa ja viereisessä pöydässä oli isä alle vuoden vanhan lapsensa kanssa. lapsi istui syöttötuolissa leikkien jotain ja isä luki lehteä. koko sen puolituntisen aikana jonka siinä istuin ei tämä isä sanonut sanaakaan lapselle! olin vähän äimänä, minä kun itse juttelen koko ajan ääneen jos olen lapsen kanssa. tämä isä kävi lämmittämässä ruokapurkin mikrossa ja tullessaan heilutti iloisesti minun lapselleni mutta ei edelleenkään puhunut sanaakaan omalleen! meitä on niin moneen junaan....

Vierailija
5/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sitä omalle temperamentilleen voi. Jos on hidas niin on hidas. Voi sitä olla hyvä isä ja hyvä ihminen vaikkei niin sukkela ja vikkelä olisikaan.

Vierailija
6/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on äidin rooli ja minä siis olen se äiti, olen jämäkkä jne. mutta mies on täysin toista maata. Teemme sellaisia työvuoroja tällä hetkellä (jotta pienellä ei hoitoa) että mies paljon keskenään lasten kanssa. Menomme on täysin erilaista kun minä olen hoitamassa. Isän kanssa se on tuollaista ja olen harmissani. On myös ikävää kun olemme kaikki yhdessä, koska tapamme huolehtia niin täysin erilainen.

Vierailija
7/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tarpeeksi hyvä isäksi, eihän tuossa ole lapset edes turvassa kun mies ei valvo tapahtumien kulkua vaan on paljon mietteissään. Näissä keskusteluissa aina asetetaan tavattoman alas se isyyden vaatimustaso, isä on heti muka ihan hyvä jos nyt antaa syliä ja on vähän niinkuin sinne päin aina välillä. Naisten äitiyttä taas ollaan kyseenalaistamassa ilman minkään valtakunnan syynhäivää.

Vierailija
8/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tutulta! Meillä on myös samankaltainen..

meillä täytyy isää muistuttaa illalla myös hampaiden pesusta.

Vierailija
9/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ja samassa tilanteessa olleena kuulostaa siltä, että kaveri on täysin loppu, loman tarpeessa.

Jos ei nukkumalla parane, niin lääkäriin ja tutkimuksiin.

Vierailija
11/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 20:58"]

Miehenä ja samassa tilanteessa olleena kuulostaa siltä, että kaveri on täysin loppu, loman tarpeessa.

[/quote]

Miten se mies jaksaa kuitenkin esim urheilla? Jaksaa panostaa omiin syömisiinsä (proteiinia jne salin päälle) Jaksaa katsella elokuvia iltasella? Kun mies sanookin, että hän on tyytymätön ja väsyksissä, mutta en käsitä miten voi leppoisa työ (itse todennut näin olevan) ja tämä tavallinen perhearki olla niin helvetin ylivertaisen vaikeaa miehelle? ap

Vierailija
12/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 20:58"]

[/quote]

Ja kerrotko vielä, mitkä asiat oleellisesti sinut kuormitti tuohon tilanteeseen? Oikeasti minua todella paljon kiinnostaa, kuulla miehen näkökanta. ap

Vierailija
13/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko energiaa viedä toinen nainen.?Onko aiempaa enemmän pois kotoa ? ylitöitä, kavereiden luona viipymisiä, kännykän vilkuilua? Tuo omissa mietteisään olo ja tyytymättömyys voisi kieliä siitäkin...voihan olla muutenkin tietty tuollainen.

Vierailija
14/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrotko vielä, mitkä asiat oleellisesti sinut kuormitti tuohon tilanteeseen? Oikeasti minua todella paljon kiinnostaa, kuulla miehen näkökanta. ap

Työ, lisäksi illat ja viikonloput kotia pyörittäessä. Oma vapaa aika alkoi aikaisintaan klo 22 illalla. Huono ravinto ja unettomuus siihen lisäksi.

Vierailija
15/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:12"]

Voisko energiaa viedä toinen nainen.?Onko aiempaa enemmän pois kotoa ? ylitöitä, kavereiden luona viipymisiä, kännykän vilkuilua? Tuo omissa mietteisään olo ja tyytymättömyys voisi kieliä siitäkin...voihan olla muutenkin tietty tuollainen.

[/quote]

Ei. Ei tosiaankaan panosta ulkonäköön, känny aina pöydällä, ei käy missään ihmeemmin, ei pienintäkään pelkoa että olisi toinen nainen. Ehkä siitä se voisikin vähän saada potkua itselleen.. Jotain se tartteisi. ap

Vierailija
16/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:13"]

Työ, lisäksi illat ja viikonloput kotia pyörittäessä. Oma vapaa aika alkoi aikaisintaan klo 22 illalla. Huono ravinto ja unettomuus siihen lisäksi.

[/quote]

No meillähän tämä menee nyt pikkulapset edellä, luonnollisesti. Miehellä on tosi iisi työ, kuten itsekin sanoo niin siellä ei aivoja tarvitse kuluttaa saatika käyttää fyysistä voimaa. Töiden jälkeen menee urheilemaan. Sitten kotiin syömään ja perinteistä pikkulapsielämää, lapset klo 20 nukkumaan ja sen päälle mies yleensä katselee leffaa. Mikä tuossa voi olla ylivoimaista? Minusta tosiaan tuntuu, että tämä _on_ miehelle liikaa, mutten vaan käsitä. Eikö nelikymppinen mies kykene perusperhe-elämään? Jossa kuitenkin päävastuun lasten asioista olen aina kantanut minä. Suututtaa niin järjettömästi, että mies uupuu ja on tyytymätön tällaisesta, epäreilua ettei jaksa satsata lastenkasvatukseen kanssani. ap

Vierailija
17/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä huonompiakin isiä tiedän.

Vierailija
18/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:18"]

[/quote]

Mikä peruste se toisaalta on, että on olemassa alkoholisti-isiä tai aina fyysisesti poissaolevia isiä? Mielestäni ei pitäisi verrata ihan sellaisiin.. Vai mitä ajattelit? ap

Vierailija
19/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 21:18"]

[/quote]

Mikä peruste se toisaalta on, että on olemassa alkoholisti-isiä tai aina fyysisesti poissaolevia isiä? Mielestäni ei pitäisi verrata ihan sellaisiin.. Vai mitä ajattelit? ap

[/quote]

Voin sanoa että omani oli pahempi vaikka ei ollutkaan alkkis ja oli minun ja veljeni yh.

Ei sitten minkään valtakunnan lämpöä tai rakkautta.

Vierailija
20/22 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa urheilla, mutta sulkeutuu kotona, niin kuulostaa arkeen tympääntyneeltä kaverilta. Milloin viimeksi on nauranut kotona? Milloin viimeksi olet antanut siihen aihetta?

Tuleeko huudettua kotiasioista tms?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän