164cm, 64kg, Kappahl 42 koon farkut liian pienet!
Kokeilin ekaa kertaa Kappahlin farkkuja. Oli bootcut Mollyt kokoa 42. Fakut oli vyötärösta hirveän isot, mutta reisistä, takapuolesta ja pohkeista pienet.
Onko noi Kappahalin farkut erikoista mitoitusta?
Muita housuja mulla ei ollut aikaa kokeilla.
Kommentit (34)
joo, minä tiedän että olen tukevareitinen. Vyötärö 72 cm ja reisi 59 cm. On erittäin vaikeata löytää farkkuja/housuja, sillä ne on suurin osa tehty pallomahaisille ja lantiottomille ihmisille.
Höoöhöpö! Pallomahan on tosi hankala löytää farkkuja! Ainoat jotka mulle hyvin käy ovat todella korkeavyötäröiset joka nousee pömpön päälle.
t. pallomaha
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 11:54"]
joo, minä tiedän että olen tukevareitinen. Vyötärö 72 cm ja reisi 59 cm. On erittäin vaikeata löytää farkkuja/housuja, sillä ne on suurin osa tehty pallomahaisille ja lantiottomille ihmisille.
[/quote]
[/quote]
Mä luulen että enemmänkin sellaisille mallinkroppaisille, joilla on sekä littana lantio että vatsa, sellaisille H-vartalotyypeille. Isoa vatsaakaan ei noihin KappAhlin nakinkuoriin meinaan kyllä saa mahtumaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:01"]
Höoöhöpö! Pallomahan on tosi hankala löytää farkkuja! Ainoat jotka mulle hyvin käy ovat todella korkeavyötäröiset joka nousee pömpön päälle.
t. pallomaha
[/quote]
[/quote]
ok. Ei sinänsä lämmitä mieltä, että muittenkin vartalotyyppien on vaikea löytää housuja. Minulle jää monesti vyötärölle 15 cm liikaa kangasta joten tuntuu että ovat pallomallia.
Kummallista katsella näitä kommentteja kun itse tunnun olevan samankokoinen 167/66kg ja menee ihan koko 36 päälle ja muutenkin s on hyvä. En ole mikään superhoikka ja läskit reidet löytyy.. Ainoa ongelma on pepun mahtuminen housuihin..
Olet suunilleen mun kokoa ja samat ongelmat, tosin ko farkkuja en ole sovittanut. Normaalit citymarketin Storyn tms. puuvillahousut on koossa 36 liian isot vyötäröltä ja mahasta. En mistään löydä oikean kokoisia housuja, farkkuja. Olen epätoivoinen.
No hyi vittu mitä läskejä täällä. Kaikki yli 60 kiloiset naiset pitäisi panna läskileirille.
Olen 162 senttinen ja housukokoni on yleensä 36-38, mutta Kapphallissa aina 34 tai 36. Painan noin 60kg ja kun painoin 55kg käytin koon 32 farkkuja ja housuja KappHallista. Olen luullut että siellä on tosi isot koot, mutta tilanne on kai muuttunut.
oh hoh, vaikea uskoa. Mulle menee koko 40 ja olen 166 cm ja 72 kg.
What ostin bootcit mollyt kokoa 42 ja ok oli. Pituus 162cm, paino 76kg
mutta laatu paskaa, kahdessa viikkoa olivat niin venyneet niin että piti tehdä uusi,nappi reikä. Olisi heti pitänyt ottaa 40 koko
Vaatemarkkinoilla harjoitetaan etnistä syrjintää. Ne Kappahlin, Lindexin, H&M:n ja Cubuksen vaatteet on tehty skandinaaviselle vartalomallille: pitkä, pitkäsääärinen, kapeareisinen, peputon, kapealanteinen, suhteessa leveä vyötärö, juuri sellainen H-malli kuten joku yllä sanoi.
Jos oletkin jotain muuta mallia - kurvikas tiimalasi, päärynä, atleettinen ja timmi - eipä taida istuvia housuja noista liikkeistä löytää.
Lisäksi trendikkäät vaatteet tehdään 99%:sti teineille. Aikuisella naisella lantio on luonnostaan leveämpi, mutta eihän sitä oteta enää huomioon.
On housuvalmistajia, joilla on farkut eri mallisille naisille, mutta enimmäkseen ne on suunnattu tyylin puolesta sellaiselle keski-ikäisemmälle naiselle. Esim. NP Collection (suomalaisfirma) tekee kolmea eri mallia housua. Dina-malli on leveä pepusta ja reidestä, kapea vyötäröstä. Myös Very Nice Jeans -malleissa on eri vartalotyypille sopivia. Perusfarkkumerkeistä Lee Cooperilla on joitakin "naisellisia" malleja. Sitten on Nomo Jeans mittatilausfarkut.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:46"]
Samaa ihmettelin tuossa ennen joulua, kun menin KappAhliin ja ajattelin että farkut tarttisin arkihousuiksi... Edes koko 44 ei mahtunut päälle, olen 165 cm, 65 kg ja yleensä käytän kokoa 40 housuista. Noista koko 40 ei noussut reisiäkään ylös asti.
[/quote]
Mä olen myös 165cm ja 65 kg ja käytän yleensä housuissa kokoa 40. Pidän kyllä itseäni pyöreänä pullukkana, joten enemmän harmittaa ns vanity sizing. Pahinta on jonkun halpisketjuen ne jotkut holly-vaatteet, joissa s-kokoiset paidat ovat mulle aivan liian suuria, oikein kunnon telttoja.
Samoja kokemuksia täälläkin. Tää teinihousu-meininki vituttaa mua jo niin paljon, että käytän pelkästään hameita enää. Ärsyttää!