Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT kaikki hyvät neuvot laihduttamiseen !! 5 kg pois kesäksi

Vierailija
26.03.2013 |

En ole koskaan laihduttanut enkä tiedä siitä yhtään mitään...

Taustaa: olen aina ollut hoikka ja nuorempana laihduin koko ajan jos en syönyt koko ajan.  Olen 169 cm ja ole välillä painanut 47 kiloakin , kun olin töissä jossa  oli tapana olla leipää eväänä... Olen aina syönyt kaikkea mahdollista ja paljon ilman mitään ongelmaa (ruokaa,  karkkia, sipsiä, limsaa)

Molemmissa raskauksissa lihoin muutaman kilon ja tulin synnäriltä kotiin omissa vanhoilla pillifarkuissa.  Imetys laihdutti taas vaikka en olisi halunnutkaan

Mutta nyt yli 40v on alkanut kerääntyö kiloja ja kun menin puntarille vuosien jälkeen niin järkytyin 62 kg.  Pakko saada muutama kilo pois ja LÄSKIMAKKARAt mahasta.

Liikun koirienkanssa joka päivä eli liikuntaa en pysty lisäämään, muuten siihen menee kaiket illat.  Eli ruualla pitää laihtua ja mitään kaloreita en ala laskemaan. JA punanviinistä EN LUOVU.

Eli mikä paras menetelmä

- osa karppaus eli leivät, jauhot  ja pasta pois.  Ei muuta

- joka toinen päivä paastoa, muuuten voi syödä normaalisti

- syö vain aamiaisen ja ruokaisan salaatin pävällä, ei mitään iltaisin.  viikonloppuna normaalisti

- vähentää kaiken syömisen puoleen eli puolta pienemmät annokset kuin tavallisesti

-joku muu, mikä ?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja on sitten alipainoinen, mikä ei liene tarkoitus?

Vierailija
22/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja on sitten alipainoinen, mikä ei liene tarkoitus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:45"]

Mulla putoo kaksi kiloa viikossa edelleen. Nyt olen 49-kiloinen. Voisin pistää sulle tämän jatkuvan laihtumisen vaikka sähköpostin liitteenä tulemaan. Eli kyllä normaalipainonen voi saada painoa pois kahdeksankin kiloa kuukaudessa.

[/quote]

Ikäsi? Mulla kun tuli 40v mittariin, niin kilot on todella tiukassa. Vaikka päälläni seisoisin ja pelkää vettä juoden, niin ei lähde =(

Vierailija
24/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:26"]

aika hyvin, jos joku saa pudotettua 5 kg normaalipainon sisällä kuukaudessa! ehkä putois, jos ei söis yhtään mitään.

[/quote]

Joo tuo on kyllä yleensä älytön tavoite normaalipainon sisällä. Kyllä sen voi aikaan saada esim. VLCD-kuurilla tai muilla äärikeinoilla, mutta ei mitenkään järkevää tai terveellistä normipainon sisällä. Mulle riitti 100-500 g painonpudotus viikossa kun normaalipainossa laihduttelin.

Vierailija
25/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaikki laihtuminen tapahtuu niin, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Silti jollain tavalla laihtuu nopeammin, helpommin, pysyvämmin, enemmän läskiä kuin lihasta tai terveellisemmin kuin toisella. Normaalipainon sisällä on vaikeaa motivoida itsensä hitaasti nitkuttavaan laihduttamiseen, kun erityisempiä terveys- tai ulkonäkösyitä ei ole. On vain tottunut olemaan 5 kiloa laihempi ja tuntee olonsa oudoksi isompana.

Apn tapauksessa hyötyä olisi varmasti myös terveellisten elämäntapojen opettelusta ja liikunnan lisäämisestä, mutta totuus on, että pienempi luku vaa'assa motivoi paljon enemmän kuin mahdollinen terveempi vanhuus joskus kymmenien vuosien päästä.

Vierailija
26/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon aluehan on yleensä painoindeksin mukaan noin 20 kiloa. Että kyllä siellä ylärajoilla olevat voi huoletta pudottaa reippaastikin.

Vierailija
27/40 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 16:10"]

Totta kai kaikki laihtuminen tapahtuu niin, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Silti jollain tavalla laihtuu nopeammin, helpommin, pysyvämmin, enemmän läskiä kuin lihasta tai terveellisemmin kuin toisella. Normaalipainon sisällä on vaikeaa motivoida itsensä hitaasti nitkuttavaan laihduttamiseen, kun erityisempiä terveys- tai ulkonäkösyitä ei ole. On vain tottunut olemaan 5 kiloa laihempi ja tuntee olonsa oudoksi isompana.

Apn tapauksessa hyötyä olisi varmasti myös terveellisten elämäntapojen opettelusta ja liikunnan lisäämisestä, mutta totuus on, että pienempi luku vaa'assa motivoi paljon enemmän kuin mahdollinen terveempi vanhuus joskus kymmenien vuosien päästä.

[/quote]

Ap tässä, mitä tarkoitat liikunnan lisäämisellä ? Mulla menee nyt jo päivässä 1-1,5 lenkkeilyyn koirien kanssa.  Sekö ei ole tarpeeksi ?  Jos tulen töistä 16-17, laitan ruuat lapsille, siivoilen, käyn kaupassa, olen lasten kanssa jne ja käyn koirien kanssa ulkona niin sen jälkeen kello on jo 20.00.  Millähän ajalla sitä liikuntaa voi enää lisätä ?  HALUAN OLLA MYÖS PERHEEN KANSSA.

Näitä juttuja lukiessa, olen päättänyt kokeilla osapaastoa. Viikolla syön vain aamulla ja töissä ja ehkä jotain iltapäivällä.  sitten vasta seuraavana aamuna. 

Juon paljon (itse asiassa juon todella vähän vettä tai mitään muutakaan yleensä ), jätän vaalen leivän kokonaan.  Viikonloppuisin syön kuten ennenkin.  Kerron teille sit vaikka toukokuussa kuinka kävi

Vierailija
28/40 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap. Nyt puntari näyttää 61.5 kg eli pari kiloa tullut alas

- viikolla syön vain 7-15 aikana, iltaisin paastoan. Ei koskaan leipää eikä perunaa, muuten kaikkea

- juon vettä sikana (ja istun pissalla hela tiden)  Ennen join ehkä muutaman lasin päivässä msx

-viikonloppuna syön ja juon punkkua ihan kuten ennenkin

- liikun kuten aikaisemminkin

Pelkäsin että pääsisäisen aikana tulee monta kiloa lisään kun oltiin laskettelemassa ja söin joka päivä pizzaa, hampparia jne ja join kaljaa, minttukaakaota jne .  Mutta ei

Vierailija
29/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako sinua ollenkaan oma terveytesi? Melko säälittävää luettavaa.

Vierailija
30/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jutan dieettiä. Itse olin jo laihduttan toisin keinon 18kg ja en odottanut ihmeitä. Silti lähti reilu 5kg kk. Syödä saa ja nälkä ei ole.

Vierailija
31/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö normaalisti mutta puolet vähemmän. Vältä sokeria ja valkoisia jauhoja. Juo paljon vettä ja vihreää teetä. 

Paino lähtee tuolla keinolla nopeasti, ja hyvä totutella muutenkin pienempiin annoksiin, jos kerran aineenvaihduntasi on hidastunut ja olet alkanut lihoa.

Vierailija
32/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile noista sitä mikä helpoimmalta tuntuuu. Jos tuloksia ei tule, otat jonkun toisen tavan siihen lisäksi. Kaikki noista on terveellisä tapoja. Osapaastohan tutkitusti hyvä juttu.

Vierailija
33/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen paljon vähemmän dramaattisia keinoja. Eli pieniä muutoksia nykyiseen. 

Pidä ruokapäiväkirjaa viikko tai pari, ja katso mikä syömisessäsi on ongelma. Se on eri ihmisillä eri jutut. Tavallisia ongelmia joita löytyy on esim.

- syö liian vähän kasviksia

- syö liikaa leipää ja leivonnaisia

- syö liikaa juustoja

- käyttää liikaa energiapitoisia juomia kuten mehuja, limsaa tai alkoholijuomia

- napostelee aterioiden välillä 

- syö usein tai paljon herkkuja kuten suklaata

Sitten kun tunnistaa mikä tai mitkä on omia ongelmia, alkaa puuttua niihin. Mitään ei tarvi jättää kokonaan pois, vaan vain kohtuullistaa. Kasvisten osuutta lautasella voi lisätä aterioilla. Välipaloja voi joko jättää pois tai korvata terveellisemmillä (esim. pulla tai suklaapatukka -> hedelmä ja vähän pähkinää). Leivänsyönnin määrää voi vähentää vaikka puoleen, esim. jos on korvannut päivällisen leivillä ja napostelulla, alkaa tehdä vaikka salaatin ja syö sen kanssa vain yhden viipaleen leipää. Juustojakin voi vain vähentää, ei tarvi olla kokonaan syömättä.

Ei missään nimessä jonkun 5 kg takia kannata alkaa mihinkään nälkä- ja kitukuureihin. Pahimmillaan sellaisella laukaisee vain syömishäiriön, jossa kyllä ensin laihtuu, mutta sen jälkeen onkin ongelmana häiriytynyt syömiskäyttäytyminen, uudenlainen himo ahmia. Liian moni on joutunut jojolaihduttajaksi niin, että on ollut pieni paino-ongelma, johon on ottanut tiukat otteet, ja sen jälkeen syömishimon kourissa lihonut takaisin, laihduttanut taas, lihonut takaisin - ja lopulta ollut 20 kg painavampi kuin alussa.

Vierailija
34/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:46"]

Syö normaalisti mutta puolet vähemmän. Vältä sokeria ja valkoisia jauhoja. Juo paljon vettä ja vihreää teetä. 

[/quote]

Useimmilla ei toimi ollenkaan tuo neuvo syö normaalisti mutta puolet vähemmän. Ongelma on se, että ihminen ei kovin pitkään jaksa taistella nälkää vastaan, ja nälkähän siitä tulee, jos mahan jättää puolityhjäksi joka kerta kun syö. Paljon suositeltavampaa on syödä sama määrä, mutta keventää aterian koostumusta sillä että suurempi osa siitä määrästä on kasviksia.

Vierailija
35/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:53"]

Ei missään nimessä jonkun 5 kg takia kannata alkaa mihinkään nälkä- ja kitukuureihin. 

[/quote]

Just nimenomaan kannattaa. Normaalipainon sisällä laihduttaminen on toivottoman hidasta, jos ei tee radikaalia muutosta. Jonkun juustonpalan vähentäminen päivässä ei oikeasti auta yhtään mitään, eikä paino myöskään pienene jos lapan lautaselleni viisi porkkanaa entisen kahden sijaan.

Helppo on ottaa kunnon laihdutuskuuri. Saa hyvän motivaation kun paino putoaa heti ja näkee tuloksen. Viisi kiloa putoaa kuukaudessa ja sitten on aikaa hitaasti opetella sellainen syöminen mikä ei lihota.

Vierailija
36/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:57"]

Ei missään nimessä jonkun 5 kg takia kannata alkaa mihinkään nälkä- ja kitukuureihin. 

[/quote]

Just nimenomaan kannattaa. Normaalipainon sisällä laihduttaminen on toivottoman hidasta, jos ei tee radikaalia muutosta. Jonkun juustonpalan vähentäminen päivässä ei oikeasti auta yhtään mitään, eikä paino myöskään pienene jos lapan lautaselleni viisi porkkanaa entisen kahden sijaan.

Helppo on ottaa kunnon laihdutuskuuri. Saa hyvän motivaation kun paino putoaa heti ja näkee tuloksen. Viisi kiloa putoaa kuukaudessa ja sitten on aikaa hitaasti opetella sellainen syöminen mikä ei lihota.

[/quote]

Niin. Mä puhun omasta kokemuksesta. Historiani on sellainen, että toimin noin 8 vuotta sitten kuten suosittelet. Olin lihonut 49 kilosta 55 kiloon liian juhlimisen seurauksena, ja päätin että nyt lähtee nämä hiton kilot siitä vaan. Ostin Nutrilettia ja pidin kuuria kunnes painoin 49 kg. Olin tyytyväinen että no niin, ongelma ratkaistu. Mutta yllätys oli, että yhtäkkiä aloinkin kokea ihmeellisiä makeanhimoja, rasvaisenhimoja, naposteluhimoja. Ei mulla ollut koskaan ennen sellaisia ollut, ruoka oli ollut mulle aika neutraali asia johon ei kohdistunut voimakkaita himoja. Nyt huomasin että joudun taistelemaan valtavia syömishimoja vastaan. Huonoina hetkinä, esim. kun tösisä oli stressiä, sorruinkin, ja silloin ahmein järkyttäviä määriä, mitä en myöskään ollut tehnyt ikinä ennen. Ahmintaa seurasi syyllisyys ja uusi dieetti, jolla nyt laitan kyllä itseni kuriin. 

Tuossa kierteessä tuli oltua vuosia ja lihottua pahimmillaan 74-kiloiseksi, huolimatta siitä että olin lähes koko ajan dieetillä (tai siis vuorotellen ahmein ja dieettasin). Pääsin hommasta vasta, kun otin rauhallisemmin. Ensin jouduin lopettamaan koko yrityksen laihtua ja antaa vaan näläntunteiden tasoittua ja kropan rauhoittua. Mutta sitten kun tuntui ettei ruoka enää ole mulle kuin alkoholi alkoholistille, aloin hitaasti laihduttaa, juuri menetelmillä joista kerroin. Vain pieniä muutoksia sinne tänne. Sen hyväksymine, etten laihdu nopeasti. Parissa vuodessa muutoksestani olen laihtunut painoon 51 kg, eli olen hyvinkin onnistunut tiputtamaan myös normaalipainon sisällä (mittaiselleni sen raja on 65 kilossa) ilman tiukkuutta. 

Vierailija
37/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:57"]

[/quote]

[/quote]

Niin. Mä puhun omasta kokemuksesta. 

[/quote]

Mäkin puhun omasta kokemuksesta. Lihoin masennuksen ja lääkityksen takia 10 kiloa, 50 kilosta 61-kiloiseksi. Kun aloin laihduttaa sitä pois, aloitin juuri tuolleen "järkevästi", muuttamalla ruokavaliota terveellisemmäksi ja kevyemmäksi. Tulos = plus miinus nolla. Paino yhtenä päivänä puoli kiloa vähemmän, toisena enemmän. Sinnittelin ja yritin ja lopulta aina tuskastuin siihen ettei mitään tapahdu vaikka kuinka rehuja lisään. Sama se on syödä sitten sitä pullaa kun ei paino tipu kuitenkaan.

Sitten otin kunnon repäisyn ja vähensin kaikki syömiseni puoleen. Tottakai siinä on vähän nälkä joskus, mutta mitä sitten. Nälkä on ihan normaali asia ja sitä pitääkin osata kestää. Sillähän mä just lihoin kun ei muka saanut olla koskaan nälkä ja piti mussuttaa jotain heti kun vähänkään mieli teki. Paino tippui mukavalla tahdilla eikä tosiaan tehnyt mieli pilata hyvää laihdutusta mässäilyllä. Siitä saa parhaiten innostusta kun näkee että jotain tapahtuu.

Nyt paino on ollut jo monta vuotta 52 kiloa. Välillä se alkaa nousta, mutta tarkkailen ja pudotan heti jos nousee enemmän kuin kaksi kiloa.

Vierailija
38/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valitettavasti osaa neuvoa. Kerroit että kaloreita et laske, liikuntaa et lisää ja punaviinistä et luovu. 

Minä laihdutin 8 kg ja vielä olisi pari kiloa jäljellä. laskin kaloreita,lisäsin liikuntaa ja lopetin juomisen.

Vierailija
39/40 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vähän sama ongelma kuin ap:lla.  Olen normaalipainoinen taulukoiden mukaan mutta halusin sen 4-5 kg pois, että esim kesähousut sopivat kunnolla tai mekot.  Läskiä kun on kertynyt lähinnä mahaan

Ruokaa keventämällä ei todellakaan tapahdu yhtään mitään. Ei yhtään mitään . Liikunnan lisääminen ei auta todellakaan laihtumiseen- kunto kyllä kasvaa.  Nämä keinot auttavat lihavien ihmisetn laihduttamiseen, eivät normaalipainoisten. 

Itse kokeilin karppausta - lievää sellaista. Ei leipää, jauhoja eikä pastaa.  paino putosi kivasti, mutta tuli heti takaisin..

Nyt olen kokeilluit sitä, että syöt viikolla tosi kevyesti, kunnon aamupalan lisäksi vain ruokaisa salaatti.  Illalla jotain tosi kevyttä. Hedelmä tai rahka tms

Sitten viikonloppuna syöt ja juot normaalisti.  Tällä keinolla olen saanut pysyvästi pois sen mujutaman kilon

Vierailija
40/40 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalisoppadieetti. Pelkkää kaalia ja vettä keitettynä, eikä mitään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän