Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän sekoituksen myötä vauva nukkuu koko yön ;) Vinkkinä ;)

Vierailija
26.02.2013 |

Sekoitin tuttipulloon kokonaisen piltin peruna-porkkana sosetta ja pullo täyteen maitoa. vauva tykkäsi. kyseessä siis 4kk joten puuroja ei olla aloitettu ja vellistä herää silti yhden kerran yössä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laittanut iltamaitoon ruokalusikallisen viskiä tai konjakkia. Vauva nukkuu tosi hyvin koko yön, nyt puolivuotias!

Vierailija
2/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan joo, ymmärrän kyllä. Itse vain olin niin imetyshöyryissä 4 kuukauden ikäisen kanssa, että ei tullutkaan mieleen tuo vaihtoehto. Tissit huusi syöjää jos vauvan uni venyi yöllä yli viiden tunnin. 

t. 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki on hyvä niille jotka ei imetä. 4kk on pieni vauva jonka ei todellakaan tarvitse totutella lusikkaruokailuun eikä nukkua koko yötä heräämättä.

Kenelle voi edes tulla tollanen mieleen?

Vierailija
4/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOLLET IMETÄ niin lusikkaruokailuun tulee ehdottomasti jo totutella, pelkällä korvikemaidolla ei voi 4kk lasta syöttää vaan pitää saada vitamiini- ja hivenainelisät + tietysti proteiinia siitä soseesta. Korvikemaito korvaa äidinmaidon vain ensimmäiset 4kk. Monet korvikevauvat aloittelee soseita neuvolan suosituksesta jo ennen 4kk ikää.

4 korvikelapsen äiti

Vierailija
5/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet keksinyt tempun, joka toimii omaan lapseesi. Ei toimi välttämättä muihin. Toki hyvät yöunet voivat johtua monesta muustakin asiasta, mutta tuntuu kivalta ottaa itselleen ja omalle nerokkuudelleen kunnia vauvan hyvistä unista. Tuntuu kivalta, kun kokee, että edes jokin asia on omassa hallinnassa. ;)

Vierailija
6/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 20:15"]

Sitä lähinnä ihmettelen, jos joku ongelma on siinä, että 4 kk:n ikäinen vauva herää yöllä syömään.

[/quote]

Jeps. Mä tiedän yhden, joka piti 6kk vauvalle unikoulua, että vauvan _kaksi_ yösyöttöä jäisivät pois. Huoh... Kelpaisi mullekin edes ne kaksi heräämistä, kun oma 5kk herää vähintään 4 kertaa.

Vierailija
7/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 20:37"]

Vinkki on hyvä niille jotka ei imetä. 4kk on pieni vauva jonka ei todellakaan tarvitse totutella lusikkaruokailuun eikä nukkua koko yötä heräämättä.

Kenelle voi edes tulla tollanen mieleen?

[/quote]

Kyllä jotkut vauvat tarvitsee jo 4kk ikäisenä muutakin ruokaa. Itse aloin antaa vauvalle tasan 4kk ikäisenä iltaisin soseita, jotta yöunet paranisivat. Toki tässä oli kyse enemmän omasta jaksamisestani kuin välttämättä vauvan tarpeesta, mutta onhan se vauvankin etu että nälkä pysyy poissa kauemmin. Ennen soseiden aloittamista vauva heräsi yöllä n. kahden tunnin välein, soseiden myötä harvemmin ja olen onnellinen siitä.

Vierailija
8/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Otsikosta luulin jotain ihan muuta. Onneksi oli kyse jostain pilttisoseesta.

Vierailija
9/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän huonouninen vauva olisi saattanut joutua tuosta "sekoituksesta" sairaalaan. Olikin nääs tosi allerginen maidolle ja porkkanalle ja siksi heräilikin kun sai imetyksen kauttakin noita aineita.

Vierailija
10/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että löysit ratkaisun univaikeuksiin! Itse etsin juuri niitä ja symppaan niin kaikkia  joilla huonouninen vauva. Pidä mullekin peukkuja että mä löydän omalle vauvalle sopivan ratkaisun!

Vierailija
11/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä just syötin kohta 5kk vauvalle puolikkaan pilttipurkin verran sosetta, ihan kuin viimeisenä parina viikkona. Parhaimpina öinä vauva on herännyt vain kolmisen kertaa, pahimpina lähes kymmenen. Mjoo-o...

Vierailija
12/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeileppas mun vinkkiä :)

Vierailija
13/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeileppas mun vinkkiä :)

Vierailija
14/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit voinut vaan lusikoida sen soseen ja sen perään antaa pullollisen maitoa. Mitä ihmeen sekoittelua toi on, sitäpaitsi lusikkaruokailuun olis hyvä  jo alkaa totutella

Vierailija
15/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti nälän hyvin itsetehty maissipuuro ;) Sekaan vähän hedelmäsosetta ja nam! 

Vierailija
16/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti nälän hyvin itsetehty maissipuuro ;) Sekaan vähän hedelmäsosetta ja nam! 

Vierailija
17/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lähinnä ihmettelen, jos joku ongelma on siinä, että 4 kk:n ikäinen vauva herää yöllä syömään.

Vierailija
18/18 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se olekkaan ongelma, mutta kukapa ei itse nukkuisi koko yötä jos siihen mahdollisuus :) eli vauva nukkuu vellin kanssa 19.15-03.30 sitten maitoa 250ml ja sitten nukkuu klo 7.30 asti ja herää aina hyvällä tuulella jutellen.. tämän sekoituksen myötä nukkuu klo 19.15-07, herää aika nälkäisenä, mutta sitten heti syödään ja on taas hyvällä päällä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi