Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkipiispakin tulee tasa-arvoista avioliittolakia!

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 09:18"]

Johan sieltä eka vöyhkä tuli arkkipiispaa Raamatulla päähän paukuttamaan.

Hieno ja toivoa antava kommentti Mäkiseltä. Av:n "uskovaiset" ovat onneksi pieni, mutta valitettavan äänekäs, vähemmistö. Onneksi tämä avioliitto-laki ei liitykään uskontoon, vaan ihmisoikeuksiin ja tasavertaisuuteen. 

[/quote]

Mutta arkkipiispalta on tainnut jäädä Raamattu lukematta ja etenkin noudattamatta. Ja jos tämä avioliittolaki ei liity uskontoon eli Raamattuun niin miksi se arkkipatruuna aukoo päätään?

Todella pelottavaa!

[/quote]

Joo, arkkipiispa ei oo lukenut raamattua.. huoh. :D

Siinäpä se kun jotkut paukapäät ovat jatkuvasti liittäneet asian uskontoon, on ihan hyvä että joku kirkon edustaja sanoo oman mielipiteensä asiaan. 

Ensisijaisesti kai pitäisi noudattaa "rakasta lähimmäistäsi"-ohjenuoraa? Vai mitä.

[/quote] Ensisijaisesti tulisi rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niin kuin itseään. Eli ensisijaisesti tulee totella Jumalan lakia. Se  on ensimmäinen käsky. Kirkon johtajan tulisi ensisijaisesti totella Jumalan lakia ja sitä opettaa ihmisille.

[/quote]

Juu, eli sitten myös kivittämään aviorikkojat ja lainrikkojat. Sitähän raamatussa myös pyydetään tekemään.

On niin tekopyhää vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia raamatun kautta, jos ei vastusta kaikkea muutakin tapahtuvaa joka rikkoo raamatun sanaa. 

[/quote] Ei Jeesus käskenyt kivittää ketään. Ota ja lue Raamattusi ennen kuin tulet sanomaan mitään.

[/quote]

Eikö ole hienoa nyppiä rusinat pullasta ja uskoa mihin haluaa?

Minä en ole puhunut jessestä mitään, vaan RAAMATUSTA. Se on ollut ohjenuora ellet sitä itse tiedä. 

[/quote] Mutta minä puhun Jeesuksesta. Jeesukseen minä uskon.

[/quote]

Mitäpä se Jeesus sanoi homoista? Ei siis Paavali tai kukaan muu hänen seuraajakseen ilmoittautunut ihminen, vaan Jeesus?

Vierailija
2/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:34"]

Mitäpä se Jeesus sanoi homoista? Ei siis Paavali tai kukaan muu hänen seuraajakseen ilmoittautunut ihminen, vaan Jeesus?

[/quote]

En tiedä. Onko sillä jotain merkitystä? Hän antoi apostoleille lähetys- ja opetuskäskyn jossa Jeesus kertoo: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 

ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:44"]

[/quote]

En tiedä. Onko sillä jotain merkitystä? Hän antoi apostoleille lähetys- ja opetuskäskyn jossa Jeesus kertoo: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 

ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

[/quote]

Jaa onko sillä merkitystä? Mistähän tässä ketjussa oli kyse? Hohhoijakkaa.

Vierailija
4/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

Jaa onko sillä merkitystä? Mistähän tässä ketjussa oli kyse? Hohhoijakkaa.

[/quote]

No sehän lukee otsikossa. Onko Jeesuksen suorilla lainauksilla jotain tekemistä otsikon kanssa? Itse ketjun keskustelun aihe löytyy helposti ja selkeästi Apostolien opetuksesta.

Vierailija
5/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Itsehän juuri kerroit uskovasi Jeesukseen ja viittasit, että muut Raamatun määräykset ovat vähemmän tärkeitä kuin Jeesuksen sanomiset. Kuinkas ollakaan, kaikki nämä homovihamieliset jakeet, joihin tässä ja muissa ketjuissa on viitattu, ovat jostain muualta kuin Jeesuksen suusta. Jeesus ei tietääkseni opettanut tuomitsemaan homoja, jotka haluavat rakastaa ja olla uskollisia kumppanilleen. Mutta jos näin on, osoita toki se Raamatun kohta.

Vierailija
6/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:19"]

Mietihän vähän mitä kirkon edustajan tulisi puhua: Raamatun sanomaa vaiko ihmisten sanaa? Ole hyvä ja mieti ensin ennenkuin vastaat!

[/quote]

Vaan kun tällä aloitteella ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ KIRKON TAI USKONNON KANSSA! Raivostuttaa, kun samaa, selvää asiaa pitää vääntää rautalangasta jokaiselle latvauunolle. Tässä pyritään saamaan kaikille yhteiskunnan jäsenille tasapuolinen ja tasa-arvoinen avioliittolaki. Kukaan ei ole vaatimassa, että homot saisivat mennä kirkossa naimisiin, tässä vaaditaan vain sitä, että he saisivat mennä naimisiin.

En kerta kaikkiaan jaksa tajuta, miten tämä asia on niin vaikea ymmärtää. En myöskään tajua, miksi tämän pitäisi olla uhka yhdellekään heterolle. Yrittäkää nyt hetkeksi nostaa päänne sieltä, mihin aurinko ei paista, ja tajuta, että tämä avioliittolain muutos EI VAIKUTA TEIDÄN ELÄMÄÄNNE MILLÄÄN TAVALLA!! Miten itsekäs pitää ihmisen olla, jos vastustaa asiaa, joka tekee yhteiskunnan tasa-arvoisemmaksi ja jolla ei ole mitään vaikutusta omaan elämään?

Vierailija
7/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa kirjoitettua adressi Arkkipiispan puheiden johdosta, vaikka olin ajatellut, että eduskuntavaaliäänestykselläni vaikutin sen, minkä aiheessa ajattelin vaikuttaa:

http://www.adressit.com/avioliitto_on_naisen_ja_miehen_valinen_julkinen_liitto

Vierailija
8/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

Itsehän juuri kerroit uskovasi Jeesukseen ja viittasit, että muut Raamatun määräykset ovat vähemmän tärkeitä kuin Jeesuksen sanomiset. Kuinkas ollakaan, kaikki nämä homovihamieliset jakeet, joihin tässä ja muissa ketjuissa on viitattu, ovat jostain muualta kuin Jeesuksen suusta. Jeesus ei tietääkseni opettanut tuomitsemaan homoja, jotka haluavat rakastaa ja olla uskollisia kumppanilleen. Mutta jos näin on, osoita toki se Raamatun kohta.

[/quote]

En ole koskaan väittänyt tuollaista. Minkä ihmeen takia Jeesuksen opetus Apostolien kertomana olisi vähempiarvoista? Raamattu on kokonaisuus ja olennaisen osan opetuksestamme muodostaa juuri apostolien opetukset. Ilman apostolien opetusta meidän olisi luettava ohjeet ympärileikkauksestakin kirjaimellisesti, mutta juuri apostolit opettavat, että Jeesus on tullut vapauttamaan meidät lain kahleista. Laista ei katoa yksikään kirjain, mutta elämme perisyntisinä Jumalan edessä, vain katumus, parannus ja usko voi pelastaa meidät.

Vierailija
9/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:41"]

En ole koskaan väittänyt tuollaista. Minkä ihmeen takia Jeesuksen opetus Apostolien kertomana olisi vähempiarvoista? Raamattu on kokonaisuus ja olennaisen osan opetuksestamme muodostaa juuri apostolien opetukset. Ilman apostolien opetusta meidän olisi luettava ohjeet ympärileikkauksestakin kirjaimellisesti, mutta juuri apostolit opettavat, että Jeesus on tullut vapauttamaan meidät lain kahleista. Laista ei katoa yksikään kirjain, mutta elämme perisyntisinä Jumalan edessä, vain katumus, parannus ja usko voi pelastaa meidät.

[/quote]

Oiskohan vaikka siksi, että apostolit olivat ihmisiä, eivät jumalia, ja siksi että Raamattu on ihmisten sensuroima kokoelma ihmisten kirjoittamia tekstejä? Ettekö te hurahtaneet todellakaan tajua, että Raamatussa on tasan ne tekstit, jotka sopivat Konstantinuksen ja aikalaistensa maailmankuvaan ja auttoivat häntä pysymään vallassa?

Vierailija
10/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika ihmeellistä että tälle miehelle annetaan auktoriteetti kommentoida asiaa. Kirkon mielipiteellä ei ole merkitystä koska lain uudistus ei koske kirkkoa. Mies veti jo sanansa sitä paitsi takaisin joten kirkon kannatus näillä uskovaisilla on vaan mielessä. Sitä lausuntoa on tosin hyvin vaikea ymmärtää muuten kuin että oikeasti hän kannattaa tasa-arvoista avioliittoa. Kuka tahansa selväjärkinen ihminen sen niin tulkitsisi.

Vierailija
11/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:49"]

Ettekö te hurahtaneet todellakaan tajua, että Raamatussa on tasan ne tekstit, jotka sopivat Konstantinuksen ja aikalaistensa maailmankuvaan ja auttoivat häntä pysymään vallassa?

[/quote]

Jos tuo on kantasi, silloin se on. Keskustelu oli arkkipiispan kannasta, jonka pitäisi kuitenkin hyväksyä apostolien opetus kirkon opetuksen lähtökohdaksi.

Vierailija
12/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuossa yllähän se lukee, vaikka näppärästi unohdat lainata omia tekstejäsi, joihin vastaan:

"Minä en ole puhunut jessestä mitään, vaan RAAMATUSTA. Se on ollut ohjenuora ellet sitä itse tiedä. "

"Vierailija26.03.2013 klo 10:43
Mutta minä puhun Jeesuksesta. Jeesukseen minä uskon."

Miksi venkoilet ja jätät vastaamatta kysymykseen? Itse kerrot puhuvasi Jeesuksesta, et Raamatusta. Kerro siis, mitä se Jeesus sanoi homoista ja heidän halustaan pysyä uskollisina rakastetulleen?

Vierailija
13/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vähän siltä että suomalaiset tukee jotain asiaa jos toiveikkuus sen etenemisestä (eli tämän lain läpimenosta) lisääntyy. Siis aiemmin tänään tuon kansalaisaloitteen kannatusmittari raksutti nopeammin kuin nyt, kun tämä kirkonmies vetikin sanansa takaisin. Sen reaktion pitäisi kyllä tällaisessa tilanteessa olla just päinvastainen. Painostuksen pitäisi vaan lisääntyä.

Vierailija
14/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:55"]

Tuossa yllähän se lukee, vaikka näppärästi unohdat lainata omia tekstejäsi, joihin vastaan:

"Minä en ole puhunut jessestä mitään, vaan RAAMATUSTA. Se on ollut ohjenuora ellet sitä itse tiedä. "

"Vierailija26.03.2013 klo 10:43 Mutta minä puhun Jeesuksesta. Jeesukseen minä uskon."   Miksi venkoilet ja jätät vastaamatta kysymykseen? Itse kerrot puhuvasi Jeesuksesta, et Raamatusta. Kerro siis, mitä se Jeesus sanoi homoista ja heidän halustaan pysyä uskollisina rakastetulleen?[/quote]

Voithan tuolta lainata montaa muutakin kommentoijaa ja väittää minun sanoneeni vastoin mitä kirjoitan. Ja onnistuu se näinkin päin:

Tuo oli kuitenkin hyvä linkki jonka liitit:

Vierailija
15/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:49"]

Ettekö te hurahtaneet todellakaan tajua, että Raamatussa on tasan ne tekstit, jotka sopivat Konstantinuksen ja aikalaistensa maailmankuvaan ja auttoivat häntä pysymään vallassa?

[/quote]

Jos tuo on kantasi, silloin se on. Keskustelu oli arkkipiispan kannasta, jonka pitäisi kuitenkin hyväksyä apostolien opetus kirkon opetuksen lähtökohdaksi.

[/quote]

Keskustelu oli siitä, mitä Jeesus opetti homoista (ei mitään), jolloin sä vedit mukaan apostolit, ja mä totesin, että on melko kyseenalaista vedota niiden sanoihin, kun ne on kuitenkin olleet ihan tavallisia pulliaisia. Ylipäänsä Raamatun käyttäminen jonain jumalallisena ohjenuorana on melko omituista, kun kyse on tosiaankin ihmisten kirjoittamista ja sensuroimista teksteistä.

Vierailija
16/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä....2 Timoteus 4:16 ja 17 sekä  2 Pietari 1:20 ja 21 .Näin se vain on! Turha jauhaa asiaa, adious!

Vierailija
17/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:05"]

Keskustelu oli siitä, mitä Jeesus opetti homoista (ei mitään), jolloin sä vedit mukaan apostolit, ja mä totesin, että on melko kyseenalaista vedota niiden sanoihin, kun ne on kuitenkin olleet ihan tavallisia pulliaisia. Ylipäänsä Raamatun käyttäminen jonain jumalallisena ohjenuorana on melko omituista, kun kyse on tosiaankin ihmisten kirjoittamista ja sensuroimista teksteistä.

[/quote]

Jos pidät kristinuskon opetusta toisarvoisena, silloin pidät, mutta on turha väittää, että kirkolle tai kristinuskolle se olisi toisarvoista. Apostolien opetus on juuri kristinuskon lähtökohta. He opettavat lähetyskäskyn määräämänä sitä, mitä Kristus on heille opettanut.

Jos tarkistat otsikon ja käydyn keskustelun, keskustelu on MTV3:n kertomasta arkkipiispan kannasta, joka on ristiriidassa nimenomaan apostolien opetuksen kanssa.

Vierailija
18/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:55"]

"Vierailija26.03.2013 klo 10:43 Mutta minä puhun Jeesuksesta. Jeesukseen minä uskon."   Miksi venkoilet ja jätät vastaamatta kysymykseen? Itse kerrot puhuvasi Jeesuksesta, et Raamatusta. Kerro siis, mitä se Jeesus sanoi homoista ja heidän halustaan pysyä uskollisina rakastetulleen?[/quote]

Voithan tuolta lainata montaa muutakin kommentoijaa ja väittää minun sanoneeni vastoin mitä kirjoitan. Ja onnistuu se näinkin päin:

Tuo oli kuitenkin hyvä linkki jonka liitit:

[/quote]

Kai te ymmärrätte että tuo adressi on hyötytön? Kuka tahansa voi kirjoittaa sen vaikka10 kertaa ja siellä on useita aku ankkoja niminä.

Täysi vitsi

Vierailija
19/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 16:38"]

[/quote]

Kai te ymmärrätte että tuo adressi on hyötytön? Kuka tahansa voi kirjoittaa sen vaikka10 kertaa ja siellä on useita aku ankkoja niminä.

Täysi vitsi

[/quote]

Ei se nyt ihan vitsi ole, ääniä näyttää tällä hetkellä tulevan melkein sata tunnissa. Adressi on vahva tapa ilmaista mielipide, jolla on vaikutettu myös ennen Suomen itsenäisyyttä.

Äkkiseltään reilu toista sataa ääntä selanneena en löytänyt vielä yhtään Aku Ankkaa tai muutakaan kummallista ääntä, monesko se Aku Ankka äänesi on? En jaksaisi aivan kaikkia pariakymmentä tuhatta käydä läpi.

Vierailija
20/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 16:38"]

[/quote]

Täysi vitsi

[/quote]

Ei se nyt ihan vitsi ole, ääniä näyttää tällä hetkellä tulevan melkein sata tunnissa. Adressi on vahva tapa ilmaista mielipide, jolla on vaikutettu myös ennen Suomen itsenäisyyttä.

Äkkiseltään reilu toista sataa ääntä selanneena en löytänyt vielä yhtään Aku Ankkaa tai muutakaan kummallista ääntä, monesko se Aku Ankka äänesi on? En jaksaisi aivan kaikkia pariakymmentä tuhatta käydä läpi.

[/quote]

Kerroppa mikä ADRESSIT.COMin adressi on muuttanut mitään? Ei niin mikään. 

En jaksa selata,toissapäivänä huomasin parikin aku ankkaa, itse en tuollaiseen nimeä laittaisi edes feikkinä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme