Voiko Espoota pitää junttina?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 00:00"]
Kaupunki ilman keskustaa. Timo Soini. Espoolaismammat toppaliiveineen ja neulejumppereineen. Tarviiko jatkaa?
[/quote]
Meillä on peräti viisi keskustaa, joista jokainen on isompi kuin keskimääräinen kepupitäjä. Mitä vikaa on toppaliiveissä ja neulejumppereissa? Pitäiskö olla siftaava tuulipuku? Taitaa Polon logo ärsyttää joitakuita :D
Pääosin Espoo on ihan nasta, kaunis, merellinen ja täynnä kivoja, ahkeria asukkaita, kaupunki joka pitää suurta osaa muuta Suomea pystyssä. Te jotka huutelette junttia, olkaapa hyvät ja ottakaa kätenne pois täältä meidän taskuista ja yrittäkää tulla toimeen itse.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 00:44"]
Vantaa on wt-rupula, hesassa hengaa hipsterit, narkit ja mamut. espoo on paras paikka kasvattaa lapsia.
[/quote]
Hei, on Vantaallakin hipstereitä, mutta erityisesti narkkeja ja mamuja! Älä yhtään anna sitä kunniaa pelkästään Stadille!
Mä olen syntynyt, kasvanut, käynyt koulut ja elänyt Vantaalla koko 30-vuotisen elämäni, ja synnytän ja kasvatan myös lapseni täällä, ja he todennäköisesti käyvät samat koulutkin ja tapaavat samoja opettajia :) Mikäpä olisi parempi paikka oppia elämästä kuin kaupunki, jossa elämän kauniit ja raadolliset puolet kulkevat käsi kädessä.
T. Ei pumpulissa kasvatettu
Tietysti voi. Mikäs sen estää.
Lähinnä se on huvittavaa että aikuisilla ihmisillä on niin kova tarve luokitella ja musta-valkoistaa maailmaa. Normaaliin psykologiseen kehitykseen kuuluu että teini ja lapsi ajattelee maailman niin musta-valkoisena.AIkuisen pitäisi jo ymmärtää eri harmaan sävyjäkin maailmasta.
Vaan siinähän joku pitää junttina Espoota. Samaten kuin joku toinen vaikka Helsinkiä. Mutta aikuismaista käytöstä luokittelu ei ole.
Ja joo, koko ikäni eli viimeset 22 vuotta Espoossa olen asunut ja täällä viihdyn. Rakasta sitä että puolen kilometrin päässä asunnostani on keskuspuisto metsine ja peltoineen, rakastan ja arvostan sitä että puoli kilometriä vastakkaiseen suuntaan ja olen kymmenien kauppojen ja juna-aseman luona helpoilla kulkuyhteyksillä. Luonto ja kaupunki samaan aikaan, viihdyn.
On siellä paljon huonojakin alueita. Yleensä niillä asuvat pitävät isointa mökää espoolaisuudestaan. Kivenlahti, Leppävaara, Espoon keskus ym..
Oikeasti, jaotteleeko kukaan aikuinen ihminen muita parempiin ja huonompiin sen mukaan, missä muut asuvat? Sitä ehkä voisi pitää junttina tai keskenkasvuisuutena.
Huvittaa nämä stadilaiset jotka katsovat että junttius alkaa Helsingin rajojen ulkopuolella. Eiköhän se Helsinkikin aika junttila ole verrattuna maailman metropoleihin. Että ollaan vaan juntteja koko kansa, sulassa sovussa.
Koko pääkaupunkiseutu on helkkarinmoinen junttila, oikea Suomi löytyy sieltä ulkopuolelta.
t. Keski-Euroopasta
Koko maapallo on yksi helkkarinmoinen junttila.
t. vihreä mies Marsista
Siis aikuiset ihmiset, oikeasti...
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 08:21"]
Koko maapallo on yksi helkkarinmoinen junttila.
t. vihreä mies Marsista
Siis aikuiset ihmiset, oikeasti...
[/quote]
Älä nyt liioittele, mutta kyllä Suomen ulkopuolelta nimenomaan pääkaupunkiseutu se junttilalta näyttää.
Siellä kehä-3 ulkopuolella alkaa se maakuntien ja maaseudun oikea Suomi monilla kivoilla pikkukaupungeilla ja muutamalla suuremmalla höystettynä. Pääkaupunkiseutu on paskainen, likainen loskala. Samaa mitä monet Keski-Euroopan suurkaupungit ilman likaa ja loskaa. Siksi asunkin itse n. 200 000 asukkaan kaupungissa Alppien lähellä upean luonnon keskellä.
Espoo Suomen suurin haja-asutus kaupunki.
Tottakai voi, jos niin haluaa. Sinulla on oikeus olla ihan sitä mieltä kuin itse haluat.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 23:26"]
Tottakai voi, jos niin haluaa. Sinulla on oikeus olla ihan sitä mieltä kuin itse haluat.
[/quote]
Tietysti voi. Onko se kuitenkaan uskottavaa?
Tottakai Espoota voi pitää junttina. Kiva olisi tietty kuulla, että millä mittareilla Espoo on juntti. Ehkä joku Kauniaisista voi niin ajatellakin?
[quote author="melba" time="25.03.2013 klo 23:27"]
Tottakai Espoota voi pitää junttina. Kiva olisi tietty kuulla, että millä mittareilla Espoo on juntti. Ehkä joku Kauniaisista voi niin ajatellakin?
[/quote]
Sitä tarkoitan. Onko uskottavaa jos pitää sitä junttina? Vai onko se vain haukkumista.
No haukkumistahan se on. Vaikka tokihan tuon tiesitkin. Kiinnostaisi kuulla, mistä moinen antipatia, jos on sun itsesi mielipide. No, onhan meillä tosin tuo Timo Soini.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 23:40"]
No haukkumistahan se on. Vaikka tokihan tuon tiesitkin. Kiinnostaisi kuulla, mistä moinen antipatia, jos on sun itsesi mielipide. No, onhan meillä tosin tuo Timo Soini.
[/quote]
Ei ole mun mielipide ollenkaan. Kysymys oli täysin vilpitön.
Kaupunki ilman keskustaa. Timo Soini. Espoolaismammat toppaliiveineen ja neulejumppereineen. Tarviiko jatkaa?
Senkun ajattelet mitä haluat, aivan vapaasti. Mulle Espoo on koti <3, koska siellä kotini missä sydämeni. Voisi se olla jossain muuallakin, sattuman kauppaa lähinnä minne se asettuu.