Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen tämä palstahullu on? Onko ollut tänään aktiivinen?

Vierailija
25.03.2013 |

Mulle tämä tyyppi ei ole kovin tuttu, mutta tänään olen lukenut monta aloitusta, jotka synnyttävät lähinnä "häh?"-reaktion. Sellaisia vähän sekavia ja sen oloisia että kirjoittajalla itsellään varmaan on jotain ihan mielessä ja vähintään aihe tulee sepustuksista selväksi, mutta aina niissä on jotakin tosi outoa ja sekavaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks etunimihullu oo nainen? Tää välimerkitön ilmoittautuu tyttöystävälliseksi.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3419340/ketju/onkohan_taala_kuulolla_57_vuonna_syntynytta_johan_nimista_miesta

Sanoinhan että eri tapaus!

Vierailija
2/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:02"]

Eiks etunimihullu oo nainen? Tää välimerkitön ilmoittautuu tyttöystävälliseksi.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3419340/ketju/onkohan_taala_kuulolla_57_vuonna_syntynytta_johan_nimista_miesta

Sanoinhan että eri tapaus!

[/quote]

Se kirjoittelee niiden vainoamiensa tyyppien nimissä, niin naisten kuin miestenkin. Noin se on tehnyt niin kauan kuin mä oon sen juttuja täällä palstalla nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten terveen ihmisen merkki, että seuraa jonkun samaksi luulemansa henkilön keskusteluja ja aloittaa oikein keskusteluketjun jostain "palstahullusta"?

Vierailija
4/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:07"]

Onko se sitten terveen ihmisen merkki, että seuraa jonkun samaksi luulemansa henkilön keskusteluja ja aloittaa oikein keskusteluketjun jostain "palstahullusta"?

[/quote]

No ei noita tämän kyseisen juttuja tarvitse mitenkään "luulla" samoiksi, jos on edes yksi näkevä silmä ja lukutaito, ne tunnistaa saman henkilön kirjoittamiksi. Eikä niitä tarvitse mitenkään erityisesti seurata, riittää, kun käy silloin tällöin palstalla. En mä ainakaan niitä enää edes lue, otsikon perusteella yleensä tunnistaa.

Vierailija
5/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:09"]

[/quote]

No ei noita tämän kyseisen juttuja tarvitse mitenkään "luulla" samoiksi, jos on edes yksi näkevä silmä ja lukutaito, ne tunnistaa saman henkilön kirjoittamiksi. Eikä niitä tarvitse mitenkään erityisesti seurata, riittää, kun käy silloin tällöin palstalla. En mä ainakaan niitä enää edes lue, otsikon perusteella yleensä tunnistaa.

[/quote]

Luet tai et, kovasti tuntuvat kiinnostavan. Herää vain kysymys miksi?

Vierailija
6/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 17:09"]

[/quote]

[/quote]

Luet tai et, kovasti tuntuvat kiinnostavan. Herää vain kysymys miksi?

[/quote]

Anteeksi, mutta miten sä määrittelet sen, miten kovasti mua tuntuvat nämä kirjoitukset kiinnostavan? Sähän käsittääkseni itsekin olet kirjoitellut ainakin kaksi viestiä tähän ketjuun, joten ihan yhtä hyvin mä voisin heittää sulle tuon palstakliseen.  

Mä en oikein tiedä, miten vastata tähän. Onko vain mun tästä aiheesta kirjoittamat viestit osoitus "kovasta kiinnostuksesta", mutta sun ei? 

Vierailija
7/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap tässä tulee hätiin.. Kuvittelit ilmeisesti, että tuo toinen kommentoija olisi minä. En mä kyllä tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan, etenkin kun vastaus on aikalailla sama kuin tuo jonka jo sait. Eli ei tarvitse mitenkään erikseen "seurata" niitä aloituksia, riittää kun on muutaman avannut vahingossa ja jäänyt ihmettelemään mistä on kyse. Aloitus itsessään taas sai alkunsa siitä, kun luin jostain toisesta ketjusta maininnan "palstahullusta" enkä tiennyt kenestä on kyse. Sitten kun törmäsin noihin muutamaan aloitukseen niin mietin, että onko kyse tästä ja ajattelin kysyä onko.

Haluatko vielä tarkemman selvityksen vai vastasiko tämä kysymykseesi?

ap

Vierailija
8/27 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 21:17"]

Se on Lars-Johan itse ikää 56vuotta.Asuu Turussa on erakoitunut opettaja,en tiedä käykö töissä.Auto makaa pihassa viikosta toiseen.Ei käy missään.Lähinnä ryyppäilee.On haettu viime kesänä Turun käräjäoikeudessa lähetysmieskieltoa poliisin toimesta.

[/quote]

Kappas, sieltä saatiin oikein tekstinäyte. Kiitos!

Vierailija
9/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkentaisitko hiukan? mitä viestejä tarkoitat?

Vierailija
10/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans ollu koko päivän niiku ihan "HÄH???".

Vierailija
11/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 17:45"]

Vähän creepyä mun mielestä, eikö tuollaisen pitäisi olla jossain saamassa apua?

[/quote]

Voihan se ollakin jossain lataamossa :) (vai saako siellä käyttää nettiä?)

Vierailija
13/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa aloittajankaan tekstissä juuri ollut tolkkua. Häh?

Vierailija
14/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa työttömiä deekuja häröilee täällä. Laskette AV:n tasoa turhaan.

Vierailija
15/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 21:00"]

No ei tuossa aloittajankaan tekstissä juuri ollut tolkkua. Häh?

[/quote]

Viestin ydin on otsikossa. Viestin kirjoittamisen tavoite oli saada selville olenko nyt bongannut sen paljonpuhutun palstahullun.

ap

Vierailija
16/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyseinen palstahullu tunnetaan palstahulluna tai etunimihulluna. Hänellä on tapana kirjoitella avauksia tuntemistaan ihmisistä, nyt kohteena näyttää olevan joku Lars(-Johan)-niminen tyyppi. Aiemmin on ollut Paulaa, Leilaa, Petriä, Mariaa jne.

Tyypin tunnistaa helposti siitä, että hän ei käytä välilyöntiä välimerkin jälkeen. Toki myös hänen juttunsa ovat todella sekavia. Hän vastailee omiin aloituksiinsa muka eri persoonissa ja tekee aloituksia myös noiden vainoamiensa ihmisten nimissä.

Juttujensa perusteella sanoisin, että tyyppi on aika sekaisin. Ilmeisesti poliisi on puuttunut hänen kirjoitteluunsa.

Vierailija
17/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja vastailee moniin ketjuihin siten että viestin alku vaikuttaa olevan ihan asiaa, mutta sitten menee ihan vituilleen ja ollaankin jo jossain torilla lokkien nokittavana ja sähköäkään ei siten tule.

Jne.

Ärsyttää ihan simona kun se alku on imenyt mukaan ja sitten onkin lukenut koko viestin ihan aivotonta soppaa. Todella ärsyttävää, itseasiassa. Kuin olisi jonkun hulluuden armoilla. :D

Vierailija
18/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 21:03"]

Liikaa työttömiä deekuja häröilee täällä. Laskette AV:n tasoa turhaan.

[/quote]

Mä olen työtön deeku ja olen kyllä ihan empaattinen ja asiallinen vastailija. Epäilen että ne joilla ei ole muuta paineenpurkukeinoa kuin netti ovat niitä joiden kuupan loppuunkulumisesta saavat kaikki täällä nauttia.

Vierailija
19/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis kyseessä on etunimihullu! Tähän tyyppiin olen kyllä törmännyt, en vain tajunnut että on sama henkilö (no ehkä se on ihan lohdullista ettei heitä ole kovin monta).

Vierailija
20/27 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12=ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä