Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhhuh mitä katseita sain aikaan Alkossa ja kaupassa :)!

Vierailija
25.03.2013 |

Olen 8. kuukaudella raskaana, joten vauvamaha näkyy selvästi. Olin tänään 3-vuotiaan esikoisen kanssa ensin Alkossa. Ostin pari pulloa väkeviä ja muutaman viinipullon. Sitten vielä markettiin, josta muiden ostosten lisäksi reilu määrä erilaisia oluita ja pari Marlboro-askia.

En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa niille tuijotuksille, joita sain osakseni! Ilmeisesti siis Suomessa raskaana olevan ei ole hyväksyttävää ostaa alkoholia ja tupakkaa :DD

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeasti ollut sama tilanne! Alkossa ainakin TUNTUI, että katseita tuli, kun hain miehelle viinapulloa, ja viereisestä ruokakaupasta vielä tupakka-askin hakiessa joku takana tullut vanhempi mies alkoi vielä valistamaan, että "Et kai sinä saatanan likka aio tuollaista ostaa kun vauvaa odotat!". Eikä edes mikään pikkukylä, vaan kaupungissa :D

Ihmiset aina ajattelevat pahinta, ja mielikuvitus laukkaa... "Nyt toi vetää raskaana ton  viinapullon ja tupakat!" Vaikka syitä voi olla monia, esimerkiksi juhlat illalla, joihin pitää (muille) hakea tarjottavaa :D

Vierailija
2/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että ulkomuoto vaikuttaa myös. Itse en ole mitään tuijottelua kohdannut, mutta olenkin siististi pukeutuva aikuinen, en mikään pissis teinilookissa tai "pultsarin" näköinen. Totuus on se, että yleensä ihmisestä näkee millaiset elintavat ovat, jos joku juoppo ostaa Alkosta pullon viinaa niin tietää että omaan käyttöön tulee jne. vaikka miten selittäisi että "Pera pyysi hakeen".

Uskon myös että tuo tuijottelu oli enemmän AP:n omassa mielikuvituksessa. Jos ajattelee että "apua! nyt mua varmaan tuijotetaan" niin luultavasti "pälyilee" muita asiakkaita eri tavalla mitä ns. normaalisti --> ihmiset kääntyvät katsomaan "mitä toi on noin kummallinen pälyilijä" tmv. ja kappas AP:ta sitten tuijotetaan (ihan itse aiheutetusti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisessä perhekodissa töissä ja meillä on FAS-lapsia. Surullisen useasti äidit eivät ajattele muuta kuin sitä, kuinka saisi päänsä sekaisin.

Minä en ap näe tuossa mitään huvittavaa

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 14:52"]

Ei vaan surullisen usein syntyvästä lapsesta ei välitetä ollenkaan vaan vedetään ne viinat oluet ja tupakat omaan naamaan. Toivottavasti sinä et teen niin.

Olen minäkin erittäinnäkyvästi raskaana ollessa  Alkossa asioinut ja miehelle saunaoluet ostanut.

[/quote]

Vierailija
4/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:42"]

maksoitko luottokortillasi? Oletko neuvolan asiakas?

jos vastasit molempiin kysymyksiin: KYLLÄ , ovat sosiaaliviranomaiset pian ovellasi.

Jos neuvolan asiakas ostaa alkoholia tai tupakkaa niin siitä lähtee automaattisesti ilmoitus sosiaalitoimistoon. Neuvolan rekistereja ja luottokorttitietoja verrataan jatkuvasti jotta ap:n kaltaiset hulttiot saadaan kiinni.

Kun itse olin raskaana tai lapseni olivat pienia ostin Alkosta vain käteisellä. Nyt kun lapset ovat jo isompia (12 ja 14v) uskallan joskus ostaa myös luottokortilla. Ei ole ollut ongelmia.

Nyt kyllä repesin. Ihan oikeesti.

[/quote]

Vierailija
6/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsikö sun ottaa aamulääkkeet :D :D

Vierailija
7/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun ne tuijotti sinua kun sinähän oot nyt maailamn napa. Kun oot raskaanakin.

Vierailija
8/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:12"]

No mutta. Miten tiedät, kenestä se ilmoitus tehdään? Kait joku nimikin täytyisi antaa että sossut osaavat mennä oikeaan osoitteeseen. Vai ajattelitko lähtea seuraamaan mihinkäs nainen menee?

[/quote]

No tietysti siitä raskaana olevasta mammasta. Tarkistaa vaan alkosta, kuka osti viinaa, luottokortin kautta selviää henkilöllisyys.

[/quote]

Ja mikähän olisi peruste/syy ls-ilmoitukselle tässä tapauksessa?

[/quote]

Perusteena mielenterveysongelmat / vainoharhaisuus..... kuvittelee, että koko ostoskeskus tuijottaa hänen ostoksiaan.

Vierailija
9/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan surullisen usein syntyvästä lapsesta ei välitetä ollenkaan vaan vedetään ne viinat oluet ja tupakat omaan naamaan. Toivottavasti sinä et teen niin.

Olen minäkin erittäinnäkyvästi raskaana ollessa  Alkossa asioinut ja miehelle saunaoluet ostanut.

Vierailija
10/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän pikkukylässä kävit ruokaostoksillasi? Itse olen käynyt raskaana Alkossa ja ruokakaipassa alkoholiostoksilla aina kun on ollut tarve (vieraita tulossa tai miehelle ostamassa jotain). Kyllä meillä ainakin hienompiin aterioihin kuului viini ja jälkkäriliköörit ihan samalla tavalla raskauteni aikana kuin muulloinkin - minä vain en silloin niitä juonut. Ikinä ei kukaan tuijottanut. Enkä kyllä itse kahdesti katso, jos joku isomahainen ostaa alkoholia.

Vaikea kuvitella, että jossain ison kauppakeskuksen ihmiskuhinassa ketään kiinnostaisi yhden raskaana olevan ostokset. Eri asia toki on, jos joku selkeästi raskaana oleva on selkeästi päihtynyt.

Vierailija
11/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oli about maailman tyhmin aloitus koskaan.Tyyliin ostan pilttiä kaupasta niin joku luulee että mulla on pieni lapsi vaikka tuo mango tulee kakun päälle.Taikka ostan vanhan mummon koiralle ruokaa kaupasta niin joku luulee että mulla on koira.Hoho hoijaa.Kai sä apteekista kulti tuo mulle buranaa kun töistä pääset.vaikkei sun päätä särje,ok?!

Vierailija
12/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä tekisin ehdottomasti tuossa tilanteessa äidistä LS-ilmoituksen. Tietysti jonkin verran haastava tilanne, että miten sikiö voidaan ilmoituksen jälkeen ottaa huostaan, mutta keisarinleikkaus+keskoskaappi-yhdistelmällä tod. näk. pitäisi onnistua.

Vierailija
13/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:09"]

Ainakin minä tekisin ehdottomasti tuossa tilanteessa äidistä LS-ilmoituksen. Tietysti jonkin verran haastava tilanne, että miten sikiö voidaan ilmoituksen jälkeen ottaa huostaan, mutta keisarinleikkaus+keskoskaappi-yhdistelmällä tod. näk. pitäisi onnistua.

[/quote]

No mutta. Miten tiedät, kenestä se ilmoitus tehdään? Kait joku nimikin täytyisi antaa että sossut osaavat mennä oikeaan osoitteeseen. Vai ajattelitko lähtea seuraamaan mihinkäs nainen menee?

Vierailija
14/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tietysti siitä raskaana olevasta mammasta. Tarkistaa vaan alkosta, kuka osti viinaa, luottokortin kautta selviää henkilöllisyys.

Vierailija
15/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö se selvinnyt jo aikaisemmasta keskustelusta? Viinan osto.

Vierailija
17/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö se selvinnyt jo aikaisemmasta keskustelusta? Viinan osto.

[/quote]

Annapa vielä lainkohta, jonka mukaan raskaana olevalle ei saa myydä viinaa, kiitos!

Vierailija
18/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi se tuijotus olla enemmän katsottavan mielikuvitusta... Vaikka voihan siinä joku alkaa mittailemaan katseella että meneekö juomat omaan vai jonku muun käyttöön.

Itse olen enemmän jännänyt sitä että jos olen ostanut alkoholia, kun teini-ikäinen lapseni on mukana, että kysytääkö häneltä paperit ja evätään alkoholin ostaminen sillä perusteella että seuruueessa on alaikäisiä. Vielä ei ole kysytty :)

Vierailija
19/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/10, tuo ylempi ls-ilmoilija taisi olla palstahuumoria ja ironiaa. Menikö ohi?

Ja, ap, minustakin nyt tuntuu, että sinä ehkä itse tiedostat raskautesi vähän aktiivisemmin kuin muut kaupassa kävijät. Voiskohan nyt olla, että sinä vaan ajattelit, että sinua tuijotetaan. Kyllä hei melkein kaikki tietävät, että kaupasta voi ostaa paljon sellaistakin, mitä ei itse kuluta ja käytä.

Vierailija
20/25 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:28"]

Annapa vielä lainkohta, jonka mukaan raskaana olevalle ei saa myydä viinaa, kiitos!

[/quote]

Ei teon laillisuus ole LS-ilmoitukselle mikään este. Riittää, että on huoli lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan