Siis täh? Kärsiikö alle 25-vuotiaat keskenmenoista? Oikeasti?
Mä luulin aina että niistä kärsii vanhemmat noin 40v naiset.No ihan hyvä juttu.Toki tiedän että eka raskaus voi päätyä keskenmenoon,mutta sitten on joku isompi ongelma jos keskenmenoja tulee koko ajan.Ja ikää alle 25v.
Kommentit (27)
Jonkun tutkimuksen mukaan n. 70 % kaikista raskauksista mene ekesken, suurin osa ennen kuin nainen edes tietää olevansa raskaana (eli kun kuukautiset tulevat normaalisti).
itse olen 23v., mieheni 27v.. takana 4keskenmenoa ja tällähetkellä tuntuu et pää hajoo. että näin.. mies ei halua tutkimuksiin, joten kituutan vaan päivästä toiseen yksinäni. onneksi on ystäviä. muuten avioliittomme on aivan ihana ja mieheni juuri oikea minulle, tämä yksi asia vaan kalvaa..
No, mä olen saanut keskenmenot 19v, 27v, 39v ja 40v.
Mun äidillä oli 8 keskenmenoa ennenkuin täytti 33v ja minä synnyin, ainokainen.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:02"]
en ole yksinkertainen.Ei ole vaan omalle kohdalle osunut.t.ap
[/quote]
Kiits, sain tästä päivän naurut.
[/quote]
haha, mäkin luulin 28 vuotiaaksi ettei ihmiset oikeesti kuole kun ei ketään tuttu ollu kuollut... Ei äly ja väläys!
No olikohan mä sitte liian nuori äidiksi, kun eka tuulimunaraskUs todettiin jo 17- vuotiaana?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 14:46"]
itse olen 23v., mieheni 27v.. takana 4keskenmenoa ja tällähetkellä tuntuu et pää hajoo. että näin.. mies ei halua tutkimuksiin, joten kituutan vaan päivästä toiseen yksinäni. onneksi on ystäviä. muuten avioliittomme on aivan ihana ja mieheni juuri oikea minulle, tämä yksi asia vaan kalvaa..
[/quote]
Miksi miehesi pitäisi mennä tutkimuksiin, jos sinä saat keskenmenoja?
haha, mäkin luulin 28 vuotiaaksi ettei ihmiset oikeesti kuole kun ei ketään tuttu ollu kuollut... Ei äly ja väläys!
[/quote]
Ihana viatonta :)
[/quote]
Oletko lukenut yhden Eve Hietaniemen kirjan, jossa hän kertoo keskenmenoja saavasta naisesta (= itsestään tietääkseni) ja syyn selvittyä hoidoista? Ikävä kyllä en muista nyt kirjan nimeä.
Kurja juttu, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:37"]
[/quote]
Ihana viatonta :)
[/quote]
Niin on sekin ettei tajua sarkasmia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
meillä ainakin hoitojen edellytys oli se että myös mies tutkitaan...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
Keskenmenot voivat aiheutua miehestä johtuvista tekijöistä. Ihan oikeasti. Googlaamalla male infertility & miscarriage löytyy aiheesta paljon asiallista tietoa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:44"]
Oletko lukenut yhden Eve Hietaniemen kirjan, jossa hän kertoo keskenmenoja saavasta naisesta (= itsestään tietääkseni) ja syyn selvittyä hoidoista? Ikävä kyllä en muista nyt kirjan nimeä.
Kurja juttu, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
[/quote]
Kirjan nimi on Puolinainen. Ohis.
[/quote]
Ajattelukykyä ei ole sattunut omalle kohdalle, tarkoitit...?
olen siis tuo 23v. ja mulle sanottiin terveyskeskuksessa, että tutkimus edellyttää myös miehen mukaan ja mies tutkitaan ensin. olen tavallaan luopunut toivosta. jos hiukankin yritän miehelle puhua asiasta niin saan kuulla kuinka loukkaan ja saan vaan pahan olon aikaiseksi. kaikessa muussa on kovin ymmärtäväinen ja tukee ja tekee kaikkensa. tiedän, että viimeisin keskenmeno oli miehelle kovinkin raskas mutta siltikin hajottaa :( en ole lukenut tuota kirjaa, kiitos vinkistä! :)
Voi sentään kun alle 25-vuotiaatkin voi saada kehitysvammaisia lapsia tai niiden lapset voivat kuolla synnytyksessä. Ei se ole takuuvarmasti äidin iästä aina kiinni.