Selittäkää tyhmälle! Mihin työttömän pitää muuttaa?
Pikkukaupungista ei löydy töitä, käskettiin muuttamaan pk-seudulle töiden perässä.
Nyt kun pk-seudultakaan ei löydy töitä, pitäisi muuttaa maalle?
Eli minne me työttömät kuulumme?
Kertokaa, niin menen. Hautaanko?
Terveisin FM & nivelrikkoinen koulutettu hieroja
Kommentit (50)
Osaisitko itse jo päättää? Kuuntelen minäkin muita ja ihmettelen välillä asioita aika paljonkin mutta elän itse omaa elämääni ja teen päätökset itselleni sopivalla tavalla. Unohda jo tuo aikasi tuhlaaminen ja muiden miellyttäminen. Et tule onnellisemmaksi.
Etsi paikkakunta, jossa on paljon työssäkäyviä ihmisiä, mutta ei oman alasi palveluita. Muuta sinne ja pistä yritys pystyyn. Sitä sinulta halutaan
Tää on sama että kaikkien pitää mennä töihin mutta about kaikki pitäisi potkia pihalle :D
Maaseudultakin löytyy työttömien töitä eli ns. 9 euron töitä. Tes-palkattu työ on harvoin realismia jos cv:ssä on aukko.
Ulkomaille vain, siellä on töitä. Ensin työnhakualueeksi EU-maat, jotta voi käydä tutustumassa "luvan kanssa".
Itse lähdin Ranskaan. Ilmoittauduin työttömäksi ja sain ilmaisen työtilan käyttööni 8 kuukaudeksi (sisälsi netin, tietokoneen, printterin ja käyttökulut). Työtila oli kivalla alueella yrityspuistossa eli hyvin pääsi siellä verkostoitumaan. Lopulta töitä löytyi helposti ja käytin tarjotusta ajasta vain puolet.
Yleinen sääntö on, että työttömänä asuntaan maalla, töissä käydessä pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen sääntö on, että työttömänä asuntaan maalla, töissä käydessä pääkaupunkiseudulla.
Työttömän kannattaa asua kaupungissa tai sen lähellä, koska hän on riippuvainen julkisista kulkuvälineistä, ja kauppoja ja muita palveluja on hyvä olla kävelymatkan päässäkin.
Perusta oma firma!
Hierojalle aina töitä löytyy. Mitä vielä ihmettelet täällä? Itse olisin jo työskentelemässä omalla toiminimellä sinun sijassa, näillä tiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän kannattaa asua kaupungissa tai sen lähellä, koska hän on riippuvainen julkisista kulkuvälineistä, ja kauppoja ja muita palveluja on hyvä olla kävelymatkan päässäkin.
Maallakin on kauppoja ja monet asuu ihan jopa niiden vieressä. Ei maalla asuminen tarkoita sitä että on pakko asua kilometrien päässä keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Perusta oma firma!
Hierojalle aina töitä löytyy. Mitä vielä ihmettelet täällä? Itse olisin jo työskentelemässä omalla toiminimellä sinun sijassa, näillä tiedoilla.
Nivelrikko estää hieromisen, siksi jatkoin yliopistoon. Valmistuin juuri, eikä ole töitä löytynyt. Toki voin jatkaa vielä opiskelua, mutta jossain vaiheessa pitäisi saada rahaa jostain, eikä päästää opintovelkalaivaa liian kauas satamasta...
-ap
En ymmärrä miksi annat joidenkin somessa tai muualla olevien huutelijoiden vaikuttaa itseesi niin paljon. Eikö kannattaisi tehdä ratkaisut niin, että ne ovat parhaita ja sopii juuri sinulle, mitä sinä haluat.
On todella outoa olla kyselemässä jossain vauvafoorumilla omaa elämää koskevia päätöksiä ja antaa joidenkin somehuutelijoiden vaikuttaa millään tavalla. En todellakaan ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä.
Kannattaa myös pitää taukoa somesta, jos alkaa kaikenmaailman huutelijat menemään liikaa ihon alle, täällä riitely ja öyhöttäminen ei ratkaise yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maallakin on kauppoja ja monet asuu ihan jopa niiden vieressä. Ei maalla asuminen tarkoita sitä että on pakko asua kilometrien päässä keskustasta.
Ainakaan minun syntymäkunnassani ei ole enää yhtään kauppaa keskusta-alueen ulkopuolella. Maaseudulla eläminen vaatisi siellä oman auton tai taksipalvelujen käyttöä (mutten tiedä, onko niitäkään siellä enää välttämättä aina tarjolla). Mopo olisi toki halvempi vaihtoehto, mutta ei oikein toimiva vaihtoehto talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Etsi paikkakunta, jossa on paljon työssäkäyviä ihmisiä, mutta ei oman alasi palveluita. Muuta sinne ja pistä yritys pystyyn. Sitä sinulta halutaan
Siihen tarvitaan pääomaa.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan minun syntymäkunnassani ei ole enää yhtään kauppaa keskusta-alueen ulkopuolella. Maaseudulla eläminen vaatisi siellä oman auton tai taksipalvelujen käyttöä (mutten tiedä, onko niitäkään siellä enää välttämättä aina tarjolla). Mopo olisi toki halvempi vaihtoehto, mutta ei oikein toimiva vaih
Niin siellä keskusta-alueellako ei sitten asu yhtään ihmistä? On erikoinen kunta.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudultakin löytyy työttömien töitä eli ns. 9 euron töitä. Tes-palkattu työ on harvoin realismia jos cv:ssä on aukko.
Eli sitten kun ensimmäisen kerran mahdollisesti pitkänkin uran jälkeen tulee aukko niin loppuikä telemään "työttömien töitä"?
Voit asua pk tai maaseudulla, voit valita ihan vapaasti, miksi kuvittelet että jollain mölisevällä idiootilla on jotain valtaa sinun omaa elämää koskeviin päätöksiin. Todella outo avaus, et kai sinä oikeasti päätöksiä tee somessa huutavien apinalaumojen mielipiteiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan minun syntymäkunnassani ei ole enää yhtään kauppaa keskusta-alueen ulkopuolella. Maaseudulla eläminen vaatisi siellä oman auton tai taksipalvelujen käyttöä (mutten tiedä, onko niitäkään siellä enää välttämättä aina tarjolla). Mopo olisi to
Kunnan keskusta-alue ei olekaan maaseutua.
Minä asun maaseudulla enkä.ole muuttamassa yhtään mihinkään.